/spanien/barcelona/forum/9715.aspx/spanien/barcelona/forum/9715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-30 21:36
Alltså Afellay i holländska landslaget är en RIKTIG klasspelare. Inte för att han är dålig i Barca men vi kan få ut mer av den grabben. Vi får se vad som händer om han får vara skadefri nästa säsong. Om han blir kvar..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-30 21:32
Sammajid Köp på plats , ja skulle göra det , de e nästan lika bra
Barcelona SamMajid
2012-05-30 21:20
Tja! Någon som vet vad en biljett till så supercupen kan kosta?

Ska precis boka biljetter till Barcelona, tacksam för snabbt svar!
Barcelona SamMajid
2012-05-30 21:20
Tja! Någon som vet vad en biljett till så supercupen kan kosta?

Ska precis boka biljetter till Barcelona, tacksam för snabbt svar!
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-30 21:13
Cazorla gör en Dinho frispark under muren, fast från andra sidan. Spelat bra annars också.
Barcelona Rambla~
2012-05-30 21:12
Jag tycker inte spanska landslaget har utvecklat sitt spel alls under Del Bosque. Långsamt passningstempo, dålig rörelse och lättlästa. Jag tror de starkaste lagen har lärt sig nu hur de ska spela när de möter Spanien. Jag tror de kommer få svårt i EM med eller utan barcaspelare. Benat, Monteal och Soldado. Vad är vitsen att spela dessa spelare som inte ens är uttagna till EM? Inte för att jag har något emot dessa spelare. Förstår bara inte poängen med det hela.
Barcelona SamMajid
2012-05-30 21:07
Pepe blev utsedd till världens bästa spelare av rehabiliterings kliniken för de som går på steroid!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-05-30 20:59
Är det här ett fucking skämt eller? Piss Moruinho petar folk i ögat men får endå ingen avstäning verkar det som? Horungen pepe skadar folk med flit och han får ingenting? Och jag trodde att det bara var serie a som var korrupt.......
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-05-30 20:43
Jag kommer besvara er som skrivit inlägg riktade till mig. Det får bli senare.
Barcelona LeoMessi
2012-05-30 20:42
Fan vad Spanien lallar runt på Sydkorea. Kunde ha gjort flera mål tills nu
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-30 20:16
Skulle inte gråta om Tito hade haft grapparna att träna in någon av dessa ^^

Med tanke på att våra fasta situationer är nog bland de sämsta inom toplagen.

Albiol och Arbeloa har väl knappast gjort någon glad idag.

Seriöst känns som Albiol och Arbeloa tabbar sig varje läge dom får.
Ramos och Monreal har skött sig utmärkt imo, lite väl generöst av Monreal där på offside målet kanske.

Mittfältet spelar helt okej, märks att det inte är Cesc, Xavi eller Iniesta som spelar. Torres sköter sig även ganska bra där uppe.
Barcelona Rambla~
2012-05-30 20:13
@barcastuff: Barcelona are willing to let Ibrahim Afellay (26) leave this summer for 8-9M. The fee could depend on his performances at the Euro. [sport] Nu stod det iofs i Sport att gärna behåller honom men kunde tänka sig att "öppna dörrarna" om ett bud kom in. Det jag blir så jävla irriterad på den här klubben över är att alla tycks alltid veta vilken summa, oftast underpriser, andra klubbar kan köpa våra spelare för. Siffrorna måste ju komma från någonstan, Sport och MD brukar ha koll på det här. Vad är det för idioter som läcker det här? Det var samma sak när Ronaldinho, Deco ock Samu skulle bort. Alla klubar visste att de skulle bort vilket självklart gjorde att Milan och andra klubbar inte ville bjuda något. Den här klubben är så korkad och närmast inkompetent när det gäller transfers att det är pinsamt.
Barcelona Keite
2012-05-30 20:05
Sopcast stream Spanien - Sydkorea från TV4 Sport extra.

Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-30 19:15
Qendil

Messi hade mest mål och mest assist denna säsongen i Europa. You mad bro?
Barcelona tribente_magico
2012-05-30 18:35
NÅN här som kan ta fram när när Barcelona p98 mötte brommapojkarnaS P98 för inte så länge sen?, det här är näst intill livsviktigt!

finns nånstans på youtube har jag för mig.

tacksam för svar!
s.eto
2012-05-30 18:31
Qendil-R.I.P Morosini!

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2012/04/03/3006449/italians-do-it-better-why-messi-has-such-a-poor-record

8 mål på 16 matcher mot Engelskt motstånd. Vart har du befunnit dig dom senaste 5 åren när Messi spelat?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-05-30 17:59
Because of possible general pardon by federation, Mourinho would not be punished for putting his finger in Vilanova's eye last year. [sport]

Eh, va?!
Barcelona xoro international
2012-05-30 17:55
tito´s kontrakt är inte skriven av en anledning .
barca förhandlar i smyg med atletico bilabo om att värva el loco bielsa och javi martinez ni värkar tro på tidningen men jag har mag känslan han köper isla och säljer dani alves
Barcelona xoro international
2012-05-30 17:52
Viva sanchez
Barcelona Briljanté
2012-05-30 17:49
,Sami

Han får gärna lämna till Arsenal. Skulle nog passa in där bättre då dem har ett rakare spel. Cuenca, och Tello finns att tillgå som truppspelare och även en utav Alexis/Pedro/Villa kommer få sitta på bänken.

Iniesta kan även spela där uppe och Cesc så Afellay blir bara överflödig. Han kommer bara "sno" spelstid från Thiago och de andra ungtupparna. Keita borde göra samma sak. Onödig plats i laget.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-30 17:48
!Sergio_Bosquets! Co Sign broder. Det där kallat jag för slakt. Qendil Messi gjorde hattrick i sin senaste framträdan med Argentina. Ta det lugnt.
Barcelona Frodo
2012-05-30 17:44
Messi har vunnit skytteligan i CL 4 år i rad.
Messi har gjort överlägset flest mål i knockoutrundorna i CLs historia.
Messi är 24 år gammal.
Messi gjorde 73 mål och 29 assist den här säsongen. Fler poäng än Cristiano och Özil tillsammans.

Haters letar alltid efter ursäkter för att trycka ner Messi. Bara i anglofilälskande och Barcahatande Sverige kan ett så onyanserat och trångsynt inägg som Quendils få så många likes.
,Sami
2012-05-30 17:31
Barcelona are willing to let Ibrahim Afellay (26) leave this summer for 8-9M. The fee could depend on his performances at the Euro. [sport]

Något säger mig att han kommer gå till Arsenal.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-05-30 17:12
Qendil Att han inte presterar mot Engelskt motstånd håller jag inte med om. Han avgjorde CL finalerna 09 och 11 mot Man United. Han gjorde makalösa 4 mål mot Arsenal året efter gjorde han två mål om jag inte minns fel. Han avgjorde Milan i år både i gruppspelet och slutspelet. Sen kan jag väl hålla med om att han inte varit på topp mot Chelsea. I Argentina tycker jag att han varit ganska bra. Grejen är att så fort Messi inte gör mål eller avgör matcherna så får han kritik och man börjar skylla på att han inte har den tryggheten som i Barca. I VM tycker jag han var absolut en av Argentinas klart bästa spelare, folk förväntade sig att han skulle bära laget likt Maradona 86. Han var riktigt bra i VM men eftersom han inte gjorde några mål så ser de det som ett fiasko. Han slog flera riktigt bra passningar som kunde resulterat i mål, hade Teves & co förvaltat det bättre hade kanske Messis VM 2010 sett som en succe istället för fiasko. Man får heller inte glömma bort tränarna som ofta tar ut helt idiotiska laguppställningar. Gago tex, allvarligt talat vafan har han i Argentinas landslag och göra.
Barcelona Barcaholic
2012-05-30 17:10
Qendil-R.I.P Morosini!

''Minns du domartavlan? ''

Men skojar du eller? Minns DU Inters offside mål, minns du Sneijders tackling, minns du Bojans bort dömda mål? Och då skiter jag i och nämna flera andra 50/50 situationer. Rättvisst, yeah right...

Sen att du nämner C.Ronaldo som exempel, joo lugna dig är det samma Ronaldo som man i Madrid forumet i December månad hade diskussioner om det vore bättre utan honom i El Clasico för han presterar så dåligt. Sen kan du nog fråga Chelsea & Liverpool om de var rädda för honom när de mötes, kan lova dig du får ett stort NEJ.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-30 17:05
Qendil-R.I.P Morosini!

Ååååh, det klassiska, Messi kan inte vara bra för att han inte lyckats utanför det trygga Barcelona. Där allt serveras på hans fötter och han inte behöver göra något.

Du snackar om en spelare som har gjort 47, 53 och 73 mål de tre senaste säsongerna. Du blundar för allt bra han gjort och nämner de sämsta matcherna han spelat. Alla spelare kan ha dåliga matcher, du kan inte säga att Zidane, Maradona och Pele spelade bra i exakt alla matcher.

"Dock ska man komma ihåg hur svårt Messi har mot engelsk motstånd"

Messi har aldrig haft svårt mot engelskt motstånd? Har du glömt fyra mål mot Arsenal? Har du glömt två mål mot Man U i två olika Cl finaler? Målet mot Arsenal under 3 - 1 matchen? Assisten till villa mot Arsenal. Assisten till Iniesta mot Chelsea. Han har bara haft svårt mot Chelsea. Första matchen han spelade mot Chelsea glänste han på Stamford Bridge där han sköt ett otroligt ribbskott och fick Del Horno utvisad. I returen blev han skadad. Under matcherna 09 underpresterade han i två matcher. Och iår var han ett straffskott eller ett stolpskott från att bli hjälte. Han har bara vart dålig mot Chelsea och inte mot "Engelska lag". Eller är du också en sån som tycker att Messi inte har förtjänat sitt namn förrän han sänker Stoke?

Sen när du kommer till landslagssnacket tycker jag du har rätt i att Messi har underpresterat. Du säger själv att Leo är bäst när han spelar totalfotbollen som Cruyff introducerade. Så om du som tränare vet att du har världens bästa spelare, vilket han är det får du ge han, så bygger du spelet runt honom. Om du vet att du har en spelare med Messis kapacitet, beroende av den offensiva totalfotbollen så spelar du så. Du ställer inte upp som "geniet" Maradona, du bygger spelet runt honom. Du låter Messi ha den fria rollen som en falsk nia och inte den släpande anfallaren bakom Hugain och Tevez. Messi sprang ner till egen planhalva för att hämta bollen gång på gång. Anledningen till att Messi underpresterade VM var dels på grund av hans tränare och formationen han valde och dels på grund av sig själv. Använd Messi på rätt sätt. Det är som att lägga Zidane på en obekväm position och se hur bra han spelar där

Jag vittnade bara Zidans fotboll från 2003- 2006 så jag kan tyvärr inte jämföra honom med någon då jag var ung och inte kommer ihåg mycket av honom. Men statistik säger att han från 2001 till 2006 bara vann La liga en gång. Hur grym kan han ha varit de fem säsongerna han förlorade eller inte vann. Folk tycker ju att Messis 50 mål var värdelösa då han inte vann något. Kan man inte säga att de fem åren Zidane spelade i Real (där han inte vann något) var värdelösa? Jag säger inte att Zidane var dålig, absolut inte men om du inte räknar Messi bland de bästa för att han inte presterade mot ett fåtal lag från två specifika länder, för att han bara tog oss till CL semi för att sedan åka ut mot Inter eller Chelsea så undrar jag vad Zidane gjorde för Real de 5 åren de inte vann något med honom i laget?. Och detta är verkligen en fråga för mig då jag aldrig riktigt följde Zidanes karriär. Messi har tagit 3 CL titlar och mer än 4 Liga titlar.

Barcelona DM1982
2012-05-30 16:58
Qendil-R.I.P Morosini!

Även världens bästa spelare kan ha en dålig dag på jobbet, eller hur? Det är ingen maskin vi talar om utan en människa.

Qendil-R.I.P Morosini!
2012-05-30 16:26
Rambla~, det där är ingen ursäkt. Det där är undanflykt. Inter vann mot Barcelona rättvist. Det var inte en Chelsea-vinst utan man vann med fler chanser och hade tom i stora delar av matchen med en man mindre. Minns du domartavlan?

På bortaplan mot Chelsea under semifinalen 2009 hade Barcelona knappt några vettiga chanser och ändå vann man med Iniestas mål på tillägstid.

Istället för komma med undanflykt kan du förklara varför han har det så svårt? Ja, är man världens bästa spelare så ska man kunna bli punktmarkerad och ändå prestera. Eller är det något som inte gäller Messi?

C. Ronaldo kan väl nämnas. Om du vill ha någon som kan prestera mot klubbar från olika ligor. Som dessutom spelat i olika ligor.
Barcelona Rambla~
2012-05-30 16:16
Qendil-R.I.P Morosini!

Ta fram vilka spelare som helst, som du vill jämföra vara i närheten av Messis klass. Sätt sen någon av dessa på Messis plats i Barcelona så ska vi se hur de hanterar det när de får exakt samma bevakning som Messi får i matcher mot Chelsea, Milan, Inter etc. För att inte tala om Madrid när de sätter blodhunden Pepe på honom. Jag kan ta gift på att de kommer att bli totalt utraderade, totalt!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-05-30 16:02
dubbelpost. Sorry.
Annons: