/spanien/barcelona/forum/9711.aspx/spanien/barcelona/forum/9711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2012-03-21 00:49
Undra vad alla världens topp spelare måste känna?
Postat via SvenskaFans-appen
Ryo Miyaichi !
2012-03-21 00:17
En sak är ju säker, han den där Messi gillar att chippa/lobba målvakten undra hur många sånna han gjort, helt sinnessjukt..
Andreas-
2012-03-21 00:11
Som ligan ser ut nu, så undrar man varför Pep ställde upp med B-laget mot ett erkänt bra hemmalag som Osasuna.

Hade vi ställt upp med bästa laget där hade vi garanterat haft en bättre chans på tre poäng, och antagligen tagit dem. Då hade vi haft 5 pinnar ned till Real (räknar med att dem vinner imorn) istället för 8 o klassikern på hemmaplan. Ta en titt på Reals spelschema så är det inte otroligt att Real tappar en match till utöver förlusten mot oss och räkna då in att vi hade spelat bästa laget mot Osasuna o tagit tre poäng så hade vi varit ligaledare.

Oj, vad det känns som att Real kommer vinna ligan tack vare att vi gav bort skiten helt, framförallt mot Osasuna då vi i princip ställer B-laget på banan.
Barcelona Ibillay
2012-03-21 00:10
Ääh Real kommer nog få tre straffar imon så Cristiano Penaldo går om Messi igen
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-21 00:05
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Fel igen. :P

Messi leder skytteligan men inte assistligan.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-21 00:01
Xavi har skjuit 14 skott på mål den här säsongen i ligan, 10 av dom har gått in i mål..
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-21 00:01

Det var mer att jag hoppades du hade rätt än att jag rätta dig tbh! =) Ingen är i närheten ändå & Marängernas bästa lirare är utan tvekan Benzema
Barcelona barca_joe
2012-03-21 00:00
Lite orolig inför Milanmatchen. Försvaret ser inte supertätt ut. Känns som vi har mindre boll nu, vet inte varför... Hoppad vi har 85-15 mot milan och bara kontrollerar allt och kan göra ett mål eller två.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-20 23:58
God is a five letter word - Messi

Miss av mig, Messi leder inte skytteligan. Di maria och Özil har fler assist än världens bästa.
Barcelona II Barça II
2012-03-20 23:56
Rambla:

Jag tror att Ronaldo, ligger i fosterställning, i duschen och gråter. :-).
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-20 23:54
Och vad ska man säga om fenomenet Messi?
Jag saknar ord. Jag hoppas bara att han verkligen håller sig borta från skador.

Grande Messi! El magico
Barcelona LeoMessi
2012-03-20 23:46
Är mascherano avstängd nästa match eller?
Barcelona Rambla~
Förhoppningsvis blir Ronaldo alldeles till sig i byxan nu när Messi gick om honom i skytteligan att han blir lika självisk som han brukade vara förut och ska göra allting själv i morgon mot Villarreal. :P

Det är väll ändå Di Maria eller Özil som leder assistligan?
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-03-20 23:45
Alla mål från matchen idag :D
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-20 23:45
Jag vill inte ta några risker inför matchen mot Milan, därför hoppas jag på följande backlinje mot Mallis:

Montoya-Mascherano-Pique-Muniesa

Så har vi kaptenen garanterat frisk. Det enda positiva med Adrianos skada är att både Puyi och Mascherano kan spela samtidigt på planen mot Milan, utan att Pique eller Busquets bänkas!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-20 23:43
När Cristiano gjorde 40 mål i ligan förra säsongen så skrev Kaljic(fernando gago - king of madrid) att ingen annan skulle lyckas med det dom närmaste 50-100 åren. Vi får väl se..
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
Guardiola: "Messi is the best and he shows it every three days. I'm sorry for the others, but this boy is something different..." #fcblive
BARCA-més que un club
@!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!:

Håller med dig där dom kan alldrig erkäna det , låt dom koka vi vet ju att våran Messi är världens bästa spelare punkt slut, låt dom leva i sin bubbla med ronaldo som deras bästa lol

Nu leder han skytteligan oxå och historisk ikväll

VIsca el Barca..
Barcelona Mch
2012-03-20 23:42
Kom att tänka på Eto'o iom Messis målrekord. Detta är tredje året sedan han lämnade. Hade han fortfarande spelat här hade han förmodligen snittat 30+ mål per säsong vilket hade gjort att han skulle konkurrerat med Messi om bästa målskytt i Barcas historia då Eto'o ligger på 130 gjorda mål. Vilken striker lejonet var.
Barcelona Trippeln
2012-03-20 23:41
Siempre Barça

Einstein
Barcelona Mch
Barcelona Siempre Barça
kan ni sluta snacka skit om backlinjen? Alves kommer att spela mot mallorca, han fick två gula kort, så hab kommer inte bli avstäng. eller ?? clues nu ska vi alla va glada för messis skull som har uppnått 254 mål i barcelona troja. att vara den bästa målgörare i barcelona med sinna 254 mpl och blott 24 år gammal. de känns som att han har varit med sen 90-talet. messi messi messi 54 mål på 44 matcher. och 24 assi. 34 liga mål redan:) och och nu är det bara 5 poäng efter smuts real. visca el barca y visca el abi y visca el messi.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-20 23:39
Ibland är det faktiskt en enkel förklaring till varför folk beter sig som idioter. Jag har nu blivit helt övertygad om att de flesta på puertan helt enkelt är avundsjuka, det är inte så jävla mycket svårare än så.

Messi gör ett historiskt målrekord, killen leder skytteligan med sina 34 mål, ronaldo som ligger tvåa med 32 mål. Ronaldo har slagiit in 10 straffar, messi 3. Messi leder assistligan. Messi har vunnit balon d'or flera år i rad. Endå finns det folk som hävdar att Messi är diva och inte bäst i världen, då är det för mig inget annat än avundsjuka.

Trots detta komiska betende så ska man inte glömma att Ronaldo och andra real spelare som tex Benzema är grymma. Men naturligtvis finns det inte någon som kan mäta sig med Messi, han är en klass för sig.
2012-03-20 23:38
'Messi made his mark on a record which had stood for over half a century. It may last forever.'

Fyfan vad sant, sannolikheten att en spelare med samma målfarlighet i ett lika bra Barca ska finnas är ytterst liten.
Atlético addeh
2012-03-20 23:37
Blir intressant att se hur Pep formar backlinjen mot Mallorca. Trebackslinje alternativt att Montoya eller Muniesa tar plats på någon av kanterna? Känns som Montoya ligger närmast till hands i sådana fall, Puyol kan samtidigt behöva få lite tid som vänsterback.
Barcelona Messidinho_10
2012-03-20 23:36
Finner inga ord om Messi längre. Det finns inte det han gör just nu!!
Barcelona Rambla~
2012-03-20 23:36
@DM1982:

Nu utgår jag ifrån att Barcas officiella websida har rätt statistik. :) Han var faktiskt inter med mot Valencia på Camp Nou.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-20 23:35
Måste hylla Tello också, vilken spelare!

Bara slå den i djupled, han hinner allt
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-20 23:34
Vi spelade mkt bättre med Adriano på planen. Kanske inte bara beror på det haha, men åh, så trist att vi inte kunde få ha honom hel mot Milan!
Annons: