/spanien/barcelona/forum/9710.aspx/spanien/barcelona/forum/9710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tyga
2012-02-22 20:16
Ikväll hoppas vi att lillebror Basel vinner! FORZA BLAUGRANA!
Barcelona Myrran
2012-02-22 19:13
GerardPiqué3

Träff 3 och 4 är iaf officiella sidan.
Barcelona GerardPiqué3
2012-02-22 19:08
Kan någon vänlig själ som vet länka eller berätta vart man hittar Wallpapers på den officiella hemsidan nuförtiden? Sen den gjordes om har jag inte hittat dom :/
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-02-22 19:07
Cuenca: "A year ago, the biggest optimist couldn't have imagined I'd be where I am now. What surprised me most? The modesty in the group."

Fortsätter det så här så kommer säkert hela startelvan inom några år vara egna produkter:P

Förresten vem tycker ni är bäst mellan Cuenca och Tello?
Jag själv tycker att Cuenca är det, han har lite bättre spelförståelse och han har en bättre fotbollshjärna än Tello. Men Tello är jävligt bra på utmana och så har han ganska bra avslut också. Det som jag gillar mest med båda är att båda vågar ta för sig mycket och är inte rädda för ngt. Tex mot Valencia kommer han in och dribblar bort sin gubbe två-tre gånger typ som om han vore på träning. Hur som helst så är det skönt att ha båda med olika egenskaper och jag hoppas att båda blir kvar tills nästa säsong.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-22 19:04
Barcelona have a principal deal with Santos attacker Neymar (20) for a transfer in 2014, although that date could be brought forward [sport]
Barcelona LeoMessi
2012-02-22 18:16
Fan vad Hulk lägger sig hela tiden. Han ska vara stark och då får han försöka stå på benen
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2012-02-22 17:59
Puyol är Hjärtat i barcelona utan han vet jag inte vad laget hade tagit sig.
Barcelona barca_joe
2012-02-22 17:58
David Luiz är dock en rätt medioker back i mitt tycke.
Barcelona Barcaajdin
2012-02-22 17:28
Välkomna till den här sidan där vi ska uppdatera så mycket vi kan om just Fc Barcelona, vi tyckte att vi saknades en sida på svenska så därför tar jag (Ajdin) och Kevin initiativet till detta. Hoppas ni fortsätter följa oss! // Ajdin http://www.facebook.com/pages/FC-Barcelona-Sverige/285344901532351
Barcelona Tyga
2012-02-22 17:20
250 miljoner för T.Silva är ett väldigt bra pris. Själv hade jag hoppats på att vi skulle värva David Luiz från Chelsea för han är så lik Puyol. Älskar krulligt hår och då kommer man inte sakna Puyol lika mycket. GRANDE PUYOL!!

Villas Boas som jag tidigare skrivit ska ta över Pep hoppas jag tar med sig Luiz. Kommer fan få orgasm då haha
,Sami
2012-02-22 16:24
Alves: "My trip to Granada? Guardiola told me he didn't want to see me for five days, that I had to disconnect (laughs)"
Atlético addeh
2012-02-22 11:59
el Flaco

Jag kan egentligen inte annat än att hålla med dig. Jag hoppas många spelare går i det spåret efter att de lagt av. Xavi, Iniesta och inte minst Puyol är som klippta och skurna för att bli ungdomstränare, men den sistnämndes frånvaro i A-laget efter att han lagt av kommer bli oerhört stor - inte bara på plan. Därför hade jag mer än gärna sett honom få en mindre roll inom tränarstaben direkt efter han lägger av. Jag tror det skulle ge väldigt mycket till spelarna, att fortfarande ha kvar kaptenen, fast vid sidan av planen.

Xavi's fotbollshjärna måste ju bara användas i framtiden. Han kommer bli tränare i framtiden.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-22 11:41
addeh/

Jag hade hellre sett Puyol bli en ungdomstränare i La Masia den dagen han lägger av. I Albert Puigs bok sa Laureano Ruiz att han tycker det är synd att många förre detta spelare inte vill träna i akademin och hellre vill direkt träna A-lagsfotboll, där det finns betydligt mer pengar.

Ruiz menar att ex-spelarnas erfarenheter är ovärderliga som inspirationskälla för ungdomarna och att vid ung ålder är det minst lika viktigt, om inte ännu viktigare, att lära ut värderingar som taktiska direktiv.

Hoppas att både Puyol och Xavi blir tränare i La Masia om några år.
Atlético addeh
2012-02-22 11:33
Så länge kaptenens kropp håller kommer han fortsätta. Det känns som han aldrig kommer gå ner i nivå heller, men den ständiga viljan han visar upp.

När Puyol en dag lägger skorna (och håret?) på hyllan hoppas jag han direkt tar en plats som assisterande tränare. Hans motivationskunskaper och ständiga närvaro gör att varenda spelare i laget höjer sig både en och två nivåer.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-22 11:26
Härliga nyheter! Hoppas han får ett livstidskontrakt. Min favoritspelare alla kategorier.
barcaff4
2012-02-22 11:25
Sky sports komentatorn jerry palmer sa att messi inte skulle göra hat trick ändå gjorde han det
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-22 10:56
SPORT skriver att klubben tänker erbjuda Puyol en förnyelse. Hans nuvarande kontrakt går ut 2013 och man vill förlänga det till 2014 med option för ytterligare ett år baserad på sportsliga prestationer.

Man kan lugnt påstå att kaptenen har gjort sig förtjänt av fortsätta ett par år till i Barcelona. Med knäskadan bakom sig har han visat vägen på planen, både med sin järnvilja, försvarsspel och även med sina avgörande mål i cupen.
Barcelona Zibarca
2012-02-22 10:45
@ B-Guden

haha jag börja skratta när jag läste de och och vad Mou sa om Wernbloom. Du kan inte hitta större hycklare än Real Madrid och deras "fans". Dem hade sålt sin egen mamma för att vinna en titel.
Barcelona B-Guden
2012-02-22 09:10
Helt plötsligt är man i mot hårt/fult spel i Puerten, Kanske dom kan tänka sig hur vi tycker när dom inte får sina gula/röda kort när dom möter oss.
Dubbelmoral!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-22 08:24
Lol vad har du emot Zlatan, detta är ett Barca forum finns ingen anledning att ta upp honom här
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Viva Barcelona <3
2012-02-22 00:53
NoGo™

Kommer inte heller glömma inhoppet i cl finalen, EN SVENSK som kommer in i Champions League final och gör 2 assist(Zlatan kommer aldrig vinna CL hahaha).

Tack för att du skickade länken! VISCA BARCA !!
Barcelona NoGo™
2012-02-22 00:23
Vill tipsa om en intervju med Henrik Larsson där han berättar lite om sin tid Barcelona bland annat. Mycket intressant imo.

Vem minns inte inhoppet i CL finalen 2006 i Paris liksom? Grande Larsson!

OBS: Videon finns längst ner på sidan i länk.
Barcelona II Barça II
2012-02-21 23:52
Saxat från Puertan:

"Med tanken på att Wernbloom har varit Real-supporter sen barnsben så borde han låtit den bollen gå förbi eller "råkat" missa bollen tycker jag. Han måste väl ha fattat att hans CSKA Moskva absolut inte har någonting att hämta i Champions League, vilket vi just har, nämnligen våran (10:e) titel i denna fina turnering. Nu kanske ni tycker att det låter löjligt men det är bara min åsikt. "

Hahahaha!
Barcelona Blaugrana91
2012-02-21 23:51
Till något annat:

Barca gick idag ut och meddelade att klubbens museum hade rekord i antal besökare under förra året.
Totalt besökte hela 1,6 Miljoner människor klubbens museum under 2011. Det gör att Barcas museum är det 3e mest besökta museet i HELA Spanien.

Intäkterna från museet ökade också med hela 59% till följd av besöksrekordet!

Riktigt häftigt tycker jag!
Barcelona el Profete
2012-02-21 23:30
Rambla

Visst, Napolis försvar var stundtals skakigt, men å andra sidan var Chelseas försvar än värre, otroligt många enkla misstag som Napoli utnyttjade till fullo. Napoli lyckades även kryssa mot ett offensivt skickligt City på bortaplan, så några slagpåsar likt Valencia är de inte. Med Cavanis intelligenta löpningar och Lavezzis irrationella spel så ser det ljust ut. Vore en sanslös bedrift att avancera till kvarten när man för några år sedan härjade i Serie C.

2009: 3 engelska lag klara för kvartsfinal.
2012: 0?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-21 23:25
Läste precis att UEFA har tillägnat en låt till alla lag ifrån världens bästa liga Premier Leauge!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-21 23:09
Siempre Barça

I vissa länder får man inte ha sponsorer från betting eller alkohol företag.
Barcelona Siempre Barça
2012-02-21 23:05
Vet nån varför Real inte har sponsor på tröjan i CL?? Bwin grejen som finns i ligan.
Barcelona Sentuary
2012-02-21 23:01
DM1982

Jag vet att det inte var någon värdmätare, men det hade varit kul om vi fick dom i kvarten. Messi och co mot deras trebackslinje på Camp Nou, det hade suttit.
Barcelona DM1982
2012-02-21 22:57
Sentuary

Vi mötte Napoli 2011 och Cavani var med. De hade ett bra lag men det är inte värdmätare nu, resultatet då spelar absolut ingen roll för CL.
Annons: