/spanien/barcelona/forum/9705.aspx/spanien/barcelona/forum/9705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-02-23 17:25
Det som är pinsamt är att påstå att Özil hade gjort 10 ggr bättre jobb i Barca än xavi. På ett sätt så erkänner han att Barca är bättre
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo0227
2012-02-23 17:22
shit va pinsamma vissa är på detta forum. Att ni ens lägger ner tid på att håna och trakassera individer bara för att personen tycker att Özil är bättre än Xavi. Pinsamt det är ni som måste vara de riktiga stackarna in real life.hahhahah.
Barcelona LeoMessi
2012-02-23 17:07
SamMajid Özil är en duktig spelare, inget snack om saken. Men han är inte bättre än någon mittfältare i Barcelona, han kanske är bättre än Thiago för tillfället men jag tror att thiago kommer att gå om Özil om något år. Eller så blir han inte bättre. Men som sagt Özil har ett par nivåer kvar tills han når xavi, iniesta och Fabregas.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-23 17:06
Inte för* sorry, iphone.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-23 17:05
Inte gör att det är rätt att jämföra Özil med Xavi, men ska man göra det så är det så här; JDS är ingen jämfört med Özil. Özil är ingen jämfört med Xavi. Och Özil är närmare Xavi än vad JDS är mot Özil. Özil kommer aldrig bli lika bra som Xavi, Xavi är en av Spaniens bästa mittfältare genom tiderna, men tysken har drag av geni och en kreativitet som ytterst få spelare har. Ser man inte så borde man sluta titta på Barcelona ett tag för att få lite rättvist perspektiv.
Barcelona SamMajid
2012-02-23 16:50
LeoMessi

Det är därför man inte köpte honom när man hade chansen. Om Guardiola ville så hade han kunnat köpa Özil sommaren 2010 för halva priset än vad Real Madrid köpte honom för istället för att värva Fábregas. Tycker dock att det var mycket smartare att vänta i ett år och sen värva Fábregas istället för att köpa Özil för 7miljoner euro pga det faktum att Fábregas i sina bästa stunder är en mycket bättre mittfältare än Özil. Han har bättre spelförståelse, har bättre teknik och är en mycket bättre passningsfördelare än Özil.
Atlético addeh
2012-02-23 16:39
Jona dos Santos är i ärlighetens namn bättre än Özil i vissa aspekter. Lugnet med bollen, oavsett situation, bland annat. Att tysken är en bättre fotbollsspelare råder väl inge större tvivel om dock.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-23 16:29
Tycker att JDS är bättre än Özil. Hade han spelat istället för Özil i Real så hade han varit 10 gånger bättre.

Fattar ni hur det låter ? hur man ljuger så hårt för sig själv ?
Barcelona barca_joe
2012-02-23 16:22
Alla har rätt till sin egen syn på saken, men jag måste medge att säga folk som säger att Lampard, Bastian och Özil är bättre än Xavi kanske borde tänka om. Fast alla gillar ju olika typer av spelare i och för sig.
Barcelona B-Guden
2012-02-23 15:52
Låt oss säga, Özil har inte ens 5% av Xavis fotbolls hjärna, man skämmer bara ut sig och visar att man är Idiot när man ens vågar jämföra dom.
Barcelona LeoMessi
2012-02-23 15:41
Otroligt idiotiskt att jämföra Özil med Xavi. Han skulle aldrig kunna styra spelet som xavi och hans speluppfattning är inte i närheten av xavis. Özil hade inte ens haft en startplats i barcas elva
Barcelona Ibillay
2012-02-23 15:12
Varför ens gå in i den där skithålan...det är bara trollar som livnär sig på varandras trollande. De är ju bara avundsjuka för att vi skapar stjärnor medan de köper de. Därför tycker jag att det är så löjligt och skämmig när de säger att tex Zidane är bättre än Iniesta...fine Zidane är bättre...but what has Real to do with it liksom??? De kan prata om Casillas men inte om nån annan storstjärna, möjligtvis Raul..
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-23 15:09
Hahahahaha "Jag är faktiskt orolig att Barca köper Sneijder som ersättare" Är han seriös?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-23 15:07
Tror att söndagens match mot Atletico Madrid kan bli svår. Dom verkar hittat formen och är obesegrade dom senaste 8 matcherna.
Men Guardiolas Barcelona har iofs en hyfsat facit mot laget ifrån Madrid.

Guardiola's Barcelona record against Atletico Madrid [all competitions]: 9 matches [7W, 0D, 2L] || Goals: 30-12 (+18)
2012-02-23 14:48
På tal om Xavi så är det här hans bästa säsong om man ser på antal mål han gjort, det är en del matcher kvar så han kan slå sitt gamla rekord med en hel del mål.

Det som är mindre positivt med den här säsongens Barcelona är att 7 av 18 målen som man släppt i ligan har man släppt in den första kvarten..
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-23 14:34
Jag var också inne och läste kommentarerna och jämförelserna om Xavi tidigare idag. Personligen blir jag tokig när jag ser hur vissa resonerar och vill bara skrika ut min ilska mot viss okunnighet, men som tur är, är man bara ett musklick ifrån att slippa se sådana kommentarer.

När folk kritiserar Messi är det enkelt att sopa bort kritiken som ren avundsjuka.

Men när de kritiserar/nedvärderar Xavi Hernandez vet jag inte vad jag ska tycka och tänka längre...
Barcelona Zibarca
2012-02-23 14:33
Orka bry sig om vad dom säger om Xavi. Resten av fotbollskunniga världen vet vem som är bäst. Även en person som aldrig sett en fotbollsmatch skulle se att Xavi är en av dom bästa (om inte den bästa) mittfältaren i världen. Att dem skriver sånna saker om Xavi bevisar bara vilken liten kunskap dem besitter. Att dem som skriver detta håller på Real säger allt.
2012-02-23 14:25
Iniesta: "Many referee mistakes against Barcelona and in favour of Madrid? The issue should be taboo, it doesn't help to talk about it."

Skillnaden mellan våra fina idrottsmän och Real Madrids "idrottsmän".
Hade det varit ombytta och Real Madrid hade varit efter med 10 poäng pga alla domarmisstag så hade nog Mourinho, Cristiano, Pepe och hela Madrid-ledningen gråtit i media varje dag.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-23 14:09
Snacka om att inte förstå fotboll. Özil hade inte gjort 1/10 av det Xavi gör. För dåligt tålamod. Özil som knappt klarar av en som markerar honom?

Ska han lyckas på Xavis roll som har konstant uppvakning av en triangel av 2-3 spelare? sorry player
2012-02-23 14:08
Namn: El Pasillo | 32 y 9
Låt oss säga såhär. Özil hade gjort det Xavi gör i Barcelona, gånger 10.

-------
Jag har märkt att den här el pasillo skriver likadant som hans idol Kaljic. Jag slår vad om att han drömmer om Kaljic på nätterna och att han vill dela säng med honom, usch vad äckligt. (Det är väl okej med homofobiska kommentarer, jag menar dom på puertan backar ju upp Mourinho så jag antar att dom tycker det är okej)

Men för att svara på hans inlägg. Om Özil får supermans krafter så kommer han fotfarande ALDRIG någonsin i sin patetiska karriär att nå till Xavis nivå. Det finns inte ens en liten chans till det.

Jag kan ju säga så här. Den dagen som någon som inte håller på Real Madrid säger att Özil är bättre än Xavi blir den sista dagen jag kollar på fotboll.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-23 13:32
Ryo Miyaichi !

Äh de hatar Xavi bara för att han är den enda i Barca som säger exakt vad han vill, den enda som kritiserar Madrid. Detta tål ju inte marängerna men deras tränare och spelare får ju självklart kritisera allt och alla, skada spelare etc men då är det bara hjärta för klubben. Hyckleri to the max.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-23 13:19
barcetia

Ja, och jämför honom med Lampard och Schweinstiger. Hyfsad skillnad där, och inte åt det hållet många på Puertan verkar tycka, att Lampard är klasser bättre. Xavi är en av de bästa mittfältarna genom tiderna och det finns få aktiva mittfältare idag som ens är i närheten. Med all respekt för Schweinstiger och Lampard som absolut är duktiga spelare.

Lampards spelstil tycker jag påminner om Cesc. Fast ännu mer poängspelare och ännu mindre spelfördelare och playmaker. Man kan säga att Cesc är en blandning mellan Lampard och Xavi. Scweinstiger är en komplett tvåvägssmittfältare. Med andra ord så kan ingen av spelarna riktigt jämföras med Xavi även om de jobbar på liknande områden. Möjligen tysken men han är fortfarande bättre på andra saker medan Xavi är mer "bara" spelmotor.
Ryo Miyaichi !
2012-02-23 13:17
Gick in och läste lite i Puertan, jag gillar att skumma omkring och bara läsa vissa forum.

Och jag som inte är Barca fan utan gooner (Finns ju ett visst hat på senare år) imellan klubbarna, kan inte förstå vad dom snackar om angående Xavi.

Antingen har man rökt bort sin hjärna, eller så är man bara allmänt korkad. Går ju inte att blunda för vad Xavi har gjort dom senaste 5 åren, titlarna talar ju för sig själv.......

Fan. Kan inte alla som sitter på SF försöka att diskutera saker nyktert!!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-23 13:08
Fyfan vad äcklig Mourinho är asså.

Btw, på Puertan tror man att Xavi är offensiv mittfältare. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Barcelona H.Kaljic
2012-02-23 12:54
Hahahaha tänkte inte ens på de fyfan, inte undra på att han har mindervärdeskomplex. Han har ju mindre talang än en avdankad div 6 spelare
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-23 12:52
L.A.M Nr 10 Agree. Napoli höjer sig nästan alltid mot de större lagen. De fick oavgjort mot ett Bayern som då var i toppform. Slår ut PL ligaledaren ur gruppspelet. Ett av de lag jag känner starkast sympatier med. Främst för att de spelar en så rolig, underhållande pch galen fotboll. Klubben är ju som en vulkan som bara väntar på att explodera.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-23 12:50
H.Kaljic

Vad dåligt han skjuter, inte undra på att han inte lyckades som fotbollsspelare. Att han är fotbollseuropas största svin är dock ingen nyhet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-23 12:41
Grace/Wastelands

Är du säker? Jag tycker det känns som Napoli prestrare bättre när man möter på förhand väldigt starka lag. De har en vinst och en oavgjord mot Milan den här säsongen. De vann även mot City hemma och kryssade borta vilket är riktigt starkt. Nu senast vann de mot Chelsea. Jag tror de skulle ha stor chans att gå vidare mot Milan.
Barcelona H.Kaljic
2012-02-23 12:31
Fyfan vilken patetisk liten kackerlacka denna man är.....finns inte ord för att beskriva hur sorglig han är. Han måste ha blivit antastad som liten
Grace/Wastelands
2012-02-23 12:07
Napoli, Barcelona, Benfica, Milan, Real Madrid, Lyon, Marseille och Bayern går vidare.

Otroligt tråkigt CL det här året, så mycket dåliga lag och framförallt så många tråååkiga lag. Lyon, Bayern, Milan och Marseille och Inter är inte direkt några spännande lag. Tur att iaf Napoli och Benfica är kvar.
Annons: