/spanien/barcelona/forum/9704.aspx/spanien/barcelona/forum/9704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-02-20 20:00
barcaff4

Och vart har du hört det?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-20 19:48
barcaff4

Vitt hals streck?! Våra tröjor ska inte ha något som en påminner om vitt... Förutom LFP logon till vänster..
barcaff4
2012-02-20 19:18
Kommer ni ihåg förra årets tröjor det kan bli dem fast med vitt hals streck och qatar sen borta bruna tröjor. Jag visar på bild så snabbt som jag kan.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-20 19:15
Vilken delikatess. :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-20 19:06
Vill bara passa på att hylla Iniesta lite till efter hans magnifika insats igår.
Det är så skönt att ha don Andrés tillbaka, och tillsammans med Busquets skapar han grymma förutsättningar för anfallsspelet. Jag ber till gudarna att vår lille vampyr slipper fler skador och att hans magi fortsätter.

För att ytterligare berömma honom citerar jag Marti Perarnau;

Iniesta är ledstjärnan som alltid visar vägen i mörkret. Han är lugnet i laget.
Hans återkomst är som balsam för Guardiola, som olja för en klocka och smörjmedlet för hela maskineriet.
Iniesta utgjorde grunden till såsen - Messi tillsatte hettan.

Underbara metaforer!
Barcelona GerardPiqué3
2012-02-20 18:52
Essienesque

Klart båda kan finnas, men tycker det är såpass mycket bättre med Eurotalk att jag gärna sett det på TV. FK har i mina ögon tappat mycket jämfört med de första säsongerna =)
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-20 18:51
Pep och Cesc incidenten:

Pep: Get used to winning boy.

Cesc: Arsenal is still in my heart.

Pep: What! Get out of my sight!?
Barcelona Essienesque
2012-02-20 18:48
GerardPiqué3

Ersätta? Varför kan inte båda finnas? Ena använder jag för att se highlights den andra för en mer seriösare inblick i fotbollen..
Barcelona GerardPiqué3
2012-02-20 18:44
Tycker man borde ersätta Fotbollskanalen Europa med Eurotalk. Det senare programmet ger iaf mig otroligt mycket mer, där sitter folk som besitter både kunskap och passion, det enda som saknas är väl highlights från de olika ligorna med diskussionerna är ju otroligt mycket bättre och intressantare ! Hade vart kul att se det live på Söndagar, tyckte Kåmark var trött som La-Liga Expert men tjejen som sitter där nu gör det ju ännu sämre, ännu ett bevis på att jämställdheten går före kunskap !

In med Eurotalk i tv-tablån !
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-20 18:40
Det är viktigt att Montoyas spelstil är lik Alves. Vi kan sätta in honom utan att märka en jätteskillnad förutom såklart att Alves är lite bättre på allting han gör. Vi kan fortsätta spela på samma sätt med en offensiv högerback. Mycket av vårat spelsätt bygger på att vi ska ha en högerback, Dani Alves, som spelar väldigt högt upp i planen. Då kan vi ibland skippa högeryttern och löra med Cesc och Messi i anfallet.

Sen så har vi också Puyol om vi vill säkra upp lite defensivt eller spela på ett lite annorlunda sätt. Det känns som vi till nästa säsong kommer ha fler alternativ på varje position med nya spelare från Barca B och andra spelare som kan lira flera olika roller.
Barcelona Xaviesta
2012-02-20 18:40
Det var ett jävla tjöt om det här alltså, Varför envisas folk med att jämföra PL och La Liga genom att hela tiden dra upp vilket lag från vilken liga som gick vidare i Europa? Det funkar inte så. Som att meteorologer skulle mäta nederbörden en regnig dag med ett decilitermått.

Först och främst skiljer man självklart på begreppen. Jämnast liga är en sak, bäst liga en annan. Många, många (många!), som fortfarande inte kan skillnaden. Ju mer man tittar på fotboll, desto mer inser man att ingen liga är bättre eller sämre. De är bara olika. Det är därför ingen på hela planeten har något svar på den eviga frågan om vilken liga som är "bäst" - det är helt enkelt en meningslös diskussion. Bäst på vad?

Gillar du hårda fysiska närkamper, kaos, slumpartade/turliga målchanser, action och snabba kontringar? Då tittar du på engelsk fotboll. Gillar du teknisk fotboll, vackra genomskärare, snygga bollmottagningar, kreativitet, och en tanke bakom varje passning och skott? Då tittar du på spansk fotboll. Vad grannen gör? Vad folk i Puertan tycker? Vad "anglofilerna" säger? Vem bryr sig.
Culé - Messi y Alexis
2012-02-20 18:35
Montoya, vilken lirare! Märkte inte att det var han som lirade, trodde ett tag att det ''var'' Alves. Äckligt lik spelstil, enligt mitt tycke.
Snabb är han också.

Ser just ut :)
Barcelona Tyga
2012-02-20 18:33
Trippeln

Det betyder att man knäcker en med andra ord :P
Barcelona Blaugrana91
2012-02-20 18:30
Messi har alltså gjort 44 mål hittils den här säsongen? Galet!
Förra säsongen gjorde han totalt 53 stycken, känns som han kommer slå det den här säsongen.
Barcelona Trippeln
2012-02-20 18:26
Tyga

Vadå fuckar upp dig?
Barcelona Tyga
2012-02-20 18:16
1.70-ligan fuckar dig just nu Hetfield. Tänk efter innan du skriver (Hetfield).

Hur kan du säga att PL är bättre än La liga när Arsenal åkte ut (man kan reda räkna dem som ute) mot Milan, Napoli snuvade City på andra platsen, United åkte ut mot Basel, Tottenham ute ur Europa League och vänta lite nu...... PL:s bästa lag STOKE som inte Messi skulle kunna göra något emot förlorade mot Valencia som spelade med reserver på deras egna hemmaplan.

Detta är bara början på PL:s nedgång!
Barcelona Xavi#6
2012-02-20 18:15
Nyss hemkommen från Barcelona, Underbar match igår man såg glädjen hos alla cules som var där oj oj. Och Montoya vilken lirare.
Barcelona Hetfield
2012-02-20 17:39
addeh

Jag kan inte förneka att Valencia har gjort det bra utifrån deras ekonomiska situation, men samtidigt så...vad är det de har gjort? De tar sig till CL varje år, men motståndet är väl inte så ohyggligt svår, och de åker ju ut varje år i CL. Valencia är ju inte ett litet lag, så man ska väl ha större förväntningar. Man kan ju jämföra med t.ex: Napoli som spelade i tredje divisionen för ett tag sen och har tagit sig till CL, det är ju en bedrift, inte det Valencia har gjort.

Det fundamentala problemet i spansk fotboll är försvarsspelet. Jag vet att många la liga älskare tycker att det är charmigt att smålagen kan passa varandra, men när de spelar så naivt så åker de bara på förlust mot bra motstånd, det är bara ren fakta. Jag finner inget charmigt med att ett litet lag spelar mot ett topplag och försöker spela ut de, för att sedan förlora med många mål. Det finns väl en charm i teorin med bra passningsfotboll, men i grunden så kommer försvarsspel alltid före. Man bygger alltid lag från försvaret och framåt, det gör alla lag i världen.

Kontentan är väl att de spanska lagen måste satsa på att spela smartare och spela lite mer cyniskt om de vill ta sig långt i CL.
Atlético addeh
2012-02-20 17:32
Hetfield

Barcelonas smått sinnessjuka resultat de senaste åren har ju knappast varit enbart mot de inhemska lagen. Det är knappast bara Real Madrid, Atlético & Valencia som åkt på pumpen rejält. Mot United i CL-finalen förra våren spelade Barça fotboll som aldrig förr och de hade i ärlighetens namn inte suck. Detta bevisar väl snarare vilken enorm kapacitet detta laget har och att inget lag i hela klarar av att mäta sig vid Barcelonas högsta nivå.

Valencia är väl ett av få topplag på senare tid som faktiskt gjort det väldigt bra mot Barça. På Mestalla har vi alltid väldigt svårt, och på hemmaplan har vi ofta vunnit med knappa siffror.

För övrigt är det sanslöst imponerande att Los Ché år efter år är med i toppen trots de ekonomiska problemen. I sommar blir väl första gången på länge de slipper sälja sina storstjärnor och kan bygga vidare på det lag de har nu. Dessutom kommer deras nya arena sättas igång och byggas igen vilket på sikt kommer bli vitalt för hela klubben.

För Atléticos är det stora felet slipsnissarna som styr klubben. Har man råa tränare som Manzano kan man inte förvänta sig att nå CL - trots ett bra lag på pappret. Och hur korkade deras ledning än må vara har man nu faktiskt fått in en tränare som verkar fått ordning på laget även på planen. Frågan är om det redan är för sent, eller om de grejar CL-platsen till slut. För spansk fotboll, tror jag det hade varit det absolut bästa att få ut Atlético & Valencia i finrummet. Athletic må ha ett oerhört intressant lag, men frågan är om spelare som Muniain, Javi Martínez & Llorente inte drar dit pengarna haglar i framtiden. Hade dock varit häftigt att se baskerna i Champions League nästa säsong.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-20 16:52
"man kan ju inte precis vifta bort det. Man U och Chelsea har väl dominerat rätt så kraftigt i CL de senaste åren. "

Det har de gjort, tillsammans med Barca då. Dock känns det som att vinden har vänt. Att Spanien och Italien är påväg om. Och fler lag är påväg att blanda sig i - Valencia, Napoli, Juventus och kanske Atletico, om de lär sig stava till kontinuitet, tror jag snart bör ses som minst lika bra som topp 3-4 lagen i England.
Jag vet inte, kanske är ute och cyklar... men PL börjar kännas lite överskattad,
Barcelona Hetfield
2012-02-20 16:38
Fast Chelsea har ju fortfarande inte spelat än, inte heller Real Madrid. Dessutom så har både Barcelona och Real Madrid fått lättare motstånd än Chelsea och Arsenal.

Återigen, jag tycker inte om PL (inte min typ av liga, förutom toppmatcherna), men rätt ska vara rätt. Fast i år så har väl PL inte gjort något vidare ifrån sig, men de har ju dominerat i CL de senaste åren, man kan ju inte precis vifta bort det. Man U och Chelsea har väl dominerat rätt så kraftigt i CL de senaste åren.
2012-02-20 16:36
Fast.. vilka skämmer ut sig i CL i år egentligen - de engelska eller spanska lagen? :P

Och sen ska man komma ihåg att när Barca spelar som igår ÄR man världens bästa lag. Då kan man slå vilket lag som helst med liknande siffror, mer eller mindre. Vi var helt sanslöst bra igår!
Barcelona Hetfield
2012-02-20 16:23
Fast å andra sidan (inte för att jag bryr mig om PL) så skiljer det sig endast 2 poäng där (Man U och Man C), medan det skiljer 11 poäng mellan Barcelona och Valencia. Det finns väl en anledning till att spanska lagen skämmer ut sig i CL, försvarsspelet håller inte.

Dessutom...hello, Barcelona har vunnit med 5-0 och 2-6 :P
2012-02-20 16:19
Hetfield

1-6 mellan tvåan och ettan i PL... jämn liga :P
Barcelona Hetfield
2012-02-20 16:17
5-1 mellan tvåan och trean i ligan....jämn liga :P
Barcelona Gio Style
2012-02-20 16:14
Barca - Crema Catalan (orkar inte apostrof m.m)

Nu har jag inte sett målet några fler gånger än igår, men Pique släppte ju även han gubben i mitten totalt. Valdes gjode också bort sig, jag reagerade främst på Pique vid 0-1,,,
Barcelona Corazon
2012-02-20 15:36
varför sålde vi caceres fatta vilken back-up
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-20 15:11
Bara jag som tyckte montoya var dålig igår? 1-0 målet var helt och hållet hans fel, han stod bara och tittade på.. Var inte alls imponerad
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-02-20 15:06
Deulofeu

Matchen när Messi nätar gånger fem kommer i april, mot värsta antagonisten. Du vet vart du hörde det först. ;-)
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-20 14:59
Det handlar inte om att Fontas inte passar in i vårt system, han är helt enkelt för dålig..
Annons: