/spanien/barcelona/forum/9703.aspx/spanien/barcelona/forum/9703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SamMajid
2012-02-24 18:39
Varför ska Barca värva V.Persie??
Trodde att de ville ha Neymar som faktiskt är 2 gånger bättre! dröjer vi lär han säkert gå till Real Madrid. Tror inte att han tvekar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-24 18:12
Vad tror ni om matchen på söndag? Även om ligan blir väldigt svår att vinna så skulle det sitta riktigt skönt med en seger på bortaplan mot ett lag vi brukar ha svårt för utanför Camp Nou. Vi har haft två spelmässigt härliga matcher nu mot lag av bra kvalité. Nu möter vi Atlético på Vicente Calderón, vinner vi här så kan man nog påstå att vi återigen hittat formen.

För mig så lever hoppet i ligan. Om vi räknar bort El Clásico så misslyckades Real Madrid i veckan med att vinna för första gången sedan september vilket kanske tyder på en liten, liten formsvacka och att deras match mot Rayo kanske kan bli jämnare än vad man tror. Nu vet jag inte mycket om Rayo men det är ett derby, man har inte mött Real på hemmplan på väldigt länge och kommer troligen kämpa som galningar. Det kan bli tufft. Därför är det viktigt att vi spelar på topp varje match för förlorar vi en gång till så är nog till och med jag beredd att ge upp ligatiteln.

Något positivt är i alla fall att vårat skadebekymmer minskat betydligt de senaste veckorna. Villa, Afellay och Fontás är naturligtvis borta ett tag till men annars ser det faktiskt ljust ut. Jag tycker det på förhand ser rätt bra ut inför helgen. Bra form, inga skador samt utvilade spelare där det är 8 dagar sedan den senaste matchen. Dessutom bör man vara taggade att vi sa vad man går för på bortaplan mot ett tufft lag som Atlético.
Barcelona Tyga
2012-02-24 17:21
basaric och gonzalez

Hahha okej är jävligt trött efter en lång dag på jobbet så får väl skylla på det att jag inte såg det sarkastiska. Ni har jävligt rätt i de ni säger. Hur fan kan man jämföra xavi med özil som jag tycker ska jämföras med Thiago isåfall.

---------------------------------------

Angående truppen som Del Bosque tog ut så tycker jag han gjorde rätt i de mesta. Muniain tycker jag förtjänar en plats i A-truppen efter sina fina prestationer med Bilbao. Negredo kommer förmodligen bytas ut mot Villa när han är tillbaks. Annars tycker jag Enrique från Liverpool borde få en plats i truppen.
Barcelona Xaviesta
2012-02-24 17:20
basaric - ?#AnimoElGuaje

Statistik är i det här fallet missvisande. Men att Özil är bättre än Xavi håller jag inte med om.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-24 17:14
Xavi har den här säsongen lyckats med att slå 1 773 korrekta passningar. Ingen annan spelare i dom 5 högsta ligorna i europa har slagit fler korrekta passningar. Men Özil är bättre..
2012-02-24 16:42
Tyga

Ta inte mitt inlägg om Zidane så seriöst.
2012-02-24 16:40
Rätt så kul att man som Madrid-supporter lever på meriter ifrån 50 talet. På 50 talet då man vann LÄS!!! : EUROPA CUPEN och inte Champions Leauge genom att hota alla möjliga lag som var kandidater till att vinna. Real Madrid har vunnit Champions Leauge tre gånger, det har Barcelona också gjort.

Sen så finner jag de komiskt att man kallar andra lags supportar för medgångare. Det finns nog inte en enda människa här i Sverige som höll på Real Madrid på 30 eller 40 talet då man inte hade dessa tittlar. Dom flesta som håller på de laget är födda år 1980 eller 1990 och då var Real Madrid redan de laget med mest tittlar i världen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-24 16:36
Tyga

Vi var riktigt sarkastiska igår och härmade marängerna. Inget av det vi skrev (hoppas jag :P) stämmer överens med våra egentliga åsikter, utan vi ville bara visa för marängerna som kom in i forumet (vi vet att dom läser) hur löjligt det är när dom jämför Xavi med Özil.
Barcelona Tyga
2012-02-24 16:27
Basaric

Vet inte om jag ska ta dig seriöst när du skriver att Zidane inte är top100. Det är förståeligt att skriva att han inte är bäst genomtiderna men top 100? hahaha han är fan given top 5 enligt mig.

Messi har en säker plats när han lagt skorna på hyllan. Redan vunnit allt som går utom i landslaget och det har han flera år kvar. #FeelSoGoodToHaveTheBestPlayerInTheWorld
Barcelona Tyga
2012-02-24 16:21
H.Kaljic

Jag älskar verkligen Pedro och tycker ärligt talat att Barca som lag är mycket bättre med Pedro ute på en kant än att spela med Cesc som falsk tia.

Nu när Villa är skadad så vill jag verkligen få igång Pedro till startelvan igen och då spelar vi nog så här.

Pedro----Messi------Sanchez (fast blir ju lite plats byten då och då)
Barcelona Blaugrana91
2012-02-24 15:56
Barcadinho.

Jo det är ju sant, men skulle inte förvåna mig om förbundet plötsligt "ändrar" reglerna. ;)
Barcelona Barcadinho.
2012-02-24 15:51
Blaugrana91.

Det går inte att spela cupfinalen dagen efter cl-finalen om Barca når cl-finalen. Det finns ju reglering. Det måste vara tre vilodagar mellan två officiella tävlingsmatcher.

Det är bara alltså ett förslag. Förbundet vill lämna saken öppet. Om Barca inte når cl-final vill spanjorerna spela cupfinalen tidigare för att kunna vila, förbereda och samlas till EM.
Grace/Wastelands
2012-02-24 15:47
Thiago Next no.1 - Anims Villa

Liverpool möter väl inte Everton samma helg som dem möter Cardiff?
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-24 15:29
H.Kaljic Menar du inte att han kan ta en plats i startelvan om han presterar i de kommande matcherna?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-24 15:12
Vilka matcher det blir till helgen! Schalke - Bayern Tottenham - Arsenal Barca - Athletico Napoli - Inter Liverpool - Everton Liverpool - Cardiff (ligacup final) Milan - Juventus Valencia - Sevilla Sen har vi ju även Barca B. Wow!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-02-24 14:43
Off topic, Fina odds på Juventus samt Udinese för de som tippar..
barcaff4
2012-02-24 14:31
Vilken kanal sänds spanien-vensuela
Barcelona Siempre Barça
2012-02-24 14:15
bra klipppppppppppppppp
Barcelona Blaugrana91
2012-02-24 14:15
Barcelona and Athletic agree to play the cup final on 25 May at the Calderon, but federation wants to play on 20 May at Mestalla. [ona]

Ja såklart Spanska förbundet vill det, CL finalen är den 19e och eftersom Barca mycket väl kan komma att spela den vill ju förbundet självklart ge oss sämsta möjliga förutsättningar....
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-24 13:46
Rambla

Vad ska de ha för andra backar istället då? Jag tycker han borde komma med då Ramos kan komma att få spela ett par matcher i mitten då jag inte tror Puyol håller för 6 raka matcher(om det blir final). Puyol, Piqué, Ramos, Alba, Arbeloa, Javi Martínez och en till vänsterback alternativ Iraola borde vara med i Spaniens försvarsuppsättning till i sommar.
Barcelona H.Kaljic
2012-02-24 13:46
Är det bara jag som tycker att Pedro var fantastisk mot Valencia, det kändes som Pedro från förra året. Fantastisk i presspelet, energisk och bra en mot en. Tror att Pedro kan jobba sig till en plats i truppen ifall han börjar prestera i CL och Ligan dom kommande matcherna
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-24 13:43
Hur stora tror ni Thiagos chanser är att komma med till EM i sommar? Just nu tycker jag de innermittfältare som går före är Busquets, Xavi, Iniesta, Alonso, Cesc och Martínez. Fast tre av dessa är pivotes och Martínez kanske till och med spelar mittback i sommar så det är inte många före egentligen. Jag tycker hans säsong har varit fantastisk, fortsätter han få starta massa matcher i vår och spelar lika bra alternativt ännu bättre så bör han komma med.
Atlético addeh
2012-02-24 13:41
Bort med Arbeloa, Navas & Negredo till EM och ersätt dessa med Monreal, Valero & Villa. Det vore den klart bästa spanska truppen.

Borja Valero kanske inte behövs, då innermittfältet redan är överbefolkat, men med tanke på hur han spelat de senaste tre åren är hans plats i mina ögon självskriven. Tror dock en anfallare till, kanske Negredo om han bättrar sig under våren, tar en plats i den slutgiltiga EM-truppen.

Gillar för övrigt att Del Bosque slopar att plocka med ytterligare en mittback. Ramos har varit fruktansvärt bra i positionen under säsongen, likaså Javi Martínez som ofta fått vikariera som mittback under Bielsa.
Barcelona Rambla~
2012-02-24 13:35
Tyvärr så är det helt rätt att Pedro blir petad. Med tanke på alla skador han haft den här säsongen, har han inte precis övertygat då han spelat. Fast jag fattar fortfarande inte vad medelmåttan Arbeloa göra i landslaget. Stor skam!
Barcelona Blaugrana91
2012-02-24 13:26
Cuenca, as well as B players Montoya and Tello, has been called up for the ESP Olympic team friendly against EGY on Tuesday.

Kul!
Barcelona Abbe.
2012-02-24 13:23
L.A.M Nr 10

Hm, Busquets ska vara uttagen. Då är truppen jag lagt ut lite längre ner fel.

Den här ska stämma:

Målvakter: Iker Casillas (Real Madrid), José Manuel Reina (Liverpool/ING), Víctor Valdés (Barcelona).

Försvarare: Álvaro Arbeloa (Real Madrid), Sergio Ramos (Real Madrid), Gerard Piqué (Barcelona), Jordi Alba (Valencia), Carles Puyol (Barcelona), Andoni Iraola (Athletic Club) y Javi Martínez (Athletic Club).

Mittfältare: Thiago Alcántara (Barcelona), Xabi Alonso (Real Madrid), Sergio Busquets (Barcelona), Santi Cazorla (Málaga), Xavi Hernández (Barcelona), Cesc Fábregas (Barcelona) y Andrés Iniesta (Barcelona).

Anfallare: David Silva (Manchester City/ING), Fernando Llorente (Athletic Club), Juan Mata (Chelsea/ING), Iker Muniain (Athletic Club), Jesús Navas (Sevilla), Álvaro Negredo (Sevilla) y Roberto Soldado (Valencia).
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-24 13:13
Varför är förresten inte Busquets med i truppen? Om det är för att vila honom vilket antagligen är fallet så är det bra för oss. Kan han slippa tänka på onödig landslagsfotboll.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-24 13:08
för att försvara Cristiano så är ju de "factsen" väldigt vinklade.
"Messi har never missed a penalty as important as CR7 blabla" säger ju i princip ingenting. Det är ju knappast fakta som får en att säga "shit, Messi måste vara mycket bättre än Ronaldo".

Det enda som är relativt intressant är hur många straffar Real får och att Di Maria & Özil är viktigare för Ronaldo än vad Xavi & Iniesta är för Messi - statistiskt sett.
Barcelona Nesto
2012-02-24 12:54
Hittade en intressant kommentar på totalbarca.com gällande Messi kontra Ronaldo.
Osäker på om den postats tidigare men värd att läsa!
Tillägger att jag inte kollat upp källor angående detta så jag vet inte om allt stämmer.
Punkt 6 kan man väl stryka. Rätt orättvis då Messi spelat längre i Barca än Ronaldo har spelar i Real Madrid.
Någon som vet hur många mål Messi och Ronaldo gjort med huvudet?

Fact 1 - Messi has never missed a penalty as important as CR7 missed in Champions League Final and Semi Final 2008!

Fact 2 - Barcelona was awarded just 10 penalties in last three seasons compared to Real Madrid who got 30 - Highest in Europe, accounting to 20% of CR7s Real Madrid goal totally!

Fact 3 - Messi has more assists this season than CR7s combined totally of assists in last two seasons! This season isn't even 2/3rd over.

Fact 4 - Only 7 of the Messis 53 goals last season was assisted by either Xavi or Iniesta, CR7s 18/53 goals was assisted by Ozil or Di Maria.

Fact 5 - Messi has an Olympic Gold Medal and an Under 20 World Cup in his Achievements with National Team. CR7 don't even have a Wooden Spoon with Portugal!

Fact 6 - At 24 years, Messi has scored 222 goals with the club, while CR7 at 24 just had only 124 with the club!

Fact 7 - Messi has scored 6 goals with his weaker Right foot this season, while The Complete player Ronaldo has scored 5 with his weaker left foot!

Fact 8 - Messi has completed dribbles thrice as much as that of Marcelo this season, who is the top dribbler of Real Madrid! (93-36)

Fact 9 - Messi is the highest Goal scorer in history of Champions League knock out stage with 19 goals. Ronaldo is not even in Top 5, though he is 2 years elder!

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-24 12:53
Larsson1333

Är väl inte nödvändigt då Ramos är given medan Arbeloa och Iraola är reserver där det inte ens är säkert om båda de kommer med till EM. Det är istället vänsterbackspositionen som känns helt öppen, där Alba har ett litet försprång.
Annons: