/spanien/barcelona/forum/9681.aspx/spanien/barcelona/forum/9681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-23 14:09
Snacka om att inte förstå fotboll. Özil hade inte gjort 1/10 av det Xavi gör. För dåligt tålamod. Özil som knappt klarar av en som markerar honom?

Ska han lyckas på Xavis roll som har konstant uppvakning av en triangel av 2-3 spelare? sorry player
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-23 14:08
Namn: El Pasillo | 32 y 9
Låt oss säga såhär. Özil hade gjort det Xavi gör i Barcelona, gånger 10.

-------
Jag har märkt att den här el pasillo skriver likadant som hans idol Kaljic. Jag slår vad om att han drömmer om Kaljic på nätterna och att han vill dela säng med honom, usch vad äckligt. (Det är väl okej med homofobiska kommentarer, jag menar dom på puertan backar ju upp Mourinho så jag antar att dom tycker det är okej)

Men för att svara på hans inlägg. Om Özil får supermans krafter så kommer han fotfarande ALDRIG någonsin i sin patetiska karriär att nå till Xavis nivå. Det finns inte ens en liten chans till det.

Jag kan ju säga så här. Den dagen som någon som inte håller på Real Madrid säger att Özil är bättre än Xavi blir den sista dagen jag kollar på fotboll.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-23 13:32
Ryo Miyaichi !

Äh de hatar Xavi bara för att han är den enda i Barca som säger exakt vad han vill, den enda som kritiserar Madrid. Detta tål ju inte marängerna men deras tränare och spelare får ju självklart kritisera allt och alla, skada spelare etc men då är det bara hjärta för klubben. Hyckleri to the max.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-23 13:19
barcetia

Ja, och jämför honom med Lampard och Schweinstiger. Hyfsad skillnad där, och inte åt det hållet många på Puertan verkar tycka, att Lampard är klasser bättre. Xavi är en av de bästa mittfältarna genom tiderna och det finns få aktiva mittfältare idag som ens är i närheten. Med all respekt för Schweinstiger och Lampard som absolut är duktiga spelare.

Lampards spelstil tycker jag påminner om Cesc. Fast ännu mer poängspelare och ännu mindre spelfördelare och playmaker. Man kan säga att Cesc är en blandning mellan Lampard och Xavi. Scweinstiger är en komplett tvåvägssmittfältare. Med andra ord så kan ingen av spelarna riktigt jämföras med Xavi även om de jobbar på liknande områden. Möjligen tysken men han är fortfarande bättre på andra saker medan Xavi är mer "bara" spelmotor.
Ryo Miyaichi !
2012-02-23 13:17
Gick in och läste lite i Puertan, jag gillar att skumma omkring och bara läsa vissa forum.

Och jag som inte är Barca fan utan gooner (Finns ju ett visst hat på senare år) imellan klubbarna, kan inte förstå vad dom snackar om angående Xavi.

Antingen har man rökt bort sin hjärna, eller så är man bara allmänt korkad. Går ju inte att blunda för vad Xavi har gjort dom senaste 5 åren, titlarna talar ju för sig själv.......

Fan. Kan inte alla som sitter på SF försöka att diskutera saker nyktert!!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-23 13:08
Fyfan vad äcklig Mourinho är asså.

Btw, på Puertan tror man att Xavi är offensiv mittfältare. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Barcelona H.Kaljic
2012-02-23 12:54
Hahahaha tänkte inte ens på de fyfan, inte undra på att han har mindervärdeskomplex. Han har ju mindre talang än en avdankad div 6 spelare
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-23 12:52
L.A.M Nr 10 Agree. Napoli höjer sig nästan alltid mot de större lagen. De fick oavgjort mot ett Bayern som då var i toppform. Slår ut PL ligaledaren ur gruppspelet. Ett av de lag jag känner starkast sympatier med. Främst för att de spelar en så rolig, underhållande pch galen fotboll. Klubben är ju som en vulkan som bara väntar på att explodera.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-23 12:50
H.Kaljic

Vad dåligt han skjuter, inte undra på att han inte lyckades som fotbollsspelare. Att han är fotbollseuropas största svin är dock ingen nyhet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-23 12:41
Grace/Wastelands

Är du säker? Jag tycker det känns som Napoli prestrare bättre när man möter på förhand väldigt starka lag. De har en vinst och en oavgjord mot Milan den här säsongen. De vann även mot City hemma och kryssade borta vilket är riktigt starkt. Nu senast vann de mot Chelsea. Jag tror de skulle ha stor chans att gå vidare mot Milan.
Barcelona H.Kaljic
2012-02-23 12:31
Fyfan vilken patetisk liten kackerlacka denna man är.....finns inte ord för att beskriva hur sorglig han är. Han måste ha blivit antastad som liten
Grace/Wastelands
2012-02-23 12:07
Napoli, Barcelona, Benfica, Milan, Real Madrid, Lyon, Marseille och Bayern går vidare.

Otroligt tråkigt CL det här året, så mycket dåliga lag och framförallt så många tråååkiga lag. Lyon, Bayern, Milan och Marseille och Inter är inte direkt några spännande lag. Tur att iaf Napoli och Benfica är kvar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-23 11:52
Om man ska summera de första åtta matcherna i dessa åttondelsfinaler då:

Lyon-APOEL 1-0: Här tycker jag inte man ska räkna ut APOEL. Cyprioterna skrällde i gruppen, gjorde det bra i CL också för ett par år sedan och jag tror det finns god chans för att vända detta dubbelmöte. 1-0 är svårt då man inte har ett bortamål dock. I slutändan tror jag Lyon är det bättre aget och går vidare efter antingen kryss eller uddamålssger på bortaplan.
60%-40%

Leverkusen-Barcelona: Vi tog en stabil bortaseger där Messis sista mål var otroligt viktigt. Nu har jag inte fakta men det känns som det var ett tag sen ett lag gjorde tre mål på Camp Nou mot Barca och det är exakt vad Leverkusen måste göra för att ta sig vidare. Man måste troligen också hålla nollan vilket sällan händer mot Barca. Man ska dock inte helt räkna ut dem då större mirakel hjar skett. Ett tidigt mål och de får hopp.
10%-90%

Zenit-Benfica 3-2: För mig är detta helt öppet inför returen. Benfica har två bortamål och behöver endast en 1-0-vinst hemma för att gå vidare. Zenit är dock väldigt starka. Jag tror att man hade rätt mycket hjälp av hemmaplan när man vann första matchen och här i returen förlorar man till slut. Benfica går vidare men det blir väldigt jämnt.
45%-55%

Milan-Arsenal 4-0: Tillsamans med vår match den på förhand mest avgjorda inför retuerna. Jag ser inte hur Arsenal ska kunna vända på det här med spelat man visade upp på San Siro. Man ska aldrig säga aldrig men det här ska inte Milan tappa.
95%-5%

CSKA Moskva-Real Madrid 1-1: Real är favoriter på Bernabéu. Men med spelat man visade upp i Ryssland där man också såg att CSKA är ett bra lag som kan spela fin fotboll så blir jag inte förvånad om det blir en jämn match. Jag blir heller inte förvånad om Real vinner med flera bollar där det är utspelning. Gör CSKA ett tidigt förstamål kan det bli stress hos Real och de lär få det svårt att vända, även om man gjort det många gånger i ligan så är CSKA inga och leka med. Men jag tror Madrid vinner med två mål.
25%-75%

Napoli-Chelsea 3-1: Jag ser den här matchen som långt ifrån avgjord. Jag såg första halvlek i första mötet där Napoli spelmässigt var mycket bättre och Chelsea hade inget att komma med. Deras mål var ett stort misstag från Cannvaro(?). Ändå så spelas returen på Stanford Bridge där Chslsea brukar vara starka. Jag tror man har störst chans att vinna, frågan är om det räcker för avancemang. Napoli är favoriter men det här blir intressant att följa.
65%-35%

Marseille-Inter: Inter är svaga. De har haft en kass säsong hittils. Jag trodde de kunde spela upp sig i CL men när man möter ett någorlunda bra lag som Marseille så får man stora svårigheter. Marseille har ett intressant lag och det skulle inte förvåna mig om man återigen vann på Giuseppe Meazza. Inter kan vända, det finns till och med en rätt stor chans men då måste man spela upp sig rejält. Men Marseille tror jag på.
65%-35%

Basel-Bayern Munchen: Bayern gjorde ingen bra match igår. I höstas var de nästan favoriter till hela turneringen men man hade kanske formtoppen ett halvår för tidigt. Jag tror dock man vänder på det här, även om Basel den här säsongen verkligen visat sig vara ett lag att räkna med. För turneringens skull så hoppas jag Bayern går vidare. Men nu ligger man under med 1-0 och man måste spela mycket bättre för att vända.
40%-60%

Förlåt för långt inlägg men kände att jag ville summera åttondelsfinalerna som gått. Kommenterag gärna vad ni tycker.
Grace/Wastelands
2012-02-23 11:43
L.A.M Nr 10

Tyvärr tror jag att Milan hade vunnit enkelt över Napoli i ett dubbelmöte mot Napoli. Jag är dock ruggigt imponerad av Napoli hittils och tror dem går vidare mot Chelsea.
Barcelona AndersHemmaplan
2012-02-23 11:43
Napoli har en sjuk frenesi och speed i sitt spel men jag tycker att de är mindre imponerande när de möter spelande lag - som också utnyttjar snabbhet i spelet. Det talar ju ändå för Barca som framförallt har tempo i bollen om utifall de skulle mötas. Annars håller jag med, det känns som om Real är den stora utmanaren!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-23 11:18
Intressant att Bayern Munchen förlorade första matchen. 1-0 på bortaplan är inget bra resultat alls att gå på, de måste vinna utan att släppa in mål i returen, gör de det så får de enorma problem. Att Inter förlorade var inte alls förvånande. Man går uselt i ligan och Marseille är rätt underskattade och hade hemmaplan. Jag tror fortfarande det är möjligt att Inter vänder men jag tror på Marseille. Bayern tror jag fixar det till slut ändå. Det hade varit oerhört bra för resten av turneringen. Skrällar är kul men City och United är ute medan Chelsea, Arsenal och Inter är påväg.

Det ser i alla fall ljust ut för oss. Real Madrid är den stora utmanaren, Milan är kluriga men vi borde kunna ta dem i ett dubbelmöte. Napoli är som någon nämnde en underdog. Där har vi ett lag som kan skapa problem för både Barca och Real. Jag tror att ett möte mellan Napoli och Milan skulle sluta i ljusblå seger. Om Bayern går vidare så är de, trots en svag insats igår, också en av favoriterna. Samtidigt vet man inte riktigt var tyskarna befinner sig. I ligan går det bra och man gick som tåget i dödens grupp under hösten, men hur står man sig mot de riktigt bra lagen? Då menar jag såklart de spanska giganterna. Senast de mötte Barca var 2009, och Real tidigare än så. Jag tror det skulle kunna bli en jämn match om tex Barca och Bayern möttes men det skulle också kunna bli några måls skillnad till vår fördel. Hur som helst, det är ett lag som om allt stämmer mycket väl kan stå som vinnare.
Barcelona Larsson1333
2012-02-23 11:13
Barcelona already decided a couple of months ago to use the option to renew the contract of B coach Eusebio for another season. [sport]

Vet inte om det har varit uppe tidigare, men det känns ju sådär bra.
Synd att inte Oscar Garcia kunde ta över efter Eusbio istället
barcaff4
2012-02-23 11:01
Menar du ray hudson han äger ju
Grace/Wastelands
2012-02-23 10:53
Om inte Barcelona vinner så får hemskt gärna Napoli vinna. Så länge inte Milan eller Real Madrid gör det så. Eller snarare, så länge inte Zlatan vinner CL. Det hade varit otroligt irriterande.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-23 10:42
Gonzalez_Barca

Tycker faktiskt att man kan betrakta Napoli som underdogs. Har de en bra dag kan de slå vilket lag som helst. Milan har ju tex en förlust och en oavgjord mot dem i år.
Grace/Wastelands
2012-02-23 10:40
Ja, det är ju Milan, Barcelona och Real Madrid kvar i CL som kan vinna. Och både Real Madrid och Barcelona slår Milan om dem möts på vägen. Garanterat.

I ett enkelmöte med Real Madrid kan det bli äckligt jävla tajt oss emellan. Vore ju underbart att få spöa både Milan och Real Madrid på vägen/i finalen. Barcelona måste väl mer eller mindre vinna CL. En annan rolig tanke vore ju om Real Madrid börjar fokusera på CL nu då dem tror att ligan är avgjord för sin egen del och tappar poäng i ligan, når finalen i CL mot kanske Milan eller oss och har då tappat ett flertal poäng i ligan. El clasico kommer upp i la liga och vi vinner och går om och Real torskar sedan CL-finalen.

Det kommer ju inte ske men vore ju en aning humoristiskt. Men njee, CL och CdR får bli målen nu, ligan ska inte gå att vinna. Isåfall måste ju Real klappa igenom totalt. Och det gör man inte med Mourinho som tränare.
Barcelona jost15
2012-02-23 10:04
Ray kommenterade tyvärr inte senaste fighten.
Barcelona tikitaka-GOOL
2012-02-23 09:49
Ingen som kan länka messis 4 mål från Valenciamatchen med Ray Hudson son kommentator?
Barcelona Rambla~
2012-02-23 09:06
Del 2, Revista de la Liga.
Barcelona Rambla~
2012-02-23 09:05
Veckans Revista de la Liga.

Obs! Det är två delar, del 2 i nästa inlägg.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-23 07:20
Andreas-

Även om Bayern lyckas vända nästa omgång så kommer de rycka i kvarten. Deras mittfält och spelidé har varit katastrofalt dålig sedan Schweinsteiger skadade sig.

Möjligen att Milan kan ställa till det för Real som de gjort tidigare år men för att vara ärlig så är Real otroligt starka (trots sin oavgjorda match i Moskva). Det är bara vi som kan stoppa dem.

De kan ha sin absoluta toppform, de kan ha sina 5 veckors försäsong, de kan ha sin revanschlust.. Vi förlorar ändå inte.

Dock tycker jag att årets CL håller på att se riktigt tråkig ut. Som sagt, bara vi Real och Milan som har chans. Bayern, Chelsea och Inter har jag räknat ut totalt. Lite tråkig då man är van med alla dessa lag i toppform, plus Arsenal (vissa år), Liverpool och Man United.
Andreas-
2012-02-23 07:01
Börjar få någon form av riksångest över hur hela det här CL-slutspelet kommer se ut. Ryker Bayern o Real går vidare tror jag vi alla kan enas om hur den här jävla skiten kommer att sluta.

Vi o Real lottas antingen på samma sida, eller så möts vi finalen. Jag orkar inte, framförallt inte en final. Förra året var det lite annorlunda för vid en eventuell förlust hade vi i alla fall ligan att luta tillbaka på.

Det blir fanimej så mycket värre i år, för hjärtats skull så slipper jag gärna Real Madrid. Vi är ju stora favoriter, eftersom dem inte slagit oss under ordinarie tid sen Pep tog över det är bygget. Men tänk om......

Edit: Iofs var det redan ganska givet innan säsongen, att vi o Real skulle mötas i CL. Men det är först nu det börjar sjunka in hur jävla sjukt det kommer bli.
Barcelona Éluc
2012-02-23 01:07
Känns riktigt härligt att för första gången på bra länge ha truppen ganska så skadefri. Afellay och Fontás skador är ingenting vi egentligen påverkas av, och med tanke på Cuenca och Tellos uppgång känns tomrummet som fanns i början av efterdyningarna av Villas skada, inte speciellt stor i dagsläget. Det är ju ändå nu vi ska vara som mest skadefria när vi går in i slutspurten i CL.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-22 23:46
Inte för att det behöver betyda något men Barcelona är den ENDA seriesegraren som vann sitt bortamöte i Champions League.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-22 23:45
The Reporter/ Använd momondo.se och flygstol(en).se Bra sidor för att hitta billigt flyg! norwegian också! ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: