/spanien/barcelona/forum/968.aspx/spanien/barcelona/forum/968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel12
2016-03-26 01:48
Brazil-Uruguay Neymar-Suarez Nu på en av dom där dyra kanalerna som visar fotboll :) missa inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sam20
2016-03-26 00:57
Hello team

Jag är ny så ni får stå ut med mitt bullshit när laget spelar dåligt ("halvfart")tills jag lär mig reglerna

Mvh Sam
Barcelona Liunil Masse
2016-03-26 00:55
Ter Stegen to @SkyDeutschland: "I want to take the next step and play more. The situation is clear: If nothing changes, we must talk." Ter Stegen: "At the end of the season, I'll probably have played 25 games. It's not a little, but in the long run it's not enough for me." Ter Stegen about a return to Germany: "I don't know. It's too early [to think about it]." Vad säger ni? Enligt mig så är det ganska solklart, situationen är inte hållbar för fem öre. Bravo måste lämna i sommar, vilket är synd för han är en jävligt bra målvakt för oss men Ter stegen är framtiden.
Barcelona Nesto
2016-03-26 00:14
@Zyzz:
Det är väl hans tredje på raken (!) han missar. Malaga, Sevilla och nu mot Bulgarien.
Vlom
2016-03-25 23:47
Det är inte första gången som Vlado Stoyanov räddar en straff från Cristiano.

Han lyckades med den bedriften under förra säsongen när hans Ludogorets spelade mot Real Madrid.
Barcelona Zyzz
2016-03-25 23:44
Ronaldo missade en straff idag igen. Två på raken nu och fler missade straffar än Messi sedan januari 2015. Det ni!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-25 23:05
@Erik Satie:

Han har varit med i tre stora finaler så att han slösar sin tid där håller jag inte med om och han älskar sitt land. Trist bara att Tata är tränaren nu, även om Sabella inte var perfekt så hade man hellre sett honom. Helst Sampaoli dock!
Barcelona Erik Satie
2016-03-25 22:53
Varför kan inte Messi bara sluta i landslaget? Han slösar bara sin tid där...
Vlom
2016-03-25 22:42
Hahaha, Portugal ligger under mot Bulgarien med 0-1 efter att Pepe stod för försvarstabbe mot den Brasilien-födde Marcelinho...
Barcelona SOMISEREM1899
2016-03-25 21:11
@the cameroonians:

Jo, det är jag medveten om - det var därför jag skrev att Cruyff förtjänar det (oavsett om det är omöjligt eller ej), till skillnad från t.ex en staty som enligt mig är ett måste.

Har dock för mig att Jordi Moix inte stängde dörrarna för att hela Espai Barça skulle kunna sponsras av ett företag, så att Camp Nou, Palau och Mini Estadi får ett gemensamt "extranamn".

Så det är oklart om det går att involvera Cruyffs namn i några nybyggnationer överhuvudtaget, tyvärr. Men hoppas kan man alltid göra.

Barcelona the cameroonians
2016-03-25 20:57
Satan i gatan vilken frispark av Griezmann! Målvakten grundlurad och chanslös.
Vlom
2016-03-25 18:09
Hur många utav er följde Chile vs. Argentina inatt? Edit: Lionel Messi failed to have a shot for the first time in 117 matches for Argentina vs. Chile.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-25 15:49
Fan vad ledsen jag är. Känns som en stor förlust för fotbollen och barca. Känns så tomt!
Barcelona påfågeln
2016-03-25 15:25
#EstadiJohanCruyff
Barcelona Liunil Masse
2016-03-25 15:00
Pep: "I didn't know anything about football, he gave me everything. Johan opened a fascinating world for us, a new story line." Pep: "Our gratitude to Johan is infinite. His legacy is also infinite." Pep: "Beyond the titles, what he did was to help us understand the game. He told me to guide myself on instinct, not logic." Pep: "Johan came and told us 'Follow me' and people got united. And when things went wrong he believed in his idea even more." Pep: "Johan encouraged you to guide yourself on your instinct as a coach, not so much on logic. I always ask myself what he would do." Pep: "Johan's legacy isn't in the trophies he won. It's the fact that he changed clubs. He changed Ajax, Barça, The Netherlands, Spain..." Pep: "Johan's legacy is indestructible, forget the trophies. There is no better legacy." Pep: "Barça's last 25 years belong to Johan." Pep: "There is no better disciple of Johan than Leo. Johan told us: 'you run too much'. Leo is the best in the world. And he doesn't run." Pep: "What Johan did for football is unstoppable, indestructible. A statue? That doesn't matter." Pep: "You're either a fundamentalist like he was or you can't do what he did. I wouldn't have been able to do it like him." Pep: "I'm sure Xavi will keep this going. And Busi. And Andrés. It's the only way there is." Pep: "I have no doubts that Xavi will be an immense coach." Pep: "Johan gave us information, but he also gave us the grammar. We (coaches, journos) talk about football in the way that he did." Pep: "In a game as undecipherable as this one, he gave us the tools to dominate it, which is impossible unless you're named Messi." Pep: "When I had the noose around my neck against Juventus I asked myself what Johan would do and I was able to turn it around." (Rac1)
Barcelona the cameroonians
2016-03-25 14:46
[QUOTE=SOMISEREM1899]Estadi Johan Cruyff. Det förtjänar han. En hyllning till honom före, under och efter El Clásico, samt en staty. Det är ett måste. Sempre t'estimarem, Johan. Descansa en pau. [/QUOTE] Håller fullständigt med. Dessvärre är det inte finansiellt möjligt att tillägna Cruyff den nya arenan, om vi talar om Camp Nou, eftersom det skulle innebära ett intäkten för namnrättigheterna faller bort. För ingen vill väl se Estadi Cruyff i Qatar, typ... Däremot är det ett ypperligt tillfälle att döpa det nya Mini Estadi efter Johan, den håller ju som bäst på att byggas bredvid la Masia. Men. Oavsett vad "man" gör kommer det inte vara nog. Det viktigaste är att den filosofi som Cruyff införde iom hans ankomst till klubben fortsätter att följas. Offensivt, hemlagat och vinnande.
Barcelona Neymar N11
2016-03-25 14:03
Messi: 'Cruyff changed the philosophy of football & Barca's history. What Barca is achieving now is because of him.'
Barcelona Barclasico
2016-03-25 13:00
Någon som vet vrf det inte står nått om Cruyff på barcas hemsida? Nån kanske har nämnt det här tidigare, orkar inte kolla scrolla ner sida efter sida..
Samu
2016-03-25 11:39
@Liunil Masse:

Jag skulle nog vilja hävda att AFA har förstört Messis landslagskarriär. Jävla amatörer. Först var det José Pékerman (numera förbundskapten för Colombia) som bytte in Julio Cruz istället för Messi mot Tyskland, den förstnämnde spelaren stack inte ut nämnvärd för Argentina och man förlorade den matchen..

Och AFAs ex-president Julio Grondona gav Diego Maradona hans allra första tränarjobb som landslagscoach med förväntningarna att vinna VM-turneringen i Sydafrika. I efterhand var det ett förjävligt beslut eftersom att Maradona knappast var rätt man för jobbet. Och trots att Alejandro Sabella gjorde det mesta rätt under 2014, så gjorde han ett enormt misstag d.v.s. att ge Rodirgo Palacio en landslagsplats istället för Carlos Tevez. Jag kommer aldrig att glömma matchminut 88 när Messi dribblade förbi två tyskar och serverade Palacio en jättemöjlighet att göra mål, något som den sistnämnde ej lyckades med tyvärr. Man kan ej låta bli att vara bedrövad när man inser att en betydligt mer klinsk avslutare än Tevez hade gjort uppgiften som Palacio misslyckades fatalt.

Idag tvingas Messi ha Tata Martino som sin landslagstränare, en person som uttryckligen sade rakt ut att Messi ska ha så lite boll att jobba med som möjligt. Jag har följt i stort sätt VARENDA landskamp som Argentina har spelat under de senaste 10 åren och det finns en gemensam röd tråd. De övriga spelarna är mer intresserade utav att vilja göra avgörande målet istället för att titta upp och passa jävla bollen. Till och med självaste José Mourinho sade att det allra smartaste är att ge Messi bollen och ta en löpning.

Ärligt talat så blir jag inte förvånad ifall om den kommande matchen mot Bolivia blir detsamma. Di Maria kommer att återigen förlora bollen för den femtioelfte gången, Aguero missar chanser och Messi ber om att få bollen men att medspelarna ignorerar honom under större delen av matchen.

Mycket tråkgit att Messi inte ens övervägde att spelade för den spanska landslaget när han hade chansen och därmed hade vunnit VM och EM.
Barcelona Barcadinho.
2016-03-25 09:30
@Vlom:

Tänk om han skulle vara med. Holland skulle kanske få sin längtade VM-guld titel. Vi får komma ihåg att Holland var en stolpträff från att vinna guldet. Jag kommer aldrig glömma skriket som gick genom vardagsrummet hos oss när en holländsk spelare hamnade i straffområdet en mot en mot målvakten, kom nästan förbi men sköt bollen i stolpen, och detta i 90.e minuten. Jag tror att den ribbträffen ekar fortfarande hos en del holländare. Så nära kan det gå. Alla visste att Arg skulle avgöra i förlängningen.
Det är så typisk mental situation inför en förlängning. Samma när Real slog Atletico i cl eller tom senast Bajern mot Juve. Att motståndarna är knäckta i slutsignalen o att du själv får mental styrka i förlängningen.
Barcelona Criff
2016-03-25 09:25
Fina hyllningar ;(
Barcelona Criff
2016-03-25 08:54
Länktips: www.sport.es/es/
Barcelona muy bien
2016-03-25 07:39
någon som vet ungefär hur mkt en biljett kommer kosta i Stockholm den 3 augusti?
Barcelona Liunil Masse
2016-03-25 02:37
Argentina är så jävla dåliga. Tycker synd om Messi.
Barcelona DM1982
2016-03-25 02:29
Bravo avstängd nästa match.
Samu
2016-03-25 02:23
Först trodde jag att Messi inte verkligen tar i ordentligt med löpningarna p.g.a. tröttheten . Men snarare är det helt enkelt som så att han springer till luckor och gör sitt bästa, men hans medspelare ignorerar honom. Förståeligt att Messi till slut ger I-don't-give-a-fuck attityd.
Barcelona Lionel12
2016-03-25 02:08
ser ur som att messi fick sig en smäll han har bara promenerat nu i 3-4 min
Barcelona Liunil Masse
2016-03-25 01:51
Tydligen så bröt Laporte ankeln när han spela en vänskapsmatch för Frankrike U-21....
Samu
2016-03-25 01:38
Det smärtar mig att behöva säga detta, men jag tvivlar mycket starkt på att Tata ens skulle ha övervägt med att låta Dybala vara startspelare. Trots allt, jag pratar alltså om mannen som nämnde att hans taktik mot Atleti var att ge Messi så lite bollar att jobba med så möjligt för att han ska kunna överraska Simeone och co.....
Samu
2016-03-25 01:17
Jävla sopa DM är i spelet...
Annons: