/spanien/barcelona/forum/9679.aspx/spanien/barcelona/forum/9679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Albiceleste
2012-02-29 20:14
Någon med stream till argentina matchen?
Barcelona Hetfield
2012-02-29 20:11
Pepe äter säkert hundvalpar efter varje fotbollsmatch.
Real Madrid Marängen i Les Rambles
2012-02-29 20:09
Jag menar att Pepe fått ett rykte om sig som gör att han får betala för de misstag han gjort tidigare, ja han sparkade på en Getafe spelare men han fick 8 matcher och har sonat sitt brott. Och ja han borde ha blivit avständ minst lika länge för stämplingen på Messi, såpnt är inget jag försvarar. Men ni utmålar Pepe som att han vore djävulen, det är inte rätt. Han har gjort misstag, men vi är alla människor. Han bad ju Messi om ursäkt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-29 20:05
Det är väl inte så mycket Pepes spel det är fel på, snarare bristen på detsamma. Noll fotbollshjärna och aggressivitet går inte så bra ihop.

Sen är det ju så att flera av hans "bravader" skett mot Barca i CdR och CL, vilket inte påverkar antalet gula/röda kort och därmed avstängningar i ligan.

Han må vara eran hjälte, men när du kommer in hit och börjar jämföra honom med Messi undrar man om inte du i lika stor utsträckning som Pepe borde uppsöka hjälp.

You may come in peace, but you´ll leave in pieces.
Barcelona Manita
2012-02-29 20:05
Marängen i Les Rambles

Skriv bara att Pepe är ett helgon istället. Ja eller hur alla filmar och Pepe är en oskyldig ängel på en fotbollsplan. Han har aldrig i sitt liv sparkat en spelare som ligger ner på ryggen 4-5 gånger och efter det trampat på ryggen och boxat en annan spelare i en och samma match. Han har aldrig medvetet gått fram och stämplat en spelare i handen. Nej då, han är ett helgon han spelar aldrig fult och alla filmar.
Barcelona Ibillay
2012-02-29 20:04
Marängen i Les Rambles

Jasså, helt plötsligt så är domare människor som kan fela? Mot Real och andra lag så är de människor men mot Barcelona så är de våra medspelare ?

Om ni tycker att det är rätt att spela våldsamt och brutalt i vissa fall, varför klagade hycklaren till tränaren ni har på "los maricones" och wernbloom att de spelade för hårt?

Du ser hur infekterad allt har blivit och det skyller jag på Real Madrids tränare
Grace/Wastelands
2012-02-29 20:03
När du säger att Pepe inte ens borde få gula kort för sina tacklingar så är det otroligt svårt att ta dig seriöst. Jag är hemskt ledsen. Jag kan inte ta det som något annat än idioti alternativt att du är ett jävla troll.
2012-02-29 20:01
Grace/Wastelands

Du kanske inte gillar mina åsikter, men du kan åtminstone respektera mig och mina åsikter. Jag försökte inte provocera.
Grace/Wastelands
2012-02-29 19:59
Marängen i Les Rambles

Jaha. Du var inte seriös. Jag trodde för en sekund du var allvarlig med ditt första inl'gg. Men märker nu att du bara är retarderad ändå. Synd. Du behärskade ju ändå språket som så få andra troll brukar göra som kommer in här.
2012-02-29 19:56
Pepe våldsam? hälften av de varningar han drar på sig skulle inte ens rendera i gult om han spelade i England. Spanjorer/sydeuropeer/sydamerikaner är väldigt duktiga skådespelare, det är snarare där problemet ligger.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-29 19:53
Marängen i Les Rambles

Knappt någon av Messi varnigar har varit för fult spel. De flesta har säkert varit för när han snackar med domaren och någon har väl varit för hands. Jag tror att högst ett gult kort har kommit från en "foul", vilket är rätt lite.

När det gäller Pepe så borde han helt klart ha fler varningar och utvisningar. Det är klart och tydligt att domarna blundar för när Pepe går in hårt och våldsamt i en duell. Senaste tacklingen på Rayospelaren är rött kort, samma sak med stämplingen på Messi.
2012-02-29 19:53
Grace/Wastelands

Vad spelar det för roll? den enda tveksamma straffen Real fått, såvitt jag kommer ihåg, var när Ronaldo fälldes utanför straffimrådet mot Getafe och ändå fick straff. Domare är mänskliga, de har rätt att fela.
Grace/Wastelands
2012-02-29 19:49
Marängen i Les Rambles

Hur förklarar du att Real Madrid har fått tre gånger så många straffar som Barcelona de senaste säsongerna trots att Barcelona har bollen i matchen betydligt mer?

Sen kan man ju få varningar för olika saker, filmningar, våldsamt uppträdande, efterslängar och dylikt. Messi och Pepe får knappast sina varningar på samma sätt.
Sen borde ju Pepe få betydligt fler varningar än han har. Men spanska domarkåren och fotbollsförbundet är antingen helt inkompetent eller extremt kompetent men genomkorrupt. Det senare känns faktiskt mer troligt. Känns spanskt.
2012-02-29 19:45
I come in peace, ni klagar ofta på att Pepe är våldsam, hur förklarar ni att er Messi står på lika många varningar som Pepe? jag är inte ute efter att provocera eller något, jag bara undrar.

Ja, jag är madridista men jag blev avstängd från Puertan då dom är riktiga fascister, så jag kommer i fortsättningen att skriva härinne.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-29 19:40
Som jag ser det så är Xavi, Busquets och Iniesta givna på mitten där Alonso ska förpassas till bänken. Dock så tyder ingenting i nuläget på att Del Bosque skippar sin double-pivote, så då utgår jag från att både Busquets och Alonso startar.

Så då har vi redan fyra givna offensiva spelare av sex. De andra två borde vara en ytter och en duktig målskytt. Villa ska starta om han kommer i form till turneringen, annars är Soldado en favorit. Negredo tycker jag inte hör hemma i en spoanska startelva så för mig står det mellan Llorente, Soldado och möjligen Cesc, om man vill efterlikna Barcelona ännu mer. Jag tror ändå det är bäst för Spanien att inte spela med Cesc från start som den enda målskytten, tror det är bättre med två av de förstnämnda.

Som ytter känns Silva som ett hett alternativ, problemet där är att han för mycket spelande ytter. Det tar inte bort honom från startelvan, men en mer ren ytter likt Pedro i from hade varit bra. De jag kan tänka på i spanska truppen är väl spelare som Jesus Navs och Cazorla. Mata är rätt lik Silva i sin spelstil. Men som sagt, jag tror ändå det bästa alternativet är Cityspelaren då han är en fantastisk spelare. Med honom i startelvan lär många målchanser skapas.
Så för att summera:

Casillas;
Ramos, Puyol, Piqué, Alba;
Busquets, Alonso;
Silva, Xavi, Iniesta;
Soldado.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-29 19:39
Haha, i länktips kan ni läsa vad som skrevs under matchdagen då FC Barcelona slog Real Madrid med 5-0. Finns en hel den roliga inlägg. En av mina favoriter var

"Den som kallar Ronaldo för världens bäste igen i detta forum borde få en IP-spärr på minst ett par år. Messi leker med Ronaldo...

Jag skäms gubbar, jag skäms..."
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-29 19:26
Det här är det som gör Messi till världens bästa spelare..
Barcelona Tyga
2012-02-29 18:52
Blaugrana91

Jag vet att det beror på alla skador men jag sa att han för TILLFÄLLET är en katastrof och det är han. Han kan fan inte dra sin gubbe ens. När han är i form är han en världsklassspelare och då älskar jag honom. Hoppas han kommer i form snart!
Grace/Wastelands
2012-02-29 18:49
Ska landslaget ta det ansvar Barcelona misslyckats med och försöka få Pedro i form? Tror inte Spanien är sugna på det, speciellt inte när Mata har varit såpass bra i Chelsea. Han är nog rätt given från start. Xavi, Iniesta, Alonso, Mata, Silva och typ Llorente eller Soldado lär väl spela.

Barcelona Trippeln
2012-02-29 18:32
Från att starta VM final till att bänkas, vi tror på dig vår kanariefågel! :)
Barcelona Blaugrana91
2012-02-29 18:28
Tyga

Tycker du överdriver när du säger att Pedro är en "katastrof", visst han har inte varit speciellt bra hittils den här säsongen, men som flera andra nämner så beror ju det på alla skador han haft.
Förhoppningsvis kan han hålla sig skadefri framöver och då borde han kunna hitta tillbaka till formen.

Sen tycker jag faktiskt han var ganska bra mot Atletico.
Barcelona Tyga
2012-02-29 18:23
barcetia

Pedro ska starta när han är i form. Nu är han inte det vadå ska vi spela med honom och få han till form när spelare som Tello gör kanon inhopp varje gång? Pedro får helt enkelt börja prestera annars är han knappt med i truppen till EM om han fortsätter så här.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-29 18:23
Tyga

Nja, han har varit ineffektiv pga skadorna, men Vicente behöver en spelartyp som Pedrito för ingen i Spaniens trupp är som honom. Han har bra uthållighet, pressspel och effektivitet (om han får tillbaks sin form).

Det finns många spelartyper som Mata, så han behövs verkligen inte och sen tycker jag att han är aningen överskattad pga sin dominans, det jag vill komma fram till är att han spelar med träben, så det är givetvis att han sticker ut och blir inte en i mängden om det skulle finnas några stjärnor i Chelsea.

Angående Cesc, så vill jag helst se Silva bakom anfallarna. Han förtjänar en startplats. Cesc ska spela på Xavis position båda kommer att rotera med varandra.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-29 18:16
Tyga

Ja för att en bänkad spelare lär ju absolut vända på sin form om han bara får sitta på bänken och ruttna.

Pedro ska starta, allt annat vore bara korkat.
Barcelona Tyga
2012-02-29 18:11
Shanghai

Pedro är katastrof för tillfället och inte ens chans att han ska ha en startplats. Mata är före och även Cesc som kan spela där fast som släpande falsk 10. Annars ser det bra ut.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-29 18:05
L.A.M Nr 10

Nej tror inte heller han hade fått starta, men chansen att han får hoppa in är ju ganska stor.
Men som sagt hoppas VDB inte riskerar något.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-29 17:45
Bara inte dem här landskamperna förstör för våra spelare, för dem har varit så känsliga i år. Vid minsta lila rörelse, så är man skadad säsongen ut. Fast jag skulle egentligen inte gråta att se Thiago lira med landslaget. Han förtjänar att spela eftersom killen har visat strålande form sen Pre-season.

Och när jag har tagit upp detta med landskamper, så tycker jag Spanien bör starta så här:

------------Busquets

---Xavi-------------------Iniesta--

--------------Silva

-------Villa----------Pedro

Som sagt Alonso är inkompetent i landslaget, skulle vara bättre med en pivote och Busquets är naturligtvis given på den positionen. Sen har han sina lagkamrater som centrala mittfältare i Xavi och Iniesta. Silva är trequaristan i laget och på anfallet så är Villa den som gör målen, så han är given när han kommer tillbaks från skadan, hans anfallspartner lär bli Pedro som hugger på allt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-29 17:42
addeh

Det gör han (Tello) verkligen. Så länge han fortsätter att tokleverera ska det belönas med gott om speltid.

På tal om Tello:
"With also Valencia and others interested, Liverpool are the club who are showing most interest in signing B winger Cristian Tello (20)."

..hatar dessa rykten, även om de troligen förblir just rykten. Jag hoppas verkligen att klubben ger honom ett A-kontrakt precis som med Isaac!
Barcelona Xaviesta
2012-02-29 17:36
¡Barca! - Crèma Catalana

Jag drev med belackarna bara - självklart är det fantastiska siffror.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-29 17:21
Blaugrana91

Han skulle väl ändå inte startat matchen? Spanien kommer nog ställa upp med ett relativt starkt lag på benen för att spela ihop sig till i sommar. I alla fall, även om det står att han är redo för matchen så håller jag med dig om att Del Bosque inte bör riskera någonting. Låt han stå över matchen för vi behöver en frisk Thiago till våren där han kommer vara oerhört viktig.
Annons: