/spanien/barcelona/forum/9678.aspx/spanien/barcelona/forum/9678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2012-02-28 15:11
rANDOMhERO

Jag tror inte han kommenterade den matchen och därför finns det inga klipp med han från den matchen.
Barcelona rANDOMhERO
2012-02-28 15:05
Tjena, någon som har sett highlights från Valencia matchen med Ray Hudson som kommentator? skulle uppskattas som bara den!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-02-28 15:01
Neymar är sugen på barca..
Barcelona Bästelona
2012-02-28 14:57
Tycket vi saknar vårt tiki taka spel som vi har haft de senaste säsongerna.
Nu för tiden så måste nästan alla ta 3-5 tillslag innan man släpper den, visst vi har mer boll men jag ser hellre att vi liger på runt 60-65% och gör många mål framåt och spelar en rolig fotboll en den fotboll vi har visat upp många gånger den här säsongen.
Barcelona Bästelona
2012-02-28 14:57
DP
Barcelona Gabriel
2012-02-28 14:38
petersays

Skönt att man inte alltid är utav samma åsikter med alla andra.
Barcelona petersays
2012-02-28 14:36
"Abidal = Samma sak som Puyol, blir bara äldre. Har dessutom inte sett lika stabil ut i år som innan. Inget jag heller vill förlita mig på."

Abidal har utan tvekan vart en våra stabilaste backar i år. Och man of the match flera gånger.
Barcelona petersays
2012-02-28 14:34
Vad tråkigt det är när alla diskuterar spelare som om dom är på nedgång vid 27 och helt slut vid 30. Det är ju en sak att lämna plats för nya talanger. Men jag tror det är livsviktigt att låta gamla profiler spela så länge dom själva känner att dom klarar det. Åldern i sig är ingen faktor. Kolla på ex Giggs och Scholes, som fyller 38 respektive 39 i år. Att dom fortfarande ges chans i United, det enda lag som på allvar kämpar med City om titeln i PL.

Mittbackar håller i regel längre också då de inte behöver löpa så mycket. Så att Thiago Silva, som är 27, skulle vara en temporär fix är ju bara dumheter. Och jag ser gärna Puyol i båda 2, 3 och 4 år till i vårat mittbackslås. Än så länge har ju inte Xavi visat några tendenser på att dala heller. Ett par temporära svackor, men vilken spelar har inte det? Men så fort någon är kring 30-strecket så börjar man genast tolka det som att spelaren "är slut". Vi behöver silverryggar inom fotbollen och vi behöver dom inom Barca - inte bara akademivalpar som flyttas upp när dom är 21.

Det är dags att börja tänka lite utanför boxen hörrni. Alla spelare är inte på topp mellan 23-28. Det finns många båda yngre och äldre spelare som absolut har saker att tillföra. Vill vi se på senaste årens Barcelona så kan man ju t.ex. peka på Sylvinhos sista säsong i Barca. När han fick chansen tog han den.

Det var mina fem cent.
Barcelona Gabriel
2012-02-28 14:19
El Kaiser de Michoacán

Jag förstår definitivt din poäng. Jag tror inte heller att Thiago Silva kommer, men inte pga den anledning. Mer pga att jag inte kan se hur Milan skulle vara beredda på att släppa honom.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-02-28 14:16
Gabriel/

Håller med av mycket som du säger. Min poäng är att eftersom det redan är klart att Montoya, Muniesa och Bartra flyttas upp så vore det konstigt om man köper ytterligare en back utifrån även om denne kanske är världens bästa. För mig går liksom inte antalet ihop. De är för många.

Det är alltså inte kvalitén på Silva jag i frågasätter eller ens behovet av honom utan det är mer hur jag tolkar Barcelonas agerande att befodra 3 försvarsspelare till A-laget som gör att jag inte tror Silva kommer.

Jag menar på att om klubben verkligen var genuint intresserade av Silva så hade man eventuellt befordrat en, max två B-lagsförsvarare men nu befordrar man tre vilket ger oss 9-10 backar beroende på om räknar med Fontás eller ej.

Men jag kan så klart ha fel. Kanske är det utlåning eller försäljning med buy-back-klausul som ligger i planen för vissa ut av ynglingarna? Fast då vore det konstigt att befodra dom för att sedan sälja dom?
Barcelona Tyga
2012-02-28 14:14
El Kaiser

Håller med dig. Många här tänker som real fansen och vill köpa sönder hela laget. Cracks y Canteros är vårt motto och för tillfället tycker jag vi har tillräckligt med Cracks.

JDS ersätter Keita.
Montoya ersätter Maxwell som lämnade
Bartra ersätter Fontas som jag vill ska lämna
Muniesa flyttas upp.
Cuenca är redan upplflyttad och vill även att Tello blir det och ersätter Afellay som jag tycker inte bidrar med något.

Villa kommer tillbaks och det kommer fan att kännas som ett nyförvärv. Då behöver inte Cesc spela så mycket som anfallare och då har vi en extra mittfältare att tillgå. Om Pedro kommer tillbaks i form har vi ännu ett "nyförvärv" då han är en världsklass spelare om han är i form.

Detta är vår Silly Season enligt mig. Bara fylla på med egna produkter som kan vårt spelsystem och ersätta några onödiga truppspelare.

Jag vill inte att vi ska värva någon stjärna om inte någon annan stjärna lämnar. Titta bara nu när Pique sitter på bänken det säger ju fan allt.

Vi har Abidal,Villa,Puyol,Xavi som inte har många år kvar i toppen och då kan jag hålla med er att vi kan värva nya stjärnor såsom Neymar osv.. men vem vet, kanske är Deulofeu och Rafinha redo? LA MASIA NÄR DEN ÄR SOM BÄST FÖR FAN!
2012-02-28 14:04
Gonzalez/

Jovisst, men säg att Bartra och Puyol är skadade, då kan du ändå formera mittlåset med Piqué-Mascherano, Mascherano-Abidal eller Piqúe-Abidal eller att man spelar med Muniesa på en av platserna till exempel. Så nog finns där alternativ. Stor trupp i all ära men 9-10 backar är väl nästan på overkill?
Barcelona Gabriel
2012-02-28 14:01
El Kaiser de Michoacán

Pique har visat att han inte håller när han motiveras av annat än just FCB, de "glamlife". Att han är en av världens bästa mittbackar när han är som bäst och har motivationen på plats är inget jag tvivlar på, men då får han börja leverera igen och prioritera rätt för så som det ser ut just nu är jag riktigt trött på hans tama spel. Misstag och dåliga matcher kan alla ha, men en dålig inställning kan INGET försvara. Pique har blivit untouchable alldeles för snabbt i laget, något han inte verkar vara redo för.

Montoya, Muniesa och Bartra är alla lovande talanger som jag tror på. Men vill du att man ska slänga in en av dom här killarna när det vankas semi-finaler i CL eller El Clasico matcher? Dessa är spelare som ska slussas in i laget sakta men säkert. Dos Santos är ingen mittback.

Puyol är kungen själv och har i år spelat som en sann mästare, men även han går då och då med småskador emellanåt och inget man vill förlita sig på, känner åtminstone jag. Vad har vi då kvar? Abidal som i år inte varit sig själv och som också börjar komma till åren. En Fontas som inte imponerat på någon i år och iaf övertygat mig om att han inte håller mot de bästa motstånden - iaf inte än (och nu är jag snäll, tror nämligen inte alls på han). Sen har vi Adriano som inte är någon mittback. Den enda som återstår är Mascherano som varit otroligt bra sen han kom, hittar inget att klaga på när det kommer till han.

My point is.

Puyol = Blir bara äldre och har gått med skador titt som tätt, vad säger att det inte kan hända igen?
Pique = Kommentarer överflödiga. Vad säger att han inte spelar precis så här även nästa säsong? Inget man vill förlita sig på.
Abidal = Samma sak som Puyol, blir bara äldre. Har dessutom inte sett lika stabil ut i år som innan. Inget jag heller vill förlita mig på.
Fontas = Håller absolut inte mot de största.

Den enda man kan känna en viss garanti av är Puyol och Mascherano känner jag. Men jag litar inte på att Puyol kommer spela en hel säsong nästa säsong. Jag välkomnar starkt ett köp av Thiago Silva, däremot tror jag inte att det är en möjlig värvning. Men det är en annan femma.

Besides, glöm inte att Mascherano köptes in som en defensiv mittfältare. Han har fått spela som mittback, och gjort det jävligt bra, när det varit brist på alternativ. Köper man in en världsklass mittback i form av Thiago Silva tror åtminstone jag att det finns en stor risk för att Mascherano återgår till att vara nr. 2 efter Busquets på den defensiva mittfältspositionen - precis som det var i början av förra säsongen.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-28 13:59
Tyga

Glömde du inte också länka videon?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-28 13:51
El Kaiser de Michoacán

Men sen kommer plötsligt en skada på Pique/Puyol plus en yngling och då har vi för få backar. Har vi inte lärt oss något av skadorna det här året?
2012-02-28 13:47
Tror ni verkligen att Barça är intresserade av Thiago Silva?

Jag är mycket tveksam. Eftersom det är redan officiellt att Montoya, Muniesa, Bartra och dos Santos är ska flyttas till upp till sommaren så har vi redan "för många" backar. Behöver vi då ytterligare en till som dessutom förmodligen inte kostar mindre än €30m?

Som det ser ut just nu så kommer vi ha 10 backar på 4 positioner till sommaren (ibland bara 3): Dani Alves, Montoya, Puyol, Piqué, Mascherano, Bartra, Muniesa, Fontás, Abidal och Adriano.

Det är väl inte omöjligt att Fontás flyttar men då har vi ändå 9 backar vilket redan är väldigt många.
Barcelona Tyga
2012-02-28 13:46
hahaha fyfan vilket stort fel jag gjorde isåfall. Vi är ingen jävla nazze klubb!
Barcelona Gabriel
2012-02-28 13:45
Angående Jordi Alba är det en favorit för egen del, ser gärna att vi köper honom. Vad gäller de andra spanska lagen hade jag inte kunnat bry mig mindre, och det säger jag som halv spansk. Skiter fullständigt i dom. Är dessutom trött på att alla spelar mot oss som att en förlust hade inneburit döden medans de lägger sig i missionärställning och särar på benen för Real Madrid. Åt helvete med de spanska lagen säger jag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-28 13:44
Hala = Hail (ni vet så som tyskarna sa när dom hyllade Hitler)
Visca = Viva
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-28 13:43
Inte meningen att skada ? haha, både realspelarna och deras supportrar är sorgliga, patetiska och äckliga.
Barcelona Gabriel
2012-02-28 13:42
Tyga

Ett ordentligt fel om du är culé. Madridistas säger "hala", culés säger "visca".
Barcelona Gabriel
2012-02-28 13:41
basaric - ?#AnimoElGuaje

Frågan är hur sugna Milan är på att göra sig av med världens bästa mittback. Inte så troligt att dom är det.
Barcelona Tyga
2012-02-28 13:41
Gabriel

Hala, Visca sak samma lr? båda betyder väl samma sak?
Barcelona Gabriel
2012-02-28 13:40
Myrran

Han nämner också att det inte var meningen att skada honom. Lol!
Barcelona Gabriel
2012-02-28 13:40
Tyga

Hala? Nu blev det änna lite fel va?
Barcelona Tyga
2012-02-28 13:35
addeh

Fyfan vad jag älskar denna klubb! när man ser youtube filmer som dessa så kan det göra hela din dag, tack för filmen :) har redan sätt den 3 ggr :D

HALA BARCA y HALA PEP!
Barcelona NoGo™
2012-02-28 13:32
addeh

Samma här! Underbar video!
Barcelona Myrran
2012-02-28 12:40
Kära LFP

La Liga News ? @laliga_news
Sergio Ramos: "I shouldn't have elbowed Diego Costa. It was nonsense, I admit it".

Bevis finns på video, erkännande av personen. Agera!
Atlético addeh
2012-02-28 12:15
Fick precis gåshud av den här videon.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-28 11:31
Thiago Silva är världens bästa mittback, utan tvekan. Men är han rätt man för Barcelona? Ja, om man vill ha en tillfällig lösning. Han är 27 år och har Barcelona planer för att värva honom så borde man agera så fort som möjligt. Får man honom innan han fyller 29 så är det som sagt en tillfällig lösning, för om några år måste man kolla efter en ny mittback om inte någon från la masia slår igenom med dunder och brak. Jag säger ja till en värvning till Thiago Silva så länge siffrorna är normala. 30 miljoner är ett bra bud, inte ett öre mer.
Annons: