/spanien/barcelona/forum/9674.aspx/spanien/barcelona/forum/9674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Marängen i Les Rambles
2012-03-01 18:23
Vad ska Barca med Cavani eller Llorente till när de inte ens spelar med en renodlad "nia"? tror knappast att en trög Llorente kan spela på kanten, se på Etoo, Zlatan eller Bojan och i viss mån Villa. Men Villa har åtminstone försökt att anpassa sig. En "Nia" som hade passat Barca är Aguero eller Higuain.
Barcelona JohnGalt
2012-03-01 18:16
För att ta ett exempel. Cavani har som mest i årets CL sprungit 11 974 meter i en match. Agüero har som mest sprungit 13 666 meter.

Visst springer han en hel del. Men knappast ett unikum på den fronten.

,Sami
2012-03-01 17:42
,Sami
2012-03-01 17:41
Barcelona are monitoring the renewal talks of Athletic forward Fernando Llorente (27). The player wants to renew or join Barcelona. [as]
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-01 17:15
Shanghai;

Jag håller med Hetfield, ingen har de lungorna Cavani har. Rooney, och några andra anfallare har också grymt bra kondition men Edinson är på en helt annan nivå.
Barcelona NoGo™
2012-03-01 17:08
Fulham defender Senderos called his former Arsenal team-mate Cesc to make sure he would get Messi's shirt after SUI-ARG yeterday. [blick]

Picture: Senderos reminds Messi after SUI-ARG of the shirt deal brokered by Cesc [blick] Se länktips för bild.

Vad gör man inte för att få Leos tröja haha :P
Barcelona Blaugrana91
2012-03-01 16:41
Enligt AS är Barca intresserade av Llorente.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-01 16:12
"det finns nog ingen striker i världen som springer lika mycket som Cavani"

Vet att du gillar Italienska ligan och Cavani, men du behöver inte överdriva. Rooney är också en sån spelar med enorma lungor för att vara en striker. Och om Barca skulle köpa Cavani så blir det svårt för honom att spela på en kant, tyvärr.

elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-01 15:26
Hetfield

nuförtiden är ju våra ytterspringare inte några större målskyttar ändå så jag ser inte det som ett problem. Nu kör vi ju typ Cesc på kanten eller centralt och t.om. han kan göra mål trots att han inte är samma killer instict som t.om. Bojan besitter.

Lavezzi gjorde ju två mål mot Chelsea senast och gör mål lite då och då så SÅ dålig är han inte.
Barcelona Hetfield
2012-03-01 15:21
På tal om Lavezzi så är det en personlig favorit och en fantastisk spelare, men han är en målsumpare. Han kan dribbla förbi ett helt lag, men när det gäller att mål så blir det oftast inte mål. Det känns ju som att la masia massproducerar "dribblers", men när det gäller målgörare så får man satsa på andra.

Det är inte så konstigt att Barcelona B var tvungna att köpa Rodri, och att deras bästa striker var Bojan (med all respekt).
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-01 15:18
Paris Saint-Germain have contacted Xavi (32) and made him a formal offer. Milan are also interested. Xavi has a 80M buyout clause. [as]

Gabriel

Alldeles för centrerad i sitt spel för att passa in i Barcelona. Vissa hävdar att "han spelar ju på kanten i landslaget" men där använder dom sig inte av regelrätta yttrar som det är i barcelona utan mer kantforwards om du förstår.
Lavezzi skulle nog passa bättre som iBarca! skriver.

Dessutom ryktas det mycket om att han är madridista men det brukar inte vara några större problem för spelare att byta favoritklubb när det kommer ett bud på x antal tiotal miljoner per år :P

edit; håller med om det Hetfield skrev (undantaget kantspelet då möjligtvis).

Vill även tillägga att vissa tycker att passningsspelet ibland går till överdrift när vi fastnar och det är 10 minuter kvar och alla passar i sidled i väntar på att något händer. Det är i såna stunder man vill ha en Cavani. Det vill jag också ha, men inte som ordinarie spelare. Jag tror att mycket av barcas spel skulle fallera om man skaffade en sån spelare och satte han rakt in i startelvan.

Sådana spelare kan man ha mot typ Sporting Gijon och andra lag när kreativiteten är låg och spelarna bara vill spela ut spelet medans motståndarna driver något jävla kortståg mot laget och spelar superintensivt bara för att plocka poäng mot just Barcelona. Däremot vill jag inte ha en sådan spelare i en CL-final då våran nuvarande taktik att trötta ut motståndarna och spela tiki-taka är anledningen till varför vi är så dominanta mot t.ex. Man Utd och Real, men inte Mallorca.

Med en sån spelare kommer det bara bli fram och tillbaka fotboll och vi kommer tappa dominansen i spelet.

Sorry om det blev rörigt, skrev bara rakt ur huvudet.
Barcelona Hetfield
2012-03-01 15:15
Gabriel

Cavani är ingen typ som kommer att köra "tiki-taka", dvs. slå 120 sidledsspassningar för att komma fram till ett avslut, det är bara inte hans stil. Jag tycker att Cavani är bäst i hela världen när det gäller att avsluta på ett tillslag, jag tycker att Cavani är sista nyckeln till drömfotbollen. Rent tekniskt så är han väldigt underskattad, han har en väldigt bra teknik för hans kroppstorlek, men det är knappast en Messi som kan dribbla förbi flera spelare. Om man tittar på Cavanis mål så kommer väldigt många från kanten, särskilt vänsterkanten, så jag tvivlar inte på att han skulle kunna anpassa sig.

Jag tycker att Barcelona har för många "korta" och tekniska spelare, det krävs en spelare som bara går direkt mot målet. Det ser vi allra minst mot lag som backar hem och gör det svårt för Barcelona den här säsongen. Det som talar för Cavani är att han är lång, men han har enorma lungor och det finns nog ingen striker i världen som springer lika mycket som Cavani, den delen talar för honom.

Rent personlighetsmässigt så har jag aldrig hört att han ska vara ett problem, han hade ju problem med Palermofansen, men de attackerade hans bil och kunde nästan ha skadat honom, så man förstår ju att han lämnade laget. Men trots det så firade han inte mot Palermo, vilket visar klass. Han är rätt så anonym och tillbakadragen annars. Han är en spelare som biter ihop och gör det tränaren säger, det finns ju matcher då han får springa ensam på topp och jaga hela matchen.

Hela tanken med att köpa en lång spelare var en bra idé, men problemet var att man valde fel person. Zlatan är en fantastisk spelare, men det är ingen lagspelare, och det är viktigt för Barcelonas spel. Cavani är en lagspelare och har fysiken att stångas i luftrummet och göra mål. Han är dessutom rätt så ung, och han har bevisat att han håller mot bra motstånd (allra minst i CL), så jag tvekar inte på att han skull bli ett bra köp. Messi, Sanchez och Cavani är en underbar kombination av målfarlighet och teknik.
Barcelona FC BarcelPKK
2012-03-01 15:06
OT

Någon som vågar möta mig på fifa 12 (ps3) adda Xxkurdishwarrior !
Bara så ni vet har den nya fifa street kommit ut på demo!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-01 15:04
Cavani är en riktigt bra spelare men det är ingen spelartyp för barcelona.. Lavezzi är mer barcelonamaterial än cavani enligt mig
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2012-03-01 15:00
Hetfield

Vet att du gillar Cavani väldigt mycket. Följer inte Serie A så frekvent som du gör så jag är inte lika insatt som du i honom. Att han är en giftig målskytt tvivlar ingen på. Men hur är han annars? Rent tekniskt? Hade han klarat av det snabba bolltempot och passningsspelet. Intrycket jag har fått av honom är väldigt mycket "rakt på mål" - tvärtemot det vi står för. Hur hade han klarat av att anpassa sig till vårat spelsystem? Hade han klarat av att spela på en kant?

Och hur är han som person? Hade han accepterat att bänkas?

En värvning av honom hade kostat som fan, då måste man vara säker på att det levererar. Ingen orkar med en ny "Zlatan".
Barcelona Blaugrana91
2012-03-01 14:57
Jag tror inte vi behöver vara oroliga för att Barca skulle bygga en ny arena, en från klubbens ledning sa igår att man har planer på att renovera Camp Nou för ungefär €150 Miljoner, men han nämnde inget om att bygga en ny. Så som sagt är nog inget att oroa sig för.

På tal om det så nämnde han också att man planerar gällande att bygga nya Palau Blaugrana, dessutom avslöjade han att bygget av nya området "Espai Barca" kan komma att bli klart tidgare än vad man först bestämt (2016), dock så blir det svårt att få det klart innan dess, men man kommer att undersöka möjligheten som sagt.

Vill man läsa mer kolla länktips.
Barcelona DM1982
2012-03-01 14:43
elbraco

Tyskland hade gröna tröjor vid VM -86, kanske hade de gröna tröjor tidigare än det. Tycker att de är rätt fina.
Grace/Wastelands
2012-03-01 14:28
Var det Alba som stod för sista assisten i Spaniens match? Isåfall är han ju helt ruskigt bra. Han måste spela från start i EM.
Barcelona Hetfield
2012-03-01 14:12
Van Persie verkar vara den typen som trivs mest i en liten pöl än i att vara i det stora havet. Jag är väldigt tveksam om han är lika bra i ett större lag.

Dessutom så har han en väldigt äcklig personlighet, han är inte heller så ung och väldigt skadebenägen. Satsa på Neymar eller Cavani istället.
Barcelona Gabriel
2012-03-01 13:53
Är dom allvarliga med intresset för Van Persie? Wtf! Killen saknar fotbollshjärna. Ok, han är en duktig målskytt men that's it. Dessutom verkar han vara en riktigt stor jävla douchebag. Intrycket jag har fått av honom som person är allt annat än positivt. Han känns mer utav en sån karaktär som hade passa in hos antagonisten. Lägg där till att han absolut inte var sen med att snacka snacka skit om oss så fort vi slog ut han och hans värdelösa Arsenal.

Nej tack!
Barcelona Ibillay
2012-03-01 13:28
Barca crema catalana Skandal om de bygger en ny arena !
2012-03-01 13:27
Tycker faktiskt att Tysklands nya tröja är fin. Alltid härligt med grönt. :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-01 13:25
¡Barca! - Crèma Catalana

Skulle man göra en real och få snuskigt mycket betalt för Marken där Camp Nou står och har möjlighet att bygga en ny arena någonstans där barca äger mark..(Vet ej om det är något alternativ) så hade det ju varit kanon, likt valencias nya mestalla (gick ju åt helvete dock med ekonomin). Camp Nou börjar faktiskt bli rätt sunkig och håller inte i närheten samma klass som tex Santiago Bernabeu, sad but true.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-01 13:04
gonzalez_barca

jo, jag känner igen det när jag ser dom gamla bilderna men jag trodde dom hade ändrat det för längesen. (man borde ju veta hur deras bortaställ ser ut, jag skäms lite hehe). Riktigt fult hur som helst.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-01 13:02
Fan va dumt.. Instead of reforming the Camp Nou, Barcelona are considering to build a new stadium. The board will analyze the issue later this month. [md]
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-01 13:00
elbraco - Bojan y Thiago

De hade ju grönvit bortatröja för lääängesen. Lite retro stil över tröjan, dock var det västtyskland men samma sak.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-01 12:57
Jag är fortfarande i chock över Tysklands grön-vita bortaställ. Är det nytt för i år eller har jag suttit i en grotta varje gång Tyskland har spelat borta?

ett fruktansvärt brott mot estetiken i mina ögon. Tyskland ska vara svart-vitt-rött-gult i blandad ordning.
2012-03-01 12:20
L.A.M Nr 10

Enligt din logik så kommer Frankrike att lyckas pga den vinsten mot Tyskland på bortaplan, men så gjorde även Argentina i genrepet inför VM 2010 och dem vann mot just Tyskland på bortaplan. Vad hände sen ? Precis!

Jag kan förstå att Frankrike har ett riktigt starkt lag, fast det är mycket kvar dem ska bevisa, men det ser ganska ljust ut och dem är mer organiserade och disciplinerade, än vad dem var för 3-4 år sen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-01 11:08
Intressana landskamper igår. Messi gör hattrick och bevisar att han kan prestera utan Xavi och Iniesta. Själv såg jag första målet vilket var riktigt snyggt. Spanien spelade ut Venzuela och Iniesta gjorde en fin insats med bland annat ett mål, Cesc gjorde väl två assist och övriga Barcaspelarna stod för stabila insatser.

Om vi går ifrån Barcelona och tittar mer allmänt så är det intressant att Frankrike besgrar Tyskland på bortaplan. Nu är det här bara en träningsmatch men jag tror verkligen Frankrike kan vara på gång efter två misslyckade mästerskap. Sen var det roligt att Sverige vann borta mot Kroatien som ändå är ett starkt lag. Gruppen med Sverige, Frankrike, Ukraina och England lär bli rolig att titta på i sommar, där jag faktiskt tror Sverige kan ha en chans att gå vidare.
Barcelona Trippeln
2012-03-01 01:09
basaric - ?#AnimoElGuaje

Poäng* ;)
Annons: