/spanien/barcelona/forum/9665.aspx/spanien/barcelona/forum/9665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2012-03-14 11:38
Just nu är det 10 p skillnad. Real har innan matchen mot oss 3 svåra matcher.

Osasuna borta

Valencia hemma

Atletico borta

2 matcher efter den mot oss har de

Sevilla hemma

Ath.B borta

Allt kan hända, bollen är rund :)
Barcelona NoGo™
2012-03-14 11:09
Abidal som beräknades vara borta 10 dagar kommer att vara borta minst 1 vecka till. Han missar matchen mot Sevilla på lördag och matchen mot Granada på tisdagen också.

Tråkigt.
,Sami
2012-03-14 11:08
Det är 36 poäng kvar i ligan om att slåss om. Jag tror fan Barca kan fixa det!
Barcelona Gio Style
2012-03-14 09:28
"Nej Bayern ser fantastiska ut och tre spelare dör skulle vi ha nytta av Ribery,Lahm samt Gomez.Eller ska vi satsa på Alba,Neymar och Llorente?"

Du får det ju att se ut som att du funderar om vi ska ta trion från Bayern eller satsa på dem tre sistnämnda. Tror att vi max får 1 av dessa spelare som du nämner och det är Jordi Alba.
Barcelona Deulofeu
2012-03-14 07:54
Lugna dig med jag har aldrig sagt att vi ska värva de tre eller sex spelarna jag menar bara att det är de positionerna vi kollar på och behöver förstärka.

Spelarna jag nämner gör just det anser jag.
Barcelona Gio Style
2012-03-14 07:51
Lugna er lite, det är inte FM.
Vill vi värva 3 av dem 6 namnen du nämnde så kommer vi minst att behöva punga upp uppåt en miljard och jag tror knappast att dem summorna kommer att spenderas i nästa transferfönster.

Sen så vill jag inte ha Gomez. För oteknisk och "dum".
Han är en bra målskytt men det känns inte som att han levererar i dem stora matcherna. .
Plus att efter att ha sett honom i EM för några år sedan så kan jag inte få bort bilderna av hans otroliga förmåga att missa vartenda skott
Barcelona Deulofeu
2012-03-14 07:39
Gomez är grym och den enda som kan utmana Messi i Champions skytteligan. Han kom tvåa förra året också.

Han är kanske inte alltid spektakulär men gör alltid mål.Han är bäst i världen på returmål utan tvekan tänk vilken nytta han skulle göra i Barca.Man skulle kunna ha honom som centertank som bara jagar returer.Tänk om han varit på plan vid alla våra stolpreturer då vore vi inte 10 poäng efter i ligan.Han funkar också som target och skulle avkasta Messi framförallt med målskyttet.

Barca var intresserade av halvspanjoren innan han flyttade till Bayern.Målen han gjorde igår var inte lätta han var klinisk.Jag satt och var inte bara orolig för att han skulle tangera Messis rekord utan krossa det så het var han.Hade Robben bara spelat en helt fri Gomez hade han gjort 5 baljor.Skönt också när en magisk Ribery byttes ut med tre magnifika assist som resultat.

Nej Bayern ser fantastiska ut och tre spelare dör skulle vi ha nytta av Ribery,Lahm samt Gomez.Eller ska vi satsa på Alba,Neymar och Llorente?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-14 02:35
Personligen så tycker jag att Gomez är världens bästa CF. Killen vet att han inte kan dribbla 4-5 spelare innan han gör mål, han vet att han inte har ett bra skott så han gör det han är bäst på, nämligen att stå rätt och rulla in bollen in i mål.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-14 00:50
KUNG MESSI

Saknar ord..
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-03-14 00:48
Tw Steve Nash (Phoenix Suns): "A futbol wiseman said 'I don't care if Ronaldo does 6000 sit ups, he'll never be as good as Messi' True?"
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-03-14 00:41
Kolla på vår kapten! Så jävla mäktigt!
Barcelona KUNG MESSI
2012-03-14 00:32
i.olic är ju fann hundra gånger bättre än gomez , olic gör ju ibland mål på egen hand . det gör gomez aldrig han petar bara in returer eller öppet mål . tänk på vad du säger olic är grymt bättre
Postat via SvenskaFans-appen
2012-03-13 23:48
1.70-ligan

Menade ej dig specifikt men t.ex Ramblas kommentar och Kung Messis nedvärderar honom och får honom att framstå som en ytterst medioker spelare som t.ex Olic..
Barcelona Trippeln
2012-03-13 23:48
Ur en taktisk synvinkel är det betydligt bättre för Barca att möta Real över ett dubbelmöte då man har tid att nöta ner deras defensiva tänk över tvåmatcher och där ett eventuellt kontringsmål från Reals del inte har så stor betydelse som i en cl final?

Vad tycker ni..
Barcelona Barcadinho.
2012-03-13 23:15
Inter idag påminner Milans situation för några år sen. Milan hade då flera rätt gamla spelare som Inzaghi, Gattuso, Seedorf m fl. De hade fortfarande något att ge och de vann CL säsongen 07.
Men säsongen därpå slutade laget på 5.e placeringen och missade CL. Inga titlar i flera år framöver.
Man förnyade laget till slut, man var tvungen, med spelare som Abate, Robinho, Boateng, T Silva m fl.
Idag ser det bra ut igen för Milan, även om det fattas lite finnes.
Inter behöver ta samma beslut och förhoppningsvis för deras skull så hittar man rätt. Det är inte alltid så lätt att hitta de rätta skruvarna. Inte alla unga är per automatik en förbättring.
Chelsea är också på framsteg att bygga nytt och ungt, men det går trögt.
Barcelona Blaugrana80
2012-03-13 23:05
Herregud vad är ert problem? Varför nervärdera Gomez för att han gjorde 4 mål! Han är lika viktig för bayern som Messi är för oss..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-13 23:05
Inte bara petmål av Gomez. 2 av dom var riktigt vackra! Och killen är fantastiskt bra, jag slår vad om att Del Bosque hade önskat att han hade valt att spela för Spanien istället för Tyskland.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-13 23:02
Barcetia

Sen när blev att påstå att en spelare inte kan jämföras med Messi samma sak som att nedvärdera en honom? ;)
2012-03-13 22:55
Sluta nedvärdera Mario G. Han är en viktig kugge i Bayern och är en underbar spelare. Targetplayer och måltjuv på samma gång!
Barcelona Barcadinho.
2012-03-13 22:53
Mojito - Tack för hjälpen!!
Jag hoppas att han blir nöjd.
Barcelona haeger
2012-03-13 22:50
Gomez är en grym målgörare, jag tycker inte resonemanget "vem som helst hade gjort lika många med samma spelare runt omkring sig" håller.

Gomez gör såpass många mål pga att han är en riktigt bra spelare.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-13 22:48
Haha, gjorde Gomez "bara" fyra? Trodde han satte femman också. Fel av mig, tat lugnt! :)
Barcelona KUNG MESSI
2012-03-13 22:48
fann Gomez gör alltid Skitmål . kan han någon gång gör ett fint mål ???????? nej aldrig
BARCA-més que un club
2012-03-13 22:47
längtar till lottningen på fredag grrrrr ;)
Barcelona MVP - 2011
2012-03-13 22:46
Jag som ville ha Inter i kvarten... :(
Barcelona KUNG MESSI
2012-03-13 22:45
ja då var marseille vidare o inter ute vilkeen skön späning på matchen . Bayern vidare . dagens skönaste är att gomez misslyckas göra det Messi gjorde. there is only one Leo Messi , one Leo Messi one Leo Messi
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Fin fotbollskväll.

1. Hur i helvete kunde Basel slå ut United?
2. Hur skönt är inte det att Inter åker ut?
Barcelona Rambla~
1.70 Vad yrar du om? Messi gjorde 5 mål och jättebabyn Gomez snubblade endast in 4 mål.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-13 22:44
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Ha rekordet endast en dag? Gomez gjorde ju fyra mål.
Barcelona DM1982
2012-03-13 22:44
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Ursäkta en dum fråga men vilket rekord talar du om?
Annons: