/spanien/barcelona/forum/9661.aspx/spanien/barcelona/forum/9661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-03 19:53
lite tråkigt utan messi måste jag erkänna, men jag tvivlar inte på att laget spelar sämre utan honom.

Mot 3 poäng!

VISCA BARCA!!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-03 19:52
Bra startelva måste jag säga. Som de flesta här har sagt rätt av Pep att börja med Isaac. T37 kommer att få speltid, no doubt about that. Glädjande att se bänken och hitta så många ynglingar verkligen.. Hoppas att få se Muniesa ikväll också, det var ett tag sen. Nu kör vi Blaugrana!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 19:52
1.70-ligan

Jag kommer ihåg att han var bra men han har varit så pass mycket bättre som mittback så det vore bäst att låta honom fortsätta där. Enligt mig är Keita ett lika bra alternativ och JDS är bättre. Bättre att låta argentinaren fortsätta som mittback nu när han spelat så bra där.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-03 19:49
LAM

Inte detta året kanske, man fram till mars förra året (då han började spela mittback istället) så var han fantastisk som pivote. Riktigt jäkla bra! Folk hyllade honom lika mycket där som man göra på mittbacken idag...och vissa ville tom se honom före Busquets. Kommer du inte ihåg det?

Att han inte övertygat där i år de 2-3 ggr han fått chansen att spela där är inte så konstigt. För det första har det varit i matcher då Barca som lag spelat rätt dåligt. För det andra kan man inte begära att man ska gå in och dominera direkt i en position man inte spelat i ett år.

-------------------------

Håller dock med dig om att det kanske finns skäl till att han är mittback idag. Behöver Puyi vilas har vi bara Pique och honom tillgängliga. Förutom Muniesa då
Barcelona el Maestro!
2012-03-03 19:48
Bra startelva. Tello kommer att komma in. Var säkera på det.
Mot tre nya poäng!
BARCA-més que un club
2012-03-03 19:45
Visca el Barca nu kör vi och mot enkla 3 poäng tack :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 19:45
Cuule * Thiago Alcantara

Thiago är småskadad och man vill väl inte ta några risker. Abidal blev också skadad i landskampen och vad jag har hört så är han borta runt 10 dagar. Vilket betyder att han även missar CL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 19:43
1.70-ligan

Vet att du inte håller med men tycker inte han har övertygat särskit mycket som mittfältare i Barcelona. I PL var han bra, men det är för att det enda en defensiv mittfältare behöver göra är att läsa spelet, tackla hårt och slå iväg bollen så långt man kan när man får den. I Barca så är Busquets, JDS och Thiago enligt mig bättre i pivoterollen. Keita är tveksamt, men han har spelat i Barca ett tag nu och är inkörd i systemet.

Sen behövde ju el Capitáno också vila, vilket var en anledning för Masken att fortsätta som mittback.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-03-03 19:30
Var e Thiago & Abidal ?!?!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-03 19:29
Intressant elva! Jag tycker det är rätt att starta ned Cuenca före Tello trots allt, det visar ändå vem som fortfarande är före i hierarkin.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-03 19:21
Tråkigt att inte Tello får spela från start. Visserligen gillar jag Cuenca också men just nu är Tello hetast av dem båda. Fast samtidigt är han ju nästan allra bäst som en supersub,

En annan tråkig sak är att Masche fortsätter som mittback trots att Busi är borta. Keita får platsen istället. Jag ser hellre han spela tvåvägsspelare...ska Mascherano nånsin få lira på mitten igen? Detta är nackdelen med hans grymma prestationer som mittback -vi får aldrig utnyttjat en av världen bästa defensiva mittfältare :P

I övrigt är det inte mycket som är tråkigt, Det ska bli jävla skoj att se Barca igen!
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 19:21
L.A.M Nr 10

För de hade knappast ställt upp så mot Real och det gäller många andra lag också.

Mot oss ställer de upp en köttmur framför mål, men mot Real så försöker man spela mer offensivt vilket slutar med att de blir överkörda...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 19:18
Blaugrana91

Varför är det pinsamt? Om du menar Sporting så är det ett bottenlag där deras trupp tjänar lika mycket som Messi. Såklart de gör vad som helst för att plocka poäng av storlagen.

Det Mourinho gjorde var dock pinsamt.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 19:17
Väntad elva, men hade hellre sett Tello starta än Cuenca.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-03 19:16
Intressant startelva. Vill se en vinnarinställning av varenda spelare och som jag skrev tidigare så hoppas jag på en av mina favoriter, Pedrito göra mål. Han behöver verkligen detta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 19:15
Det är nog bra att Alexis vilar. Han spelade 90 minuter i Sydamerika ock kom tillbaka sent till Barcelona. På onsdag är det CL och då vill jag ha en pigg chilenare som kan springa sönder Leverkusens backlinje.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 19:15
Keite

Pinsamt...
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-03 19:14
Blaugrana91

Okej, då förstår jag
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 19:13
Ganska väntad startelva. Även om den var svårgissad innan matchen så skulle nog många gissa på att dessa spelare startar matchen.

Backlinjen kan man inte säga så mycket om. Puyol vilar och Abidal är svtängd. På mitten startar Keita. Själv hade jag föredragit JDS men är ändå nöjd med det här valet också. I anfallet får Pedro och Cuenca chansen. Hoppas verkligen Pedrito tar den här nu och spelar bra, helst gör något mål också. Notera också att Cesc startar som falsk nia för första gången på några veckor.
Barcelona Keite
2012-03-03 19:12
Sporting kommer spela en liknande version á la Mourinho semifinal 2010.

Man kommer spela utan anfallare och 5 backslinje.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 19:12
!!ANTIMADRIDISTA!!

Sanchez spelade 90 min mot Ghana och kom tillbaka till Barcelona igår.
2012-03-03 19:11
vad i helvete gör han på bänken
,Sami
2012-03-03 19:11
!!ANTIMADRIDISTA!!

bench: Pinto, Puyol, Muniesa, DosSantos, Alexis, Tello and Sergi Roberto. (barcastuff)

Alexis finns på bänken:)
Culé - Messi y Alexis
2012-03-03 19:10
Jo, han är på bänken. Kolla det du publicerade här på forumet så ser du att han sitter på bänken. :)
2012-03-03 19:08
vart är alexis? är han skadad? han är inte på bänken eller startelvan ?
Culé - Messi y Alexis
2012-03-03 19:07
Valdés; Alves, Piqué, Mascherano, Adriano; Xavi, Keita, Iniesta; Pedro, Cesc, Cuenca
2012-03-03 19:06
bench: Pinto, Puyol, Muniesa, DosSantos, Alexis, Tello and Sergi Roberto. (barcastuff)
Culé - Messi y Alexis
2012-03-03 19:05
Det är match om 53 minuter, och du ställer den där frågan? :P
Fokusera på vår match. Vem bryr sig om Ibra liksom?

Zlatan är inte omtyckt i Katalonien längre, inte svårt och gissa. Sen allt det där om Pep som han sagt gör det bara värre.
,Sami
2012-03-03 18:55
Någon mer än mig som vill möta Milan igen i Cl? Skulle publiken på Camp Nou hylla Zlatan eller skulle dom bua ut han på Camp Nou. Vad tror ni?

Jag själv hoppas på det sista eftersom allt skit han har snackat om Guardiola.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 18:55
Alltså Zlatan, vilken spelare. Visst failade han i Barca men han är helt otrolig just nu, och den här säsongen kan vara hans bästa någonsin. Spelar han såhär i EM går Sverige garanterat vidare från gruppen.
Annons: