/spanien/barcelona/forum/9657.aspx/spanien/barcelona/forum/9657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2012-03-04 20:30
ANTIMADRIDISTA

Det finns en i länktips, även om den är några år gammal och i behov av uppdatering. Ska försöka ta mig tid och fixa det någon dag.
Barcelona DM1982
2012-03-04 20:27
!!ANTIMADRIDISTA!!

Skriv ihop en då.

LeoMessi

Skriv ihop en själv och skicka in till red.

Det är så härligt med "ska ha" generationen, allt ska serveras på ett silverfat.
Barcelona tarrak
2012-03-04 20:25
Jag tror inte att det är många som glömt hur bra Ronaldinho var, snarare tror jag på det motsatta, att man i efterhand mest minns hans extremt höga toppar, men glömmer att de även under hans bästa år var förhållandevis (i jämförelse med Messi) lätträknade och korta. Jag tycker inte alls att han var lika dominant i spelet som Messi och kunde ofta vara ganska oinspirerad och anonym i större delen av matcherna för att blixtra till i slutet av matchen och rädda segern. Messi i form dominerar från första till sista spark på ett sätt som Ronaldinho sällan gjorde.

Jag tittade exempelvis på Clásicon där Ronaldinho fick SB att applådera för ett tag sedan och även om det självklart var en imponerande insats tycker jag inte att det var i närheten av Messis främsta matcher (diverse Clásicos, 4 mål mot Arsenal, senaste CL-finalen osv).

All heder åt Ronaldinho, hans betydelse för klubben kan inte överdrivas, men hade det varit han som efterträtt Messi, hade den här diskussionen inte ens existerat.
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 20:19
Alltså det är så jävla dåligt med artiklar om Barcelona. Alla andra lag har flera artiklar innan match och flera efter. Numera är jag glad om jag ens läser en rapport efter matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 20:15
Sen så har Messi ett äkta hattrick i guldbollar haha
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-04 20:12
Är det inte dags att fixa en reseguide på den här sidan ?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 20:12
Ja, men likaväl som man kanske glömmer bort hur stor Ronnie var en gång, så tror jag att man blir lite blind av att se Messis vecka efter vecka och inte riktigt inser hur stor han är idag.

Jag försöker att göra en fair bedömning och har väldigt svårt att välja. De var stora på lite olika sätt. Ronnie var mer spektakulär, men Messi mer pålitlig. Båda lika magiska.
Barcelona Barca-nist
2012-03-04 20:10
Glöm inte att Ronaldinhos bästa dagar var i hans karriärs höjdpunkt medans Messi har en bit kvar att ge, så det är svårt att avgöra att än. Den bedömningen är mer rättvis när Messi har börjat dala.
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 20:10
Jag tycker att Ronaldinho var mer spektakulär och bjöd mer på finter men det gör honom inte till en bättre spelare och Messi är minst lika bra på att ta sig för spelar som han. Messi är dessutom en effektivare spelare och han gör fler mål och assist. Missförstå mig inte, jag älskar Ronaldinho, han och Messi är mina favoriter.
Barcelona Barca-nist
2012-03-04 20:06
Gonzalez_Barca

Nåt måste Real va bättre på, tex
- de är bättre på fasta situationer
- de är bättre på huvudspel
- de är bättre på kontra
- de är bättre på ekonomi
- de är bättre på mångfald i laget
- de är bättre på sälja sina produkter
- de är bättre på spela offer
- de är bättre på rugby när de spelar fotboll
- de är bättre på historia
- de är mer informativa ute i media.

ahh det finns mycket mer jag kan komma på men vi tar det en annan dag.

Barcelona Hetfield
2012-03-04 20:05
Jag tror att man glömmer bort och underskattar hur bra Ronaldinho var då, särskilt med tanke på alla nya framgångar. Vi pratar om killen som kunde få hela Santiago Bernabeu att stå upp och applådera för att han dansade förbi Real Madrids försvarare. Han var helt fantastisk.

Vi pratar om killen som match efter match gjorde något spektakulärare än förra matchen. När folk snackade om att han var slut, då gör han han en bicicleta mot Villarreal. När folk sa att killen hade gått upp i vikt och var tjock, så tränar han hårt och gör en stormatch mot Sevilla, sen visar han magrutorna för pressen.

När Eto'o var skadad och hela laget låg under isen, så bar han laget. Han gjorde ett frisparksmål mot Real Zaragoza som räddade tre viktiga poäng när ingen annan hade viljan att göra något. Det är så jag minns Ronaldinho, inte hans sista period. Han var så viktig och bra när han var som bäst.

Man glömmer bort ibland hur bra han var, det är förmodligen den bästa spelare jag har sett (under hans prime). I mina ögon så förtjänar han en staty, inte bara för allt han har gjort på planen, men också för att han drog så många personer till klubben och förknippade Barcelona med vacker fotboll. Han påminde folk att fotbollen kan vara mer än "bara" pengar, det handlar om att njuta av fotbollen och underhålla folk. Det är vad fotboll handlar om, inte kostymnissar med en massa pengar.
Barcelona Gabriel
2012-03-04 20:03
Hetfield

Håller med dig i det du skriver.

Messi är däremot en mycket mer avgörande spelare än vad Ronaldinho var. Det var enklare att radera ut Ronaldinho än vad det är att radera ut Messi. Om man väljer en spelare att förlita sig på "to step it up" när det är i krisläge och avgöra en match så hade jag utan tvekan valt Messi. Ronaldinho var däremot mycket mer spektakulär under hans prime.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-04 20:01
I frågan Ronaldinho vs Messi är det verkligen svårt att avgöra. Oavsett vem som är/var bäst under sin absoluta topp så tar det ingenting från den andra. Själv tycker jag att Ronaldinho i toppform under sin prime är strået vassare än Messi i toppform idag. Däremot har ju Messi och även Ronaldo lyckats med att göra mål, i alla matcher. Messi och Ronaldos lägsta nivåer är sinnesjukt höga(Undantag Ronaldo mot er)
2012-03-04 20:01
Hetfield

Jag förstår vad du menar, Messis prime har ju varit betydligt längre.. men jag är inte säker på att Ronnies ens var bättre under en kort period. Mer spektakulär, javisst! Men bättre.. svårt att säga. De har båda stått för helt sjuka matcher och perioder i sina karriärer. Och i Messis fall är det väl troligt att the best is yet to come.
Barcelona Hetfield
2012-03-04 19:56
Messi är en bättre fotbollspelare om man ska ta till hela karriären så att säga, men att Ronaldinho var bättre under hans prime är ju inget snack (för min del).

Dessutom var Ronaldinho betydligt viktigare för Barcelona då än vad Messi är idag. Barcelona utan Messi idag är fortfarande ett lag som utmanar om CL. Barcelona utan Ronaldinho då är ett lag som inte skulle ha en chans på en CL titel. Nu pratar vi om "primen", inte om hur bra spelaren är i helhet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-04 19:56
Gio Style

Real:
Förra säsongen: 7 röda på motståndarna
Denna säsong: 9 röda på motståndarna

Barca
Förra säsongen: 8 röda på motståndarna
Denna säsong: 7 röda på motståndarna

Inte så stor skillnad, men tar man fram straffarna man har fått med sig så är det brutal utklassning från Reals sida.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-04 19:53
Hetfield
Möjligt, Ronaldinho var mer spektakulär i alla fall.
2012-03-04 19:52
Hetfield

"Ronaldinho var ju bättre under "primen".

Var han verkligen det? Jag börjar faktiskt undra. Älskar Ronnie något enormt och har inte glömt vad han gjort för klubben... men tror nästan man blir lite blind av att vara mitt inne i den pågående show som Messi bjuder på. Man inser inte riktigt hur jäkla överlägsen han är - och samtidigt blir man lite nostalgisk av att minnas hur bra Dinho en gång var.
Jag menar inte att man förstorar upp brassens prestationer. Men den dagen Messis karriär är över tror jag att de flesta kommer ranka hans "prime" ännu högre.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-04 19:50
Någon som har koll på hur B-laget ställer upp i kväll förresten?
Barcelona Gio Style
2012-03-04 19:46
Hallå boys!

Minns att någon skrev tidigare hur många röda kort Real motståndare hade fått so far och föregående säsong. Någon vänlig själ som kan posta infot åt mig? Gärna hur det ser ut för Barcelonas motståndare.

Ska på CL-mötet! Råtaggad till 100! Tråkigt bara att min landsman Alexis skadade sig, han har haft en jävla otur med skador såhär långt. Hur länge förväntas han vara borta? Aja, något positivt är ju att Messi garanterat lär spela i så fall...
2012-03-04 19:43
Barca-nist

Det finns två scenarion;

Endera gör dem det patético-style och springer framåtböjda i 90 minuter.

Eller så kör de lite spel för galleriet och låter domarna sköta resten.
Barcelona Sentuary
2012-03-04 19:40
2011-12 Espanyol R. Madrid 0-4
2010-11 Espanyol R. Madrid 0-1
2010-11 R. Madrid Espanyol 3-0
2009-10 R. Madrid Espanyol 3-0
2009-10 Espanyol R. Madrid 0-3

Hehe, oddsen att Esp vinner ikväll är som att vi köper tbx Chygrynsky :p
Barcelona Barca-nist
2012-03-04 19:37
Jag är nyfiken på en sak, hur ska Esp tillfredsställa Real ikväll?

Är det bara öppna Kama Sutra boken och fråga Perez vad som är bäst!?
Barcelona Hetfield
2012-03-04 19:29
Ronaldinho var ju bättre under "primen".
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-04 19:18
Éluc
Som stor beundrare av Ronaldinho får jag gåshud när Messi hoppar upp på hans rygg. Jag tittade mycket på Barcelona under den tiden då Ronaldinho härjade och han slaktade allt. Nu är lilla Messi i videon större och lika bra som Ronaldinho var under sin prime, vem kunde tro det när han som tonåring satt på Ronaldinhos rygg och såg ut som ett litet barn.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-03-04 19:01
KLART: Villas Boas får sparken !
Barcelona Éluc
2012-03-04 19:00
Denna video rekommenderas starkt! Vilken resa den här mannen har gjort sedan debuten 2004. Ändå har han minst lika många säsonger kvar att ge oss!
2012-03-04 18:55
O Fenömeno

Jag tror ingen här kan hjälpa dig med dina frågor.

Mitt tips är att kontakta träningscentrat (esportiva Joan Gamper) för vidare frågor.
Uppgifter hittar du i länktips.

Bon Viatge!
barcaff4
2012-03-04 18:33
här
barcaff4
2012-03-04 18:33
keite

real madrid

Här har ni som gillar Ray förra matchen
Annons: