/spanien/barcelona/forum/9656.aspx/spanien/barcelona/forum/9656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-03-04 13:52
el Maestro

Nej
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 13:35
Thiago Silva är förresten ännu äldre än 27 år....Eller är han det?
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 13:27
Hetfield:

För att vara en mittback är 27 år rätt ungt som jag ser det. Jag menar på att han ska ha konkurrens med någon som är naturlig mittback och som är yngre än Puyol . Det skulle han tjäna på. Hans relationen med Shakira tror jag också ställer till det för honom.

Edit: De yngre som ska flyttas upp anser jag inte riktigt konkurrerar med hans position. De kommer ju knappt att sätta press på honom på samma sätt som en någon mer erfaren mittback kan göra.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-04 13:27
Det är ju redan klart att det flyttas upp två unga mittbackar från B-laget till nästa säsong, men en stor värvning på den positionen kanske inte är omöjligt. Thiago Silva har ju hintat om att han är lite sugen, och det är ju en fantastisk försvarare. Dock blir han ju jävligt dyr, och dessutom lite skadebenägen. Annars är ju Adil Ramy mycket duktig.
Barcelona Hetfield
2012-03-04 13:21
el Maestro

Silva är ju ett par år äldre än Pique, så det är ju inte en yngre mittback. Men jag håller med om att Pique kanske behöver lite eld i baken av konkurrens.

Det känns lite som att han har blivit för bekväm. Hans slappa attityd funkar när han spelar bra, men när han är ur form så blir det bara irriterande.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-04 13:19
Både Piqué och Pedro är 24 år och kom till Barcelonas A-lag samtidigt under Peps första säsong. Båda har vunnit allt.

Pedro skadades i början oktober, och i samma veva påstods Piqué ha varit otrogen med en 20-åring.
Ingen av dem har kommit tillbaka till någon vidare form efter dessa händelser.

Mycket av ansvaret ligger så klart på spelarna själva, men även Pep har ett ansvar att försöka få dem tillbaka i gammalt gott slag - i alla fall för lagets bästa.

Sen tror jag ingen av seplarna varit hjälpta av att man spelat 3-4-3 heller, men det är egentligen en helt annan femma.
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 12:58
Piqué känner sig säker i sin position och är även lite mätt efter att ha vunnit allt han har vunnit under de senaste tre åren. Pep verkar vara medveten om det och bänkar honom då och då. Sen tror jag att hans relation med Shakira påverkar honom lite. Men han är ung och har framtiden för sig. Han borde dock skaffa sig en yngre lokal tjej som inte kräver av honom att han ska vara i mediernas rampljus hela tiden, tycker jag.

Jag hoppas att klubben köper in en yngre konkurrenade naturlig back i nästa säsong. Silva? Då tror jag att vi får se en mer motiverad Piqué igen. Klubben bör dock ha tålamod med honom. Jag förstår att hans motivation inte alltid kan vara på topp. Han är inte alltid på tårna som han brukar vara men Piqué är Piqué. Alla har sina dippar.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-04 12:52
1.70-ligan.

Jag gillar att kolla på Botia när jag har tid. Jag har sett några matcher med Gijon den här säsongen (inte många, men några) och han har varit nästan katastrofal.
Det är iof sig lite orättvist att klaga bara på honom när hela Gijons försvar är så dåligt den här säsongen. Men han har en del i det faktumet att Sporting släppt in mest mål i ligan. Botia hade betydligt bättre prestationer förra säsongen men nu är det nästan en kollaps av hela gänget.
----

Båda Pique o Pedro behöver en sort av särskilt psykologisk behandling. Någonting inte stämmer varje vecka i en lång tid nu..
Barcelona Rambla~
2012-03-04 12:33
Puyol, Xavi, Abidal, Valdes och några till borde "straffa" Piqué med några blöta-handukar-slaps i duschen, så kommer han att skärpa till sin koncentration under matcherna. :P
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 12:26
Va har hänt med Piatti egentligen? Är han bara petad numera?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-03-04 12:06
Seriöst, vad har hänt med Pique? Vart är säkerheten och självförtroendet? Förra säsongen så gick han in och dominerade, man kunde se självförtroende i allt han gjorde. Ja visst, röda kortet var för hårt, men att ens sätta sig i den situationen är bara klumpigt. Jag har alltid sagt att det är bättre om motståndaren gör ett mål än att göra en klumpig tackling för att sedan få rött kort. Pique är i mina ögon en framtida kaptensmaterial, men han får ta och skärpa sig.

Pep får ta och prata med Pique. Man gör ingen nytta med att frysa ut honom eller bänka honom, han måste få reda på vad som händer med Pique.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 12:04
Förresten, vad tyckte ni om Botia igår? Tyckte han visade fina kvalitéer. Många chanser blev aldrig av pga han stod rätt placerad och avvärjde anfallen i ett tidigare skede.
Han börjar återfinna den fina form han hade ifjol och är i sina bästa stunder en av ligans allra bästa försvarare. Han har det mesta som krävs för att lyckas i ett större lag! Och vi kan alltså knyta honom till oss för 2milj...
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-04 11:34
Haha jag kan fan nästan lova att Ray Hudson är Barca fan, kolla bara när han säger YEEES när Keita gör mål.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-04 11:01
Situationen med Keita är inte straff, men situationen lik med Alves skulle till hundra procent resultera straff på Bernabeu. En sån tackling på CR elller Di Maria är straff på SB alla dagar i veckan (utom i CL).
Barcelona DM1982
2012-03-04 09:36
Mansour

Det var när Keita skulle upp och nicka vid en hörna men puttades hårt i ryggen.

Att Barcelona inte fick en straff igår är lite signifikativt för säsongen. Vid tre lägen kunde domaren ha blåst straff, det blev inget. För att förstärka hur säsongen har sett ut med Barcelonas "fördelar" så får Pique ett väldigt hårt rött kort.
Barcelona ElChilenito
2012-03-04 08:03
Skada sig Alexis igår?
Barcelona Mansour
2012-03-04 07:10
@barcastuff: Pique: "Happy with the result, with 10 men. Red card? Think the referee wanted to give it after I commented Keita's penalty at half-time." Missade nog denna situationen, vet någon i vilken minut detta inträffade eller kanske har en länk där jag kan se straffen Pique syftade på.
Barcelona Trippeln08/09
2012-03-04 06:52
här har ni höjdpunkter från matchen mot gijon. Prenumera på kanalen då han lägger upp bra höjdpunkter och oftast från goltv så det är oftast ray hudson.
Barcelona Trippeln08/09
2012-03-04 06:52
här har ni höjdpunkter från matchen mot gijon. Prenumera på kanalen då han lägger upp bra höjdpunkter och oftast från goltv så det är oftast ray hudson.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-04 03:47
Messi > Audrey Bitoni
Barcelona Éluc
2012-03-04 03:28
Iniesta > Porr
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-03-04 03:26
Puyol>Chuck Norris
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-04 01:34
Tello>Cuenca
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-03-04 01:09
Någon som kan länka bra highlights ??
Barcelona Trippeln
2012-03-04 01:08
Jag vet inte om det bara är jag men jag ser 100 gånger av 100 att Guardiola förlänger framför alla titlar i år. Denna man är en skatt och en diamant vi inte får mista och kosta vad det vill!

In pep we trust!
Barcelona el Profete
2012-03-04 00:59
Gabriel

"Guardiola’s renewal doubts are caused by the operation of assistant Vilanova and the Madrid-favouring Spanish referees and committees."

Det är bedrövligt. Nu ligger det på en oacceptabel nivå, det är inte konstigt att Pep tvekar, även fast han aldrig skulle hävda det offentligt. Pep har den här säsongen fått 3 gula kort och är 2 ifrån avstängning. Men sen har vi ju Mourinho, tränaren som inväntar och förolämpar domare på parkeringar har nada. Man brukar säga att rädslan är vår största fiende, den rädsla som spanska domare/förbund innehaver för Mourinhos smörja måste vara outhärdlig. Usch.
Culé - Messi y Alexis
2012-03-03 23:55
Hussfelt och Garå imorgon kväll: Vi har fått uppgifter om att Keita och Puyol inte längre pratar med varandra efter öfilen Puyol gav Keita Sporting-matchen. Båda vill att den ena ska bort från klubben.
Detta är inget vi tror, utan det är från pålitliga källor.

Sedan Hussfelt om Keitas mål: MEN SE PÅ FÖRSVARET!
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 23:49
Skönt att Sanchez inte blir borta så länge.
De matcher han missar är Leverkusen på onsdag men där är vi ju redan vidare i princip så vi hade nog ändå luftat lite reserver.
Samt matchen borta mot Racing, men den bör vi vinna utan honom.

Sen bör han vara tillbaka mot Sevilla. :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-03 23:49
SHIT!!! Puyol och Keita måste vara fiender!! Jag visste inte att Puyol var rasist förresten!! :P
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-03-03 23:45
Bitchslap.
Annons: