/spanien/barcelona/forum/965.aspx/spanien/barcelona/forum/965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-03-28 15:16
As part of Cruyff tribute, all eight Barcelona presidents who are still alive will be at the presidential box for clasico on Saturday. Placera inte Rosell o Laporta bredvid varandra nu. Kommer bli slagsmål.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2016-03-28 14:55
@the cameroonians:

Det blev förlust i semifinalen mot Arsenal efter att juvenilerna dominerat i första halvlek, delvis tack vare en stark medvind i ett blåsigt Amsterdam. Trots bra lägen för Joao Neves och Jquique blev det mållöst efter 60 minuter och sen vann Gunners på straffar. I bronsmatchen vann dock Barcelona med 2-0 över Ajax.
Barcelona Barca Barca
2016-03-28 14:47
Om nu Jordi Alba har skadad ankeln, då undrar jag, varför han inte bytte ut sig själv ? Är han så dum och naiv att han spelade resten av matchen skadad ? Sen får det vara nog med landskamper mitt under brinnande säsong, seriöst det är kvartsfinal i CL och El classico på lörda och våra två viktigaste spelare är på andra sidan jordklotet och spelar en sen/natt tisdags match. Hur tänkte dom där ? kunde inte matchen spelas månda kväll ?

Jag respekterar landslag, men jag är så enormt mycket emot det när det spelas under vårsäsongen, då allting börjar dra ihop sig och viktiga liga samt CL matcher spelas.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-28 14:39
Alba är helt otroligt skadebenägen. Börjar bli trött på hans ständiga skador. Lucho o hans mirakelstaff håller alla våra spelare skadefria förutom Alba. Tänka sig om Alba spela i Arsenal....
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-28 14:16
Vad händer med Jordi Alba? Hoppas att han kan starta mot Real Madrid.
2016-03-28 13:09
@Gio Style:

Nej, och enligt RAC1 fick han en något stukad ankel som gör att han är i fara för att inte kunna starta i el Clásico.
Barcelona DM1982
2016-03-28 12:19
Neymar, who is suspended for BRA game against PAR on Tuesday, is returning to Barcelona. [jornal extra] Det var bra, nu får vi bara hoppas att resterande spelare inte skadar sig. Det är bara Suarez, Alves och Messi som har match kvar har jag för mig.
2016-03-28 11:08
11.30 spelar Juvenil B semifinal mot Arsenal i AMRO future cup.

För de som är intresserade av att se la Masias U17-talanger spela så visas matchen i länktips. Även stream nr 11 visar matchen om nr 7 inte funkar.

För vinnaren väntar Anderlecht i finalen, de slog nyss ut Ajax i sin semifinal.
Finalen spelas 15.00 i eftermiddag.
Barcelona neymar JR
2016-03-28 08:18
Varför i helvete fick rafinha spela igår för? Han skulle absolut inte få spela var det sagt. Han gjorde det bra med en fin assist
Barcelona Liunil Masse
2016-03-28 04:21
A big new Football Leaks document! Luis Suárez's move from Liverpool to Barcelona. He cost precisely £64.98m. Payment for Suárez was structured as follows: - £13m on 31/7/14 - £13m on 31/1/15 - £13m on 31/7/15 - £13m on 31/1/16 - £12.98m on 31/7/16
Barcelona Gio Style
2016-03-28 02:09
Lion24

Du får ge Piques Periscope mer än 1-2 minuter :)
Han har visat lite från landslagssamlingen, det är ganska kul att se spelarna hänga på hotelrummen och spela lite sällskapsspel, driva med varandra, se deras personligheter osv.
Sen bjuder han på rätt sköna citat i var och varannan mening :)
Barcelona Lion24
2016-03-28 01:36
Om du låter två målvakter som i stort sett är lika bra att konkurrera mot varandra, där den ena är 10 år äldre än den andra så vinner den äldre målvakten 10 av 10 gånger. Notera om båda två är jämnbra vilket Stegen och Bravo faktiskt är. Båda har sina för och nackdelar. Den äldre vinner alltid eftersom den äldre har varit med i gamet så länge att den vet vad som övertygar en tränare. Medans en yngre målvakt oftast överdriver i sitt spel, försöker stå ut i mängden för att imponera på tränaren så vet den äldre målvakt att tränaren vill ha lugn och ro, trygghet.

Tanken var inte fel att köpa två målvakter för vi behövde två målvakter men jag visste sen dag ett att den här konkurrenssituationen aldrig kommer hålla i längden. Jag visste att det skulle skapa problem och förvirringar. Jag vill ha konkurrens mellan spelarna, men inte på målvaktspositionen. Målvakten ska vara den tryggaste av alla, den minst spektakulära. Den behöver ständigt matcher i kroppen därför att målvakten springer och rör sig betydligt mindre än utespelarna.

Jag ogillar starkt att spelare går ut och gör rubriker. Det spelar inge roll vem det är, vems fru eller vems pappa. Media kan förstöra ett helt lag. Vad händer på nästa träning när Bravo och Stegen återigen samlas? Jag tror inte dom hatar varandra och börjar ha ihjäl varandra, men kommer den störa harmonin i truppen? Vilken ''sida'' tar dom andra spelarna? Inget lag når framgångar utan harmoni i truppen, möjligtvis nån säsong men aldrig långsiktigt. För mig så ska allt skötas internt. Jag vet att jag låter tråkig nu men jag ogillar starkt Piqués Periscope användande. Jag såg helt ärligt talat en-två minuter första gången han la upp den, sen stängde jag av direkt och har inget intresse av att följa det mer.

Hur ska man göra då med Stegen och Bravo? En sak är klar och det är att det inte kan pågå så här. Nån måste lämna. Jag ser båda två i stort sett lika bra målvakter men Stegen har en potential sm Bravo aldrig kommer kunna nå. Bravo är däremot en mycket tryggare målvakt som håller hög nivå nu. En tränare tittar inte bara på vilka räddningar en målvakt gör. Hur kommunicerar målvakten med backlinjen? Är målvakten en ledare som pushar på sina lagkamrater när det går lite tungt? Bravo är en sån spelare som kan, för att han är äldre och hade fördelen med språket. Jag har inga problem med att Bravo stannar nästa säsong och Stegen lånas ut, egentligen är jag inte för utlåningar så mycket men i den här situationen så är det kanske nödvändigt. Den här frågan handlar mycket om nuet eller framtiden. Känner jag Lucho rätt så tror jag han väljer nuet. En sak är säker för mig och det är att jag ser enorm potential i Stegen och han får absolut inte säljas.
Barcelona Rambla~
2016-03-27 23:06
Bravo har nått sin peak. MAtS har en bra bit kvar till sin. Har inget emot Bravo, bryr mig heller inte om vad han sagt eller inte (dock kan hans fru knipa igen) och det samma gäller för MAtS. Jag har från första början varit säker på att det är vår tysk vi borde satsa på i det långa loppet men är glad så länge nuvarande lösning varar. För det har fungerat riktigt bra.
Barcelona Ribohn Fan
2016-03-27 22:58
Såg ut som om han vilade hela matchen.
Barcelona Gio Style
2016-03-27 22:29
Ne Alba fick inte någon vila idag.
2016-03-27 21:59
Gött, Piqué fick 50 minuter ikväll, ingen skada.

Hoppas han inte gör illa sig på periskopet senare bara...

Nu är det bara för VDB att byta ut Alba också va?!

Barcelona Gio Style
2016-03-27 21:55
@DM1982:

Absolut bäst hittills hahaha :)
Sinnessjukt hur dålig värvning Song blev tills slut.
Barcelona DM1982
2016-03-27 21:39
[QUOTE=Lionel12]går spanien matchen på nån kanal ?? [/QUOTE] Stream. För övrigt skyller jag hela målvaktssituationen på Song. Det sista han gjorde i Barcelona var att skada ter Stegen som annars hade varit förstemålvakt. Sedan tog Bravo över och har gjort det så jäkla bra att han är välförtjänt etta.
2016-03-27 21:11
Gio Style

Mina inlägg handlar mer om situationen som sådan än vad som sagts av vem och på vilket sätt. Du är själv inne på det, man kan toka citat hur man vill - det skrivna ordet är sällan detsamma som det sagda.

Och på samma sätt som du anser att det tysken säger är negativt laddat kan jag anse att det är positivt eftersom han är rättfram och direkt.

Men, för att förtydliga;
Klubben har själv bidragit till den uppkomna situationen och därför kan man inte lasta vare sig Bravo eller ter Stegen för de ord som kommer ur deras munnar, och i förlängningen inte heller det som skrivs. Som man bäddar får man ligga.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-27 21:10
Kul att Messi får lite kärlek i Argentina förresten. :)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-27 21:08
Man hade ju hoppats på att spelarna sköter sånt här internt istället men tyvärr ser verkligheten inte ut så oavsett vilken klubb det handlar om. Hur som helst rankar jag både Ter Stegen och Bravo högt och det är ingen enkel situation, en lösning hade kanske varit att låna ut Ter Stegen nästa säsong eftersom Bravo känns lite jämnare i nuläget men hoppas verkligen inte Ter Stegen blir såld.
Barcelona Gio Style
2016-03-27 20:54
Josep "Pep" Guardiola Sala

Bravos uttalanden förstorades varje gång, Ter Stegen var minst lika snabb med att prata i media.
Bravo har såvitt jag vet ALDRIG påstått att han förväntar sig vara förstemålvakt och tolkningen om att de skulle vara rivaler och ej lagkamrater har antagligen du eller någon annan tolkat för att det ska passa bra med deras agenda.

Du får gärna komma med källor (om du orkar) för allt du säger är typ upprepningar av folks reaktioner här i forumet och inte fakta. Jag säger inte att det är din agenda men det är många andras och det du skriver är i princip deras reaktioner.

Folk har målat ut honom som svarta fåret i situationen från dag ett, varje gång Bravo berömt Mats och sagt att de har en bra relation så har ingen ens nämnt det i forumet.

the cameroonians

Ja givetvis finns det alltid mer i en intervju än det som lyfts fram, på samma sätt som många av Bravos uttalanden tagits ur kontext (Vilket jag nämnde längre ner från hans intervju med Canal+).

Citat verkar ändras beroende på vilken tidning man läser, vilket givetvis måste tas i beaktning oavsett vilken spelare det handlar om.

Nej, att säga att man vill spela så mycket som möjligt är inte samma sak som att säga att man spelar för lite.
Det ena är att uttala sig på ett sånt sätt att man strävar efter något bättre, att nå toppen.
Det andra uttalandet är negativt laddat och uttrycker missnöje, även om innebörden är densamma.
Det måste du väl ändå hålla med om?

Och om han nu sagt "If nothing changes, I’ll need to speak [to the club]." så är det en stor skillnad mot Bravos uttalanden om att det är tränarens val i slutändan och att man får isf stötta laget från bänken.

Mats får jättegärna säga till LE hur han känner och vad han tycker, men man ska ändå inte säga sånt i media?
Barcelona Lionel12
2016-03-27 20:49
går spanien matchen på nån kanal ??
2016-03-27 20:23
Gio Style Förstår hur du resonerar och tänker angående "hyckleriet". Angående ter Stegen så har "folk" fokuserat för mycket på just det citatet och borde ha läst lite längre och mer; "At the end of the eason I will have played 25 matches, which is hard to take for a goalkeeper of my age". "It's difficult, because I don't have the pace I would like to have. I want to play more. That's my target". "I am not looking for another team right now. I am just thinking in the next game. Barcelona is a great club and until summer things can still change" Att säga att man vill spela mer kontra att konstatera att den speltid man fått är för lite är väl egentligen samma sak? Det är faktiskt lite som med Sergio som blev lovad en lönehöjning redan ifjol och som gick ut och sa att han hoppades att klubben skulle hålla sitt ord. Och då refererar jag till den situation som var när ter Stegen skrev på för klubben och vad han, eventuellt, blev "lovad". Det är sen alltid upp till tränaren att avgöra vem som ska stå och vilka målvakter han vill ha i sin trupp. Så om man är i en konkurrenssituation och känner sig förfördelad måste man såklart föra en dialog om hur man kan förändra densamma. Dessutom: Alla vet att det är en ohållbar situation att ha två förstamålvakter i truppen. Det funkar en tid, sedan måste något hända. Och jag vet i vilken korg jag placerar mina påskägg. Oavsett vad som sägs av vem i media. För mig handlar det alltså mer om situationen i sig än vad som sägs i media - eller hur det sägs för den delen.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-27 20:22
Gio Style

Bravo började först även om ter stegen pratade längesen. Plus Bravos uttalanden lät grovt som att ter stegen var hans rival och inte lagkamrat. Minns att han sa direkt jag är inte här för att vara andra målis, o efter copa america sa han om jag inte minns fel nu. jag förväntar mig att jag är första målis o bla bla bla. o sen kryddade hans fru till det. Jag håller me dig Ter stegen pratade, men Bravo började smutsiga mind spelet. som sagt älskar båda. och jag tycker att Bravo är snäppet bättre pga rutinen. men för barcas skulle så måste ter stegen stanna.
Barcelona Gio Style
2016-03-27 20:06
Josep "Pep" Guardiola Sala

Ter Stegen gick ut i media för väääldigt länge sen.
Det är bara det att det är nu uttalandena har vart mer extrema.

Det enda Bravo sagt är att han siktar på att spela så mycket som möjligt vilket är helt normalt, vore konstigt annars.
Det är tydligen att sätta press enligt dig, men när Mats säger att nåt måste ändras då är det att han vill ha en dialog med klubben i någon annans ögon. Förstår du vad jag vill ha sagt?
Varje gång Mats gått ut och sagt nåt har alla nickat instämmande och förstått, när Bravo sagt att han vill spela så mycket som möjligt då är han det svarta fåret.

Bravos fru sa att hon tyckte att Bravo förtjänade att vara förstamålvakt.
Det är givetvis fel, hon ska egentligen inte uttala sig om det.

Men det är skillnad på att ens fru tycker att man har vart bra nog att va förstemålis och på att själv gå ut och säga att man spelar för lite och att actions will be taken om det inte ändras.

Återigen så pekar du fingret på Bravo för att rättfärdiga Mats uttalande vilket bara stärker mina tidigare uttalanden :)

Sånna där uttalanden har aldrig varit positiva och det spelar ingen roll hur rätt personen har att känna så. Man sköter sånt internt, i alla fall om man nu ska gå så långt att man kräver en ändring.
Barcelona Andresito
2016-03-27 19:46
Samtliga Barca-spelare får starta ikväll. Bra med lite matchtempo, det är trots allt nästan en vecka till El Clásico, ingen risk för utmattning med andra ord.

Casillas
Mario - Piqué - Bartra - Alba
Roberto - Koke
Pedro - Silva - Nolito
Alcácer
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-27 19:45
Gio Style

Inte för att var sån men jag tror att Ter stegen börjat gå ut i media bara för att Bravo gjorde det. Minns att redan från första veckan började Bravo säga en hel del i media, T o m hans fru började snacka skit i media. Och därför började Ter stegen säga ifrån. Minns inte att ter stegen sa nåt innan bravo började sätta press på klubben via media. Minns att många här i förumet blev förbannade på Bravo pga det. Och tyvärr så är det här resultatet.

Sorry ifall Bravo är din landsman=). En fantastisk målis. men pga ålderna så är det sjuk, idiotisk, amatör tabbe ifall klubben gör sig av med tysken för att behålla bravo.

drömmen att båda blir kvar=) visca barca
Barcelona Gio Style
2016-03-27 19:33
the cameroonians

Spelar Sergi som mittfältare eller ytterback? :)
Barcelona Gio Style
2016-03-27 19:28
the cameroonians Alltså jag har full förståelse för hur Mats känner, det är väldigt logiskt. Men jag stör mig lite på att folk försöker låtsas att man är neutral och rättvis i sin bedömning av två olika spelare när man bevisligen inte är det. Hur som haver går man inte ut i media och säger "25 matcher är för lite" och "om inget ändras måste vi snacka". Du sätter direkt press på klubben med sånna uttalanden. Återigen, det hade vart annorlunda om Mats bara sagt att han vill givetvis spela mer men nu är det inte fallet. Nytt uttalande: barcastuff ?@barcastuff 26 mars Visa översättning Ter Stegen: "Bundesliga return possible? Too early to think about it. First there are important games, then we'll see the plans of the club" Verkar som att han är ganska inställd på att något måste göras och det är väldigt snart. Han får jättegärna lånas ut, men man sätter inte press på sin klubb öppet sådär! Edit: Ja, ni kan tycka att jag må vara färgad när det kommer till min landsman men jag anser mig vara färgad på det sättet att jag gillar inte orättvisor, speciellt inte mot mina landsmän. Men om man noterat vad jag skrivit här genom åren så står jag upp för alla spelare som jag känner blir orättvist behandlade. Spelar ingen roll om det är min landsman eller Mathieu.
Annons: