/spanien/barcelona/forum/9648.aspx/spanien/barcelona/forum/9648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GerardPiqué3
2012-03-03 18:38
Zlatan i sitt livs form? Som svensk är det iaf stort att se ! Like à boss
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
Milan spelar för övrigt ganska bra och har gjort det ett tag, men förstår inte riktigt hur de kan prestera så bra med tanke på hur mediokra spelare man har egentligen.
,Sami
Gonzalez_Barca
Hahaha så jävla sant!
Barcelona Siempre Barça
2012-03-03 18:37
J hussfelts gör Ibra tills den bästa spelare gnom alla tiderna. hahahahahahha paajas Expert/ kommentarer
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-03 18:36
Hehe när Zlatan gör hattrick:

Hussfeldt: DET ÄR HELT OTROLIGT, HANS ANDRA HATTRICK I SERIE A! MAGNIFIKT!

När Messi gör hattrick:

Hussfeldt: Men se på försvaret.... Messi med sitt andra hattrick för veckan MEN SE PÅ FÖRSVARET!
,Sami
2012-03-03 18:36
Fi fan jag som trodde Palermo skulle vinna. Dom är starka hemma.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 18:34
Sedär Zlatan gör hattrick, nu är han säkert världens bästa enligt Aftonbladet....
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-03 18:33
Hahaha, hattrick av den jäveln. Han är ju i bra form.
Barcelona Hetfield
2012-03-03 18:29
Zlatan....man kan säga vad man vill om honom som person, men som en fotbollsspelare är han helt fantastisk.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-03 18:29
Shanghai - SHOOT ME $12
skoja inte va fan, okej de är bra i ita men tro mig om de möter Valencia eller Bilbao så kommer de förlora . jag hoppas hoppas vi möter de i kvart finalen. Jag vill vi ska krossa de och han jävla ibra.
Atlético addeh
2012-03-03 18:28
Värvar man en tränare med en filosofi som bygger på bollinnehav och har spelare som Ramires & Meireles på mittfältet kan man inte vänta sig ett mycket bättre resultat än så här.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-03 18:27
Inför matchen ikväll passade Quini, Sportings delegat och förre detta Barçaspelare, på att träffa tio av de tjugo poliserna som hjälpte frige honom, 31 år efter sin kidnappning. Mötet tog plats i en restaurang som låg precis ovanför det som var Qunis hem under sina år i FC Barcelona.

Hela händelsen är en av de mest dramatiska i klubbens historia. Han hölls tillfångatagen i 25 dagar och lagkamraterna erbjöd sig att slänga bort hela säsongen, i hopp om att kidnapparen skulle låta Quini gå.

Det mest otroliga var att Quini förlåt sina kidnappare efter att allt var över och valde att inte väcka personliga åtal mot de.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-03 18:25
När jag ser Zlatan spela så här bra, jag frågar mig själv, varför spelade han inte så i Barca ?

Förövrigt tycker jag att Milan ser riktigt starka ut och är en aspirant att nå CL-final. Innan matchen mot Arsenal skrev jag att dem kommer inte hänga med mot Arsenal, men dem motbevisa mig.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-03 18:14
jag tror inte AVS sitter stabil och om de förlorar mot Napoli i CL då kommer han få sparken garanterat.
Barcelona Hetfield
2012-03-03 18:11
Chelsea är inte bättre än såhär faktiskt, så jag ser det inte som att det är så illa. Chelsea har ett lag där ett par spelare styr och ställer, och de spelarna råkar vara avdankade stjärnor som tar för mycket plats. Jag förstår inte varför man köper Lukaku, men låter Torres och Drogba få spela trots att de inte gör något vettigt.

Chelsea och Inter behöver sälja halva laget och bygga om från nytt.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 17:56
Roja y Azul - FCB

Fast frågan är om det är AVB:s fel egentligen?

Chelseas lag är högst mediokert så är inte förvånad över deras resultat den senaste tiden.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-03 17:55
Jag undrar om Abrahamovic inte fått nog nu. AVB sitter inte alls stabilt under resten av helgen.
Såg just att vårt motstånd i Cl, Leverkusen, vann över Bayern. Verkar som att Schweinsteiger gör en jäkla stor skillnad. Utan honom kommer kanske titeln gå åt skogen (eller snarare hamna i Dortmund).
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 17:51
Fortsätter lite på min förra kommentar..

Man skulle även kunna spela så här:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Adriano
Cesc-Xavi-Iniesta
Pedro-Alexis-Tello

Xavi har visat förut att han kan spela på den positionen och sen är ju frågan om Sanchez bör starta eller inte då han kom tillbaka till Barcelona igår, men han ska ha tränat som vanligt och verkade inte sliten, så vore väl inte omöjligt att låta honom starta med andra ord.

Sen tycker jag dessutom att Cesc på senare tid varit bättre då han spelat på mittfältet än i anfallet.

Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-03-03 17:50
Andre villa boas kan dra åt helvete. Förlorar varje jävla bortamatch.
12k åt skogen, skit tränare.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-03 17:49
Inte för att det är någonting som förvånar längre men.....Chelsea håller på att förlora mot West Bromwich. Något är allvarligt fel i den klubben...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-03-03 17:46
Balotelli...går på strippklubb och gör ett mål idag. Like a boss.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 17:45
Blaugrana91

Bra elva. Jag tycker precis som dig att Tello bör få chansen igen. Samtidigt vill jag att både Pedro och Cuenca ska få speltid de också. Pedro är nästan viktigast då han måste komma tillbaka till sitt vanliga spel igen. Cuenca har spelat mycket på sistonde men man vill att han ska behålla sin rytm. Tello är också en riktigt bra inhoppare, han kan komma in med 20 minuter kvar och vända på matchen, vilket vi bland annat såg i veckan med landslaget.

Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-03 17:41
Alexis - Messi - Hulk

What a dream
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 17:32
Éluc

Jag tycker det visat sig att en mer offensiv fotboll mot Barcelona varit nyckeln till att få till ett bra resultat. DE lag som parkerar bussen kan ofta försvara sig ett tag men när sedan 1-0 kommer så klappar det igenom totalt. För Leverkusens del så har man nog inget val på onsdag. Spelar man defensivt så kommer det kanske bli rätt jämnt men antagligen vinner Barca, alternativt ett kryss. Går man ut med en offensiv inställning ökar risk för flera mål bakåt men man kan samtidigt få in ett tidigt mål och då kan det trots allt bli en spännande match.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 17:28
Possible line-up (vs Sporting): Valdes - Alves Puyol Pique Adriano - Xavi Keita Iniesta - Pedro Cesc Cuenca #fcblive [sport]

Så tippar Sport att vi kommer starta ikväll, personligen ser jag gärna att Tello får starta istället för Cuenca.

Förresten varför finns ingen införrapport till matchen?
Barcelona Éluc
2012-03-03 17:22
Ska bli intressant att se hur Leverkusen ställer upp på Camp Nou på onsdag. Att parkera bussen framför mål för att undvika fler mål i baken känns ju inte speciellt troligt. Samtidigt vore det självmord att gå tokoffensivt på Camp Nou, så det blir väl antagligen ett mellanting, någonting som borde passa oss betydligt bättre än matchbilden senast på Bayer Arena.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 17:19
Van Persie gör helt klart en fantastisk säsong och är förmodligen den spelaren i världen som betyder mest för sitt lag. Enligt mig är Ronaldo fortfarande dock snäppet bättre. Målmässigt är de jämna men spelmässigt känns portugisen som han är mer teknisk och kan skapa mer chanser för andra. Även om Ronaldo där inte är i närheten av Messi så är RVP mer än ren striker som gör mycket mål och deltar inte så mycket i spelet i övrigt, inte till den grad som Messi och Ronaldo gör. Han är en av världens bästa anfallare den här säsongen men det finns fortfarande några spelare i världen som är numret för stort för honom.

Håller med Hetfield där. Van Persie är mycket viktigare för sitt lag än Ronaldo men enligt mig är den sistnämnde en bättre spelare.
Barcelona Éluc
2012-03-03 17:16
Leverkusen hemmaslår Bayern med 2-0.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-03 17:12
Xaviesta

Ärligt talat tror jag inte Messi bryr sig.
Barcelona Hetfield
2012-03-03 17:12
Man måste ju faktiskt skilja mellan hur viktig en spelare är för ett lag, och hur bra en spelare är, det kan vara stor skillnad där.

Man kan ju ta Di Natale. Han bär ju Udinese mer än vad t.ex: Rooney gör med Man U, men det betyder inte att Di Natale är en bättre fotbollsspelare. Det är väl ungefär likadant med Van Persie. Han bär Arsenal, men C.Ronaldo är en betydligt bättre fotbollsspelare, även om många av hans mål är straffar och petmål.
Annons: