/spanien/barcelona/forum/9646.aspx/spanien/barcelona/forum/9646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Plaza_Catalunya
2012-03-04 21:22
När det diskuteras om vem av Messi och Ronaldinho som var mest betydelsefull för Barca, för det in mig på tankar av vilken säsong som Barca spelade bäst fotboll under Guardiola-eran.

Rätt svårt val, men jag tycker nog att Barca var som absolut bäst under säsongen som Ibra tillhörde oss. Främst med tanke på det otroligt stabila försvarsspel och kvicka offensiv vi hade då. Var egentligen aldrig orolig under någon match den säsongen. Tycker det var extremt underhållande fotboll. Att ha båda delarna i sitt spel, bländande offensiv och urstark defensiv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-04 21:21
Hahahahahah 0-2
Barcelona DM1982
2012-03-04 21:16
Xaviesta

Korrekt.
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 21:13
Xaviesta

Jag påpekade att dom flesta lagens redaktioner uppdaterar oftare. Sen att mitt inlägg kanske var lite gnälligt håller jag med om men har han rätt då att försöka idiotförklara mig för det? Tycker inte att hans svar bar mognare än mitt
BARCA-més que un club
2012-03-04 21:13
lol stakars Inter svinter ligger under ännu en gång hemma 0-1 ill Catania ,
ja då ryker ju Ranieri Ikväll då :)
Barcelona tarrak
2012-03-04 21:11
barcetia

Det kan jag verkligen inte hålla med om. Men då borde det vara ett lätt jobb för dig att nämna åtminstone tre matcher som överträffar Messis främsta.
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 21:09
tarrak:

Ronaldinho var bättre på att finta, dribbla sig förbi splare och du vet, sånt som små pojkar håller högt! Ironi.

Ronaldinho var bra under två år sen började hans förfall. Var han alltid bra på stora matcher? Vad gjorde han i finalen i Champions League i Paris?
Det var ungefär där hans nedgång började? Sen var han körd.

Messi spelar aldrig dåligt om du frågar mig. Däremot är han mer taggat i vissa matcher än i andra men han spelar aldrig dålig.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-04 21:06
tarrak

Hela Ronnies säsong 2005-2006 överträffar Messis främsta säsong 2011/2012.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 21:04
Nu börjar Barca B ta över matchen. Ett mål hänger i luften.. vore fan om de får en i baken istället! Det är viktiga poäng som står på spel.
Barcelona Xaviesta
2012-03-04 21:03
LeoMessi

Det DM1982 menade var att man kan ställa frågan ödmjukt istället för "alla andra får glass, varför får inte vi". Ödmjukhet kommer med åldern. Det är inget fel på dig personligen, men ditt inlägg var av den lägre klassen. Redaktionen har ett liv vid sidan om SvenskaFans, och det får man respektera. Ibland finns det fler artiklar tillgängliga, ibland mindre.
Barcelona Manita
2012-03-04 20:59
Haha Iturralde varnade alla spelare i Valencia förutom Jonas i EN och samma match. Fy fan vad pinsama spanska domare är.
Barcelona tarrak
2012-03-04 20:57
barcetia

Vilka av Ronaldinhos främsta insatser anser du överträffa Messis främsta?
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 20:56
Någon som tittar på Barca B?
0-0 står det just nu i andra halvleken. Bortaplan.
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 20:54
DM1982 Så härligt med "Jag tror att jag är fyndig och vet bäst bara för att jag är äldre"-generationen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-04 20:52
Ronaldinhos topp nivå > Messis topp nivå.

Men Messi är mycket mycket mycket jämnare.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
Urrutia (president Athletic): "Why we want cup final in Sevilla? Not one euro of the Basque fans should be spent in Madrid."

Hahah Kung!!
Barcelona tarrak
DivineNerd

Nu nämnde jag visserligen bara några matcher på måfå, då Messi har gjort så många fantastiska insatser att jag har svårt att sortera ut vilka som är hans främsta. Dock tycker jag att hans CL-final helt klart kan mäta sig med Dinhos på SB. Vet inte om du sett Clásicon på senare dagar, men när jag gjorde nyligen så blev jag faktiskt förvånad över att även jag mindes Dinhos uppvisning som mer magisk än vad den egentligen var.

Dessutom ska man komma ihåg att det Madrid vi mötte då var svårt skadedrabbat (tror att de fick tillbaka 7 spelare till matchen, där flertalet inte var i speldugligt skick) och klasser sämre än förra årets United. Den stående ovationen Ronaldinho fick, var minst lika mycket en protest mot Florentinos Galacticos-projekt som fick sitt definitiva sammanbrott den säsongen.
2012-03-04 20:51
Riktigt imponerad av Bartra ikväll. En klippa i försvaret, och klockren i det mesta han gör. Barca B i övrigt spelar rätt dåligt ikväll.
Barcelona Xaviesta
2012-03-04 20:39
tarrak

Exakt. Grejen med Messi är att han är så fantastisk så ofta att folk tar det för givet. Tom i vårt eget forum snackas det tex mer om Tello, Cuenca och andra än Messi. Vi har blivit vana vid att han gör ett hattrick. Vi tar för givet att han ska göra sånt vecka ut och vecka in. Vänta bara tills killen lagt av.. han kommer att bli bäst någonsin. tre guldbollar, vunnit allt som går i stort sätt och gjort så många otroliga mål, finter, tunnlar, dragningar, chippar och massa massa annat , att man knappt kan tro att han bara är 24. Enligt matematisk logik ska loppan alltså peaka först om 3-4 år!

Är det inte helt absurt vad han hunnit med att visa oss hittills?
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-04 20:37
tarrak
Det går inte att på allvar tycka att Messi var bättre mot oss i CL finalen än när Dinho fick SB att applådera. Messi gjorde en bra match, men en match som världklasspelare gör lite då och då. Ronaldinho på SB var något annat, en så stor match av en spelare vet jag inte om det någonsin kommer ske igen.
Barcelona tarrak
2012-03-04 20:30
ANTIMADRIDISTA

Det finns en i länktips, även om den är några år gammal och i behov av uppdatering. Ska försöka ta mig tid och fixa det någon dag.
Barcelona DM1982
2012-03-04 20:27
!!ANTIMADRIDISTA!!

Skriv ihop en då.

LeoMessi

Skriv ihop en själv och skicka in till red.

Det är så härligt med "ska ha" generationen, allt ska serveras på ett silverfat.
Barcelona tarrak
2012-03-04 20:25
Jag tror inte att det är många som glömt hur bra Ronaldinho var, snarare tror jag på det motsatta, att man i efterhand mest minns hans extremt höga toppar, men glömmer att de även under hans bästa år var förhållandevis (i jämförelse med Messi) lätträknade och korta. Jag tycker inte alls att han var lika dominant i spelet som Messi och kunde ofta vara ganska oinspirerad och anonym i större delen av matcherna för att blixtra till i slutet av matchen och rädda segern. Messi i form dominerar från första till sista spark på ett sätt som Ronaldinho sällan gjorde.

Jag tittade exempelvis på Clásicon där Ronaldinho fick SB att applådera för ett tag sedan och även om det självklart var en imponerande insats tycker jag inte att det var i närheten av Messis främsta matcher (diverse Clásicos, 4 mål mot Arsenal, senaste CL-finalen osv).

All heder åt Ronaldinho, hans betydelse för klubben kan inte överdrivas, men hade det varit han som efterträtt Messi, hade den här diskussionen inte ens existerat.
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 20:19
Alltså det är så jävla dåligt med artiklar om Barcelona. Alla andra lag har flera artiklar innan match och flera efter. Numera är jag glad om jag ens läser en rapport efter matchen.
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 20:15
Sen så har Messi ett äkta hattrick i guldbollar haha
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-04 20:12
Är det inte dags att fixa en reseguide på den här sidan ?
2012-03-04 20:12
Ja, men likaväl som man kanske glömmer bort hur stor Ronnie var en gång, så tror jag att man blir lite blind av att se Messis vecka efter vecka och inte riktigt inser hur stor han är idag.

Jag försöker att göra en fair bedömning och har väldigt svårt att välja. De var stora på lite olika sätt. Ronnie var mer spektakulär, men Messi mer pålitlig. Båda lika magiska.
Barcelona Barca-nist
2012-03-04 20:10
Glöm inte att Ronaldinhos bästa dagar var i hans karriärs höjdpunkt medans Messi har en bit kvar att ge, så det är svårt att avgöra att än. Den bedömningen är mer rättvis när Messi har börjat dala.
Barcelona LeoMessi
2012-03-04 20:10
Jag tycker att Ronaldinho var mer spektakulär och bjöd mer på finter men det gör honom inte till en bättre spelare och Messi är minst lika bra på att ta sig för spelar som han. Messi är dessutom en effektivare spelare och han gör fler mål och assist. Missförstå mig inte, jag älskar Ronaldinho, han och Messi är mina favoriter.
Barcelona Barca-nist
2012-03-04 20:06
Gonzalez_Barca

Nåt måste Real va bättre på, tex
- de är bättre på fasta situationer
- de är bättre på huvudspel
- de är bättre på kontra
- de är bättre på ekonomi
- de är bättre på mångfald i laget
- de är bättre på sälja sina produkter
- de är bättre på spela offer
- de är bättre på rugby när de spelar fotboll
- de är bättre på historia
- de är mer informativa ute i media.

ahh det finns mycket mer jag kan komma på men vi tar det en annan dag.

Annons: