/spanien/barcelona/forum/9641.aspx/spanien/barcelona/forum/9641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MVP - 2011
2012-03-07 15:56
Nu blir det lite O.T. från min sida och SF får gärna spärra mig.

Men ville bara dela med er en video som troligtvis kommer att beröra er och kommer likt mig att dela detta. Det handlar om ett försök att samla tillräckligt med folk och göra den Ugadianske krigsförbrytaren Joseph Kony känd. Inte känd som något gott utan göra honom tillräckligt känd för att arresteras och visa världens orohet. Jag kan gärna berätta om vad han gjort, men videon kommer att förklara tillräckligt.

Det här är en trend överallt just nu och ni kommer förmodligen att få se det flera gånger om, överallt.

En tanke bara.
#KONY2012
Atlético addeh
2012-03-07 15:30
elbraco

Det har jag aldrig hört, vore konstigt om så vore fallet. Ett rött kort och automatisk avstängning nästa match är väl straff nog.

Nej, det är inga pengar för Piqué, jag tror han klarar sig ändå, men det är själva signalen från förbundet som irriterar mig. Så jävla löjligt.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-07 15:26
addeh

om jag har förstått det rätt så får man betala 600£ automatiskt när man får rött kort. kan det stämma?

oavsett vad så är det ju knappast några pengar för Pique.
Barcelona H.C Xavier
2012-03-07 15:18
Någon som kommer hur mycket Zaragoza fick betala för rasistincidenten med Eto'o?
Atlético addeh
2012-03-07 15:15
För övrigt hoppas jag Bartra får chansen mot Racing då Puyol & Abidal har småskavanker samtidigt som Piqué är avstängd. Perfekt tillfälle.
Atlético addeh
2012-03-07 15:14
Piqué får alltså böta €600 för sitt uttalade efter utvisningen mot Sporting. Suck. Detta är helt absurt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-07 15:06
Vilket datum är lottningen för kvartsfinalerna i CL?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2012-03-07 15:00
Det blev bara en match avstängning för Pique, han missar matchen mot Racing i helgen.

6000 euros i böter måste vara för hans prat om domaren, inte kan ett rött kort ge så mycket i böter?
Barcelona Hetfield
2012-03-07 14:49
Förövrigt så är det rätt så kul hur Mertesacker pratar och övertalar Podolski till Arsenal, men när Xavi pratade positivt om Fabregas så ville Arsenalfansen hänga honom.

Dubbelmoral.
Barcelona barca_joe
2012-03-07 14:49
Har tänkt på CL rätt mycket. Förutsatt att vi går vidare så tror jag på något liknande i kvarten, om alla lag jag tror går vidare går vidare förstås.

Kvart1: Benfica-Bayern
Kvart2: Barca-Real
Kvart3: Marseille-Napoli
Kvart4: Lyon-MIlan

Jag tror dessutom att vinnarna av Barca/Real kommer få Benfica eller Bayern. Tror ödet vill att det ska bli Barca och Real redan nu. Känner också på mig att Italien kommer få en semifinal och då kommer snacket om att deras liga är bäst igen. Fast det man hoppas på är givetvis detta:

(Kvart1 möter kvart2 säger vi nu.)

Kvart1: Real-Bayern
Kvart2: Milan-Napoli
Kvart3: Lyon-Benfica
Kvart4: Marseille-Barca
Barcelona Keite
2012-03-07 14:10
Hur mycket tror ni flyg, biljett boende kan gå för om mån vill se finalen i Madrid som spelas 25:e maj?

Barcelona B-Guden
2012-03-07 14:01
Ursäkta off topic men.

Om jag inte är medlem på nån spel sida där man tippar på matcher och sånt, kan man då tippa bara på en match ex jag vill bara tipp 100 kr på barca ikväll och ingen annan match går det ? Isåfall vad heter det jag ska tippa på ?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-07 13:07
grymt, tack för översättningen. när jag översatte via google translate så blev det; min mammas madrass.

det var nog inte det pep menade ;)

om jag får slänga in en drömvärvning alá FM här så skulle jag vilja ha Hulk. Det hade flera moln försvunnit från den allt mer mörknande blåröda himmelen!
Barcelona Hetfield
2012-03-07 13:05
Om man ska vara lite realistisk så känns det inte särskilt ljust ut på anfallsfronten, om man ska tänka rent långsiktigt i dagsläget. Villa är långtidsskadad, och jag räknar med att tanke på hans ålder och knäskada så lär vi inte få se samma Villa. Afellay var ett nödköp som dessutom går sönder för ofta. Sanchez är väldigt bra, men för skadebenägen för att hålla i ett år. Cesc är ju nästan gjord av glas, och det är ju en tidsfråga innan han drar på sig en skada. Cuenca är lite av en "peta och springa" typ. Tello har potential, men återigen för ung och grön för att göra något i dagsläget. Pedro är helt ur form, frågan är om han hinner komma igång den här säsongen.

Det känns lite konstigt i dagsläget. Det känns som att laget har potentialen att vinna CL i år, men frågan är om inte alla skador kommer att förhindra det. Jag sa i början av säsongen att ligan blir svår att ta, inte pga. kvalitén, inte pga. bredden på truppen. Det visade sig väl att jag hade rätt, även om jag hellre skulle ha haft fel i det här fallet.
Barcelona DM1982
2012-03-07 12:50
Angående det Pep sa till Alexis,

when alexis got injured he said "la concha de mi madre" (literally "my mom's pu$$y, but slang in latin america for "damn it", "MOTHER****ER", etc.) out of frustration. PEP heard and what he said translates to "NO, MY mom's pu$$y, Alexis!" (meaning NO damn it to ME, MOTHER****ER to ME, alexis, this is MY problem that you got hurt, you are making my life DIFFICULT why cant you be more like KEITA). PEP then says "ALL 90 MINUTES, USE YOUR HEAD!!!" (referring to ALEXIS playing 90m w CHILE. he should have USED HIS HEAD and not played all 90m like PEP asked him to).

(taget från en annan sida).

Summa summarum var att Alexis var sur på sig själv över skadan och Pep sa att Alexis ställer till med problem för honom eftersom han spelad i 90 minuter i landskampen.

Svordomen de använder låter fult om man översätter det direkt till svenska men det är ett vanligt uttryck i vissa spansktalande länder. Ingen dramatik.
Barcelona Barca-nist
2012-03-07 12:47
nu har jag slagit vad," Vinner de 2-1 så diskar jag en kväll hos er (restaurang viktoria gbg)vinner barca så bjuder du hela kvällen;) " håll tummarna för mig och barca nu!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-07 12:39
Tja alla
Jag är ingen duktig skribent. Så jag hoppas ni struntar i hur jag skriver utan talar om för mig vad ni tycker om en ide som jag tror o hoppas kan gå hela vägen hem.
Nämligen, att vi fotbollsfantaster o sportälskare ska få möjligheten att se Messi o CR7 svettas för varandra i en välgörenhets match. En match som kan dra im.en.hel del pengar som kan hjälpa de behövande. Och en.match.där vi.får se 2 av världens giganter bära samma.tröja, spela för samma mål(hkälpa människor) o för varandra.
Är det möjligt?
Lite off toppic men jag hoppas vi.kan disskutera detta

edit: skriver via tel så sorry om det blev punkter här o där
Visca Barca
Barcelona Danne - Culé - 26
2012-03-07 12:13
Du får gärna skicka de i privatmeddelande om du orkar!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-07 12:06
"Min mamma tåler mer"

Nope. Han sa något mycket mer grovare än så. Tror inte ens att jag kan säga det utan att bli spärrad. :P
2012-03-07 12:04
Corazon

Som jag fatta de så säger han " Min mamma tåler mer" typ 3 ggr. Sen säger han att han måste använda huvudet.. Och han ser jävligt sur ut
Barcainmy<3
2012-03-07 12:00
Tjena alla ville bara logga in och kommentera helgens match.. Fan vad jag njöt!! Härligt att se Keita tillbaks, skönt att Adriano också kunde prestera.

Visca el Barca!

Btw, till er som kör mycket FIFA, ultimate team i synnerhet, borde checka in länktipset.. Gjorde min dag. :)
Barcelona Corazon
2012-03-07 11:50
kan inte nån som kan spanska översätta det pep sa till alexis please
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-07 11:38
Tror inte att Míster är feg, om han ställer upp med en trebackslinje på Bernabeu så kan han ju givetvis starta med Tello, men jag tror att han (Pep) tycker att Tello passar bättre som inhoppare eftersom han är en explosiv spelare. Då blir det ett helvete för ett dött försvarande motstånd när han slängs in.

Angående Pedrito så kommer jag aldrig att ge hoppet även om han har varit usel. Han måste matchas och komma in i gänget. Jag gillar både Cuecna och Tello oerhört mycket, men jag föredrar rutin.
,Sami
2012-03-07 11:37
Gonzalez_Barca
Juste så heter den! Ska spara den på favoriter nu! Tack så mycket:)
2012-03-07 11:35
Herregud jag översatte de han sa till Alexis i slutet. Han kränker honom för att han blev skadad.
Atlético addeh
2012-03-07 11:25
Jag tycker varken Pedro eller Cuenca tagit för sig på sistone. Nu när Alexis inte finns tillgänglig borde Tello verkligen få chansen från start. Magkänslan säger dock att Pep är för feg och väljer Pedrito från start.

Frågan är vad som egentligen hänt med Pedro? Hans första touch, hans passningar, målsinnet. Allt verkar som bortblåst. Väldigt beklämmande att se. Från ohotad i startelvan till, ja, vad han nu är. Betydligt längre ner i hierarkin i alla fall.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-07 10:37
,sami

Menar du denna?
,Sami
2012-03-07 10:07
Gonzalez_Barca
Vad heter den där sidan igen dom visar roliga klipp på spanska? Sorry om jag frågar igen har glömt. Ska spara den nu på favoriter:)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-07 09:59
Abbe Tack för att du redde ut det :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-07 09:45
DivineNerd(Man utd fan)

Ska även nämnas att lika stor som Zlatan är här i Sverige, är Gudjohnsen i Island, Eto'o i Kamerun, Berbatov i Bulgarien, Dzeko i Bosnien, Pizarro i Peru. Nu snackar jag alltså medialt, inte hur bra de presterar. Alltså att det är fullt normalt när ett litet fotbollsland (som vi faktist är) får fram en spelare som imponerar i en stor liga.

Dock om Zlatan ens kan sättas i samma fack som Maradona nere i Italien är en STORT misstag. Han brukar mest jämföras med Van Basten vilket även det låter helt fel med tanke på att van Basten var en stor stjärna i det bästa Milan och Ajax då de vann flera CL, medans Zlatan "bara" vunnit ligan.
Annons: