/spanien/barcelona/forum/9639.aspx/spanien/barcelona/forum/9639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona #10
2012-03-02 14:44
@,Sami:

Mycket bra nyhet, hoppas det är sant :)
Barcelona Hetfield
2012-03-02 14:42
Gabriel

Det är klart att det finns kunniga kvinnor, men generellt sett så är det väldigt få som kan något mer än om C.Ronaldos magrutor eller Messi.
Barcelona Manita
2012-03-02 14:33
@,Sami:

Hoppas det stämmer.
Barcelona MVP - 2011
2012-03-02 14:03
Blir intressant att se vad Tello kan hitta på imorgon :). Vad tror ni om Espanyols chanser mot Real?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-02 13:50
Hoppas det om Pep stämmer. Skulle fira enormt om han skrev på nytt kontrakt.
,Sami
2012-03-02 13:15
Guardiola met yesterday with president Rosell to discuss his renewal and to plan next season. The club think his renewal is close. [ep md]

Gooooood!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-02 12:59
Gabriel

Nej, jag förstår dig. Tack att du respekterar min åsikt och det är precis som du skriver så påverkas man av sina erfarenheter.
Barcelona Gabriel
2012-03-02 12:46
Shanghai - SHOOT ME $12

Don't get me wrong. Jag respeterar din åsikt även om jag inte delar den. Och självklart förstår jag att ens åsikt påverkas av ens egna erfarenheter. Men ville bara att du skulle vara medveten om att det faktiskt finns kvinnor som är insatta, även om jag absolut håller med dig om att kvinnorna som diskuterar fotboll i svensk TV är totalt urusla.
2012-03-02 12:39
Gabriel

Att jag har fått den bilden på kvinnor inte kan så mycket om fotboll är pga det man ser på Fotbollskanalen Europa där en tjej sitter med och kan nada, den andra är Johanna Frändén och hon är ju också usel, sen om man kollar på varenda kommentarsfält på dem stora hemsidorna så ser jag inte en ända kvinna som kommenterar eller delaktig i nån diskussion. Det är ur mitt perspektiv, men enligt din utsago så har du mer erfarenhet och det kan ju stämma för jag har inte så många kvinnliga vänner som är insatta i fotboll.

Ta inte illa upp Nina, jag tycker att du gör ett kanonjobb och tror att du är en av dem bästa.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-02 12:29
Tjena grabbar!

Nu är det så att mina föräldrar kom precis hem från Chile, och då passade de på att köpa ett par fotbollströjor till mig. En Chile-Alexis tröja blev det samt en Argentina med Messi #10, MEN Messi tröjan var Large storlek, så den var lite för stor för mig.
Så jag undrar om någon är intresserad av att köpa den? Jag har fortfarande kvar alla prisetiketter eller vad det heter, helt oanvänd självklart.

Så om någon är intresserad, skicka iväg ett PM. Vore bäst om ni bodde i Stockholm då det blir lättare med att skicka tröjan och betalningen etc..
Barcelona Gabriel
2012-03-02 12:28
Shanghai - SHOOT ME $12

Tycker personligen att det låter väldigt fördomsfullt från din sida, att kvinnor inte är lika insatta i fotboll. Som jag sa, det finns flera kvinnor som är väldigt fanatiska. Men men, strunt samma. Ingen idée att älta vidare på detta. Ville mer bara bevisa av egen erfarenhet att det faktiskt inte är så "ovanligt" med insatta kvinnor när det kommer till fotboll.
2012-03-02 12:22
Gabriel

Tycker faktiskt att det var fascinerande med tanke på att dem flesta kvinnor är inte så insatta i fotboll.
Barcelona Gabriel
2012-03-02 12:18
Shanghai - SHOOT ME $12

Varför generalisera sådär? Jag har flera tjej vänner som är väldigt insatta i fotboll och faktiskt är minst lika fanatiska som killar när de kommer till att stötta deras lag. Finns kvinnor som är väldigt, väldigt insatta och kan väldigt mycket.
2012-03-02 11:55
På tal om Messi. Idag hade jag ett möte med en kvinnlig lärare på komvux. Vi snackade om vad jag har för planer i framtiden osv..sen fråga hon mig om jag gillar sport, jag svara: ja, jag spelar fotboll med ett lag, sen...

Läraren: Vilket lag gillar du ?

Jag: FC Barcelona, du då ?

Läraren: Vad bra jag gillar också det laget, det va så här att jag var nere i Barcelona och kolla på CL-matchen mot Panathinaikos, och jag blev så chockad hur bra Messi var.

Jag: Ja, han är kung (ville inte gå in djupare, utan jag beskrev honom med ett ord)

Läraren: Har du varit i Barcelona och sett nån match ?

Jag: Nej!

Läraren: Du måste verkligen åka dit och se det då, innan Messi lägger skorna på hyllan, för det kommer aldrig finnas nån som honom.

Jag: Absolut!

Hahaha, jag blev så chockad själv att hon kunde så mycket om Messi och lägg till att hon är en kvinna (ursäkta damer fotboll är inte eran bästa egenskap), men den kvinnan är intelligent.
2012-03-02 11:34
God is a five letter word

Precis, låten passar ju perfekt. :)

Barcelona Hetfield
2012-03-02 11:08
Jag trodde att det var bara fjortisar eller kåta tonåringar som lyssnade på Katy Perry.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-02 09:37
Shanghai
"You're an alien, your touch so foregin, it's supernatural, ex-traterrestrial"

Passar ju verkligen till Lio också =D
Barcelona Deulofeu
2012-03-02 09:23
Hej vänner tänkte bara kolla om det är någon mer här inne på forumet som varit på en cl final?

Själv var jag på den helspanska finalen mellan Valencia och Madrid som dessvärre vanns av Madrid.En helt fantastisk upplevelse där jag dessutom lyckades få Mr Lorenzo Sanz dåvarande presidenten för Madrid att stå bredvid honom på bild en rätt skön historia faktiskt.

Som sagt vore kul att veta om någon mer varitpå final.
2012-03-02 00:01
Blir kåt av Katy Perrys röst och Messis spel, sikken kombination. :)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-01 23:43
DANI ALVES

Visst saknar man dem, men samtidigt är jag väldigt glad att vi har Alexis nu. Det blir liksom mer påtagligt nu än om Villa/Pedro hade varit hela och i fjolårets form. Och frågan är om han inte är snäppet bättre än dem även när de är i form... Sen fick ju Cuenca och Tello chansen pga Pedro/Villas skador/form - och tog den.
Det kommer nästan alltid något gott ut ur något ont. Och tänk vilken bredd vi helt plötsligt kommer ha nu om ett tag, med alla friska igen.
Barcelona DANI ALVES
2012-03-01 23:13
När man kollade på alla videos som några länkade inann så tänkte jag faaan vad jag saknar messi, villa, pedro i anfallet!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-01 23:02
Var ju även snack om att lägga Camp Nou vid vattnet förut. Lite för futuristiskt tycker jag.
Barcelona SamMajid
2012-03-01 22:55
Jag förstår och hållet med dig Andreas, men enligt planerna så står det klart och tydligt att Camp Nou ska renoveras. Tänk även på att Camp Nou är till 65% byggd under jorden, så att ta bort allt skulle kräva lite tid och besvärligt arbete.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-01 22:55
Barcelona sources deny the club plans to build another stadium or sell the Camp Nou grounds and say the board never discussed this. [ara]

MD hittade på det hela antar jag...

Men detklart ingen rök utan eld brukar det ju heta.

Personligen så tror jag att det bästa är att göra en omfattande ombyggnad/ renovering av Camp Nou, vilket klubben har planerat att göra.

För €150 Miljoner vill man fixa till arenan, dels för att öka komforten överlag, ny teknologi, restauranger, fler Vip Boxar, tak över arenan osv. samt även utöka kapaciteten med ungefär 10.000 platser, till 108 000 alltså.

Så enligt mig krävs inte en helt ny arena utan räcker med en ombyggnad.

SamMajid

Bilden du har där är dock Camp Nou, alltså ingen "ny arena", den är bara renoverad samt lite ombyggd, men är ingen helt ny arena.
Det där förslaget valde dock Rosell och hans ledning att inte stödja.

Barcelona Andreas V.V
2012-03-01 22:51
SamMajid

Det där är visioner vid renovering av Camp Nou.
Arenan är sliten, jag hoppas dom bygger en helt ny mer kompakt arena med tak och bygger nåt roligt av Camp Nou (Kanske lägenheter som Arsenal gjorde med Highbury. (Dessa lägenheter är svindyra och jag kan tänka mig att man skulle kunna tjäna en hel del på detta om man gjorde det med CN).

Jämför man tex Wembley / Emirates med Camp Nou så skrattar man ju, nog för att Camp Nou tar mycket folk och så vidare men den är en sliten betongklump.

el Maestro!

Sökte förra året via UEFA och Barcelona, ingen lycka någonstans.
Ansökte om CAT 3 hos UEFA nu och det är kortsida.

Tänker mig lyckan att se att man fått biljetter för att sedan inse att man kommer vara placerad på bortalagets kortsida (om vi går till final) = Fail.
Barcelona el Maestro!
2012-03-01 22:49
Andreas V.V:

Jag lyckades inte få biljett i förra året jag heller men jag var i London och såg matchen där på TV. Var på Hyde Park och kände på bucklan någon dag innan finalen.
Jag tar chansen igen här.

Angående arenan, jag skulle rösta för en ny modern arena med tak. Camp Nou är alldeles för gammal.Sen skulle jag vilja ha tak så att man slipper regnet. Det är ingen bra att se på matcher på Camp Nou när det små regnar.
Barcelona Essienesque
2012-03-01 22:38
Hoppas verkligen snacket om en ny arena mynner ut i något konkret för helt ärligt så är Camp Nou rätt sunkig i jämförelse med topparenorna i världen. Men! om en ny arena byggs så ska den spräcka 100 tusen gränsen!
Barcelona SamMajid
2012-03-01 22:38
Dethär projektet om att bygga en ny arena har pågått sedan laportas tid. Vissa har sagt att en ny arena ska byggas, andra har sagt att den ska renoveras, men enligt projektbliderna så ska arenan se ut såhär: (titta på Länktips)
Barcelona Andreas V.V
2012-03-01 22:32
el Maestro!

Tack, kollade i förrgår men då gick det inte att ansöka.
Nu är det klart!
Blir mitt 3:e år jag söker, aldrig haft tur.
För mig spelar det ingen roll om det är Barcelona i finalen även om allt blir 1000 gånger bättre men en Champions League final är nog enormt oavsett lag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-01 22:30
Byggs det en ny arena är det enda kravet jag har är att det är arena med TAK. Då jävlar får alla hatare som inte ens varit utanför Sverige och gnäller på ljudnivån på Camp Nou höra hur det verkligen är där borta.
Annons: