/spanien/barcelona/forum/9638.aspx/spanien/barcelona/forum/9638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona O Fenômeno
2012-03-04 17:00
Hej,
Jag åker till Barcelona imorgon och behöver hjälp eller lite tips.
Det är 3 saker jag undrar.
Det första är, jag vill titta på en träning, vart kan jag hitta info om träningar och träningsplats?

Det andra är att jag åker med en 10 åring, kan man hitta information om Barcas akademi eller något samarbetslag för provspel?

Det tredje är at jag som utbildad tränare vill ta mig en titt lite i klubben och hur dem tränar. Finns det möjlighet till det och hur går jag då tillväga?

Tacksam för tips.
Barcelona DM1982
2012-03-04 16:54
Synd att matchen mer eller mindre dog med utvisningen i början av matchen. Nu är det dags att ta bort regeln om dubbelbestraffning vid rött kort och straff, det kostar för mycket för det ena laget. Straff och gult kort räcker alldeles utmärkt.

Domaren var svag idag, han ger Bojan ett gult kort för filmning när han blir fälld i en kontring. Det håller inte med sådan domare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-04 16:48
Bojan har varit fantastisk, men domaren håller samma klass som när spanska domarna dömer Reals matcher.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 16:42
Grande Bojan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 16:33
Jag är inte så väldig förtjust i Bielsa heller. Bielsa är 3-4-3 tränare. Jag tror till och med AVB hade varit bättre.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-04 16:30
Tycker att det är viktigt att en tränare kan "sätta backlinjen" ordentligt, särskilt när det kommer till Peps eventuella efterträdare. Där tycker jag att Bielsa inte riktigt håller utan hoppas snarare på antingen AVB eller Joakim Löw.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-04 16:27
Drömmen vore Bielsa, Luis Enrique eller Oscar Garcia som efterträdare till Pep. Jag hoppas ändå att att Pep stannar kvar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-04 16:26
Jag ser inte direkt någon som en bra ersättare till Pep. En av de som är nära att vara det är dock Villas-Boas. Tror han skulle kunna vara en bra tränare för att fortsätta på det Pep startat. Han gillar samma typ av fotboll och skulle nog satsa en del på canteran. Det känns helt klart som en smart kille som tänker fotboll. Lämnar Pep är han helt klart en av mina favoriter.
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 16:22
DM1982:

Nu när jag tänker efter så kan det mycket väl vara så att Mourinho blir den som ersätter AVB i Chelsea. Det är inte alls omöjligt. Mourinho var ju faktiskt i London nyligen.
Tänk er om vi helt plötsligt ser AVB sittande i presidentboxen på Camp Nou på onsdag i matchen mot Bayern?
AVB är en god vän med Pep, har jag läst någonstans. Det kan ju tänkas att Pep rekommenderar AVB så att Rosell anställer honom från och med nästa säsong. AVB är trots allt ingen dålig tränare så som han har framställts. Det fungerade visserligen inte för honom i Chelsea men han har potential att bli en stor tränare i framtiden.

Kan ni tänka er AVB som efterträdare om nu Pep lägger av i nästa säsong?
Barcelona Hetfield
2012-03-04 16:19
Och så kan det gå. Ibland är inte fotbollen rättvis.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-04 16:16
Jag har loggat in nu för att tacka "Henke" för en fin artikel. Jag gillar mycket sådana rese berättelser. Du skriver bra Henrik. Jag har alltid gillat dina artiklar.
------

AVB överlevde inte helgen alltså. Jag tippade det igår, men det var ju rätt lätt sak. Det var inte precis en vild gissning.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-04 16:11
Hetfield

Alla lag har idiotiska fans som gör apljud åt motståndarnas mörkhyade spelare.. Även våra fans på Camp Nou..

Såg denna video igår på Hulks otroliga mål, hör hur det låter strax innan han avlossar skottet.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-03-04 16:09
Bra gjort av Juan!
Barcelona Hetfield
2012-03-04 16:04
Äckliga Lazio, gör apljud åt Juan och Juan gör "tyst med er" tecknet.
Barcelona Messidinho_10
2012-03-04 15:58
Det går rykten att Chelsea ska köpa loss Mou från Real redan nu. Det kommer bli kaos hos marängerna nu och tappa allt.
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-03-04 15:54
Hummels/Silva borde värvas till nästa säsong. Luiz? Hellre Chygy.
Barcelona DM1982
2012-03-04 15:52
el Maestro!

Han tycker nog om tanken om att komma som en räddare i nöden. De har nog smörjt hans ego rätt fint, sådant gillar han.

Han kommer säkert ha fria händer och en stor säck med pengar, i Real har han fått kämpa mot andra hela tiden.

Hur som helst, killen tränar inte Real nästa säsong, så mycket kan man vara säker på.
BARCA-més que un club
2012-03-04 15:47
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Ranieri åker redan ikväll om Inter torskar hemma.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-04 15:42
Moratti har säkert redan kontaktat AVB.

Åker Inter ut mot Marseille så lär ju Ranieri åka.
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 15:35
Jag sätter en slant på att AVB tränar Tottenham i nästa säsong.
Redknapp tar över den engelska landslaget. Det är så gott som klart.

Mourinho stannar i Real Madrid en säsong till. Han vill vinna Champions League för tredje gången. Dessutom vill han visa att han kan slå Barça med Real Madrid.
Personligen tycker att det är bra att Mourinho stannar i Real Madrid. Han skapar kaos i klubben och han motiverar spelarna i Barça med sitt snack när han inte leder i ligan.

DM1982:
Mourinho går inte tillbaka till en klubb han har tränat förut. Han söker sig alltid nya utmaningar. Han kommer att ha svårt att vinna med Chelsea igen. Det vet han om. Han ska iväg för att rädda en ny klubb. Det är det som är hans grej.
Barcelona DM1982
2012-03-04 15:35
Mourinho kommer träna Chelsea nästa säsong, ingen tvekan om det. Killen är och köper hus i London, några dagar senare sparkas Chelseas tränare. Tillfällighet?
Barcelona Xaviesta
2012-03-04 15:28
Killen går obesegrad i ligan och vinner i slutändan trippeln med Porto. Tillfälligheter? Knappast. Sen får han sparken i nya klubben mitt under pågående säsong och hälften av Chelseas forum jublar. Lönt för dom att hålla på ett fotbollslag när man inte förstår sig på fotboll.

Förhoppningsvis har andra lediga tränare runtom i världen lärt sig av detta idag. Det är inte lönt att pränta in teknisk och taktisk fotboll i ett land och i en liga som endast förstår sig på chansartad fotboll med tjurrusningar mot mål. Premier League framstår allt mer som en pub-fotbolls liga. Man ska helst vara aspackad och sjunga med bara. Vem bryr sig om organiserad bollinnehav och skicklighet? Sparka och spring, chansa, skjut 99 skott mot himlen, en och annan går väl in till slut.

Idag är jag bara äcklad. Varför säljer inte ryssen skiten för? Han är ju inte ens intresserad av fotboll. Han har ingen fingertoppskänsla, inget tålamod - ingenting. Att driva en fotbollklubb är ingen lek! Ta våra vita grannar som ett lysande exempel. Först sneglar de avundsjukt på Barcelona och deras enorma framgångar. I ett desperat försök att stoppa detta hämtar man in Mourinho. En tränare som bara jobbar för sig själv. En ensamvarg som vill vinna titlar för sig själv för att sedan dra vidare till nya jaktmarker och söka nya utmaningar. Inget fel i det, men varför är ledningen så satans desperata? Varför inte tänka långsiktligt? Vad gör de när Mourinho lämnar då? Börjar om från noll?

Jag börjar bli kopiöst trött på att tålamodet får allt mindre plats i dagens fotboll. Som sagt, idag vill jag bara spy. Hur fan kunde ni sparka honom? För att vända detta till något positivt, bra! Bra att de skjuter sig själva i foten - AVB är alldeles för bra för PL. Hoppas han kommer till Spanien och tar över Valencia (som säkert sparkar Emery förr eller senare - hade det förvånat någon?) eller nåt i den stilen. Helt sanslöst nuförtiden alltså! Varje söndag sparkas någon och varje måndag anställs någon.

AVB - du har mitt fulla stöd. Det går inte att lära gamla hundar att sitta. Ut ur det landet med huvudet högt och lycka till i nästa klubb!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 15:25
Upptäckte det själv, men tack för snabbt svar :-)
Barcelona Amo0227
2012-03-04 15:23
TV11
2012-03-04 15:22
Sänds Romderbyt på en svensk TV-kanal?
Guidetti dök upp istället när jag satte på TV4 Sport
Barcelona II Barça II
2012-03-04 15:18
Totti avgör idag.
2012-03-04 15:17
Jag tror Chelsea vill ha Pep. Om de får honom är en annan sak. Oavsett om Pep stannar här eller inte så är jag inte övertygad om att Chelsea är en klubb som lockar honom. Han kanske tar ett sabbatsår om han inte stannar här.

Mourinho är väl också ett alternativ att ta över i sommar (i Chelsea kanske ska förtydligas :P). Som jag ser det finns det tre alternativ:
1. Han stannar i Real ett år till
2. Han tar över Englands landslag
3. Han tar över en engelsk klubb

Jag blir inte förvånad över något av de tre alternativen. Men känslan är att Mou lär lämna Spanien så fort han lyckats vinna en stor titel, för att kunna lämna med hedern någorlunda i behåll.

--------------------------------
Jag hoppas AVB tar det lugnt fram till sommaren, och att Barca hör av sig om Pep tillslut tackar nej till att fortsätta. Är fortfarande övertygad om att AVB skulle kunna göra det fantastiskt här. Hans spelidé passar hos oss och våra spelare passar honom. Att han inte lyckades i Chelsea gör honom inte till en dålig tränare.
Så om Pep lämnar är du hjärtligt välkommen, AVB! Ta med dig Romeu också förresten.
Barcelona petersays
Bara att stämma in i kören angående Chelsea och AVB. Tränarna ges aldrig chansen. Jag tycker att Scolari fick gå alldeles för tidigt. Med tanke på hur många tränare Chelsea har avverkat det senaste åren så borde det väl vara dags att inse att det inte är tränarna det är fel på - utan att det finns strukturella problem inom både ledning, ägare och spelare.

Ett hån helt enkelt!
Barcelona God is a five letter word - Messi
De Rossi = Bradley Cooper!

Haha något som är sjukt likt, eller är det bara jag som börjar bli crazy?
Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-04 15:15
Gol! Måltjuvarnas måltjuv slår till!
Annons: