/spanien/barcelona/forum/9637.aspx/spanien/barcelona/forum/9637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 23:49
Skönt att Sanchez inte blir borta så länge.
De matcher han missar är Leverkusen på onsdag men där är vi ju redan vidare i princip så vi hade nog ändå luftat lite reserver.
Samt matchen borta mot Racing, men den bör vi vinna utan honom.

Sen bör han vara tillbaka mot Sevilla. :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-03 23:49
SHIT!!! Puyol och Keita måste vara fiender!! Jag visste inte att Puyol var rasist förresten!! :P
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-03-03 23:45
Bitchslap.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-03 23:36
Hahaha.. kolla på Messi i länktips. Även om han inte är på plan så ger han 100 %
Barcelona Gabriel
2012-03-03 23:22
Pinsamt!

Varje vecka är det direkt avgörande domslut som går emot oss medans det är det direkt motsatta för Real Madrid. Det luktar skumt på långa vägar. Den här ligan är så fixad som en liga bara kan bli.

Jag hade inte sagt något om det var någon match då och då men det är ju för tusan varje omgång som vi slåss mot domarna medans Real får helt sjuka saker med sig. Går inte att blunda för längre. De kan försöka skratta bort det men ingen med två ögon kan förneka att så är fallet.

Den här ligan var till att vinnas av Real Madrid redan innan säsongen började. Så enkelt är det. Det bestämdes redan innan omgång 1.

Och till alla småbarn madridistas som tänker PM:a mig. Bespara er tiden, jag har inte tid med snorungar och tänker inte ödsla min tid på er.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-03 23:20
3.75 på att Real gör mål på straff bettat @bet365. Enkla pengar.
Barcelona el Maestro!
2012-03-03 23:16
Alexis blir borta 10-15 dagar. Han lär hinna med att bli spelklar mot Sevilla. Den 17 mars.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-03 23:16
DM1982

Haha ja, men som försvar till mig själv måste jag påpeka att Pep fortfarande trodde att skadan var värre. Och det var hans uttalande jag tolkade ;)
BARCA-més que un club
2012-03-03 23:15
Ahaa okey 10 dagar låter endå inte så farligt ju :)
Barcelona DM1982
2012-03-03 23:13
1.70-ligan - Cuenca y Tello

10 dagar blir det, som jag sa från början ; )
BARCA-més que un club
2012-03-03 23:10

3-4 veckor herregud varför skadar han sig så lätt .

Hoppas han hinner tillbaka till cl semifinalerna.
BARCA-més que un club
2012-03-03 23:10

3-4 veckor herregud varför skadar han sig så lätt .

Hoppas han hinner tillbaka till cl semifinalerna.
Barcelona Éluc
2012-03-03 23:09
Tack för den nyheten. Då missar han alltså Leverkusen, Racing och Sevilla-matcherna.
2012-03-03 23:08
Official: Alexis is out for 10-15 days with a small muscle tear #fcblive

Han missar ett par matcher, men efter Peps skrämselord var detta ändå ganska OK ju. Fast det är fortfarande inte bra - och vi måste ta tag i alla hamstringsskador NU!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-03 23:06
Jaha, nu tror man att Alexis blir borta 3-4 veckor. Satan i gatan.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-03 23:04
Skön vinst, och att alla mittfältare gör mål var något speciellt. Bra att spelarna låter inte Real slappna av även om dem har säkrat ligan för länge sen tack vare domarna.

Imorgon spelar Real som vanligt med 15 spelare (4 domare) och hur är oddset på att Real kommer minst få 2-3 straffar och motståndarlaget får 2-3 utvisade spelare ?

Sen är det kul att marängerna följer forumet som deprimerade snorungar. Härmed vill jag hälsa er, trevlig lördag/söndag (endast till kära maränger). :)
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-03 23:02
Pep: "One of the most wonderful things that happened to me in the last 4 years is having met Keita."

Och vi vet ju vad Guardiola hunnit med dom senaste åren. Det är många här som underskattar Keita, han verkar vara en sån underbar människa både på plan och utanför plan som alltid försöker ge 100 % oavsett vad.
2012-03-03 23:01
Tre veckor minst är vad man tror Alexis blir borta. Orkar inte! Då missar han troligen både CL-kvartsfinalerna.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-03 23:01
1899

+1! bra sagt.

Kul med Sanchez skadad... det enda positiva är väl att Tello och Cuenca lär få mer speltid (även om jag tycker att Cuenca är alldeles för slarvig med boll).
Synd att de minskar våra chanser i CL dock.
BARCA-més que un club
2012-03-03 22:56
va fan inte vår hetaste renodlade forward skadad en lång tid nu , det va ju det sista vi behövde höra fannnnnnnnnnnnnnn, vem fan ska man lira med uppe på toppen nu då pedro lär ju inte få göra det med den formen han är inne med ju Cuenca tveksam på han Tello är den enda ja kan tänka mig samt Fabregas.

så trött på alla dessa skador , önskar vi hade Villa nu fan ...!
2012-03-03 22:55
DM1982

När Pep säger "for a while" brukar det oftast handla om betydligt längre än så.. tyvärr
Barcelona el Maestro!
2012-03-03 22:54
Éluc:
Då fär Pedro chansen att komma i form. Det är på tiden tycker jag. I frånvaron av Alexis fötväntar jag mig att Pedrito ska ta chansen. Förhoppningsvi betyder det att han kommer att spela vilket är vad han behöver.
2012-03-03 22:54
Och seriöst, centralredaktionen bör genast ta bort det här med matchsnacket.
Forumet blir bara segt och det är helt meningslöst.
Lika meningslöst och irriterande som att ha Arne Hegerfors som kommentator faktiskt.
Barcelona DM1982
2012-03-03 22:53

Jag tror att det handlar om typ tio dagar. Hoppas att han hinner tillbaka till Seviilla-matchen som är om tio dagar, de andra två matcherna (Leverkusen och Racing) ska han inte behövas.

Sedan måste killen fixa sina muskler lite, det börjar bli löjligt.
Barcelona 1899
2012-03-03 22:52
Speechless ...

... det är det första ordet man tänker på, minuterna efter att hjärtat har slutat att slå onormalt. Hur många gånger ska vi behöva gå igenom denna "moderna" fascism? Alla har vi en utmaning i att vara objektiva när det handlar om att diskutera klubben i våra hjärtan, men har det inte varit onaturligt tydligt den här säsongen att vi måste motarbetas av förbundet? Match efter match - oavsett motstånd, plats eller tid. Det känns som om orättvisan inte har några gränser. Det är så tydligt att det nästan är bisarrt. Vi kommer inte in bakom stängda dörrar, för att kunna bevisa att förbundet har antagit en särbehandlande inställning till klubbens nackdel när det gäller sådant som spelschema, domare och deras beslut. Däremot är det totalt oförståeligt att vi 2012 inte har ett system inom fotbollen som tillåter att klubbar och fans får ställa en och annan fråga till alla som är inblandade i fotbollen och resultaten den medför. Ett exempel skulle vara om man införde någon form av straff för domare, med hjälp av tekniska medel som videogranskning. Ingen kräver att alla beslut ska vara rätt, då det vore näst intill omänskligt - alla gör fel (medvetet och omedvetet) MEN har man systematiskt agerat med bristande kompetens så borde någon form av sanktioner vara tillgänglig. Verkligheten är sorgligt nog sådan att man får kritisera samt straffa ALLA inblandade i denna älskade sport - förutom domarna. Domarna är heliga och omöjliga att ifrågasätta inom fotbollsvärldens gränser. Såhär kan det inte fortsätta - det finns inte en enda yrkeskår som inte blir bestraffad, då dess professionella inte följer organisationens på förhand formulerade formella regler. Domare är den enda ...

Det var mitt försök till konstruktivitet efter en onödigt energikrävande match, - efter otaliga misstag från matchens domare. Man blir besviken och ledsen trots vinsten. Däremot känns vinsten viktigare än någon annan vinst hittills under säsongen dels för att vi vann utan älskade Messi på planen, men även för att vi lyckades besegra orättvisan mot alla odds. Det, om något, är katalansk heder och stolthet när den är som bäst. Om man skulle förklara resultatet med ett enda ord så är det bittersweet ...

¡Visca Barça! ¡Visca Catalunya!
Barcelona Éluc
2012-03-03 22:51
Guardiola: "One of the most wonderful things that happened to me in the last 4 years is having met Keita."

2012-03-03 22:51
Jag orkar seriöst inte med det här längre, med Alexis borta kan vi lika gärna lägga ned snart. Ska vi bara ha Messi där framme eller? Vem fan är det som vill oss illa?!
2012-03-03 22:50
Guardiola säger efter matchen att Alexis kommer tvingas vila "en tid".

Låter inte bra.

Lite signifikativt att det är tre mittfältare som målar idag förresten.
Får spela 4-6-0 i fortsättningen.
2012-03-03 22:49
Guardiola: "Alexis will be out for a while"

Fan fan fan
Barcelona el Maestro!
2012-03-03 22:48
Mycket värdefulla tre poäng och vilket kämpaglöd! Gratulerar!

Ni såg skillnaden på en Alexis som är het och en Pedro som är under isen?

Alexis tillförde en annan dimension i spelet när han kom in i matchen. Han höll försvaret i sträck ständigt och bidrog med en assist. Han kommer att uträtta stort dåd klubben i framtiden. Det är jag säker på. Så här långt i sin första säsong imponerar han på mig otroligt mycket. Jag var lite skeptiskt när han köptes men jag måste erkänna att Barca har gjort ett klipp här. Vilken lirare han är!
Annons: