/spanien/barcelona/forum/9636.aspx/spanien/barcelona/forum/9636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi !
2012-03-07 17:31
Hetfield

Det är jävligt fegt också.

--

Ne, stäng av spelare som gör tacklingar som skadar folk lika länge som den skadade e borta ifrån fotbollen...
Barcelona Hetfield
2012-03-07 17:27
Rambla

Han tror tydligen att det är en vilda västern film a la Clint Eastwood där han skjuter och spöar ner bovarna utan att någon ger honom så lite som böter.

Om Pepe hade gjort det där utanför fotbollsplanen så hade han åkt in i fängelset. Sparka på någon som redan ligger ner är ju bara misshandel.
Real Madrid Marängen i Les Rambles
2012-03-07 17:27
Det Pepe gjorde var idiotiskt, det kan ingen försvara. Men Casquero kunde årminstone resa sig upp och slå straffen. Finns ju flera fall där spelare tacklat andra spelare som blivit borta flera månader eller fått karriärhotande skador. Men det är klart, Pepe är ju satan himself.
Barcelona Rambla~
2012-03-07 17:26
Hetfield

Heh, du ser ju själv. Ibland undrar man vad det är för vits att ens diskutera med vissa. De lever tydligen efter helt andra moraliska principer.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-07 17:24
Cristiano Ronaldo som endast har en trasig copa del rey titel att skryta med sedan ankomsten till Real Madrid röstas med till "tidernas elva" av marängerna. Snacka om att smutsa ner klubbens historia grovt.
Barcelona Hetfield
"Så om man skadar en annan spelare med uppsåt så ska man få fängelse för det? Ok."

Wtf....
Barcelona Trippeln
Marängen i Les Rambles

Stick du är inte välkommen, ska se hur vänlig du är när Messi pissar på er i CL o klassikern
Barcelona Rambla~
2012-03-07 17:22
@Marängen i Les Rambles:

Ja det ska man! Har du andra lagar du lever efter kanske?
2012-03-07 17:21
Rambla~

Så om man skadar en annan spelare med uppsåt så ska man få fängelse för det? Ok.
Barcelona Rambla~
2012-03-07 17:21
Marängen

Jag har inget videobevis, det finns säkerligen men jag har inte sparat några länkar. I det här fallet är det så många oberoende källor som nämnt det att det inte finns något att tvivla på.

Jaha, så nu är det domarens fel att han inte går vidare för att Casillas beskyller honom för att vara köpt? Har du inte förstått ett jota? Det är ju det som är själva poängen med det hela grejen när vi kritiserar. Real Madrid som klubb, dess spelare och deras vidriga tränare, har bra mycket högre till tak innan det händer något. Ni kommer undan med så gott som allt. Snacka skit om domaren, armbåga spelare medvetet i straffområdet och därefter skälla ut stackaren som ligger halvt avsvimmad. Det blir inga bestraffningar överhuvudtaget. Ingeting sker. Nada!!
Barcelona el Profete
2012-03-07 17:14
Rambla

Mou, in the parking lot: “Artist! How you like to f*ck professionals!”

Jag visste inte vad han hade sagt tidigare, hur kan det vara tillåtet att uttala sig på det här viset? Jag förstår ex-presidenten Agustí Montals kommentar om förbundet, det är skandalöst.

Montal (ex-president): "The head of the referee committee reminds me of the one who was in charge in my time, Jose Plaza. I won't say more."

note: jose plaza, ex-madrid player, was head of the referee committee from 1972, appointed in the franco era, until 1990.

Angående Piques avstängning så är den knappast klar, näe cules, det kommer mer. Det räcker tydligen inte med 600 euros + en match avstängning. Förbundet ska granska de ytterliga rapporter som domaren skickat in och beslutet kommer nästa vecka. När tar det här slut?
2012-03-07 17:13
Rambla~

Men ge mig videobevis på det då! det hela påminner mig om när mupparna på Reals forum här på SF anklagade Busquets/Villa för rasism utan något som helst bevis. Man kan inte anklaga andra för saker utan att ha bevis för det, det fattar ju vem som helst.

Och OM det stämmer att Iker sa det där, då är det väl domarens jobb att anmäla det, eller hur? då är det ju domarens fel, det är han som bör kritiseras i det fallet.
Barcelona Rambla~
2012-03-07 17:13
Pepe fick 8 matcher, fast borde ha fått 6 mån i fängelset.

Kommittén kan på egen hand ta upp saker för utredning när det finns videobevis. Ingen behöver anmäla det. De väljer mao att blunda när det behagar dem.
Ryo Miyaichi !
2012-03-07 17:10
En snabb fråga, vad fick Pepe när han "hoppade/stampade" på den där liggande spelaren för något år sedan?

Och angående att det inte blev några åtgärder med Pepe's stamp på Messis hand, anmälde Barcelona det? För om dom inte anmälde det så händer väl inget? Eller?

Cheers
Barcelona Rambla~
2012-03-07 17:09
Marängen

Är du dum eller? Säkert 10-talet radio och tvstationer och säkert ett dussintal journalister, om det räcker ens, har rapporterat om det. Det är inget påhittat från någon katalansk tidning.

Casillas gloria sitter verkligen på sne. Sämre förlorare går inte att hitta.

Du verkar ju ens inte fatta grejen. Mourinho har ingenting att göra utanför domarens dörr där nere i garaget. Det är inte tillåtet.
Culé - Messi y Alexis
2012-03-07 17:08
Marängen

Du som är så säker, berätta för oss vad han sa. Är nyfiken.

2012-03-07 17:05
Rambla~

"Att Casillas hånade domaren efter matchen är ett faktum som flera vittnen har hört." Vilka då, journalisterna på El Mundo Deportivo? Ja för de är ju verkligen opartiska...
2012-03-07 17:04
Culé - Messi y Alexis

Men eftersom att du verkade vara där så kan du ju berätta för mig vad som verkligen hände. tog han stryptag på domaren när han skulle snacka med honom?
Barcelona Rambla~
2012-03-07 17:03
Marängen

Jag behöver inte länka någon video. Att Casillas hånade domaren efter matchen är ett faktum som flera vittnen har hört. Det är ingen påhittad grej. Det Casillas sade till domaren är värre än det Piqué sa.

Vad spelar det för roll om Mourinho vill prata med domaren efter matchen? Det är lika illa som när Black Armys hade kvartsamtal med vissa spelare och tränare för några år sen. Det lukar illa!
Culé - Messi y Alexis
2012-03-07 17:00
Marängen i Les Rambles

''Och det som hände med Mourinho hände efter matchen, och som jag skrev förut, Mourinho och domaren hade ett sansat samtal med varandra.''

Hur vet du det? Råkade du vara där?

Herregud, du skämmer ut dig.
Barcelona Trippeln
2012-03-07 16:56
Marängen i Les Rambles

De borde duscha bort sin skamlighet när de ändå verkar duscha
2012-03-07 16:55
Trippeln

Det håller jag med om, jag är ganska säker på att Real Madrid spelarna duschar efter match/träning.
Barcelona Trippeln
2012-03-07 16:53
Marängen i Les Rambles

Real Madrid är inte ett smutsigt lag.
2012-03-07 16:52
Har ni något bevis på att Casillas smutskastade domaren efter Barcas seger i cupfinalen? isåfall får ni gärna länka videon. Casillas är en gentleman, han skulle aldrig säga något sånt. Och det som hände med Mourinho hände efter matchen, och som jag skrev förut, Mourinho och domaren hade ett sansat samtal med varandra. Hade Mourinho attackerat honom verbalt, så hade ju troligen domaren anmält honom precis som man anämlde Pique.

Sluta tro på all dynga som ni läser i El Mundo Deportivo, Marca och Sport. 90% av deras artiklar/krönikor är skitsnack.
Barcelona B-Guden
2012-03-07 16:39
Ursäkta off topic men.

Om jag inte är medlem på nån spel sida där man tippar på matcher och sånt, kan man då tippa bara på en match ex jag vill bara tipp 100 kr på barca ikväll och ingen annan match går det ? Isåfall vad heter det jag ska tippa på ?
,Sami
2012-03-07 16:37
Någon mer än mig som tror att Real kommer tappa poäng borta mot Betis? Har en stark känsla 1-1.
Barcelona Gabriel
2012-03-07 16:33
Kaffe pengar eller inte för Piqué, det spelar ingen roll. Det är en principsak!

Som andra redan har påpekat så fick varken Casillas eller Mourinho betala ett skit för deras anklagelser i cupen.

För övrigt jätte fint initiativ utav "MVP - 2011", har själv länkat den på Facebook. Ibland får man lov att vara "off-topic".
Atlético addeh
2012-03-07 16:30
Rambla

Och varför får en spelare som Pepe ingenting i efterhand för sin stämpling på Messis hand?

Det är en lekstuga alltihop.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-07 16:26
Situationen i garaget är väl ändå en privatsak eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-03-07 16:11
Hetfield

Alla spån som bestämt hävdar att Barca får precis lika stora fördelar som Real Madrid är dessvärre helt ute och cyklar. De har inte en jävla aning om vad de yrar om.
Annons: