/spanien/barcelona/forum/9635.aspx/spanien/barcelona/forum/9635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2012-03-30 00:49
Då blev man ip spärrad för första gången för att man har stavat casillas namn fel, samt kritiserade hans snor kletande! iblnad beter vissa admin sig som svartklubb väktare!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-30 00:07
knoxxx

Håller med dig. Med Iniesta i mitten blir vi oslagbara, för annars tappar vi så mycket på mittplan när vi använder honom som vänsteranfallare.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-29 23:47
B-Guden

Det står ju på skytte- och assistligan till höger
Tello har gjort 7 mål. 3 i ligan, 2 i CL, 2 i CDR
Barcelona knoxxx
2012-03-29 23:47
Det kommer inte bli enkelt, men jag hoppas vi fixar returen mot Milan. Med lite snabbare matta, hemmaplansfaktorn och en Iniesta på mittplan blir det svårt för de rödvita. Keita kan vi slänga in kring 65-70 då det kan börja bli grisigt.
Real Madrid MadridistaN™
2012-03-29 23:46
@B-Guden:

Gå in på transfermarkt.de så hittar du sånt statistik där
Barcelona B-Guden
2012-03-29 23:45
Lite ot med, Nån som vet hur måna mål tello gjort totalt i barca a-lag denna säsong ?
Barcelona Den vise
2012-03-29 23:32
Raul borde få komma med i EM-truppen. Han kan vara bollkalle till laget eller vad som helst. Bara han får fira ett mästerskapsguld det har han gjort sig förtjänt av..

Jag menar skurken Arbeloa lär komma med. Det är ju emot all logik som finns i fotbollsvärlden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-29 23:19
I halvtid såg det inte ut att gå så bra för de spanska lagen. Nu när alla matcher är över så har Athletic ett ypperligt läge att ta sig vidare, Atlético har fördel inför returen då man även om det var på hemmaplan till slut vann med 2-1, och Valencia ligger i och för sig under men har ändå rätt bra chans till att vända hemma på Mestalla.

Valencias och Atléticos dubbelmöten känns rätt öppna. Tror vi får se minst två spanska lag i semifinalerna.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-29 23:19
Barca-nist

Jag såg de borta mot United och gud vad jag njöt av vad jag såg. Jag påstod då att de kunde bli en ledande klubb i Europa. Jag håller mig fast vid det. Det kanske inte går bra i ligan, men de har chans att vinna CDR och EL. Snacka om en supersäsong för våra baskiska bröder. Överdriver jag när jag säger att jag vill se Munian bredvid Messi?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-29 23:17
2 saker från igår (nu när man har lugnat ner sig och kan vara någorlunda objektiv igen):

curva sud-räven rawkus om ev. straff:

"Gallande Puyols uteblivna straff:

Den ar sa solklar den bara kunde vara.
Argumentet att han INTE slanger sig och darmed INTE far straffen, ar sjukt. Man skall alltsa uppmuntra filmningar?
Han skall ju snarare prisas for att han INTE slanger sig och faktiskt forsoker sig pa ett avslut."

tråkigt att jonas eriksson fegar i båda situationerna, men sån är fotbollen. och ärligt talat vet jag inte om vi förtjänade att vinna igår. Möjligen med en halv boll eller så.

Den andra grejen är att jag älskar respekten som finns mellan spelarna i Barcelona och Milan. När Nesta lägger benen om Messi på värsta kamasutra-manéer och får gult kort protesterar han inte utan förklarar för Messi att han var tvungen att fälla honom för att stoppa honom. Respekt!

Sen fanns även andra situationer då Clyde hjälper Messi upp och vice versa. Två lag med en jävligt sund relation till varandra helt enkelt, vilket glädjer mig då Milan är ett av få topplag som man faktiskt tycker om, som Hetfield skrev igår.

Sen var det någon situation dår Ambrosini går fram och gör något med Messis doja när Leo har tagit av den av någon orsak. Någon som såg/vet?

edit; enligt barcastuff försökte Ambro på något sätt hindra Messi från att ta på sig skon men det såg inte ut så i mina ögon.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-29 23:16
Athletic har alltså bara två dygn tills nästa match. Det tjänar vi väldigt mycket på. Båda deras matcher var borta men vi åkte endast till Milano och tillbaka till Barcelona. Athletic verkar dessutom satsa så otroligt mycket mer på EL. Det har gått dåligt i ligan den senaste tiden då man lägger allt krut på Europaspelet. Förhoppningsvis vilar man några spelare på lördag också.

Å andra sidan kommer vi också från en svår match och kommer spela en svår match på tisdag, men vi har tre dagar mellan båda matcherna. Mot Milan spelar vi dessutom på Camp Nou och våran trupp är mycket bredare än Athletic och gjord för att klara flera turneringar(säger inte att vår trupp är stor men vi har mer bredd ön Athletic).
Barcelona Smogen
2012-03-29 23:05
Rambla~

Tror det var tänkt att Barcelona-Bilbao skulle spelas på söndag just klockan 12. Men då CL dragningarna gjordes så ändrade man matchstart till lördag. Detta som ni var inne på tidigare, CL går före Europaligan. Tycker det är helt rätt, men väldigt olyckligt att det ska behöva bli så över huvud taget.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-29 23:01
Lite OT

Jag undrar om jag kan ladda ner o se på VM 86. Då vill jag främst se Argentina och Maradona. Är dålig på engelska så hittade inte några vettiga länkar på google. Skicka gärna PM du som kan hjälpa mig.

Tack på förhand
Barcelona Capilito
2012-03-29 23:00
Fan Valencia. Blir så trött att dom ska sabba min bet...
Barcelona L.A.M Nr 10
Det här var ett bevis på hur snabbt en match kan svänga. Jag kände helt ärligt att Schalke var numret för stora fram till runt 65-70. Vi visste att Athletic hade fysiken och tekniken, nu har vi fått det bevisat att de även är psykiskt starka. Vände underläge till seger på Old Trafford och gör samma sak mot Schalke.
Barcelona Barca-nist
MESSI.CORLEONE

vinner Athl så är de värd det. de spelar en fantastisk fotboll, jag gillar deras kämpa-vilja, slåss 100 % för laget, samt den fantastiska tränaren som de har!
BARCA-més que un club
Bilbao riktig grymma hoppas dom går till final, tror efter denna vinst så måste dom vara slitna tills på lördag, dom har ju bara en vilodag på sig innan matchen. så vi lär vara mer taggade än dom :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-29 22:57
Athletic Bilbao, vilket lag. Schalke var det något bättre laget i den första halvleken och när Raul gör 2-1 så känns det som det blir en förlust för baskerna. Men de kommer igen. De sista 25 minuterna var helt magiska. Snacka om att avsluta matchen på ett starkt sätt. Tre mål på de sista 20 och man har ett fantastiskt resultat att gå på inför returen.

AndreD - Ànims Abirey
2012-03-29 22:55
Hoppas Bilbao vinner hela skiiiten
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-29 22:55
Hoppas inte Bilbao ställer till det för oss på Lördag. Annars är jag oerhört glad över deras makalösa insatser i EL :)
Barcelona DM1982
2012-03-29 22:51
Schalke-Athletic 2-4.

Athletic är ett riktigt cuplag, både den spanska men även i Europa. Det här kan de inte missa nu, de är vidare.
Barcelona LeoMessi
2012-03-29 22:51
Fan vad jag älskar bilbao!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2012-03-29 22:50
Muniain!! Snyggt!
Barcelona Rambla~
2012-03-29 22:50
Herregud vilken kontring och mål av Munain.
Barcelona DM1982
2012-03-29 22:46
@L.A.M Nr 10:

Jo, jag vet att det är ett bra lag men att säga att det blir en otroligt svår match stämmer ju inte. Det räcker med att säga att det blir en tuff match, det stämmer mer överens med sanningen.

Det blir inte mycket tid för återhämtning för Athletic, de drog verkligen det korta strået.
Barcelona Rambla~
2012-03-29 22:42
Hur bra är inte Susaeta den här säsongen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-29 22:42
DM1982

Kalla det vad du vill. Poängen är att det är ett riktigt bra lag där vi verkligen måste kämpa för tre poäng.
Barcelona NoGo™
2012-03-29 22:39
De Marcos! ! 2-3
Barcelona Rambla~
De såg verkligen slitna ut där ett tag. Fast nu är de fräscha igen och där gör de Marcos 2-3. Jag undrar hur slitna de är på lördag kväll. Vi behöver verkligen de 3p i jakten på Madrid.
Barcelona Barcadinho.
det var en bra kontring, härligt.
Annons: