/spanien/barcelona/forum/9634.aspx/spanien/barcelona/forum/9634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-05-29 21:50
Barca007 Haha bra för den där summan det skrevs om var lite väl hög:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca007
2012-05-29 21:46
LeoMessi

haha nej ville bara skoja lite:P
Barcelona LeoMessi
2012-05-29 21:38
Barca007 Om något så verkar den där nyheten väldigt gammal och påhittad.
Barcelona Barca007
2012-05-29 21:14
kolla alla!
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-29 19:57
Vad tror ni om Fontas?
Själv tror jag att han får sin sista chans nästa säsong även om han aldrig riktigt fått en chans.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-29 19:06
1.70-ligan (och Tobbe)

Korrekt, Gampern ska, enligt el Mundo, spelas 12 augusti. Rörde ihop dartumen något.

Gampermatchen är aldrig fullsatt (särskilt inte nu med supercupen så nära inpå), så lättaste sättet att få tag på biljetter torde vara via hemsidan eller utanför Camp Nou.
Barcelona B-Guden
2012-05-29 19:00
Så här borde truppen se ut nästa säsong
Målvakt Valdes och Pinto
Backar Alves, Pique, Puyol, Masken, Adriano + en mittback som kan spela både mitt och vänsterback
Mittfältare Thiago Cesc Xavi Busquet Iniesta Keita
Anfallare Messi Pedro Alexis Villa Cuenca Tello

Affelay säljs, han är för bra för att sitta på Barcas bänk, och är inget Barca matreial. Om inte Abidal kommer tillbaks måste vi värva en till, sen vet jag inte vad Tito har för planer för Fontas och B.lags spelarna.
Men tycker Batra och Montoya kan köra en säsong till i B-laget och va med A-laget men om det blir en tuff period där alla matcher måste vinnas kan dom spela med B-laget så dom inte får för lite speltid (Fontas)
Barcelona Briljanté
2012-05-29 18:38
Alba innan EM borde vi prioritera enligt mig. Hans värde kommer bara gå upp annars. De andra värvningarna kan vi göra efter EM.

Egentligen behöver vi inga fler än Alba. Vad kommer hända med Thiago och Cesc ifall vi värvar nya offensiva pjäser. Vi har även breddat truppen med Cuenca,Tello som är bra att ha till ligaspel. Om det är något vi ska göra med offensiven är det isåfall att sälja Afellay så vi kan få in en slant. Annars är den perfekt.

Pedro verkar ha vaknat till liv och hoppas han får ett bra EM. Villa tillbaks från långtidsskada. Inga jävla Cavani,Falcao värvningar. Dem kan vi vänta med tills Villa lämnar/slutar. Förhoppningsvis blir det Neymar som tar över den platsen år 2013 eller 2014 som det ryktas om.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-29 17:57
Mojito Gampern ryktas väl spelad den 12 augusti och inte femtonde? Förresten, någon som av egen erfarenheten vet när och var man lättast kan få tag på biljetter efter st datumet spikats?
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-29 17:47
När kan man köpa biljetterna via Barcas hemsida?
Barcelona Tobbe_
2012-05-29 17:42
Mojito

Låter kanon!
Har för mig att jag sett 23 och 30 augusti, men troligare med onsdag..
Måste fått det bekräftat så bokar vi flyg!

Biljetter verkar krångligt, så köper via återförsäljare.

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-29 17:35
Tobbe

Supercupfinalen spelas 22 och 29 augusti, med början på Camp Nou då ligavinnaren brukar börja borta.

EDIT: någon länk har jag inte, men det skrevs så via trovärdig media på Twitter.

Gampermatchen är inplanerad till 15 augusti, varför inte slå två flugor i en smäll..? Troligt motstånd? Arsenal. Ryktas det om i alla fall.
Barcelona Tobbe_
2012-05-29 17:34
Riiio!!

Tack så mycket för tipset!!
Hittade en lägenhet direkt som kändes bra, men vet ju inte när matchen spelas ännu!

Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-29 17:30
El Soap

Och jag skulle vilja se Manchester United möta Bilbao på Old Trafford, de skulle dominera och köra över spanjorerna. Eller vänta lite nu?
Barcelona Riiio!!
2012-05-29 17:30
Tobbe_

barcelonagruppen.se tyckte jag va kanon för boende! Egen lägenhet och du får välja fritt var i Barcelona. Finns flera olika storlekar också ;)
Barcelona LeoMessi
2012-05-29 17:28
Det där laget stoke måste vara ett grymt jävla lag. Dom var så bra så Valencia spelade ut dom med b-laget
Barcelona Tobbe_
2012-05-29 17:26
Hej!

Jag har äntligen tänkt att flyga ner och se supercupen i augusti, är det någon som vet datumet för hemmamatchen och har någon länk till detta?

Om någon har något bra boende att rekommendera så tas det tacksamt emot eller andra tips med transfer osv.

Tack på förhand!

// Tobias
Barcelona El Soap
2012-05-29 17:15
Haha, en liten notis bara. I Sportbladets artikel om Rauls uttalande om att Real och Barcelona skulle dominera i England så kom det en kommentar.

"Skulle gärna se Barcelona spela borta mot Stoke en kall December kväll, tveksamt att dem skulle dominera då!"

Verkar vara anglofilernas starkaste argument. :)
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-05-29 17:12
@GerardPiqué3:

Kostar 59kr ?
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-05-29 16:55
Official: Isaac Cuenca will on Thursday undergo surgery on his right knee #fcblive

Ännu en långtids
Barcelona Riiio!!
2012-05-29 15:59

GerardPiqué3

Nu är vi två =)
Barcelona GerardPiqué3
2012-05-29 15:56
Inga här inne som skall spela EM-elvan på Sportbladet.se? Jag har nämligen gjort en serie för oss här på Les Rambles, länkade den på Facebook-gruppen men ännu har ingen gått med.

Tänkte att de kunde vara en kul grej, den heter " Copa Les Rambles", men det kanske inte är några som är sugna? Isf raderar jag ju bara den :)

Ny länk nedan !
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-29 15:44
Emre till Atlético WTF!? Påminner lite om Demetrio Albertini till Barca värvningen, fattar inte.
,Sami
2012-05-29 14:04
Vilanova is meeting since 11am with sports director Zubizarreta at the training centre to discuss next season's squad. #fcblive [md]

Barcelona LeoMessi
2012-05-29 13:45
Hoppas inte Barca väntar till sista stund för att värva.
Barcelona LeoMessi
2012-05-29 13:37
Hoppas inte Barca väntar till sista stund för att värva.
Barcelona Rambla~
2012-05-29 13:32
Lustig klubb Chelsea. De har varken en tränare eller sportdirektör ändå värvar de en massa spelare. Till vilken spelidé då? Eller är det bara Roman som spelar FM på eget bevåg? Ska kanske han träna eller ta ut laget?

Dessutom gick de med en ganska så kraftig förlust den gånga säsongen. Har inte Fifas Financial Fair play börjat gälla ännu? För i så fall kan de inte värva för sådana summor när deras bokslut är så rött.
Barcelona petersays
2012-05-29 13:15
OT
Alltså nu är det ju Silly och rykten florerar hit och dit. Men om det finns någon som helst sanning i ryktet som nyss dök upp om att Porto accepterat ett bud på £35M från Chelsea på Hulk så tycker jag deras lagbygge börjar bli intressant (och farligt) på riktigt. Isåfall har dom Luiz, Hazard och Hulk - som alla är spelare jag gillar. Kan Torres och Mata sedan också pricka form - ja då jäklar är det väl bara en bra manager som fattas. Man har ju dessutom släppt Bosingwa, Kalou och Drogba - förmodligen går Essien samma väg. Mycket rykten om ett £10M-bud på Van Der Wiel likaså.

Är det Silly så är det!
Barcelona Ribo
2012-05-29 13:05
Zidane var högst medioker fram till finalen i VM 98. Att säga att han "bokstavligen" vann VM åt Frankrike är respektlöst mot de riktiga hjältarna Thuram, Deschamps, Lizarazu m.fl. Det är alltid kul när det enda folk minns/vet från VM 98 är att Zidane avgjorde finalen med två nickmål och därifrån drar slutsaten att Zidane "vann" VM åt Frankrike och var mästerskapets spelare.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-05-29 12:17
@barcastuff: The German Bundesliga players have chosen Messi as the world's best player this season #fcblive Messi 73.4%, Ronaldo 17.8, Ozil 2.9 [kicker]
Annons: