/spanien/barcelona/forum/9630.aspx/spanien/barcelona/forum/9630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-05 20:40
Diar Iniesta Shekha

Ingen har enbart skyllt på domaren att barcelona ligger tio poäng efter? Men domarna har varit en betydande faktor till varför Madrid ligger 10 poäng före.
1 Barcelona skulle ha två straffar mot Valencia.
2 Barcelona skulle ha en straff mot Espanyol.
3 Mallorca skulle inte blivit avlåsta för offside mot Madrid (1-0 ledning för Mallorca vid den felaktiga avblåsningen
4 Getafe skulle ha straff mot madrid
5 Ramos skulle ha rött mot Rayo
6 Antalet straffar som Madrid fått i år är helt otroligt
7 Att Pepe inte blir avstängd för Messi incididenten är även det helt otroligt
8 Antalet röda kort som Madrids motståndare fått i la liga matcherna är inte normalt efter 25 omgångar

Jag kan fortsätta hur länge som helst, har säkert glömt många saker nu också. Men det jag vill komma fram till är att Madrid aldrig skulle leda ligan med 10 poäng om det inte vore för alla domarmisstag, sen att Villa har missat ett läge och att Pedrito har usel form är en annan sak. Madrid leder ligan och de förtjänar det. Men alla domarmisstag bör granskas, för spansk fotbolls skull.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-05 20:38
1.70-ligan

Det är det man älskar med Barcelona. Jag känner precis som du mer stolhet än någonsin för klubben även om vi torskar ligan. Vi har fortsatt med vår spelmodel,, satsat på ungdomar när det varit skadekris och varit sportsliga när det gäller allt detta domartjat. Och även om vi ser ut att förlora ligan så har det inte varit en helt kass sösong ändå. Eller, det avgör väl CL egentligen, men vi har redan slagit Real 3 gånger av 5 och vann vår grupp rätt enkelt i CL där vi slog Milan på San Siro. Vi har vunnit klubblags-VM, Supercupen och Europeiska Supercupen. Så spelmässigt har det heller inte varit en urusel säsong, även om det svioder att ligga så långt efter Real Madrid i ligan.
Barcelona Hetfield
2012-03-05 20:35
Jag har märkt att desto mer jag tänker på det, desto mer irriterad blir jag, så det är nog bäst att bara fokusera på Barcelona för min del. Det jag sa håller jag fast vid, Real Madrid har fått för många fördelar och förbundet väljer att agera när det gäller till Real Madrids fördel, annars orkar de inte göra ett piss.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-05 20:25
addeh

"Precis som Gabriel vägrar jag att tro på att Madrids fördelar bara har med slumpen att göra. "

Håller med helt! Har sett för mycket saker denna säsong för att kunna ändra mig på den punkten. Det har kommit så långt att man knappt orkar bry sig längre. I början blev man eld och lågor, men det är inget man orkar med i längden. Jag skiter nästan i hur ligan går nu och har fått acceptera att guldet kanske hamnar i Madrid. Jag kan ändå gå med huvudet högt. Är nästan stoltare än nånsin över klubben. Det har inte varit "vår" säsong på mer än ett sätt - men även i de svåraste stunder har vi tagit oss vidare genom att fortsätta går VÅR väg. Inte klaga, göra det bästa av situationen. Ge ungdomarna chansen, fortsätta spela vårt spel.. ge allt när det gäller som mest.

Det finns många ljusglimtar från den här säsongen utöver de ovan nämna. Vi har som vanligt fått uppleva ett gäng magiska matcher. Supercopan, Klubblags VM. Vi har vaskat fram två nya guldklimpar i Cuenca och Tello. Listan kan göras längre....

Om Real vinner ligan, låt de så bli då. Det kanske blir första gången på väldigt länge det sker utan att man lyckas slå ligatvåan en enda gång, men de blir säkert lika glada ändå.
Jag ser fortfarande fram mot resten av ligan. Det är ju ytterligare 13 tillfällen att få se Barca!! Sen kanske vi kan kröna säsongen med 1-2 mer och mindre tunga cuptitlar... om fru fortuna inte vill annat.

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-05 20:24
JAG tycker att det är löjligt av vissa här inne att enbart skylla på domaren för att vi är tio poäng efter. Vi har också fått fördelar med oss, speciellt mot Chelsea 2009. Jag kan hålla med om att i år har det varit lite konstigt jämfört med tidigare, jag tänker inte på straffar eller röda kort, jag tänker bara på idioten pepe som kom billigt undan medans Ballotlei fick tre matcher och Zlatan tre för en liten lavet.. Jag hoppas av HELA mitt hjärta att denna pepe bryter sina ben i sju delar och den dagen han gör det ska jag göra en fest och fira.
Det är det jag mest arg över.

Sen kan man fråga hur motivationen har varit hos spelarna? Hur kan man tappa 2-0 ledning mot Socidad?? Hur kan man först vinna mot Milan och tre dagar efter torska mot Getafe och endast ha typ två skott på mål? Hur kan man spela 0-0 på Camp Nou trots straff mot Sevilla av ALLA lag? Snälla säg inte att de är bra nu, de är usla och vi gjorde en usel match. Det var samma sak mot Bilbao vi hade många chanser men bollen ville inte in. Hur man kan gå in med denna inställning som laget hade mot Espanyol? Man trodde att de skulle möta Zaragoza på Camp nou. Många här skyller poängtappen mot Valencia på grund av domaren , men varför skyller ingen på David Villa som stod två meter framför målet och kunde placera in den men han skött rakt på ist på tillägstid? Det där är ju bättre än straff. Mot Osasuna kan jag däremot säga att vi förtjänade ett krys men det var andra omständigheter då..

Vi måste kolla på våra spelare först innan vi kastar all skit på domarna, de och andra lag gör inte så att vi vinner ligan och de kmr ALDRIG att göra det. Kolla bara fitt Espanyol, hur bra de spelar mot oss? Sen mot real går de ner på knäna och delar ut blow, alla vet de KAN bättre, men de vill inte. Kolla bara på deras försvar igår som var i klass med FCZ.

Sen tycker jag att man ska vara kritisk mot Villa och Pedro för att båda har varit så jävla VÄRDELÖSA. Det är nästan pinsamt att spelare från B-laget kmr in och gör det MCYKET BÄTTRE än vad de gör. Det känns som att ingenting stämmer för de och tack vare deras usla form så har vi kanske tappat minst 20 mål.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-05 20:24
Gabriel

Ja, väldigt konstigt. Eller inte så konstigt när man väl tänker efter. Alla vill slå Barca, alla är trötta på att Barca vinner allt. Det är inget skryt av mig utan ren fakta baserat på de senaste säsongernas resultat.

Vi ska dock ha mer stil än dessa supportrar som skriker skandal så fort Barca får någonting med sig men som tittar bort när vi får någonting i mot oss. Jag tycker det jämnar ut sig till slut, åtminstonde i Europa.
Barcelona Gabriel
2012-03-05 20:20
Och allt detta med att vi fått fördelar i Europa, det har blivit så jävla överdrivet och överhypat så att det inte finns. Folk blundar för alla motslut vi fått emot oss även i Europa, just eftersom vi lyckats vinna ändå. Klart att det inte uppmärksammas då.

Chelsea matchen. Jag kan acceptera att Pique's hands är så solklar som den bara kan bli. Det ska vara straff. Straff där, mål och vi är ute. Men det är också den enda situationen i den matchen som ska vara straff. Men folk glömmer Abidals helt galet felaktiga utvisning, ingen pratar om den. Eller om straffen på Henry i det första mötet? Varför?

Sen pratar folk om Arsenal och Van Persies utvisning. Den är inte i närheten lika felaktig som Abidals. Det är "dålig känsla" av domaren att visa ut honom. Om ni frågar mig så nej, jag tycker inte att V.Persie borde blivit utvisad. Men det är fortfarande via regelboken. Och varför glömmer folk bort att vi blev rånade på ett korrekt mål i det första mötet på Emirates? Ingen pratar om det, varför?

Inter, behöver jag ens nämna det? Varför är det inga, förutom culés, som pratar om Inters väg till vinst? Inte bara mot oss, utan även mot Chelsea hade de sjukt mycket fördelar med sig av domarna. Varför pratar inga om det för?

Barça har i Europa fått med sig och emot sig. Så är inte fallet i Spanien!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-05 20:16
addeh

Ja, han kanske startade det men det tråkiga är att alla supportrar, både culés och maränger, dras in i det hela och alltid ska skylla en fölust på något. Jag tyckte Real var barnsliga när de skylle allt på domaren i våras men nu är ju vi nästan lika barnsliga. Även jag själv försöker att inte klaga på andra saker och fokusera mig på fotboll bara men det kan som sagt vara svårt ibland. För fotbollens och El Clasicos skull så bör alla fans försöka att fokusera mer på matcherna som stundtals kan vara riktigt underhållande.
Atlético addeh
2012-03-05 20:08
LAM

Fast som du i det närmsta antyder har de senaste el Clásicos urartning enbart med Mourinho att göra. Det finns ingen som kommer kunna ändra min åsikt kring det. Hans fulspel, oavsett om det är bra eller dåligt för Madrid just i stunden, både innan, under och efter matcherna har gjort det hela till en stor cirkus. Det finns ingen annan skyldig än just honom. Sedan har det naturligtvis spunnits vidare, med att han är "hjärnan" bakom allt råder inga tvivel om.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-05 20:05
En sak måste man i alla fall säga, att folk borde hålla käft om "Fc Uefa", "Fifalona", osv, som inte bara låter töntigt utan också ljuger något enormt. Nästa gång någon säger att vi får mer fördelar än andra kommer jag bli riktigt arg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-05 20:00
Jag tror att folk oftast diskuterar domarnas insatser då de inte vill erkänna sig besegrade. Vi ser Real Madrid och Mourinho efter varje El Clasico ta upp något annat, inte bara domarna, i ett försök att ta bort skulden från sitt egna lag. Det är bara fegt och man vinner ändå inget på det i längden. Det man kan vinna på är att diskutera egna misstag och ett sätt att bli bättre på. Även om vi inte har så stor påverkan så hoppas jag Pep och co tänker likadant.

Det blir bara tråkigt när andra saker ältas hela tiden i stället för själva fotbollen. Xaviesta var inne på det, jag är trött på att saler runt omkring ska ta fokus från det vi alla älskar. Jag tänkte på en sak, när var senaste gången det efter ett El Clasico mestadels snackades om själva matchen och spelet? Länge sedan, förmodligen innan Mourinho kom till Madrid. Det är bara tråkigt. Vad är man för supporter om man aldrig ens kan snacka om spelet på planen? Vi är ju alla fotbollssälskare också, glöm inte det.

Äh, nu går jag till överdrift kanske. Hoppas ni förstår min poäng i alla fall.
Atlético addeh
2012-03-05 19:55
tarrak

Jag håller med dig att vi egentligen bara borde knipa käft med tanke på diverse domslut med oss i Europa de senaste åren, men det går samtidigt inte blunda för Madrids, som du ville få det till, slumpmässiga domslut med sig i ligaspelet. Och det är verkligen inte bara den här säsongen. Jag tycker Madrid fått precis lika mycket med sig ifrån domarna även tidigare år, åtminstone sett till de 4-5 senaste säsongerna. Vissa grejer har varit så extremt tydliga genom åren att det nästan varit lite för löjligt att ens diskutera. Kan fortfarande inte släppa Kamenis solklara röda kort för ett par år sedan som han fick upphävt inför matchen mot oss. Och nej, det är inte långsökt att Madrid skulle haft en finger med i det spelet.

Sedan bör tilläggas att det alltid finns två sidor av myntet. Oftast kan jag ta att folk kallar oss för Uefalona och hela den grejen, men ibland går det överstyr. Lika mycket som Chelsea skulle haft straff mot oss den där fantastiska vårdagen då Iniesta satte igång en rejäl baby boom i Katalonien, lika mycket fördelar hade Inter när de slog ut oss i Champions League-semifinalen året därpå, med både ett felaktigt mål (solklar offside på Milito) och Bojans helt obegripligt bortdömda mål på Camp Nou.

Precis som Gabriel vägrar jag att tro på att Madrids fördelar bara har med slumpen att göra.
Barcelona Gabriel
2012-03-05 19:48
Vissa väljer att tro på en konspiration, andra inte, medans jag tror att många som faktiskt tror på det inte vågar erkänna det i risk av att bli stämplade som "pinsamma". Själv vägrar jag att blunda för det självklara. För mycket, konstiga saker har hänt den här säsongen. Och det står jag för!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-05 19:46
Tack red för spärren av min namne! Och tack ni som uppmärksammade det :)

/1.70
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-05 18:46
Jag håller i grund och botten med tarrak och Xaviesta, trots att jag själv bidrog med ett inlägg som ifrågasatte domarkommitténs trovärdighet. Under hela säsongen har jag inte kommenterat domarnas misstag mot oss eftersom jag har valt att tro att såna misstag sker hela tiden.

Det var först när Sánchez Arminio, ordföranden för domarkommittén, gick ut och sa att man skulle ställa Piqué till svars för sitt uttalande som jag exploderade. Det var något som jag inte kunde svälja. Spelare och tränare har alltid kritiserat domarnas insatser mot de. Varför ska man nu helt plötsligt kliva in i handling?

Sen så köper jag inte för en sekund domarkommitténs senaste kommentar, om att Mourinhos agerande mot domaren i parkeringen inte var lika allvarligt som incidenten med Piqué. Give me a break!

Jag är övertygad om att ligan inte är köpt, att det inte finns någon konspiration mot Barcelona och att Real Madrid är etta eftersom de har varit starkare än oss på bortamatcherna. Men att domarkommittén helt plötsligt har vaknat och insett att någon har kritiserat de och måste statuera ett exempel tycker jag bara är fjantigt.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-05 18:43
Xaviesta

jag vet vad "på gott och ont" innebär men det verkade som du i slutändan tyckte att det var dåligt med tanke på att du skrev att det sänker nivån på forumen.

nåja, skitsamma.
barcaff4
2012-03-05 18:42
bästa själv målet
Barcelona Trippeln
2012-03-05 18:39
1.70-ligan

Varför tar du inte grejen via pm med honom, försöker du skämma ut honom framför alla i forumet? Ge hans nic tillbaka svårare än så är de inte..
barcaff4
2012-03-05 18:38
hehe vet inte om någon postat detta.
Barcelona Trippeln
2012-03-05 18:35
Nu till lite godare nyheter, vår match sänds på TV10! :D
Barcelona Hetfield
2012-03-05 18:31
Xaviesta

Ingen fara :)

1.70-ligan

Kan du inte byta nick? Det finns oändligt många nick du kan välja, varför måste du välja hans?
Barcelona 1.70-ligan
2012-03-05 18:30
Om folk håller på och "stjäl" varandras nick kommer forumet haverera eftersom det blir omöjligt att veta vem man diskuterar med. Om du vill fortsätta skriva får du hitta på ett eget nick. Mvh Red
Barcelona Éluc
2012-03-05 18:27
Jimenez (spokesperson Spanish referee committee): "Why complaint against Pique? We act depending on the media impact of statements."

Jimenez: "Mourinho insulting ref at parking, statements Ramos, Casillas, Xabi, Arbeloa? Can't remember if we filed complaint in those cases"
barcaff4
2012-03-05 18:26
Xavi får inte lämna även om psg ger superbud. Xavi behöver vi.
Barcelona Xaviesta
2012-03-05 18:19
Hetfield

Det var så jag uppfattade det, men då ber jag om ursäkt och tar bort den meningen!
Barcelona Hetfield
2012-03-05 18:17
elbraco

Då hänger jag med.

Xaviesta

Jag läste inte ens det du skrev, det var därför jag frågade vad elbraco menade. Du kan lägga ner med "han är lite som han är", så onödig attityd.
Barcelona Xaviesta
2012-03-05 18:15
elbraco - Bojan y Thiago

"På gott och ont" betyder att det är både bra och dåligt att man kan kolla upp sekvenser ur matchen direkt efter slusignal. Förr kunde man diskutera det på en normal nivå hemma hos en polare - idag är det pajkastning mellan Puertan och Ramblan över vem som fått flest fördelar och vilken domare som suger mest osv

Det är inte så att domarna var bättre förr. Men de blir överanalyserade i dagens fotboll, och självklart lyser då misstagen starkast. Collina är enligt mig den bästa domaren genom alla tider. Men jag är övertygad om att hade han dömt fotbollsmatcher 2012 hade han blivit så sönderanalyserad av dagens teknik att han hamnat i klass med Itturalde i slutet av säsongen.

Förstår du min poäng? :) Jag har inget emot yngre folk alls. De kan (de flesta)lika mycket fotboll som näste man. Men faktum kvarstår att 90-talister växt upp med fantastiska möjligheter att vända en fotbollsmatch in och ut med en laptop/iPhone, medan 80-talister växt upp med VHS-videokasetter där man var tvungen att ringa hem till morsan och be henne spela in matcherna man missade haha. Lite olika världar ibland bara.
Barcelona Trippeln
2012-03-05 18:03
elbraco - Bojan y Thiago

Det du säger stämmer till viss del men jag måste även påpeka att vi inte vart skämda med att ha ''turen'' på vår sida gällande straffsituatuoner? :)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-05 17:57
Hetfield

för att Xaviesta skrev att de flesta här inne är 90-talister som är vana vid att kolla upp saker snabbt över Internet på gott och ont och påstod att detta kunde sänka nivån på flera forum då man oftast börjar prata om domare istället för matchen.

Jag menade på att jag tycker det är bra att man kan kolla upp eventuella straffsituationer eller dylikt snabbt och lätt över Internet.

Trippeln

såg den med. Nu är det ju inte 12 avgörande situationer, tror vi vann i de flesta matcherna (dock ej t.ex. Valencia 2-2) och någon var inte straff imo (situationen där Keita får en knuff i ryggen t.ex.) och då kan man räkna på handen hur många som har blivit direkt avgörande.
Jämför detta med antal straffar som vi har fått lite för enkelt med oss och voilá så hade det inte framstått lika tydligt att domarna är emot oss. Man får försökta vara opartisk ibland :P
Barcelona Trippeln
2012-03-05 17:52
När jag ser respektabla medlemmar inom forumet skriva på det sätt som de gjort där det uppmärksammas allt som vi har fått uppleva den här säsongen så stärker det hur berövade vi faktiskt har blivit.

Inte en gång, inte två utan ett dussin gånger har vi blivit bestulna. Jag såg nyss en video på forumet på 12 straffsituationer där vi inte belönats med straff. Vid den nionde straffsituationen mot Espanyol slog jag handen i bordet av frustration och började skrika rakt ut i ren och skär ilska.

Champions Leauge är hoppet som jag inte kommer ge upp.

Edit: Länktips på brott mot fotbollen... http://www.dailymotion.com/video/xp86xe_barcelona-12-penales-no-senalados-en-26-jornadas_sport
Annons: