/spanien/barcelona/forum/9621.aspx/spanien/barcelona/forum/9621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2012-03-04 20:03
Hetfield

Håller med dig i det du skriver.

Messi är däremot en mycket mer avgörande spelare än vad Ronaldinho var. Det var enklare att radera ut Ronaldinho än vad det är att radera ut Messi. Om man väljer en spelare att förlita sig på "to step it up" när det är i krisläge och avgöra en match så hade jag utan tvekan valt Messi. Ronaldinho var däremot mycket mer spektakulär under hans prime.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-04 20:01
I frågan Ronaldinho vs Messi är det verkligen svårt att avgöra. Oavsett vem som är/var bäst under sin absoluta topp så tar det ingenting från den andra. Själv tycker jag att Ronaldinho i toppform under sin prime är strået vassare än Messi i toppform idag. Däremot har ju Messi och även Ronaldo lyckats med att göra mål, i alla matcher. Messi och Ronaldos lägsta nivåer är sinnesjukt höga(Undantag Ronaldo mot er)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 20:01
Hetfield

Jag förstår vad du menar, Messis prime har ju varit betydligt längre.. men jag är inte säker på att Ronnies ens var bättre under en kort period. Mer spektakulär, javisst! Men bättre.. svårt att säga. De har båda stått för helt sjuka matcher och perioder i sina karriärer. Och i Messis fall är det väl troligt att the best is yet to come.
Barcelona Hetfield
2012-03-04 19:56
Messi är en bättre fotbollspelare om man ska ta till hela karriären så att säga, men att Ronaldinho var bättre under hans prime är ju inget snack (för min del).

Dessutom var Ronaldinho betydligt viktigare för Barcelona då än vad Messi är idag. Barcelona utan Messi idag är fortfarande ett lag som utmanar om CL. Barcelona utan Ronaldinho då är ett lag som inte skulle ha en chans på en CL titel. Nu pratar vi om "primen", inte om hur bra spelaren är i helhet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-04 19:56
Gio Style

Real:
Förra säsongen: 7 röda på motståndarna
Denna säsong: 9 röda på motståndarna

Barca
Förra säsongen: 8 röda på motståndarna
Denna säsong: 7 röda på motståndarna

Inte så stor skillnad, men tar man fram straffarna man har fått med sig så är det brutal utklassning från Reals sida.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-04 19:53
Hetfield
Möjligt, Ronaldinho var mer spektakulär i alla fall.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 19:52
Hetfield

"Ronaldinho var ju bättre under "primen".

Var han verkligen det? Jag börjar faktiskt undra. Älskar Ronnie något enormt och har inte glömt vad han gjort för klubben... men tror nästan man blir lite blind av att vara mitt inne i den pågående show som Messi bjuder på. Man inser inte riktigt hur jäkla överlägsen han är - och samtidigt blir man lite nostalgisk av att minnas hur bra Dinho en gång var.
Jag menar inte att man förstorar upp brassens prestationer. Men den dagen Messis karriär är över tror jag att de flesta kommer ranka hans "prime" ännu högre.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-04 19:50
Någon som har koll på hur B-laget ställer upp i kväll förresten?
Barcelona Gio Style
2012-03-04 19:46
Hallå boys!

Minns att någon skrev tidigare hur många röda kort Real motståndare hade fått so far och föregående säsong. Någon vänlig själ som kan posta infot åt mig? Gärna hur det ser ut för Barcelonas motståndare.

Ska på CL-mötet! Råtaggad till 100! Tråkigt bara att min landsman Alexis skadade sig, han har haft en jävla otur med skador såhär långt. Hur länge förväntas han vara borta? Aja, något positivt är ju att Messi garanterat lär spela i så fall...
2012-03-04 19:43
Barca-nist

Det finns två scenarion;

Endera gör dem det patético-style och springer framåtböjda i 90 minuter.

Eller så kör de lite spel för galleriet och låter domarna sköta resten.
Barcelona Sentuary
2012-03-04 19:40
2011-12 Espanyol R. Madrid 0-4
2010-11 Espanyol R. Madrid 0-1
2010-11 R. Madrid Espanyol 3-0
2009-10 R. Madrid Espanyol 3-0
2009-10 Espanyol R. Madrid 0-3

Hehe, oddsen att Esp vinner ikväll är som att vi köper tbx Chygrynsky :p
Barcelona Barca-nist
2012-03-04 19:37
Jag är nyfiken på en sak, hur ska Esp tillfredsställa Real ikväll?

Är det bara öppna Kama Sutra boken och fråga Perez vad som är bäst!?
Barcelona Hetfield
2012-03-04 19:29
Ronaldinho var ju bättre under "primen".
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-04 19:18
Éluc
Som stor beundrare av Ronaldinho får jag gåshud när Messi hoppar upp på hans rygg. Jag tittade mycket på Barcelona under den tiden då Ronaldinho härjade och han slaktade allt. Nu är lilla Messi i videon större och lika bra som Ronaldinho var under sin prime, vem kunde tro det när han som tonåring satt på Ronaldinhos rygg och såg ut som ett litet barn.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-03-04 19:01
KLART: Villas Boas får sparken !
Barcelona Éluc
2012-03-04 19:00
Denna video rekommenderas starkt! Vilken resa den här mannen har gjort sedan debuten 2004. Ändå har han minst lika många säsonger kvar att ge oss!
2012-03-04 18:55
O Fenömeno

Jag tror ingen här kan hjälpa dig med dina frågor.

Mitt tips är att kontakta träningscentrat (esportiva Joan Gamper) för vidare frågor.
Uppgifter hittar du i länktips.

Bon Viatge!
barcaff4
2012-03-04 18:33
här
barcaff4
2012-03-04 18:33
keite

real madrid

Här har ni som gillar Ray förra matchen
Barcelona Keite
2012-03-04 18:29
PSV Eindhoven 2 - 6 Twente

hmm... påminner mig om en resultat. Vilket lag var det Barca möte då?
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-03-04 18:22
Synd att AVB fick sparken, han förtjänar det inte men som sagt hans filosofi passar inte in i PL men tänk er honom som assisterande på bänken tillsammans med Pep(om Tito lämnar på grund av hälsan), det skulle vara nåt det.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-03-04 18:03
Har ni inte tänkt på att AVB kan gå till FC FRANCO från huvudstaden?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-04 17:47
Precis som 1.70-ligan var inne på tidigare idag tror jag inte heller att Pep skulle vara sugen på att ta över Chelsea, ifall han inte skulle förnya sitt kontrakt. För det första finns där ett spelarmaterial som inte är lämpad till hans fotbollsfilosofi.

För det andra måste det till en enorm generationsväxling och nytt blod som kommer ta lång tid och sett till Abramovichs dåliga tålamod med mer etablerade tränare som Scolari och Ancelotti tror jag inte att Pep skulle lyckas bättre på den fronten.

För det tredje hade Guardiola fått kämpa mot det gamla gardet i Chelsea, Terry, Lampard och Drogba, som tycks styra och ställa i omklädningsrummet med en järnhand. Kolla bara på alla tränare som har försvunnit de senaste åren.

Jag vet väldigt lite om Villas-Boas då jag inte följde Porto under hans tid där och jag har sett väldigt få Chelseamatcher den här säsongen. Till alla er som är bättre informerade, vad är det med portugisen som får er att tro att han hade kunnat lyckas i Barça?
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-03-04 17:21
dortmunds klopp?
Barcelona O Fenômeno
2012-03-04 17:00
Hej,
Jag åker till Barcelona imorgon och behöver hjälp eller lite tips.
Det är 3 saker jag undrar.
Det första är, jag vill titta på en träning, vart kan jag hitta info om träningar och träningsplats?

Det andra är att jag åker med en 10 åring, kan man hitta information om Barcas akademi eller något samarbetslag för provspel?

Det tredje är at jag som utbildad tränare vill ta mig en titt lite i klubben och hur dem tränar. Finns det möjlighet till det och hur går jag då tillväga?

Tacksam för tips.
Barcelona DM1982
2012-03-04 16:54
Synd att matchen mer eller mindre dog med utvisningen i början av matchen. Nu är det dags att ta bort regeln om dubbelbestraffning vid rött kort och straff, det kostar för mycket för det ena laget. Straff och gult kort räcker alldeles utmärkt.

Domaren var svag idag, han ger Bojan ett gult kort för filmning när han blir fälld i en kontring. Det håller inte med sådan domare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-04 16:48
Bojan har varit fantastisk, men domaren håller samma klass som när spanska domarna dömer Reals matcher.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 16:42
Grande Bojan!
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 16:33
Jag är inte så väldig förtjust i Bielsa heller. Bielsa är 3-4-3 tränare. Jag tror till och med AVB hade varit bättre.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-04 16:30
Tycker att det är viktigt att en tränare kan "sätta backlinjen" ordentligt, särskilt när det kommer till Peps eventuella efterträdare. Där tycker jag att Bielsa inte riktigt håller utan hoppas snarare på antingen AVB eller Joakim Löw.
Annons: