/spanien/barcelona/forum/9620.aspx/spanien/barcelona/forum/9620.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wena
2012-03-08 19:20
Shanghai - SHOOT ME $12

Byt ut teves mot batistuta så har du en drömm elva!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-08 19:13
Om det där inlägget är riktat mot mig så gjorde jag denna elva för att visa hur det skulle se ut om Argentina hade kvar såna spelare gentemot dem som spelar med Messi idag i landslaget.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-08 19:10
Vad är det för lag du tar upp? Många av dom spelarna var ju bra för typ.. 10 år sedan? Är det något före detta landslag eller vad?
2012-03-08 19:07
En läsvärd krönika. Rekommenderas starkt.
2012-03-08 18:47
Abbondanzieri

Sorín - Ayala - Coloccini - Zanetti

Aimar - Mascherano - Riquelme

Messi

Crespo - Tevez

Tänk er om Messi hade kunnat spela med alla dessa spelare i Argentinska landslaget ? Försvaret är ett ut av det bästa i världen med unga och formstarka Ayala, Sorín, Zanetti och Coloccini. Kolla på mittfältet, det ända jag har att säga om detta mittfält, orgasm. Crespo, Tevez som anfallare och Messi som trequarista.

Han har ju spelat med dem i och för sig, men han var ju bara 18 år gammal. Varför jag skrev detta är att folk klagar på honom, när ARG:s försvarsspel är rena hönsgården, mittfältet är bra, men varenda tränare vet inte vilka spelare han ska spela med och anfallet är ju för fan världsklass. Jag hoppas att Argentina vinner nästa VM för Messis skull.
Barcelona Libaax
2012-03-08 18:35
Barca Crema Catalana:

Hehe jag menar självklart att Messi är äcklig bra. Sjukt bra du vet när man överdriver.

Jag förstår hysterin men jag har mer respekt för laget som gör det enklare för honom att dominera. Att se Messi i Argentina som försöker spela med hans teknik, spelförståelse med spelare som vill bara dribbla och inte passa tillbaka.

Messi är en av bästa genom tiderna när det gäller klubbslag även om det är svårt att jämföra. Ingen annan spelare och lag har passit ihop som han och dagens Barca.

Barcelona Manita
2012-03-08 18:33
Tror han glömde lägga till "bra" efter äckligt.
Barcelona Hetfield
2012-03-08 18:31
Barcelona Hetfield
2012-03-08 18:31
Messi fick tydligen en 10:a av de italienska tidningarna som sällan ger en 10:a, det är bara ett fåtal spelare genom historien som har fått det.

Messi är....ja, om han hade en vagina så hade vi haft ett par barn nu.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-08 18:18
Messi är äckligt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Libaax
2012-03-08 18:17
När Messi går ner i banan och spelar kort med Xavi, Iniesta,Alves och co så är det ren fotbolls konst att man som beundrare av vacker fotboll önskar fler lag var som Barca.

Som fan av ett annat lag hoppas jag Barca är motiverad och kör över storlag som Real i CL som de gjorde med Man U.
Barcelona Libaax
2012-03-08 18:14
Ola Anderson sa en bra grej igår om varför Messi inte dominerar like mycket i Argentina för de är lång i från Barca spelarnas nivå i mittfältet, försvaret.

Messi är äcklig bra och i klubblaget är han en Maradona och Pele dominant.

Men man får inte glömma att Xavi gav honom två fina genomskärande i luften igår när han lobbade in två av målen. I Messi hysterin får man inte glömma Xavi och Iniesta spel i mitffältet. Han är mycket mer mänsklig utan de.

För att vinna CL måste Barca ha Xavi och Iniesta frisk.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-08 18:09
Någon som har en länk till det där youtube klippet som visar messis karriär med alla mål, ballon do'r priserna osv. Hittar inte den någonstans.,
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-03-08 18:06
Hetfield Du har en poäng i det, men såvida inte Villa eller någon annan forward lämnar känns det onödigt att värva ännu en ytter.
Barcelona L!VOZ
2012-03-08 17:58
Nån som har match länk med Ray Hudson?

Tack på förhand
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-08 17:47
På tal om allt snack om att Cuenca kanske inte borde ha flyttats upp - är det egentligen inte det faktum att Tello INTE fått göra detsamma som irriterar? Så är det i alla fall för mig.
Barcelona el Profete
2012-03-08 17:41
Kolla länktips för en 45 minuter lång dokumentärfilm om fenomenet Messi som engelska itv producerat ihop. Messis kärlek till fotbollen är lika stark idag som när han skrev på kontraktet på Carles Rexachs näsduk. Han är ett unikum.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-08 17:38
Hetfield

Håller med, tror verkligen Neymar skulle göra succé hos oss.

Fan tänk er denna anfallsuppsättning om 2 år:
Messi, Sanchez, Neymar, Pedro, Tello, Deulofeu (kanske Cuenca)... Herregud! Den äldsta vore Messi som då vore 26.
Barcelona Hetfield
2012-03-08 17:23
Det är synd att så många har fördomar mot Neymar. Det kan väl vara hans frisyr och att han är en "brasse", men man måste ibland släppa fördomarna.

Jag har förvisso inte sett så mycket av Neymar, men de matcherna jag har sett så har han dominerat. Det är inte bara ren teknik som gör honom så bra, det är även spelförståelse. Han löper rätt och slår bra passningar, han är faktiskt ruskigt bra. Sen är det ju en fråga om man ska köpa honom, och jag är för köpet.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-08 17:17
Mitt i all Messihysteri måste jag bara lyfta fram Neymar lite också. Herrejävlar vilken match av honom!

Video finns lite längre ned på sidan i länktips
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-03-08 17:14
Tycker CR var en roligare spelare i United. I Real gör han visserligen mer mål men han utmanade ju mycket mer i United. Enligt OptaSports lyckades både Di Maria och Marcelo med fler dribblingar än Ronaldo säsongen 2010-2011.
2012-03-08 17:08
Decinho

Rätt svar. :)
Barcelona Decinho
2012-03-08 16:51
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Med tanke på att Rooney nämns så gissar jag på Uniteds forum. Vad är det rätta svaret?
Barcelona albanian4lifebarca
2012-03-08 16:27
sälj föresten Cuenca och Ibrahim afellay.. För att få om bra pengar och ev. Keita
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 16:27
barcaff4

Hade du läst lite längre ned så står det 228 där ja det stämmer ; )
2012-03-08 16:25
eller om Villa kommer tillbaka till en bra form så Alexis Villa MESSI..<3
2012-03-08 16:24
Neymar MESSI Alexis aj aj aj giftigt par eller Alexis Cavani MESSI <3
barcaff4
2012-03-08 16:05
Messi har väl gjort 228 mål?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-08 16:04
Fan vilken skön känsla det var och se Messi spela till höger igår i vissa delar av matchen. Helt jävla underbart!

Bättre att han spelar där och låter Villa få sin naturliga roll, och sen sanchez till vänster.

Sanchez---------Villa--------------Messi

Mycket bättre!
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-03-08 15:29
Kan nån vara snäll och förklara för våran svenska fotbolls älskare vad en KOMPLETT spelare är för något... Varje gång kommer de med Ronaldo är komplett spelare Zlatan lika så men Inte Messi
Annons: