/spanien/barcelona/forum/9614.aspx/spanien/barcelona/forum/9614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-03-09 10:10
Kolla länk. Så här har Real Madrid fått sina straffar.
Barcelona Corazon
2012-03-09 10:01
ser ut som alba blir vårt första nyförvärv riktigt bra enligt mig kan inte kosta för mycket heller trots att hans värde höjts.

tänk er alba, thiago silva, neymar nästa år omg
s.eto
2012-03-09 09:47
Hoppas verkligen att Bielsa tar över efter Guardiola( när han slutar), det är ju i stort sett samma fotboll. Har nämnt det här tidigare att jag gärna ser att han tar över ett Pep, ingen reaktion då. Men nu lär ju dom flesta tycka likadant
Grace/Wastelands
2012-03-09 09:31
MESSI.CORLEONE

Därför att Atleti endast använder sig av basker. Och det urvalet är otroligt litet. Tyvärr. Dessutom konkurrerar dem ju redan med Sociedad om de baskiska spelarna. Tror det är i det närmaste ohållbart i längden. Dem får ytterst gärna motbevisa mig, ingen vore gladare då jag gillar dem otroligt mycket. Men jag tror dem kan få det otroligt svårt.
Barca Suecia
2012-03-09 09:05
Vi borde kanske värva Iker Munain efter att nr. 10 lägger av. Potential på att bli lika bra - åtminstone i mitt tycke.
Barca Suecia
2012-03-09 09:05
Vi borde kanske värva Iker Munain efter att nr. 10 lägger av. Potential på att bli lika bra - åtminstone i mitt tycke.
Barcelona Barca o Mort!
2012-03-09 08:53
Sevärda 45min om vår lille guldklimp, hoppas den inte länkats tidigare :)
Barcelona älskabarcelona
2012-03-09 08:41
Jordi Alba är nu väligt nära att skriva på för Barca . Sommarens första nyförvärv kanske ?
Barca Suecia
2012-03-09 07:55
God morgon Culés!
Jag njuter också av världens numera bästa liga går så bra i Europa!

Ha en fortsatt trevlig fredagseftermiddag- och kväll!
Barcelona Kev Sanchez
2012-03-09 03:49
Är det bara jag som sitter och njuter av de spanska lagens framgångar i europa?
Underbart skönt att tysta ner alla la liga kritiker.
Ryo Miyaichi !
2012-03-09 03:09
Ganska rolig artikel men ändå rätt välskriven om Messi & hans vara eller inte vara bäst i världen...

Aja, jag fick mig ett leénde på läpparna iallafall!

Godnatt
Barcelona II Barça II
2012-03-09 02:00
Så stolt över att få uppleva Lionel Messi, den bästa fotbollspelaren jag någonsin har sett.

Det går inte och beskriva hur glad jag är över att han spelar för FC Barcelona!

Ni måste verkligen kolla på dokumentären som Barclasico länkade förut, kan lova er att ni kommer att få tårar i ögonen. Sen så får man även se gamla Barca legender, alltid trevligt :).

Visca el Barca i VIsca Messi!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-09 00:34
Grace/Wastelands

Haha, kul att nån reagerade på mitt inlägg. Jag kanske överdrev där lite men spelet de visade idag måste hyllas enormt. Jag menar, 3-2 borta mot M.united och det genom att radera de i stort sett under hela matchen i en mycket viktig match.
De har en flexibel, fantasirik tränare. De har en riktig bra trupp och trogna fans. Varför ska de inte kunna göra det Valencia gjorde i början på 2000 talet?
Grace/Wastelands
2012-03-09 00:27
MESSI.CORLEONE

Europas giganter. Nu får du väl ändå hålla i hästen. Nog för att de kan eventuellt etablera sig som topp 4 i Spanien. Men dem sätter ju mer eller mindre krokben för sig själva gällande att nå längre i och med sin "endast baskiska spelare" policy. Det är hedervärt och mycket imponerande. Men också det som gör att dem aldrig kommer bli mer än möjligen ett topp-4 i Spanien. Nog för att Baskien är en rik region, rikast i Spanien tillsammans med Katalonien, men den är för liten för att skapa spelare som kan hålla dem på topp år efter år. Barcelona har ju mest katalaner men många av de spelarna som kommer upp är ju icke Katalaner såsom Messi och Iniesta, Pedro m.fl. Dessutom är ju Katalonien som region större än Bilbao.

Europas giganter. Herregud.
Barcelona Hyder
2012-03-09 00:14
el Profete

Exakt, det är där problemet ligger. Men man ska samtidigt nämna att om det är något lags stora spelare som skulle välja att stanna, då är det Athletics. Den baskiska kulturen och de underbara fansen spelar nog ganska stor roll. Klubben kommer aldrig vilja sälja och från spelarnas perspektiv tror jag att man resonerar på ett positivt sätt när det kommer till att stanna kvar. Man har en klasstränare, etablerade spelare i Llorente, Martinez, Susaeta och Iraola, ett stabilt mittbackspar och unga spelare där Muniain är glödhet. Om alla drar åt samma håll kan det funka. Lämnar en av dem kan det bli så att fler tar efter. Jag hade exempelvis inte velat ha Llorente på free transfer, så mycket vill jag att Athletic ska lyckas med det här projektet. Det handlar om spansk fotbollstradition för mig.
Barcelona el Profete
2012-03-09 00:08
Hyder

Det enda "negativa" med denna spanska triumf kväll är att Atletic lär bli ett offer under nästkommande Silly Season. Hoppas deras baskiska hjärtan bultar hårdare än sedelbuntarna som de kommer att bli erbjudna.

Rekommenderar er att ta en titt på Allas videoanalys på vårt senaste möte mot Atletic, Bielsa är ingen man att leka med. Det kommer att bli tufft.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-03-08 23:57
Funderar på att tatuera in något med Barca o göra. Några förslag på vad man ska tatuera in?
Barcelona Éluc
2012-03-08 23:55
Intressant att se Alexis göra 0.79 poäng per match, vilket faktiskt var klart mer än jag trodde. Hans skador den här säsongen har ju gjort att han missat 2.5 (?) månads spel.

Orobitg (agent Tello): "Several European clubs -from ENG POR and other countries- are interested but we're having renewal talks now" [ojogo]

Härligt att höra!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-08 23:53
Idag är det faktiskt tredje gången jag såg Bilbao spela match. Mot oss, mot real och mot united. Jag har bestämt mig. Ska följa de hädanefter så ofta jag kan. Snacka om ett lag som kan bli en av europas giganter inom kort.

Barcelona KUNG MESSI
2012-03-08 23:44
Härligt Athletic tack för uppvisningen . hata fegisson o United . kör hårt athletic club o slå ut Skiten United med fegisson
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-08 23:20
Dem förtjänar att spela i CL nästa säsong. Den fotbollen som vi såg precis är bland det bästa jag har sett och mot United som är otroligt starka på hemmaplan. All cred till Athletic Bilbao. <3
Barcelona Barclasico
2012-03-08 23:18
Rysningar, glädje och tårar av den här videon förklarar hur mycket man älskar honom. MESSI ! <3
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-08 23:16
Keite

Haha var inne på Twitter och såg honom twittra där han gratulerade sina u21 kompisar. Så tänkte bara hur låångt ifrån landslaget han är just med tanke på att han var i princip uttagen 2008 om inte hans föräldrar sagt nej..
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-08 23:15
Haha, sitter här och myser. Det är så jäkla roligt. I Spanien är regerande ligamästarna favoriter till CL-titeln. I England är motsvarande lag påväg att åka ur EL... mot förra årets ligasexa i Spanien. Hihi!

Och ändå är inte Athletic direkt den enda spanska klubb som övertygad i Europa i år. Men det ska väl till något sådant uppenbart som det vi såg på Old Trafford ikväll för att folk ska inse att spansk fotboll handlar om mer än två lag.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-08 23:13
De namnen man mest nämner när man pratar om Athletic är Llorente, Muniain och Javi Martinez. Men en annan fantastisk spelare är Ander Herrera, vilken skicklighet och speluppfattning han besitter!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hyder
2012-03-08 23:11
Man måste ju ändå dra kopplingar mellan Bilbaos spelstil och vår egen. Alltid kortpassningsspel och hög press men framförallt var det påtagligt i backlinjen. Dem rensade aldrig bort bollen, dem spelade runt den. Risktagande men det var enligt mig där man vann matchen då kylan genererade i en trygghet i laget. Det och en stor nypa tålamod gjorde att Bilbao fick jobba sig till en drös olika lägen.

Det roligaste av allt är (sett till forum och liknande) att folk frågar sig: "Den där Iker Muniain, vem är han? Han är sjukt bra!". No shit, han har varit bra hur länge som helst. I folkmun är Bilbao "bara" ett mittenlag i Spanien som inte har något att komma med mot storlag. Nu kanske folk börjar resonera på ett annat sätt mer likt den syn vi har på laget. San Mames är rent allmänt inne på det här forumet topp 3 av de allra svåraste bortaarenorna.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-08 23:08
Snälla kalla dem inte för Bilbao. De hatar det. Athletic it is.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-08 23:06
En bland de bästa matcherna jag har sett den här säsongen. En grym match.
Bilbao har gett spansk fotboll en underbar frambild. Det är bara att gratulera för den otroliga vinsten.
Barcelona Keite
2012-03-08 23:04
Gonzalez_Barca

80& nej. Varför så random fråga nu haha
Barcelona Cataloniaboy
2012-03-08 23:02
Undebart Athletic! Adiós United!
Annons: