/spanien/barcelona/forum/9613.aspx/spanien/barcelona/forum/9613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-05 23:30
8 matchers avstängning för Guerreros idiot tackling i Bundesliga i helgen. Jag tycker tyska fotbollsförbundet ska ha cred för sitt snabba och effektiva arbete. 2 dagar efter tacklingen kommer domen, snabbt och effektivt. Det är inte bara det spanska utan även många andra av de stora fotbollsförbunden som borde ta efter
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-05 23:28
Skillnaden är att vi inte ska få fler röda kort än vad vi fått. Ni däremot har fått fler straffar än vad ni förtjänar..
Real Madrid Marängen i Les Rambles
2012-03-05 23:28
Trippeln

Kanske, men sånt brukar alltid jämna ut sig. Real leder ligan för att de har varit bättre på bortaplan och mer motiverade, att tjata om domarna är bara löjligt.

Barca har vunnit ligan 3 år i rad, och det absolut välförtjänt. Vinner Real i år är det också välförtjänt.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-05 23:27
Don't feed the troll.
Barcelona Trippeln
2012-03-05 23:23
Marängen i Les Rambles

Ok om vi ska köra efter din linje så vill jag bara ha ett svar på den här frågan och då skiter vi i resten av LL ifall du vill säga att alla missgynnas..

Har Fc Barcelona blivit eller inte blivit missgynnade i betydligt mer matchsituationer än RM i den här LL säsongen 11/12?
2012-03-05 23:21
Trippeln

Jag håller mig till reglerna och har inte provocerat någon. Ni tjatar alltid om att vi Madridistas inte kan ta en ärlig debatt, och nu när jag gör det så får jag ändå skit för det. Tycker att du borde skärpa digo och respektera mina åsikter såsom jag respekterar dina!
Barcelona Trippeln
2012-03-05 23:18
Marängen i Les Rambles

Vilka situationer tycker du vi borde åkt på? Jag kan rabbla upp ett x antal händelser där era spelare borde fått överhängande avstängningar så ta ditt skitsnack och försvinn.. snubben leker diskussionsvänlig men vi alla vet dina intentioner dock
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-05 23:18
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Yes, ovanligt för en så stor spelare att vara så snabb. För kraftig är han, och besitter kanske världens hårdaste skott, samtidigt är han klinisk då han kom etta i porgugisiska ligans skytteliga förra året. Något jag inte gillar var att han la sig VÄLDIGT mycket mot City, men alla andra gånger jag sett honom spela är han en maskin, det hade inte varit en sådan stor börda på Messi att göra mål då. Alla hade täckt extra för hans skrämmande bra vänsterfot.

Alexis/Neymar - Messi - Hulk hade varit grymt. Alexis åtminstone fram till 2014, Neymar kanske aldrig köps eftersom man inte vill riskera sådana stora pengar på en spelare som dominerat i Brasilianska ligan men inte spelat i Europa, man får helt enkelt se hur det utvecklas.
2012-03-05 23:15
Tycker att det är fjantigt hur ni klagar på domare, ni påstår att Mourinho påverkar domarna med sitt gnällande, vad gör inte Barcalona när de försvarar Piques kommentarer?! både Real Madrid och Barca har ingen rätt att klaga då de är de två lag som gynnas mest av domarna. Hur många utvisningar har Barca drabbats av den här säsongen? jämför det med de andra lagen i ligan och sedan kan ni komma och snacka.

Och kan ni berätta för mig vilka fördelar Real fått i år?
Barcelona GerardPiqué3
2012-03-05 23:08
Otroligt vilken hybris alla maränger har fått. Man leder ligan med 10 poäng, och har gjort en övertygande säsong hittills i LaLiga och tappade inga poäng i CL, visst är man bättre än på länge. MEN, att påstå att man är bättre än Barca? Har en långt pågående diskussion med en polare som är maräng, han påstår att Real ÄR bättre än Barca.

Vad jag vet så är man bättre när 90 min är spelade, och man har gjort fler mål än sin motståndare. När gjorde Real det sist mot "oss"? Jo, sist man slog Barca efter full tid var vid Pasillon på ESB i slutet på säsongen 07/08.

Den matchen/dagen Real slår oss efter full tid, är jag villig att erkänna att Real är ett bättre lag än Barcelona. På snart 4 säsonger har Real inte slagit oss en enda gång efter full tid( och bara en gång totalt), tagit en titel (cupen) och förlorat resterande matcher mot oss.

Tycker det talar sitt tydliga språk
Barcelona MVP - 2011
2012-03-05 22:59
Något som pekar på att Hulk hade skrivit på för oss mer hade varit att Real hade behövt sälja antingen Benzema eller Higuain ifall han anlände dit och det har de inte råd med.
Barcelona Gabriel
2012-03-05 22:42
Shanghai - SHOOT ME $12

"När våra fans blundar för alla misstag hur ska andra supportrar uppmärksamma det som sker just nu i Spanien ?"

Precis!
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-05 22:27
Har ingen aning om det stämmer, men tänkte att det var lite ironiskt att det kommer upp efter diskussionen i forumet. Jag har svårt att tro på det, i så fall vore det verkligen helt sinnessjukt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-05 22:19
God is a five letter word - Messi

Vore nice om Hulk kom hit någon dag. Bara han inte går till Real, som det också ryktades om. Men gärna hit, som sagt. Vill se han trycka till i närkämparna i el clasico!
Barcelona Hetfield
2012-03-05 22:14
Det där kan väl inte stämma.....om det stämmer, kan nu alla enas om att förbundet är partiska?
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-05 22:11
Barcastuff: note: jimenez, spokesman referee committee, is member of falange, franco's fascist anti-catalan party http://bit.ly/wW6gpy (2nd pic, middle)

Se länktips. Lite ironiskt med tanke på kvällens diskussion på forumet.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-05 22:08
!!ANTIMADRIDISTA!!
Ja du har ju rätt i det du säger men vad kan man göra liksom? Det bästa vore om vi bara koncentreade oss på våra matcher och skiter i plastlaget. Nu lär Mou försvinna så jag hoppas det blir bättre nästa år. Det är flera saker som pekar på det, det första är att han har köpt hus i Londom , varför ska han annars köpa den om han inte ska dit? Inte hyra ut och inte sommarstuga heller väl? AVB fick kicken igår och tror att de har ngt på gång. Sen om nu Barca vinner cupen så möts ju Barca och real på sommaren och där är han avstängd i bägge matcherna, jag tror inte att han orkar med att förlora ännu en titel mot Barca i början av säsongen, för det blir ju stor skillnad för plastlaget om inte han är där.

Sen tycker jag Rosell är jävligt feg faktist, tex han valde skita i att anmäla idioten pepe på grund av relationen med real? Är han helt seriös eller? Vem bryr sig om de, inte så att de kmr älska oss om hycklaren lämnar.. Hade han tryckt på förbundet hade det kanske blivit ngt annars finns ju fifa.. Minns ni för några år sen när christina fick rött kort och de jämförde det med en situatioen där en kille slet sönder Messis tröja bara för att få honom avstängd? Bara det säger allt. Det här är bevis på att spanska ligan ÄR EN PAJAS LIGA!!!! Det har snart gått en månad och de vet fortfarande inte vart cupfinalen ska spelas.. Vissa säger att de ska lägga den en dag efter CL-finalen, det skulle faktist inte förvåna mig. Om den där horungen inte blev avstängd så är ALLT möjligt.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-05 21:49
God is a five letter word - Messi

Håller med dig. Hellre Hulk än Neymar, även om Neymar hade varit en drömvärvning!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-05 21:46
Bara o lägga ett bud Barca! Att ha han till höger i anfallet vore magiskt. Han kan även hjälpa till som fan målmässigt då han är en bättre målgörare än Alexis & Pedro.
Barcelona el Maestro!
2012-03-05 21:45
Domarinsats och domarsinsats, det räcker väl att säga att domarnivån är betydligt lägre i Spanien om man jämför det med England, Italien och Tyskland. Nu tog jag bara länder som kan jämföras med Spanien. Domarna i Spanien gör alldeles för mycket fel. Det är uppenbart. Det jämnar dock ut sig i slutändan.

Man ska också komma ihåg att domarna tar flest poäng från de sämre lagen. Skillnaden är bara att det hörs mest och högst när en domare gör ett misstag mot just Barça och Real Madrid. Vem bryr sig om det handlar om dåliga domarinsatser mot Zaragoza, Real Betis eller Sporting Gijon? Tidningarna skiter i att skriva om det. Vi slipper att ta upp det i debatter.

Slutligen vill jag bara skriva att Real Madrid vinner ligan i denna säsong därför att Barça förlorar ligan på grund av sina egna misstag. När man har vunnit allt som går att vinna kan man förstå att koncentrationen ibland inte blir lika skarp. Det är det som har hänt med Barça framförallt i bortaplan.
Barcelona el Profete
2012-03-05 21:29
"At half-time I told the referee it was a penalty on Keita and he kept that [in his head], I have a feeling of premeditation." Pique

Velasco-Carballo (referee, to Pique during penalty discussion at half-time Sporting game): "You, shut up, you'll get a red card." [via ona]

Det kan vara just detta som Pique syftade på när han uttalade sig på ett ganska onödigt sätt efter matchen. Men det är bara domaren och Pique som vet vad som sades bakom kulisserna, men skulle uttalandet visa sig stämma så blir man rejält fundersam över vad som egentligen försegår...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-05 21:23
Jag står fast vid att domarna har gynnat äckel Real och det är därför dem leder ligan med 10 poäng och inte att dem har varit starkare än oss. Tänk om dem skulle inte få så många straffar och vi hade fått våra straffar som egentligen skulle ha, hur många poäng skulle vi ha haft nu ? jag skriver bara om straffar, ska jag ta upp felaktiga offside i Real matcherna så skulle det ta en hel dag.

Vi har inte varit i form på bortaplan, det vet jag, jag vet att vi har varit ineffektiva framför mål och att vi har haft otur mot skitlag och skador. Sen vet jag att varenda spelare förvandlas till Superman när vi möter dessa skitlag, men tänk om vi skulle ha fått en enstaka straff i dessa matcher ?

Att folk sitter härinne och skyller på våra spelare, säger jag bara skäms på er, skäms. När våra fans blundar för alla misstag hur ska andra supportrar uppmärksamma det som sker just nu i Spanien ? det stinker korruption hela jävla vägen. Jag orkar inte mer med detta. Jag ska fan ta och bojkotta skitligan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-05 21:13
På tal om något helt annat, varför är Spanienredaktionen så negativ till Spaniens nya bortaställ? Tycker det är otroligt snyggt. Problemet är att blått inte på något sätt kan förknippas med spanska landslaget, och det är väl rätt viktigt när det gäller landlsga tycker jag. Men i övrigt är det helt klockrent, älskar ljusblått på fotbolltröjor. Är väl en av de få som gillade vårt bortaställ 07-08 med den här klara ljusblåa färgen, känns som alla jag känner tycker den är skitful men jag älskar den.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-05 21:03
Längtar efter Peps nästa presskonferens. Hoppas det blir en "puto amoo" v2.0
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-05 20:55
Gillar inte att klubben nu kommer överklaga Piqués röda kort. Klubben kommer garanterat att framstå som minst lika gnälliga som Real var förra året med sina klagomål på Barca.
För det första kommer det inte att ge någon som helst effekt. Hallå, det är RFEF vi pratar om.
För det andra kommer det slå mot oss fans när det vinklas helt åt helvete i media (ni vet vilken).
För det tredje kan det leda till ännu hårdare straff, och även om Piqué inte varit en jättehit denna säsong känns det bättre att honom på bänken än på läktaren.

Sitter mer och funderar på om all fokus på domarna är droppen som får bägaren att rinna över för Peps del. Det går rykten om att han inte är helt nöjd med hela detta och att han tröttnat på hela grejen.
Pep har varit ett föredöme angående domarna ända sedan han blev avstängd för att ha "klagat" på att en domare felciterat honom i matchrapporten (efter att ha blivit uppvisad på läktaren). Tror dock att han kokar lite på insidan, oavsett hur mycket seny han besitter och hur mycket gentleman han är.
Sometimes enough is enough - även om han aldrig skulle erkänna det själv.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-05 20:55
Xaviiesta-

Nej nej, jag menade absolut inte att marängerna är bättre än oss på det du kallade för globalt sätt. Jag menade att de har presterat bättre än oss den här säsongen och detta endast i ligan (än så länge).

Det kan lika gärna vara så för marängerna som för Inter.
Inter vann trippeln, men knappt veckan därpå så fortsatt FCB fortfarande vara den globala referensen som många vill lära sig av, njuta av och tom härma.

Inter lyckades inte skaka på vår exemplariska referens inom internationell fotboll. Deras påverkan inom fotboll var trots allt mer lokalt och kan betraktas mer som en kort händelse i fotbollshistorian (otrolig prestation, självklart, men kortsiktig och mer lokal).

Det krävs betydligt mer för att skriva ett tjockt kapitel i fotbollshistorian. Det räcker inte med enstaka titlar här och där. Det ska finnas någonting nytt, fräsch, någonting som håller i en lång period, någonting utöver. En uppfinnelse.

Real ser ut idag som en kopia av Inter. Det finns inte så mycket nytt där om man tänker på att förnya och utveckla fotbollen..
Fysiska spelare, fysiskt spel, disciplinerat spel, inköpt elva, inköpt bänk, arrogant tränare, Den enda skillnaden hos dem är Ronaldo som ger något annat jämfört med vilka som fanns i Inter. Men det räcker inte för att skrivas in i historia, inte än. Jag tror inte heller att det kommer bli så. Det kommer nog bli ett kort kapitel som dessutom kostade jäkla massa miljarder.

Atlético addeh
2012-03-05 20:46
Gabriel

Co-signar hela ditt inlägg. Med framgång föds avundsjuka, och allt man därigenom kan finna. Det är först nu, när vi påverkats då Madrid leder ligan stort, som många culés insett vilka enorma fördelar Madrid har fått i ligan. Även om det varit tydligare än på flera år, som mitt länktips kan ge en hint om, är det knappast någonting som dragit igång den här säsongen.

1.70

Sett till regelboken hade tabelläget varit helt annorlunda mot vad det är just nu. Det är det jag stör mig på. Oavsett om vi spelat på en väldigt ojämn nivå.
Barcelona Barca-nist
2012-03-05 20:41
Jag tror att de flesta har en poäng som ger en klar bild av helheten.

- Mourinhos ankomst har påverkat La liga och framför allt relationen mellan Real & Barca

- Han har i sin tur skapat en mycket hemsk bild av Barcelona för att ta fördel av det senare.

- Perez har tagit Mourinho dit för att uppnå snabba resultat och det är så man drar uppmärksamhet mot Mou och inte Real

-Barcelona har slarvat mycket med borta matcherna och det har gynnat Real ordentligt

- Pep har delvis reagerat fel när han har försökt experimentera med grunduppställning eller taktiska disponering. Truppens tunna manskap ger en långsiktig utmattning och skaderisk för spelarna.

-Barca har särbehandlats pga Real Madrids ständiga tjat

-Domarna och förbundet har vart minst sagt fega och partiska

-minst 90% av lagen ger bort matcherna till Real

Barca förlorar inte liga pga domarna eller motståndarna utan mest pga sina egna misstag men domarna och förbundets trams är så patetiskt. Det andra som irriterar mig är all UEFA och domar snack att Barca gynnas av det.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-05 20:40
Diar Iniesta Shekha

Ingen har enbart skyllt på domaren att barcelona ligger tio poäng efter? Men domarna har varit en betydande faktor till varför Madrid ligger 10 poäng före.
1 Barcelona skulle ha två straffar mot Valencia.
2 Barcelona skulle ha en straff mot Espanyol.
3 Mallorca skulle inte blivit avlåsta för offside mot Madrid (1-0 ledning för Mallorca vid den felaktiga avblåsningen
4 Getafe skulle ha straff mot madrid
5 Ramos skulle ha rött mot Rayo
6 Antalet straffar som Madrid fått i år är helt otroligt
7 Att Pepe inte blir avstängd för Messi incididenten är även det helt otroligt
8 Antalet röda kort som Madrids motståndare fått i la liga matcherna är inte normalt efter 25 omgångar

Jag kan fortsätta hur länge som helst, har säkert glömt många saker nu också. Men det jag vill komma fram till är att Madrid aldrig skulle leda ligan med 10 poäng om det inte vore för alla domarmisstag, sen att Villa har missat ett läge och att Pedrito har usel form är en annan sak. Madrid leder ligan och de förtjänar det. Men alla domarmisstag bör granskas, för spansk fotbolls skull.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-05 20:38
1.70-ligan

Det är det man älskar med Barcelona. Jag känner precis som du mer stolhet än någonsin för klubben även om vi torskar ligan. Vi har fortsatt med vår spelmodel,, satsat på ungdomar när det varit skadekris och varit sportsliga när det gäller allt detta domartjat. Och även om vi ser ut att förlora ligan så har det inte varit en helt kass sösong ändå. Eller, det avgör väl CL egentligen, men vi har redan slagit Real 3 gånger av 5 och vann vår grupp rätt enkelt i CL där vi slog Milan på San Siro. Vi har vunnit klubblags-VM, Supercupen och Europeiska Supercupen. Så spelmässigt har det heller inte varit en urusel säsong, även om det svioder att ligga så långt efter Real Madrid i ligan.
Annons: