/spanien/barcelona/forum/9611.aspx/spanien/barcelona/forum/9611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2012-03-06 13:47
Alexis92

Abidal är fortf skadat, Pep Guardiola är tvungen att bortse från både Thiago och Abidal, som tränade för sig själva idag.
Barcelona Xaviesta
2012-03-06 13:45
Svenska Fans eller Svenska Spel?
Barcelona Alexis92
2012-03-06 13:43
Hoppas verkligen att Pique startar mot Leverkusen imorgon. Vi måste visa förtroende för honom och göra allt för att han ska komma tillbaks i form. Samma med Pedro som jag också hoppas startar nu när Alexis ändå är skadad.

Valdes
Alves Pique Mascherano Adriano
Xavi Busquets Iniesta
Messi Cesc Pedro
Barcelona Barca-nist
2012-03-06 13:41
Sami

Du får tänka på en sak, 4 försvarare är avstängda från Zenit !

Bruno Alves, Alexander Anyukov, Domenico Criscito, Tomas Hubocan

Barca har Puyol avstängd.
Barcelona Gabriel
2012-03-06 13:35
Sami

Vilken sida? Låter bra, ska också lägga.
,Sami
2012-03-06 13:31
@EL Corazon - King of Barcelona:

Då menar jag att Arsenal vinner sin match. Men jag är lite osäker på Benfica matchen. Benfica måste ju vinna sin match plus att dom är starka på hemmaplan. Men jag tror Zenit kan skrälla. Zenit är inget dåligt lag.
Barcelona Barca-nist
2012-03-06 13:25
överklagan på Piqués utvisnings och möjliga avstängning!

"Firstly, Freixa said that “we have sent a letter to the Real Federación Español de Fútbol (RFEF) where we formally request that they inform us on the conditions and criteria that the Referee Committee follows when they report [a case] to the Competition Committee.” In the letter, Freixa said that FC Barcelona “wants to know what conditions and criteria are applied by the Competition Committee [when the Committee] acts in a disciplinary manner.” In short, “we want to know what the rules of the game are,” said Freixa. "

Det låter som frågan om reglerna, skiljer sig för olika lag känns det som!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-06 13:17
Sami

Helt klart en kombination som är möjlig. Dock tror jag Benfica vinner mot Zenit. De andra två matcherna håller jag med om. Barcelona är alltid favoriter och Arsenal håller jag som favorit på Emirates. Milan kommer nog slappna av en aning vilket gör att ett kryss eller uddamålsvinst för engelsmännen känns troligt.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-06 13:16
,Sami Med Arsenal vinner, menas det matchen idag eller sammanlagt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca-nist
2012-03-06 13:12
Sami

Det låter inte så värst otroligt faktiskt!
Kanske jag sätter en match till för att öka oddsen med 200 kr insats.
,Sami
2012-03-06 13:09
Vad tror ni om det hära?

Arsenal Vs Milan= Arsenal vinner
Benfica Vs Zenit= Zenit vinner
Barca Vs Leverkursen= Barca vinner
Insats 150 kr. Vinst 1650 kr inte dåligt eller?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-06 13:01
El Nino Maravilla

Inte undra på att det inte funka, med tanke på att det är fullt med svordomar :P

Rakt översättning: "Min mammas ***** " "90 minuter" "Använd hjärnan!"

Men ha i åtanke att vi latinos och spanjorer använder svordomar mycket mer och de är inte lika starka ord som i svenskan. Tänk t.ex på hur Pep använde ordet "Puto" förra året.
Barcelona Barca-nist
2012-03-06 12:59
Passningsstatistik.

Xavi Hernández fortsätter dominera från sin centrala mittfältet läge, han har kunnat imponera i många år. Denna säsong är det inget undantag, där han var ansvarig för de flesta passningar bland spelarna i de fem största ligorna.

Xavi stod för hela 1553 passningar. Mikel Arteta från Arsenal tar sista platsen i med 1207 , medan Lionel Messi intar andra plats med 1351, På tredje plats hittar du Real Madrids Xabi Alonso med 1271, medan Daniel Alves är på fjärde plats med 1215 passningar. Mikel Arteta från Arsenal tar sista platsen i topp 5 på 1207 passningar. Xavi dominerar också listan för hela säsongen listan mest passningar. Här var den katalanska mittfältet allmänna ansvarar för hela 2139 passningar, medan Xabi Alonso följer med 1985:e Därefter kommer Andrea Pirlo i 1925, Philipp Lahm 1886 och Mikel Arteta med 1804.

Sorry lite rörigt men fortfarande lite statistik. översatt från andra språk!
Barcelona El Nino Maravilla
2012-03-06 12:55
Skulle någon kunna berätta vad det var Guardiola skrek på Sanchez? Testade med google translate men det blev tyvärr inte så lyckad, tacksam för svar!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-06 12:01
@,Sami:

Jääävlar vad sur Pep blev. Det första han säger är väl inte ens tillåtet att skriva här på forumet, men det andra blev han sur för att han lirade 90 minuter med Chile.. fattar inte heller varför Borghi (som förövrigt är den sämsta tränaren Chile haft på länge) spelade honom alla 90 minuter när han vet hur viktig Sanchéz är för Barca. Det sista Pep sa var; Använd hjärnan.

Icke bra Alexis..
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-06 11:51
addeh Jag läste också det där igår, låter onekligen väldigt intressant. Får hoppas att en sån eventuell diet och träningsprogram ger resultat
,Sami
2012-03-06 11:35
addeh
Klicka ner på sidan så ser du en video med Sanchez när han skadar sig och titta på Guardiolas reaktion. Fattar inte spanska men de orden han säger till Sanchez är väl inte fina ord?

elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-06 11:34
@addeh:

intressant. Det verkar ju ha funkat med Messi så det ska nog funka med Alexis också. Enda skillnaden var väl att Messi var ganska smal när han började medan Alexis är en av våra biffigaste spelare. (länktips)
Atlético addeh
2012-03-06 11:03
Läste igår att klubben ska kontrollera Alexis diet allt noggrannare, och undersöka om hans matvanor kan ha med hans ständiga skadeproblem att göra. Det mest troliga är att chilenaren får en speciell diet att gå efter, samt ett eget träningsprogram, precis som klubben gjorde med Messi för ett antal år sedan.
Barcelona ....
2012-03-06 09:38
Boixos nois?
Barcelona SamMajid
2012-03-06 07:37
Marängen i Les Rambles

''Kanske, men sånt brukar alltid jämna ut sig. Real leder ligan för att de har varit bättre på bortaplan och mer motiverade, att tjata om domarna är bara löjligt.''

Jaha, nu ska vi absolut inte snacka om domare som har fuskat åt Real Madrid, men när Dani Alves filmade på cl så ska ni tjata om att barca är filmare, fuskare och en massa annat och att vi inte hade vunnit om Pepe inte hade blivit utvisad? Ni är isåfall lika stora fuskare och era spelare är smuts, hela bunten! Kom inte mer hit och säg att vi alltid har domarna på våran sida och att våra spelare är filmare! Hela Real Madrid är smuts!
Barcelona knoxxx
2012-03-06 06:24
Roy Miyaichi;

Håller med dig om att Barcelona och Madrid är, till viss del, lika stora kålsupare. Däremot får man hålla i tanke att ALLA SPELRE HAR FILMAT NÅGONGÅNG under sin karriär. Att det uppmärksammas så mycket i just Barcelonas fall är tack vare (ett lika smutsigt fulspel) av Mourinho.

Jag kan komma på tvåhundra exempel när Arsenal filmar, liksom jag kan komma på tvåhundra exempel när United filmar. Men det bör inte ens räcka till diskussion då ALLA LAG OCH SPELARE HAR FILMAT NÅGONGÅNG. Istället bör man kolla på vad som faktiskt får igpng dessa snack v fairplay och hur vi kan förbättra oss när det gäller att påverka domarna.

I mina ögon är det absurt att man inte stänger av, eller varnar, en spelare som filmat till sig t.ex en straff efter matchen. Det borde få ner filmningarna något åtminstone.

Filmningarna har ju idag blivit så uppenbara (på repris) att det inte bör vara något problem att se för en jury.
Ryo Miyaichi !
2012-03-06 05:09
Gio/

Det var den situationen jag tänkte på och jag tycker sådant ska straffas. Precis som när pepe fick ont i en duell med cesc om det var förra matchen är osäker.

Menade inte filmare på heltid, drog bara upp några situationer jag kom på nu på nattkvisten...

Bort med fusk och våld. Hårt men schysst ska det vara.

:)
Barcelona Gio Style
2012-03-06 04:59
Ryo Miyaichi!

Fast när du räknar upp Pedro bland filmare så kan jag ju säga rakt av att du har blivit påverkad, trott eller ej, av Mourinho och media. Pedro "filmade" genom att ta sig för ansiktet när han fick en smäll på bröstet. Vad mer har han gjort sedans dess?
Ryo Miyaichi !
2012-03-06 04:40
Jag personligen har tyckt att Barca kontra real har varit lika stora kålsupare dem senaste åren där man har blivit galen på domslut och så vidare flera gånger. Tänker då främst på filmningar av busquets, pedro, macherano, di maria och pepe(!!!) fula tacklingar/efterslängar som sker utan att personen i fråga blir avstängd eller tillräckligt länge.

För mig ska fotbollsspelare utgå med ett bra exempel, för dem är ju många ungas idoler runt om i världen, och för mig gäller det allt ifrån fair play till otrohet(som giggs).

Vet att vi snackade om detta på nb tidigare, varför inte stänga av en spelare som skadar någon lika länge som skadan varar? Speciellt om det är en livsfarlig tvåfotare eller bara rent svineri...

Nu har jag kommit av mig lite. Men sjunk inte till marängernas nivå. Dom har överlag varit bättre än er även fast dom säkert fått lite fördelar. Men att pepe/ramos inte stängs av är sjukt - riktigt sjukt.

Ha en skön tisdag! Och glöm inte att kolla när Arsenal spelar brallorna av Milan ;)

Väl mött!
Barcelona Gio Style
2012-03-06 02:13
Usch, Van Bommel. Man får leta bra länge för att hitta ett större svin än honom.

Jag kan släppa domartabbarna som sker in match, många gånger är det gränsfall om det varit offside, straff and so on. Jag tycker fortfarande att domarna har gynnat asen och att vi blivit blåsta på viktiga domslut, men vad ska man göra.

Det som däremot irriterar mig något otroligt är hur hela förbundet agerar mot Barcelona kontra Real Madrid. Det är helt jävla genomtydligt att förbundet har olika regler för olika lag. ALLA ser det, men ingen säger något... helt seriöst, jag skulle skämmas som Barcafan ifall våra spelare får armbåga, stämpla och sprida konspirationsteorier utan att straffas.
Det är ÄCKLIGT agerande från förbundet och i vissa fall tycker jag att även vi har gjort dåligt ifrån oss genom att inte överklaga vissa beslut. Jag antar att klubben vill att så många som möjligt ska tydligt kunna se förbundets pinsamma agerande.

Det är fanimej en skandal att Barcelona hamnar under lupen för minsta lilla, som Piques uttalande, medans Pepe och Ramos kan misshandla spelare till vänster och höger. Att MourinHOE kan grina hur mycket som helst över domarna utan att något görs.
Förbundet i Spanien måste totalrensas för att den framstår allt mer pinsam i jämförelse med andra nationers förbund.
Barcelona Manita
2012-03-06 01:46
Van Bommel är ett riktigt svin. Leker hård o tuff och smäller till spelare otroligt fult hela tiden men när det väl smäller på honom så lägger han sig som en liten flicka, precis som Pepe.

Van Bommel är ett svin och Pepe är en psykopat.
Barcelona Gabriel
2012-03-06 00:39
Marängen i Les Rambles

Jag försvarar ingen som bär sig åt på det sättet. Jag personligen skäms över att en spelare som Van Bommel har representerat klubben jag håller nära till hjärtat. Din klubb har hela laget fullt med åsnor till spelare, smuts hela högen!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-06 00:33
Efter en tråkig diskussion igår får vi väl hoppas att starta morgondagen med en vettig diskussion. Kanske om Pep, som har byggt detta fantastiska lag ? är han genom tidernas bästa tränare eller bör han ens vara med i den kategorin tillsammans med Sir Alex, Arsene Wenger, Capello osv... ?

Aja, ni får njuta av Pep nu, jag tror att många har sett den och jag kan lova er att denna video inspirerar.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-06 00:26
Tack för ett gott skratt såhär innan läggdags Marängen i Les Rambles. Det är sånna som dig som gör att man (på riktigt) torkat sig efter ett toa besök med en vit fotbollströja ett par gånger.
Annons: