/spanien/barcelona/forum/9610.aspx/spanien/barcelona/forum/9610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-11 17:04
Startelvan;

Valdés, Alves, Puyol, Mascherano, Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc, Pedro, Messi och Cuenca.
Barcelona Blaugrana91
Valdés, Alves, Puyol, Mascherano, Sergio, Xavi, Iniesta, Cesc, Messi, Pedro y Cuenca

Startelvan
Barcelona el Maestro!
Någon annan hann innan mig.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Barça's starting XI: Valdés, Alves, Fàbregas, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Mascherano, Sergio, Pedro and Cuenca.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-11 16:59
Nu till roliga nyheter;

Puyol har fått grönt ljus från läkarna och kan spela i kväll.
Återstår att se om han tar plats i startelvan.
Laguppställning lär komma inom 15 minuter.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 16:59
Puyol has received the medical green light and is available for the game against Racing tonight #fcblive

Härligt!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-11 16:37
elegantzidane

Cred till dig för att någon äntligen kan vara någorlunda objektiv även fast alla kanske inte kommer hålla med om det du skrev.
Barcelona el Maestro!
2012-03-11 16:31
elegantzidane:
Jag håller med dig där. Bra sagt. Ibland måste man nog ta av sig sina mörka glasögon för att få se lite mer nyans...
Real Madrid elegantzidane
2012-03-11 16:27
Kul att forumet är öppet igen. Man har helt klart börjat tröttna på fusk anklagelser hit och dit. Både på Real supportrar som anklagar Barca för fusk och vice versa. Jag själv är inget helgon, det har hänt att jag anklagat Barcelona för fusk någon match osv, men när man tänker efter så blir det fånigt.

Båda lagen får fördelar och domslut emot sig, men att något lag systematiskt skulle gynnas. Nja, jag tvivlar starkt på det. Real Madrid och Barcelona är till att börja med två stora och mäktiga lag. Hade något lag medvetet fått fördelar så hade det andra laget satt dit dom.

Jag säger så här. Titlarna Barcelona har tagit har dom förtjänat tack vare ett fantastiskt spel och jag personligen har aldrig sett ett lika välbalanserat och dominant lag(Guardiola tiden). Vinner Real La Liga så gör dom det tack vare att dom va det bästa laget. Tills motsatsen är bevisad, det samma gäller Barcelona.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-11 16:23
Hombre -

"Var Barcelona värdiga vinnare av CL de senaste två gångerna enligt dig?"

För dig är det en jätte svår fråga, men för de allra flesta fotbollsälskare, fotbollsjournalister och experter så är svaret hur enkelt som helst.
Svaret är helt enkelt - Ja !!

Mou och journalisterna på Marca o As håller säkert inte med. Men ni är i en enorm stor minoritet här.

Barcelona el Maestro!
2012-03-11 16:21
"...Utan att han beklagade över varför Barcelona alltid får med sig domarna av Uefa."

Löjligt uttalande av dig där. Nästan barnsligt.

Hade du velat se Champions League ligga på samma nivå som La Liga när det gäller domare? Frågar du mig skulle jag säga att det hade varit katastrof i så fall. Då hade dåliga förlorarna Mourinho och Wenger fått som dem jämt vill. Uefa tillåter exempelvis inte att halv galna spelare sparkar spelare hur de vill. Tack och lov att kriterierna är klara för domarna en gång för alla.

Tänk dig att ha en Champions Leagueturnering med nivå på domarna som den spanska ligan? Det hade tappat sitt värde då.
Det som är bra med turneringen Champions League är att Uefa arbetar med att hålla nivån högt. Det går dessutom att döma en spelare i efterhand. Man kan inte uttala sig som vill efter matcherna. Det gäller att visa respekt vilket man ska göra inom sporten. Alla vet om det, tränare, spelare och domare. Det är därför vi numera ser att spelare sköter sig bra. Snart har vi dessutom TV-kameror som ska användas i matcherna när domarna inte kan avgöra

. Den spanska ligan är den värsta ligan när det gäller domarnivån. Det är väldig synd om mindre lagen som dagligen rånas av poäng. Inte fan tar någon seriös på när tränaren för Betis klagar. Det vet till och med domarna om.

Skulle du alltså jämföra Champions League med de inhemska ligorna så är Champions League en ren turnering. Tycka i övrig vad vill som supporter om hejar på ett lag som har förlorat en match. Mourinho vet om att han inte går vidare till final om han inte sköter sina kort rätt. D.v.s. om han inte ser till att spelarna fokuserar på att spela fotboll. Ligan går dock an. Det vet vi.
Barcelona Alexis92
2012-03-11 16:21
Den där filmen gjorde bara att min saknad för villa blev större. Fan vad jag saknar honom!
2012-03-11 16:04
*sen de vann mot oss i ligan BTW och 1 seger på de 13 senaste matcherna
Postat via SvenskaFans-appen
2012-03-11 16:02
Man kan ju förstå att Real är avundsjuka på Barca. Det var ju trots allt nästan 4 år sen de vann mot Barca
Barcelona Ibillay
2012-03-11 15:58
Blaugrana91

Men enligt Mourinho så var hans plan att få 0-0 hemma och sen avgöra på Camp Nou..Haha komiskt

hahahahahahaha vilken drömmare denne man är alltså
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 15:50
Det är bara så komiskt att Realfans pratar som att de förtjänade att gå vidare till final förra året i CL..Patetiskt var ordet.

I semin så spelade Reals som ett fegt bottenlag, Pepe gick in med en ful satstning som var ett rött kort. Real får skylla sig själva att psyktet åkte ut.
Sen spelade det ingen roll om Pepe hade varit kvar på plan eller inte, Barca hade ändå vunnit. Real hade i princip inga skott på mål i den matchen och Barca ägde spelet totalt.
Men enligt Mourinho så var hans plan att få 0-0 hemma och sen avgöra på Camp Nou..Haha komiskt.
2012-03-11 15:45
Shanghai - SHOOT ME $12

Wow, fantastisk klipp!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-11 15:34
Highlights från VM 2010 det är bara klipp från Spaniens matcher. Fy fan Pedrito var på en "Messi nivå" mot Tyskland.

Rekommenderas starkt!
2012-03-11 15:19
Hombre Du påpekar att vi fått med oss domaren mot Real, Chelsea och Arsenal och inte förtjänade CL titlarna. Då borde du väl också kunna erkänna att vi borde gått till final 2010 eller? Att du tar upp matchen mot Real tycker jag är lite lustigt. Varenda gång Real får en spelare utvisad mot Barca ÄR den felaktig och Mourinho påpekar detta varje gång. Samtidigt tvärtom när vi får någon spelare eller domslut emot oss då är det knäpptyst i media. Tycker du inte det är lite märkligt?
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-11 15:16
Hombre

Hade hållit med dig vad gällande liga-spelet, det brukar oftast vara så i regel. Men det går inte att blunda för att Real fått otroligt mycket med sig denna säsongen och Barca fått mer emot sig än vad de fått med sig.

Med det sagt tycker jag fortfarande Real är värdiga 1:or för tillfället då vi inte lyckades grinda med oss resultat när vi väl låg etta.

Och sen vill jag gärna att du påpekar var vi fick hjälp av domaren mot er? Pepe skulle fått rött kort.
2012-03-11 15:09
Fyfan vad skönt det ska bli och se världens absolut bästa lag spela fotboll idag!

Som jag har längtat!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-11 15:08
Plastlaget vinner återigen med hjälp av domarna, inget att klaga över egentligen för det har varit så den här säsongen.

Hade jag varit en Madridista (usch) så hade jag aldrig varit glad över mitt lag med tanke på all hjälp.
Barcelona DM1982
2012-03-11 15:06
@Hombre - In Mourinho We Trust:

Jaha, nu blev det plötsligt en svår fråga och det ska problematiseras.

Du är inte konsekvent, det är inte bra för du framstår som oärlig i debatten.

Att du har mage att komma med ursäkter för det Mourinho gjorde, pinsamt.

Finns ingen anledning att diskutera med dig eftersom du inte kan se felen från din sida, allt handlar om vilka fel som Barcelona gör.

Jag är inte förvånad över din oärlighet, tyvärr är det så många maränger resonerar.
Real Madrid Hombre - In Mourinho We Trust
2012-03-11 15:05
Hetfeild

Ligaspel så kan man inte skylla på domare. Jag har inget att skylla på Barcas senaste tre ligatitlar. Men i CL där det är färre matcher så kan en rejäl domartabbe i en match förändra förutsättningarna helt och hållet för en utslagsrunda.

Med andra ord det är känsligare att ha domaren emot sig och med sig i CL än i ligaspel.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-03-11 15:01
Hombre - In Mourinho We Trust

Ska du gå in på onside och offside situationer borde du isåfall nämna Sanchez x2 frilägen mot er, en i CDR och en i ligan. Situationen med Xavi, Iniesta & Coentrao är en bedömnings fråga och om du går domarkurser så ser du hur offside regeln ändras smått hela tiden. Jag snackar om självklara situationer så som Alonsos handboll igår eller Pepe när han ''får ont i magen'' mot Getafe efter att han räddat en boll med armen.

Onödigt att ta upp Pepes röda kort mot Barca då du har helt fel, du kan ju ta och fråga vilken professionel domare som helst om det var korrekt dömt. Jag kan säga dig att åtminstone 9 av 10 kommer säga Pepe skulle ha haft ett rött kort.
Sedan att du nämner Arsenal är ju helt sjukt, den matchen fick Barcelona 1 mål bortdömt samtidigt 2 straffsituationer där 1 var solklar när Messi blir fäld precis på straffområds linjen.

Men du säger alltså att ni är värdiga vinnare när ni vinner Ligan, men Barcelona var inte värdiga CL vinnare. Mourinhos dubbelmoral verkar ha smittat på alla madridistas, hoppas för eran skull ni kommer öppna ögonen den dagen han lämnar.

EDIT: Tycker du att ni vann matcherna rättvist mot Valencia, Getafe, Rayo Vallecano & Mallorca, eller hade ni flyt att dommaren ''såg fel/inte såg''?
Barcelona Hetfield
2012-03-11 14:57
Hombre

Jag vet inte om du är dum eller ett troll.

Så du påstår att när Real Madrid vinner en titel så är de värdiga vinnare och att vi ska buga och erkänna det, men när Barcelona vinner en titel så är det på tveksamma grunder och att vi får fördelar.

Fantastisk logik.
Real Madrid Hombre - In Mourinho We Trust
2012-03-11 14:54
El Nino

Real har fått en del emot sig av domarna med diverse offside som blvit onsides och motståndare som skulle blivit avblåste för offside men inte blivit det. Ett bra exempel är att Barcelona hade en spelare i offside position innan Xavis mål.

DM1982

var Barcelona värdiga vinnare av CL de senaste två gångerna enligt dig?

Svår fråga, viss innehåller CL många matcher. Men dem gavs helt klart mycket bättre förutsättningar att vinna av domarna enligt mig. Chelsea, Arsenal och Real är lag som haft sämre förutsättningar att vinna mot Barcelona i CL pga domarna. Det är svårt för mig att tycka att Barcelona var värdiga vinnare när dem fått bättre förutsättningar att lyckas tack vare horribla utvisningar på motståndarna och en domarskandal som saknar ett motstycke(stamford bridge).

Var det fel av Mourinho att komma med dessa grundlösa anklagelser om domarkorruption?

Jag tror inte att det är exakt det Mourinho gjorde. Han beklagade över att Barcelona alltid fått med sig domarna sig domarna i CL slutspelen. Sen sa han att det kanske är för att dem har Unicef på tröjorna som en retorisk fråga. Det har inget med anklagande mot Unicef eller korruption anklagelser. Utan att han beklagade över varför Barcelona alltid får med sig domarna av Uefa.

elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-11 14:53
thug 4 life.
Grace/Wastelands
2012-03-11 14:46
DM1982

Förstår du väl själv. Den principen gäller ju bara när Real Madrid vinner. Om Real inte tar hem en titel så är det fel, domarn har gjort en usel säsong. Om Real Madrid vinner en säsong med mycket domarhjälp så är allt i sin ordning. Förstår inte ens varför du behöver ställa så dumma frågor. Allt är i sin ordning igen. Allt är som det ska vara, Real Madrid vinner, domarna är usla och framförallt. Domarna har objektivt gjort sin första klockrena säsong på 4 år. De tre tidigare åren har domarna sugit, Men i år har dem faktiskt varit riktigt riktigt bra. Det avslöjar ju ligatabellen om inte annat.
Barcelona DM1982
2012-03-11 14:42
@Hombre - In Mourinho We Trust:

Korrekt, den som vinner ligan är bäst.

Det samma gäller den som vinner CL, den som vinner är bäst och ska erkännas som det.

Konstigt att det under flera år har kommit pinsamma anklagelser om FC UEFALONA och annan korruption, väldigt ofta från Real-håll. Till och med er tränare har kommit med sådana anklagelser.

Så, då är frågorn från mig till dig, var Barcelona värdiga vinnare av CL de senaste två gångerna enligt dig? Var det fel av Mourinho att komma med dessa grundlösa anklagelser om domarkorruption?

Två mycket enkla frågor.
Annons: