/spanien/barcelona/forum/961.aspx/spanien/barcelona/forum/961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-03 00:27
Fan alltså, jag blir mer o mer besviken på Arda. Han tar inte för sig=(. Helt ärligt så tror jag att dagens match var positivt idag. Spelarna måste komma ner på jorden.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 00:20
Rakitic, vilken match han gör. Han måste täcka upp sin egna yta och Messi (som vägrar försvara) på samma gång och gör det sjukt bra. Om alla spelare i vårt lag hade Rakitic inställning så hade vi krossat Real.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Coach Pep.
2016-04-03 00:12
Fan, whiskeyflaskan är det enda som kan rädda denna kväll. Just nu bryr jag mig inte om vi leder ligan eller kommer vinna den. Vi förlorade mot våra fiender, det betyder allt. Det är oacceptabelt oavsett hur rund bollen är, eftersom vi är bättre och verkligen dominerade matchen fram till 1-0 och ett tag efter det. Det var rentav klasskillnad, men på något sätt imploderar vårt försvar och deras förbaskade kontringar ger utslag. Hur fan lyckas vi med det? Jag orkar inte tänka på taktik, det här var helt enkelt resultatet av att vi trodde oss vara förmera, och lallade bort matchen till Madrids fördel tack vare brist på disciplin. Det finns inga ursäkter, de vita besegrade oss. Det var inte någon enskild spelares fel, vi är ett lag. Detta var en mycket olycklig och odräglig incident och en skymf mot vår hemmaborg. Låt oss ta förlusten som män och gå vidare.
Barcelona Reymar
2016-04-03 00:09
Kollar om på matchen just nu och en sak jag märkte är att Messi spelade centralt hela andra halvlek och Rakitic/Arda fick spela som ytter vilket lämnade stora ytor i mittfältet. Ny taktik från Lucho? Seriöst hur Fan tänker han? Messi har inte spelat en match centralt denna säsong men helt plötsligt spelar han centralt mot ett Real som stängt till mittfältet och Marcelo( Reals svaga länk defensivt) fick ingenting att jobba med defensivt hela matchen samtidigt som han hade hela kanten öppen.

Lucho lever på MSN och har dom en dålig dag ja då syns hans stora brister. Leder man matchen så kan man Fan inte spela så offensivt med ytterbackarna i offensiv plan halva. Även om Alba står för grova felpass som leder till båda målen så visar Lucho idag att han är en dålig matchcoach som viasat så fint påpekade.
Barcelona Yaya24
2016-04-03 00:08
Håller helt med, Real hade ingenting på deras vänsterkant så länge Rakitic var på plan. Direkt efter han bytes ut så var de öppen gata där
Dybala21Messi10
2016-04-03 00:04
Vilken besvikelse det blev. Första 10 trodde man att det skulle bli en promenad i parken. Men nej, spelarna ville annat. MSN var helt omotiverade, ingenting gick rätt för de, jag är mest besviken på Neymar som inte uträttade någonting.

Och så en annan sak, Arda får inte ens nämnas i samma mening som Rakitic. Rakitic är vital för Barcelona, det såg vi idag. Varför byte Enrique ut honom? Han dödade ju matchen där.En av få som kan lämna Camp Nou med huvudet högt. Kung Ivan!
Barcelona Yaya24
2016-04-03 00:04
Fyfan va dålig målvakt Bravo är, en riktig sopa.
Barcelona Capitan
2016-04-02 23:59
Barcelona Mido
2016-04-02 23:57
Matchen var seg, somnade nästan. Märkte tydligt att båda lagen var slut körda efter Fifa veckan. MSN var helt ur balans särskilt Suarez som kunde avgöra tidigt. Ronaldo var heeeelt osynlig, men det handlar om små marginaler eller millimeter. Gratulerar Madrid för vinsten, nu måste våra spelare lägga på högre växel för att kamma hem ligan, inga matcher är lätta. Godnatt
Vlom
2016-04-02 23:57
Detta tar emot att säga, men Messi var en jävla besvikelse idag.

Argentinaren var som ett spöke 80% av matchen, slog dåliga passningar, tappade bollen stundtals. Och bortsett från när denne hade 2-3 bra dribblingar, så sket Messi fullständigt i att faktiskt röra sig fortare...

Jag har skyhöga krav på en person som sägs vara världens bäste fotbollsspelare genom alla tiderna, en sådan undermålig insats kan självklart inte accepteras.

Eftersom att vi ständigt hyllar Suárez, Messi och co när de spelar äckligt bra så är det inte mer än rätt att kritisera dessa när de spelar dåligt.
Barcelona Capitan
2016-04-02 23:55
Efter flera mediokra prestationer över flera veckors tid, kulminerade det hela i en av de mest arrogant utförda matcherna jag bevittnat i mitt liv. Spelarna visade en otroligt respektlös inställning gentemot alla culés, alla åskådare som betalat och framförallt Cruyff, varav hans son och sonson tvingades smärtfyllt se på spektaklet. Det var otroligt plågsamt att bevittna våra bästa - världens bästa - spelare visa en sådan fullkomligt äcklig likgiltig attityd. Jag lider med Cruyff och hans familj. Jag lider med alla besvikna culés som dök upp i TV-rutan. Jag lider med världens fattiga och krigsdrabbade, när jag vet om att dessa överbetalda divor till stjärnor kan oförtjänt sova tryggt i sina miljardbyggen. Jag vill lyfta fram Alves, Mascherano, Busquets och Rakitic som lämnade blod, svett och tårar på gräsmattan. Men jag vill framförallt lyfta fram Gerard Piqué. Passionen, mognaden, kämpandet och den oändliga kärleken för våra färger hade inga gränser idag för Geri och jag fick gnugga ögonen i tron att jag såg en lockig kalufs visa sig på hans katalanska huvud. Idag förstod jag att vi har en framtida kapten i honom. Gerard Pique spelade som en tvättäkta Barcelona spelare och han kändes hemma. All eloge till vår Captain Catalunya idag, han förtjänade en vinst. Precis som er har jag även svårt att förstå Luchos val av taktik. En del av förlusten ligger i detta, men desto mer i spelarnas tama inställning. Messis centrala position var det avgörande taktiska misstaget ihop med det avvaktande (läs fega) spelet med boll. Ett byte och med en spelare som kom in och förstörde mer än han hjälpte. Ardas prestation var så sorglig att bevittna. Han ser oerhört seg, långsam och rentav otränad ut i jämförelse med resterande lagkamrater. Faktum är att vi tappade totalt kontroll när Ivan byttes ut och för mig är det obefintligt att Lucho blev helt paralyserad trots Reals press. Trots detta kan jag inte lasta Arda för förlusten då andra spelare bär större ansvar, men jag kan inte undgå vilken enorm besvikelse han var idag och varit denna säsong. Dessutom vill jag framföra att Bravo gjorde en extremt tam prestation, utan att försöka ordentligt på alla målen och ingav en allmänt instabil känsla. Utöver allt detta var Real Madrid det starkare laget och är välförtjänta vinnare, så förlusten orsakar inte en alltför djup depression med det i tankarna. Grattis till alla snorungar till maränger, ni är väldigt hatade, men just nu säger jag bara njut. Vi har en del intressanta Clasico möten framöver mot Zidane. Mot ljusare tider! ¡Visca el Barca y tots units fem forca!
Barcelona Vronskij
2016-04-02 23:37
@grande jw:

Jag tycker det är ett luddigt begrepp, väldigt svårt att bedöma ett helt lags inställning. När de tappade 2-0 mot Espanyol förra våren efter att ha säkrat ligan matchen före kan man ganska lätt se nonchalansen. Men en tajt hemmamatch mot Madrid som kunde ha slutat hur som helst, nja. Efter att Cruyff dött dessutom.

Det är lite som begreppet finsk sisu. Mest trams.

Barcelona Liunil Masse
2016-04-02 23:37
Att Lucho kan acceptera sån skitinställning från några spelare i laget ger mig inte bra vibbar. Är MSN större än tränaren? För vartenda jävel kunde se att de inte försvara med resten av spelarna. Jag trodde att en förändring skulle ske efter paus men icke, varför?

Lucho byter för fan aldrig ut någon av MSN heller, vågar han inte?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-02 23:36
Den som får väl godkänt är busket. Pique var grym innan 1-1. Men det Piques fel vid 1-1. Sen vid 1-2 var det Alves som mer mindre ger bort bollen till CR. Alltså ingen annan får godkänt förutom Busket. Tycker synd om Busket som står för grym insats.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-02 23:36
Den som får väl godkänt är busket. Pique var grym innan 1-1. Men det Piques fel vid 1-1. Sen vid 1-2 var det Alves som mer mindre ger bort bollen till CR. Alltså ingen annan får godkänt förutom Busket. Tycker synd om Busket som står för grym insats.
Barcelona wallmannen
2016-04-02 23:34
Alba var bedrövlig, ja. Annars, det känns som laget blir alldeles för långt i slutet på matchen. Så har det sett ut en tid och det funkar för det mesta inte. Det måste bli mer kompakt, speciellt när en ledning eller oavgjort resultet ska försvaras. Självklarheter egentligen. Sättet att tappa boll vid 2-1 målet är ju bedrövligt.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-02 23:32
Det är i sådana här stunder som man saknar xavi! En som kan hoppa in och styra spelet och lugna ner det.
Vlom
2016-04-02 23:26
På Les Rambles är det nämligen väldigt många människor som är jävligt snabba att hacka och korsfästa Mathieu (eller "Marlboro" som vissa brukar säga) när denne gör en mindre godkänd insats. Men när Alba idag gjode en horribel insats mot ett lag som under säsongens gång underpresterat avsevärt på bortaplan under Zidane, så är kritiken mot honom inte lika intensiv... När Alba befinner sig på den sista tredjedelen av planen, så är han faktiskt värdelös. Antingen gör katalanen en dålig pass eller slår en hemsk dålig inlägg samt och hans avslut är inget att hänga upp i granen direkt. Alba är så hetlevererad till den grad att han börjar protestera/gnälla mot motspelare och domare vid den minsta lilla som går emot honom. Det är än mer besvärligt när Alba tappar bollen uppe på planen och motståndarlaget gör en kontring på hans kant samtidigt som Alba bara står och vevar med sina armar och klagar på domaren. Vilket gör att han lämnar Mascherano och Piqué alltför ensamma när motståndarlaget gör sin anstormning. Vi MÅSTE köpa en vänsterback som faktiskt kan ge Alba en rejäl konkurrens om vänsterbacksplatsen. Edit: Jag ska göra en kovändning gällande Ricardo Rodriguez och ser mer än gärna att han kommer till oss, vi behöver en rejäl förstärkning gällande vår vänsterbacksuppsättningen.
Barcelona wallmannen
2016-04-02 23:25
DM1982 14 poäng på de sista sju omgångarna...Fyra segrar och två oavgjorda räcker alltså.. Komvux here I come!
Barcelona enkos
2016-04-02 23:23
Real vinner mot Barca på Camp Nou och bryter den långa sviten. Zidane överlistar LE och vinner sin allra första El clasico som tränare. BBC slår MSN med 2-0 Ronaldo mest hatade och mest utbuade varje gång han rörde bollen avgör matchen och tystar Camp Nou. Ja, det var med andra ord perfekt match vi gjorde. God natt.
Barcelona FCB_Messi
2016-04-02 23:19
Första jag tänkte på när jag vakna idag "gött med el clasico hoppas vi inte förlorar och hoppas i så fall inte Ronaldo av alla avgör".. Sista jag tänker på när jag ska sova nu "jävla skitmatch vi torskade och Ronaldo avgjorde"..........
Barcelona DM1982
2016-04-02 23:14
[QUOTE=wallmannen]Kul match... Sju matcher kvar... Fyra segrar och tre oavgjorda räcker för ligaseger? Finns det nån matematiker här? [/QUOTE] Barça har bättre inbördes mot både Real och Atletico. Det är sex poäng till Atletico som måste förbi Barça poängmässigt så det är egentligen sju poäng. Real ligger sju poäng bakom och måste förbi så det är åtta poäng. Två förluster till för Barça och de hamnar på samma poäng som Atletico. Två förluster och ett kryss och Atletico är förbi. Osv.
Barcelona jefecito
2016-04-02 23:13
Matchen tappades när Rakitic gick ut.

Jag tror att Arda var Luchos värvning, och att han därför vill spela in han i laget. Men dessvärre så har Arda utefter hans prestationer i de matcher han spelat inget att göra i Barca. Det hade varit bättre att ta in Roberto än Arda.
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-02 23:11
Alba, Alves,Adra AAA va inge bra punkt slut likaså MSN.
Barcelona neymar JR
2016-04-02 23:10
Nej jag skyller förlusten på lucho, han borde veta vilka spelare som är taggade inför matchen. Speciellt med tanke på att vi hade 10 poängs försprång så borde han lagt en närmre eftertanke på det. Spelare som rafinha, Roberto, Vidal och arda hade velat betydligt mer. Pinsamt att se den här loja attityden på hemmaplan när man hedrar Cruyff. Man gav honom en käftsmäll istället för underhållning.
Barcelona Zyzz
2016-04-02 23:09
Nu har vi tappat ledningen två matcher i rad. Inte bra! Tur som fan att detta var en betydelselös match och inte första mötet i en CL-semi eller liknande. Hade detta varit CL så hade det sett mörkt ut nu. Så skönt att det inte betyder ett skit mer än lite sveda & värk. Anfallsspelet är katastrof. Det känns som att MSN är ur form. De lyckas inte med någonting i princip. Får hoppas att de taggar till på tisdag!
Barcelona enkos
2016-04-02 23:09
Jag har tidigare påpekat Albas brister och att han kostat oss en del och det ofta händer att när han gör fel så tappar vi poäng eller förlorar. Andra var snabba på att försvara honom och hävda att han är världens bästa vänsterback.
Barcelona wallmannen
2016-04-02 23:08
Kul match...

Sju matcher kvar... Fyra segrar och tre oavgjorda räcker för ligaseger? Finns det nån matematiker här?

Barcelona erkano
Arda är suverän på plan i Turkiet och Atletico. Barcelona använder honom heeelt fel. Arda är grym punkt slut.
Barcelona grande jw
@Vronskij:

Inte för att vara sådan men om du inte såg nonchalansen och inställningen hos spelarna idag så måste du varia blind. Det var inte "taktikten" det var fel på. Spelarna har annat i fokus. Medvetet eller inte kan ingen säga. Men den här matchen hade ingen betydelse och det kanske är svårt att prestera på topp när man innerst inne vet att så är fallet?
Annons: