/spanien/barcelona/forum/9601.aspx/spanien/barcelona/forum/9601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2012-03-11 17:11
Barcelona el Maestro!
2012-03-11 17:10
Sentuary:

City kvitterade men bra domarninsats gör att de förlorare ändå.

Edit: Jag såg inte Citytränaren protestera heller.
Barcelona Siempre Barça
orka orka orka med cuencaaaaaaaaaaaaaaaaa
Barcelona el Maestro!
Sentuary:

City kvitterade men bra domarninsats gör att de förlorare ändå.
Barcelona Sentuary
2012-03-11 17:08
Säg vad ni vill om PL, men där tillåts inte City ta 11 segrar i rad ala Madrid. Sevilla, Atletico och de övriga lagen ta lärdom av Swansea!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2012-03-11 17:08
trebackslinje alltså, mjo vi får se hur det går inledningsvis då. Håller med nedan, Dags för Pedrito att visa det vi vet att han kan!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-11 17:07
Okej, så nu ska man börja klaga över 3-4-3 igen, eller kommer Puyol spela vänsterback och Busquets mittback? Nåja, man ska inte döma på förhand.
Barcelona el Maestro!
Låt oss hoppas på att Messi gör lika många mål som senast. I alla fall ett hat-trick, skulle sitta bra idag. Allt annat är underkänt i betyg;-).
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Småtrevlig startelva. Fast det blir alltså en trebackslinje igen... och ja förstår inte hur Tello kan hållas utanför startelvan. Inget ont om Cuenca eller Pedro men Tello är hetast i nuläget och sådant bör resultera i speltid.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Hahaha 2 backar och 8 mittfältare! Härligt!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-11 17:06
Idag vill jag se Pedro göra en riktigt bra match. Bevisa för oss att du är värd en plats i startelvan Pedro!
Barcelona Trippeln
Inte trebackslinje igen!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Ser ut och bli en 3 backs linje
Ser ut och bli en 3 backs linje
2012-03-11 17:04
Startelvan;

Valdés, Alves, Puyol, Mascherano, Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc, Pedro, Messi och Cuenca.
Barcelona Blaugrana91
Valdés, Alves, Puyol, Mascherano, Sergio, Xavi, Iniesta, Cesc, Messi, Pedro y Cuenca

Startelvan
Barcelona el Maestro!
Någon annan hann innan mig.
Barça's starting XI: Valdés, Alves, Fàbregas, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Mascherano, Sergio, Pedro and Cuenca.
2012-03-11 16:59
Nu till roliga nyheter;

Puyol har fått grönt ljus från läkarna och kan spela i kväll.
Återstår att se om han tar plats i startelvan.
Laguppställning lär komma inom 15 minuter.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 16:59
Puyol has received the medical green light and is available for the game against Racing tonight #fcblive

Härligt!
2012-03-11 16:37
elegantzidane

Cred till dig för att någon äntligen kan vara någorlunda objektiv även fast alla kanske inte kommer hålla med om det du skrev.
Barcelona el Maestro!
2012-03-11 16:31
elegantzidane:
Jag håller med dig där. Bra sagt. Ibland måste man nog ta av sig sina mörka glasögon för att få se lite mer nyans...
Real Madrid elegantzidane
2012-03-11 16:27
Kul att forumet är öppet igen. Man har helt klart börjat tröttna på fusk anklagelser hit och dit. Både på Real supportrar som anklagar Barca för fusk och vice versa. Jag själv är inget helgon, det har hänt att jag anklagat Barcelona för fusk någon match osv, men när man tänker efter så blir det fånigt.

Båda lagen får fördelar och domslut emot sig, men att något lag systematiskt skulle gynnas. Nja, jag tvivlar starkt på det. Real Madrid och Barcelona är till att börja med två stora och mäktiga lag. Hade något lag medvetet fått fördelar så hade det andra laget satt dit dom.

Jag säger så här. Titlarna Barcelona har tagit har dom förtjänat tack vare ett fantastiskt spel och jag personligen har aldrig sett ett lika välbalanserat och dominant lag(Guardiola tiden). Vinner Real La Liga så gör dom det tack vare att dom va det bästa laget. Tills motsatsen är bevisad, det samma gäller Barcelona.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-11 16:23
Hombre -

"Var Barcelona värdiga vinnare av CL de senaste två gångerna enligt dig?"

För dig är det en jätte svår fråga, men för de allra flesta fotbollsälskare, fotbollsjournalister och experter så är svaret hur enkelt som helst.
Svaret är helt enkelt - Ja !!

Mou och journalisterna på Marca o As håller säkert inte med. Men ni är i en enorm stor minoritet här.

Barcelona el Maestro!
2012-03-11 16:21
"...Utan att han beklagade över varför Barcelona alltid får med sig domarna av Uefa."

Löjligt uttalande av dig där. Nästan barnsligt.

Hade du velat se Champions League ligga på samma nivå som La Liga när det gäller domare? Frågar du mig skulle jag säga att det hade varit katastrof i så fall. Då hade dåliga förlorarna Mourinho och Wenger fått som dem jämt vill. Uefa tillåter exempelvis inte att halv galna spelare sparkar spelare hur de vill. Tack och lov att kriterierna är klara för domarna en gång för alla.

Tänk dig att ha en Champions Leagueturnering med nivå på domarna som den spanska ligan? Det hade tappat sitt värde då.
Det som är bra med turneringen Champions League är att Uefa arbetar med att hålla nivån högt. Det går dessutom att döma en spelare i efterhand. Man kan inte uttala sig som vill efter matcherna. Det gäller att visa respekt vilket man ska göra inom sporten. Alla vet om det, tränare, spelare och domare. Det är därför vi numera ser att spelare sköter sig bra. Snart har vi dessutom TV-kameror som ska användas i matcherna när domarna inte kan avgöra

. Den spanska ligan är den värsta ligan när det gäller domarnivån. Det är väldig synd om mindre lagen som dagligen rånas av poäng. Inte fan tar någon seriös på när tränaren för Betis klagar. Det vet till och med domarna om.

Skulle du alltså jämföra Champions League med de inhemska ligorna så är Champions League en ren turnering. Tycka i övrig vad vill som supporter om hejar på ett lag som har förlorat en match. Mourinho vet om att han inte går vidare till final om han inte sköter sina kort rätt. D.v.s. om han inte ser till att spelarna fokuserar på att spela fotboll. Ligan går dock an. Det vet vi.
Barcelona Alexis92
2012-03-11 16:21
Den där filmen gjorde bara att min saknad för villa blev större. Fan vad jag saknar honom!
2012-03-11 16:04
*sen de vann mot oss i ligan BTW och 1 seger på de 13 senaste matcherna
2012-03-11 16:02
Man kan ju förstå att Real är avundsjuka på Barca. Det var ju trots allt nästan 4 år sen de vann mot Barca
Barcelona Ibillay
2012-03-11 15:58
Blaugrana91

Men enligt Mourinho så var hans plan att få 0-0 hemma och sen avgöra på Camp Nou..Haha komiskt

hahahahahahaha vilken drömmare denne man är alltså
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 15:50
Det är bara så komiskt att Realfans pratar som att de förtjänade att gå vidare till final förra året i CL..Patetiskt var ordet.

I semin så spelade Reals som ett fegt bottenlag, Pepe gick in med en ful satstning som var ett rött kort. Real får skylla sig själva att psyktet åkte ut.
Sen spelade det ingen roll om Pepe hade varit kvar på plan eller inte, Barca hade ändå vunnit. Real hade i princip inga skott på mål i den matchen och Barca ägde spelet totalt.
Men enligt Mourinho så var hans plan att få 0-0 hemma och sen avgöra på Camp Nou..Haha komiskt.
Annons: