/spanien/barcelona/forum/9600.aspx/spanien/barcelona/forum/9600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-03-21 13:31
El corazon Hoppas du var ironisk där hahah
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-03-21 13:30
Skulle vara dumt att sälja Pedro. Finns ingen i Barca med samma löpvilja och hans press på motståndarna är otrolig. Han är en grovjobbare, inte någon utpräglad målskytt.
Barcelona Napao
2012-03-21 13:29
Dom som vill Barca ska köpa Bale skulle vara kul att höra varför det är värt kasta ut pengarna på han.
Släppa Pedro är en av det dummaste jag läst.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-21 13:23
Att folk vill ha ut Pedro är inget chockerande. Dock bara sorgligt och visar hur länge de varit Barcafans/kollat på fotboll.

FM är inte verkliga livet grabbar..
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-21 13:18
Mojito - Culé (un estilo de vida)

True shit
"Hazard skulle aldrig klara av att göra det grovjobbet Pedro gör och samtidigt leverera poäng. Oavsett om han må vara en supertalang eller ej. "

Blaugrana1990

Men nu när jag tänker efter tror jag inte på Pedro, han kommer ju aldrig börja prestera igen. Sälj Pedro, Busquets som är alldeles för överskattad, Tello som aldrig kommer bli något annat än en medelmåttig 100 meterslöpare och Cuenca som endast är bra på slå inlägg och ersätt dem med, förutom Neymar och Alba även Bale, Götze och Hazard! Vilket Dreamteam!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-21 13:18
Blaugrana1990

Håller med, För Bojan är ju en bättre spelare....NOT.

Sedan kommer Pedro bevisa för alla haters att han är en grym spelare..Han kommer vara grymt avgörande i CL, var så säkra.
Barcelona TELLO
2012-03-21 12:55
Mojito - Culé (un estilo de vida)
håller med dig Pedro är frf kung med sin snabbhet och qvickhet säger allt !
Barcelona Koeman!!
2012-03-21 12:54
Pedro för dålig? Han är väldigt viktig för Barca, allt annat är skitsnack.
Barcelona TELLO
2012-03-21 12:54
Säger bara en sak grabbar kolla istället barcas nya talang cristian tello varje match han spelat har han presterat enormt om han inte gjort mål har han fixat mål chansen. förtjäntar ett a-lags kontrakt ! sen en sak till VISCA CULÉ !!
Barcelona Gabriel
2012-03-21 12:50
Blaugrana1990

Är han för dålig? Det hörde man aldrig förra året, eller året innan det. Han har haft ett jobbigt år och inte varit i den bästa formen. Det är lite skillnad på det. Ska man sälja han för det, trots att han bevisat hur bra han kan vara och hur viktig han har visat sig vara för oss när han väl varit i form?

Ska vi köpa tillbaks honom då också om han blir lika bra som innan då eller?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-21 12:45
Om vi säger så här - Pedro är kvar så länge Guardiola är kvar.

Bara för några dagar sen (efter Sevillamatchen) sa Pep följande om Pedro;

Tack vare Pedro, som sprang för tre (spelare), kunde övriga prestera som de gjorde. Om han nu får kämpa lite extra än vanligt beror det på hans skador som gjort att han förlorat lite av sin kontinuitet och högstanivå. Och vi behöver en Pedro som presterade som han gjorde mot Sevilla.

Hazard skulle aldrig klara av att göra det grovjobbet Pedro gör och samtidigt leverera poäng. Oavsett om han må vara en supertalang eller ej.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-21 12:45
fan vad jag äcklas av er värvningskåta kids som vill ha ut pedro, som vunnit allt som går att vinna, ger 100% i varje match och är fostrad av Barca och köpa in Hazard.

hade jag varit mod hade det blivit instant ban.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-21 12:37
Barca störst på Facebook! Och ny Barca app kommer! http://www.fotbollskanalen.se/1.2580915/2012/03/21/barcelona_storst_pa_facebook
Blaugrana1990
2012-03-21 12:33
Gabriel

Vad är det för konstigt med det? Pedro är för DÅLIG fotbollspelare för att spela i Barcelona. Sen att vi har dåligt med reserver för tillfället (då Bojan sålts, Villa är skadad samt inga andra ersättare) är en annan sak.
Barcelona Gabriel
2012-03-21 12:28
traktorsazi

Ut med Pedro? Are you being serious?
Barcelona Gabriel
2012-03-21 12:25
traktorsazi

Abidal ska fortfarande ha en plats i laget, så klart. Men han blir äldre och äldre, det är inget man kan förhindra. Jag är inte den sorten som anser att äldre nödvändigtvis betyder sämre. Däremot är jag av den sorten att jag anser att när man börjar bli lite äldre så bör man köpa in en ung, lovande ersättare till den spelaren för att dela på speltiden. Samtidigt som Alba slussas in i startelvan, slussas Abidal ut. Och jag tror knappast att gode Abi hade haft några problem med att dela speltiden med Alba, samtidigt som han kan spela som mittback också.

Eller tycker du att vi ska förlita oss enbart på Abidals prestationer och att han håller sig skadefri och låter Alba köpas upp av någon annan? Tror inte man lär hitta en mer passande ersättare till Abidal än honom.

Just sayin'.
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 12:19
In: hazard , Alba Ut: Adriano, pedro
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-21 12:19
Så typiskt att man missade Messi bli klubbens meste målskytt igår. Sjukt att Césars rekord höll i mer än 50 år. Hur länge kommer vi behöva vänta tills det kommer någon och överträffar Messis bedrift?

Jag fick aldrig uppleva Di Stéfano, Pelé eller Cruyff och jag såg endast två matcher emd Maradona under VM '94, men nu kan jag säga att jag har fått se Messi.
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 12:18
Ni pratar om jordi Alba men vad ska ni göra med abidal då?
Barcelona Illusionista
2012-03-21 12:11
Messi, Messi, Messi, Messi, Messi, vad ska man säga om världens bästa fotbollsspelare som inte blivit sagt?! Det roliga är att hans prestationer och alla rekord han slår får prestationer som Iniestas passning igår till Messi som är HELT J*VLA MAGISK som ledde till Tellos mål. Jag måste säga att alla, exakt alla som ser Messi spela och kollar på Barcelonas matcher vet att han är världens bästa, många kanske tycker om andra spelare och har andra idoler, alla tycker olika men alla vet innerst inne att han är helt enkelt bäst. De som förnekar det är helt enkelt otroligt envisa och kämpar emot deras egna realistiska tyckande.

Dani Alves, lite otur vid andra straffen visst men första var lite onödig och det kosta honom ett rött kort. Barcelona kommer nog få leta en hel del för att hitta en såpass bra ytterback igen.

Hoppas på Jordi Alba som imponerat stort på mig. Väldigt stort! Kommer bli en mycket bra värvning. Kommer kung ABI tillbaka så kommer han vara en otrolig förstärkning till mittbacks positionen (och även så klart på vänsterkanten). DOCK måste måste måste de bara köpa in minst en ny klassmittback eller ge Bartra mycket mer chanser så han kommer in i A-lags fotbollen.

Vi får hoppas och hoppas på att Real tappar poäng ikväll.

VISCA BARCA!
Barcelona Illusionista
2012-03-21 12:11
Messi, Messi, Messi, Messi, Messi, vad ska man säga om världens bästa fotbollsspelare som inte blivit sagt?! Det roliga är att hans prestationer och alla rekord han slår får prestationer som Iniestas passning igår till Messi som är HELT J*VLA MAGISK som ledde till Tellos mål. Jag måste säga att alla, exakt alla som ser Messi spela och kollar på Barcelonas matcher vet att han är världens bästa, många kanske tycker om andra spelare och har andra idoler, alla tycker olika men alla vet innerst inne att han är helt enkelt bäst. De som förnekar det är helt enkelt otroligt envisa och kämpar emot deras egna realistiska tyckande.

Dani Alves, lite otur vid andra straffen visst men första var lite onödig och det kosta honom ett rött kort. Barcelona kommer nog få leta en hel del för att hitta en såpass bra ytterback igen.

Hoppas på Jordi Alba som imponerat stort på mig. Väldigt stort! Kommer bli en mycket bra värvning. Kommer kung ABI tillbaka så kommer han vara en otrolig förstärkning till mittbacks positionen (och även så klart på vänsterkanten). DOCK måste måste måste de bara köpa in minst en ny klassmittback eller ge Bartra mycket mer chanser så han kommer in i A-lags fotbollen.

Vi får hoppas och hoppas på att Real tappar poäng ikväll.

VISCA BARCA!
Barcelona Gabriel
2012-03-21 12:04
Om det stämmer att Jordi Alba är klar för 15 miljoner så säger jag bara "GO!".

Han har alla attribut som krävs. Dessutom är han är ung, spansk och från La Masia.
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-03-21 11:42
Vem ska någonsin ersätta dani alvez? jag har aldrig sätt maken till en högerback som honom. Mannen assisterar som en klass mittfältare och har en sådan karaktär att framtida högerbackar kommer att blekna i hans jämförelse. Resten av vårt lag då! ;)
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 11:40
Vad har ni tänk göra med abidal?
2012-03-21 11:15
Hetfield

Har för mig att han nu förlängt, men att det ska finnas en klausul om att han får lämna för Barcelona om han vill. Det är dock inte bekräftat av någon part.
Barcelona Hetfield
2012-03-21 11:13
15 miljoner för en spelare med utgående kontrakt är en aning för mycket, men det är ju ändå en väldigt bra ytterback vi pratar om.

Han är dessutom ung och spansk, så varför inte.
2012-03-21 11:08
En webbaserad Valenciatidning skriver idag att Barca redan har en deal klar för en värvning av Jordi Alba. Köpesumman skulle hamna på €15 miljoner och årslönen skulle uppgå till €3 miljoner.

True or false?

Tycker dock att Jordi Alba gått ner sig en del sedan han börjat användas som yttermittfältare. Men kan säkert fungera bra som vänsterback i Barca. Adriano kan man ju inte lita på med tanke på alla skador - annars tycker jag väl inte att det sklijer värst mycket i kvalitet mellan dessa spelare.
Barcelona Corazon
2012-03-21 10:54
Har real sån tur att borja valero saknas ikväll (sport)
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 10:41
HAB gjorde hattrick i Argentina med mot Schweiz
Barcelona Messidinho_10
2012-03-21 10:25
Det är helt otroligt vad Messi har presterat senaste matcherna . Vad är det 3-4 hattrickar på knappt 1 månad??
Annons: