/spanien/barcelona/forum/9593.aspx/spanien/barcelona/forum/9593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2012-03-11 22:20
basaric - ?#AnimoElGuaje:

Bra gjort.
Jag skulle vilja se en artikel med en klocka eller någon liknande som räknar ner rekordet som nu Messi börjar närmar sig att slå. Messi lär ju ganska snart bli Barcas mest målskytt genom historien. Vid 24 år gammal.
Vad saknas? 6 mål till? Han kommer att bli legend och historisk i denna säsong om han bryter Césars rekord. Ännu större blir han om han hjälper laget att försvara Champions League i denna säsong.
Haha, man är glad att man upplever denna lille man bryta rekord efter rokord. .
ponta p
2012-03-11 22:04
Osasuna leder alltså mot Bilbao, som vann mot United, alltså är Osasuna bättre än United? La Liga logics
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-11 21:53
Kom gärna med feedback efter ni läst min senaste artikel "Messi 2011/2012"
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-11 21:39
Co-sign Alex.K.

Sjukt barnsligt pajkastande utan någon som helst eftertanke.
barcaff4
2012-03-11 21:37
Vilken fin fint av honom på 2:05
Real Madrid Alex.K
2012-03-11 21:29
Seriöst, hur orkar så många diskutera vem som är bäst utav Messi och Ronaldo varenda dag? Det går inte en dag utan diskussioner om detta ämne på lagens respektive forum. Självklart får man prata om vad som helst som angår Barcelona eller Real Madrid på forumen. Men det blir tröttsamt med samma snack om och om igen där det ena argumentet är sämre och barnsligare än det andra. Ingen kommer vinna "kampen" då Madridistas inte kommer kunna övertyga er om att Ronaldo är bättre och tvärtom. Vi kan väl enas om att vi har tur att vi får uppleva två så fantastiska fotbollsspelare som dem ändå är?

Detsamma gäller diskussionerna angående domare och korruption. Efter varje omgång anklagar båda lagens fans varandras klubbar för att ha mutat domaren och förbundet. Tycker inte ni (och Madridistas) att det blir jobbigt i längden när man aldrig slutar häva ut sig anklagelser efter anklagelser mot varandra? Det tycker i alla fall jag. Jag kommer inte anklaga något lag för fusk så länge det inte finns någon som helst utredning. Oskyldig till motsatsen bevisats, inte sant?

Med vänliga hälsningar /

En Madridista som är trött på tjafset mellan klubbarnas supportrar.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-11 21:19
Hetfield

här är en annan klassisk bild med Guardiola som spelare och Mourinho som tolk-
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-11 21:15
barcaff4

6 mål från att slå rekordet. 5 mål ifrån att tangera rekordet.
barcaff4
2012-03-11 21:12
eluc

5 mål
Barcelona Éluc
2012-03-11 21:10
On a sidenote, i samma moment tidigare innan Cesc filmar till sig straffen så blir Alves nedknuffad i straffområdet där domaren mycket väl kunde och borde ha blåst straff.
Barcelona Éluc
2012-03-11 21:07
Messi är nu alltså 6 mål ifrån att slå Césars målrekord på 235. Det skulle vara skönt om han fick göra detta på Camp Nou, och få stående ovationer av publiken. Det lär ju inte bli hemma mot Granada om två matcher, men kanske 2 matcher efteråt mot Athletic på Camp Nou, måntro?
Barcelona Trippeln
2012-03-11 21:02
Det finns en anledning till att folk jämför Messi med Pele och Maradona medans man jämför Ronaldo med Messi...
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-11 20:59
Finns en turnering så ska ju även de målen räknas. Att det i sin tur är skitturneringar som ingen bryr sig om är inte relevant.
Barcelona Frodo
2012-03-11 20:58
Messi har gjort 50 mål.
Penaldo har gjort 39 mål.

Om man exkluderar straffmål där Real tillåts få en varannan match i ligan:

Då ligger Messi på 46 mål.
Penaldo på 28 mål.
En skillnad på 18 spelmål.

De enda som jämför Penaldo med Messi är maränger och gravt efterblivna anglofiler i Sverige. Inte ens engelsmännen jämför längre. Och nu snackar vi bara målskörd där Messi är överlägsen. Som spelare i helhet behöver vi inte ens gå in på. Det finns en anledning till att folk frågar sig om Messi är störst genom tiderna.

Man tycker ju att den här diskussionen borde ha varit död för länge sedan. Men det är oftast de största idioterna som vägrar se utanför sin lilla bubbla och kör stenhårt på ignorans.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-11 20:58
Man kan aldrig gömma sig för sitt förflutna...
Barcelona Hetfield
2012-03-11 20:51
Rätt så cool bild. Enrique till vänster, Mourinho (tolken) i mitten och Guardiola till höger.
barcaff4
2012-03-11 20:45
Cristtiano Ronaldo - True Legend

Ronald har gjort 39 mål Messi då 50 strutar. Där har du något. Messi må missa en eller två straffar men Ronald har bara gjort 39. och messi har gjort frisparks mål till och med
Barcelona Barcadinho.
2012-03-11 20:32
Synd att det är bara Messi som nätade ikväll. Jag skulle gärna se att målproduktionen sprider sig bland spelarna oftare.
Pedro, Cuenca, Cesc, Iniesta, Tello - alla de hade chanser men bollen gick inte in, ofta pga långsamma reaktioner och/eller dåliga avslut.

Puyol var rätt ok som vänsterback.
Cuenca o Pedro byte kanter flera gånger men till inget nytta.
Valdes - jag får många myror i huvudet efter kvällens insats.

Tack o lov - inga allvarliga skador.
Barcelona Trippeln
2012-03-11 20:19
AndreD - Ànims Afellay y Villa

Done!
"Pinsamt och räkna med en massa mål i skämt turneringar och oseriösa matcher"

"Ronaldo har gjort 39 mål och Messi har gjort 44, punkt slut. Enda titlarna som räknas är Ligan, CL och Cupen allt annat är kommersiellt skit."

Så när vinnaren av Champions Leauge och vinnaren av UEFA-leauge möts så är det en oseriös match enligt dom på puertan. FIFA/UEFA och hela köret borde ta bort dessa matcher och anpassa sig efter Ronaldo så han faktist nångång kan göra fler mål än Messi.
Dubbel.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-03-11 20:18
elegantzidane

Penaldo*
Barcelona Trippeln
2012-03-11 20:17
Iniesta > Ronaldo

Ganska självklart enligt mig, Iniesta har en fotbollshjärna och det har inte Penaldo...
Barcelona Rigoleto
2012-03-11 20:09
Ah då förstår jag, inga mål denna säsong. Får göra en Messi film istället då :)
2012-03-11 20:08
Messi har gjort 16 mål på hans senaste 6 matcher. Då räknar jag med hans hat-trick med Argetina.
Real Madrid elegantzidane
2012-03-11 20:07
Ronaldo har gjort 40 enligt wiki.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 20:05
@tikitaka:

Han har gjort 40 totalt. Tror jag.
Barcelona ElTriplete
2012-03-11 20:05
Rigoleto

Tror inte han gjort så många frisparksmål den här säsongen "världens bäste frisparksskytt".

1 mot Lyon i CL, 1 mot Zaragoza i ligan.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-11 20:04
tikitaka

39
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-11 20:01
Sluta klaga på Pedro, han gjorde det bra idag; slet som ett djur. Det jag inte gillade var att Pedro försökte sig på alltför många inlägg; Han har aldrig varit den typen. Vik inåt och skjut fan, men äsch. Formkurvan pekar uppåt vilket é positivt. Tello fortsätter o visa hans underbara speed, fler djupledsbollar på han!
Annons: