/spanien/barcelona/forum/9591.aspx/spanien/barcelona/forum/9591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barcaff4
2012-03-12 13:30
inför näst nästa match borde vi vila våra bästa spelare. elvan.
valdes
alves pique muniesa abidal
xavi JDS adriano
cuenca messi tello
om abidal är tillbaka då. och några av våra bästa är med men man kan ju inte ta chansen att tappa poäng eller?
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-12 13:10
Är han taktiskt adept? Är han villig att acceptera att Messi är den som har den fria rollen? Kommer han börja bråka på matcherna som han gör i Santos? Kommer han komma överens med de äldre, mer respekterade pjäserna? Är han en ödmjuk person? Festar han mycket?
Atlético addeh
2012-03-12 12:57
BB-Barceloneta

Är inne på precis samma spår. Bartra & Muniesa är två väldigt stora talanger, och jag tror stenhår på båda två. Med tre, eller fyra om man räknar med Abidal, mittbackar av ypperlig klass behöver vi knappast ytterligare en. Dessutom håller jag med barcetia om att Thiago Silva är ganska överhypad.

barcetia

Jag tror Neymar hade funkat i vårt omklädningsrum. Han hade stortrivts med Alves, Adriano, Thiago & Pinto. Vilket gäng. Som gjorda för att ta plats längst bak i bussen. ;-)
2012-03-12 12:46
det bästa beslutet ni kunnat ta mods!

Är inte hemma så kan inte skriva ett så långt inlägg men

1. Thiago Silva är överhypad.
2. Funkar neymar i vårt omklädningsrum?
3. Spelmässigt vore Messi - sanchez - neymar en erotisk dröm.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-12 12:37
addeh Självklart är det lockande med Neymar, det är utan tvekan en av de absolut största talangerna. Jag har tidigare förespråkat en mittbacksvärvning i sommar, då helst genom Thiago Silva. Jag tror också det är orealistiskt att få hit båda. Men ju mer jag tänkt på det så känner jag mig väldigt nöjd med den backuppsättning vi just nu har, Pique är när han inte är ur slag en av världens absolut bästa mittbackar. Mascherano har imponerat ordentligt och så länge Puyol känner att han har något kvar att ge så kommer han att fortsätta. Det är tre mittbackar av högsta klass, plus att det är bra med unga som knackar på underifrån. Vissa flyttas ju upp redan i sommar. Därför tycker jag att en forwardsvärvning är att prioritera. För tillfället är Messi den enda som producerar poäng. Alexis levererar visserligen för det mesta men han är som sagt allt för skadebenägen än så länge, hoppas dem får bukt med problemen. Villa blir allt äldre och att komma tillbaka från en långtidsskada är inte lätt, speciellt inte i äldre dar. Pedro vet vi vad han kan men för tillfället är han rätt långt ifrån sitt forna jag.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-03-12 12:33
Redaktionen / Bra där, finns det någon mer tröttsam diskussion i dagens fotboll än just den lixom
barcaff4
2012-03-12 12:32
Någon som vet när milan-barca spelas?
Atlético addeh
2012-03-12 12:21
Även om jag tidigare varit emot en stor värvning i sommar måste jag erkänna att jag verkligen börja känna sug efter att se Neymar i den blåröda tröjan. Det är lite skrämmande att Messi är den enda som regelbundet gör mål för tillfället. Alexis har visserligen varit helt fantastisk, men är samtidigt väldigt skadebenägen. Jag glömmer heller inte bort Villa, men el Guaje blir knappast äldre och lär max hålla på en säsong till.

Hade jag fått önska hade jag hellre sett Neymar än Villa i truppen kommande säsong. Mundo Deportivo har skrivit mycket om att brassen kan vara på väg till klubben redan nu i sommar.

Jag vet att många av er andra, precis som jag varit i perioder, varit väldigt emot Neymar på grund av hans attityd bland annat. Men erkänn, tanken är extremt lockande - Messi, Neymar & Alexis i ett anfall tillsammans.
,Sami
2012-03-12 12:00
Nu på fredag är det ju Cl lottning. Vilka vill ni möta i kvartsfinal?Jag vill att Barca ska möta Real. Hade varit så jävla sköööönt att slå ut Real. Tänk den fucking känslan!!
Redaktionen
2012-03-12 11:57
Från och med nu kommer vi spärra varenda själ som nämner Messi vs. Ronaldo som en diskussion. Det är inte tillåtet att håna Messi på det här forumet.
Barcelona Xaviesta
2012-03-12 11:11
Nej, kära vänner. Nu drar jag mig tillbaks. Nivån både här inne och där inne har blivit alldeles för låg och hela Svenska Fans har blivit en lekplats. Nu ska jag njuta av fotbollen och Barca och Messi medan de fortfarande är aktiva istället, istället för att diskutera oväsentligt skit dag in och dag ut. Jag förstår heller inte hur man kan skriva här UNDER MATCHENS gång. Tittar man inte hellre på matchen?! Nej, nu får det räcka!

Tack och hej.
Barcelona Zibarca
2012-03-12 10:48
Även Stevie Wonder kan se att Messi är mycket bättre än Ronaldo!! Det säger allt =)
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-12 09:26
Snälla kan ni lägga ner messi Ronaldo diskussionen? Den börjar bli jävligt tröttsam
Barcelona Keite
2012-03-12 07:29
Kan inte vi ta upp Messi vs. Robben diskussionerna igen?

Eller Messi vs. Robinho?! hahahaha
Barcelona LeoMessi
2012-03-12 00:48
Jo ronaldo är ganska mycket sämre spelmässigt och Messi är överlägsen när det gäller driv med bollen, göra bort motståndare och på passningsspelet. Det enda Ronaldo kan utmana är med målskyttet. Han är inte en mer komplett fotbollsspelare, han är en mer komplett idrottare. Stor skillnad. Med detta menar jag inte att han är en dålig fotbollsspelare, då är jag lögnare om jag påstår det. Men Messi är bara bättre helt enkelt och man behöver inte vinna titlar för att bevisa det. Så att Messi fick guldbollen bara för att han fick fler titlar föregående säsong är en lögn, sån liten skillnad är det inte mellan dom.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-12 00:45
Han är bra, jag har även hyllat hans snabbhet, sen har han andra attributer som är bättre än Messis givetvis som skott, huvudspel och snabbhet som jag tog upp tidigare, men jag ser att killen är mer intresserad av sin frisyr, hur han ser ut och att han alltid måste göra överstegsfinter som leder ingen vart. Gentemot Messi som spelar med hjärta och är en stor lagspelare som bidrar mycket mer än vad 7:an gör.

Vi Culés och alla andra supportrar (förutom maränger) blir besvikna när vi ser att vi har en spelare från Mars eller Pluto spelar på egen nivå och ni och era barnsliga legender, jämför båda. Det är pinsamt.

Som sagt han är bra, men inte i närheten av Messi, Iniesta och Xavi. Den trion är nog den bästa genom tiderna.
2012-03-12 00:32
Satt och kollade på hypade Neymar, sen hörde jag denna låt...

...haha, ni har säkert sett videon till den låten.

Förlåt RED för OT, jag ville bara dela med mig.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-12 00:08
basaric - ?#AnimoElGuaje
Du skriver jättebra, fortsätt så. Kan du uppdatera artikeln med Messi tills han slår rekordet , typ mål för mål i detaljer så det blir spännande som de gjorde med Xavis rekord angående flest matcher i klubben:P
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-03-11 23:55
Messi vs Ronaldo-diskussionerna börjar faktiskt bli jobbiga att följa. Jag vet vad jag tycker, jag vet vad majoriteten tycker. Det räcker.

För att försvara Ronaldo. Det är tråkigt att han försvinns bara för att han jämförs med Messi som, enligt mig, är en bättre fotbollsspelare, Det betyder inte att Ronaldo är dålig på något sätt. Han håller en otroligt hög klass och det får vi inte glömma.
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-03-11 23:45
Idag blev Messi den första spelaren sen Alan Shearer 1994-1996 att göra 30 mål tre säsonger i rad i ligan. Det är överhuvud taget väldigt få spelare som mäktat med denna bedrift, och den enda utöver Messi och Shearer som gjort det i en proffsliga är Gerd Muller som gjorde det 1972-1974.
Barcelona Alexis92
2012-03-11 23:31
GRANDE Alex K!

Vart fan har du hållt hus? en av de mognaste real supportrarna jag följt i puertan.
2012-03-11 23:20
Att jämföra Cristina Penaldo med med självaste Messi är som att jämföra självaste Messi igen med Lotta Schelin.

Snälla, det räcker nu!
Barcelona Gio Style
2012-03-11 23:03
Hahaha, va ere för videoklipp ni länkar till. Riktiga fotbollstalanger det ;)

Ja Ronaldo vs Messi diskussionen är passé. Tror att alla förutom marängerna har insett det faktum att ingen spelare kan jämföras med Messi i skrivande stund. En mer rättvis jämförelse vore Ronaldo vs Iniesta alt. andra världsspelare. Messi är i en klass för sig, tycker man något annat så bör man ta sig en funderare om vad fotboll egentligen går ut på och hur man blir bra på det.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-03-11 23:00
@basaric - Fint skriven artikel! Man blir alltid lika glad när man ser en ny artikel!
Barcelona The.....
2012-03-11 22:46
Kolla jag filmar;) Och ja det är fotboll.Min polare i förra videon (Fotboll) fintade.
Barcelona el Maestro!
2012-03-11 22:20
basaric - ?#AnimoElGuaje:

Bra gjort.
Jag skulle vilja se en artikel med en klocka eller någon liknande som räknar ner rekordet som nu Messi börjar närmar sig att slå. Messi lär ju ganska snart bli Barcas mest målskytt genom historien. Vid 24 år gammal.
Vad saknas? 6 mål till? Han kommer att bli legend och historisk i denna säsong om han bryter Césars rekord. Ännu större blir han om han hjälper laget att försvara Champions League i denna säsong.
Haha, man är glad att man upplever denna lille man bryta rekord efter rokord. .
ponta p
2012-03-11 22:04
Osasuna leder alltså mot Bilbao, som vann mot United, alltså är Osasuna bättre än United? La Liga logics
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-11 21:53
Kom gärna med feedback efter ni läst min senaste artikel "Messi 2011/2012"
2012-03-11 21:39
Co-sign Alex.K.

Sjukt barnsligt pajkastande utan någon som helst eftertanke.
barcaff4
2012-03-11 21:37
Vilken fin fint av honom på 2:05
Annons: