/spanien/barcelona/forum/9588.aspx/spanien/barcelona/forum/9588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2012-03-12 23:00
Higuain THE KILLER

Överdriv inte. Du ser det inte från båda sidorna, bara från den du själv vill se. Sanningen är den att vi har fått med oss felaktiga domslut i form av röda kort på motståndarspelare, men vi har också fått saker emot oss i Europa. Saker som folk förmodligen glömt bort då vi ÄNDÅ lyckats vinna CL.

De röda korten, som jag kan minnas:
- Motta) Blev vi inte missgynnade när Diego Militos 5-meter offsidesmål godkändes? Eller Bojans felaktiga bortdömda mål i slutet som hade tagit oss vidare? För att inte tala om Sneijders straff på Alves i första matchen. I det här mötet kan absolut ingen påstå att Barça inte blev rånade på segern av domarna.

- Van Persie) Messi's mål på Emirates? Du kan gärna prata om den situationen också.

- Pepe) Killen förtjänar minst 3 kort i varje match han spelar mot oss. Nuff said!

Min poäng är att i Europa har vi fått med oss fördelar, men även fått saker emot oss. Saker som många väljer att blunda för. Anledningen till varför vi drar upp domarna är för att ni har gynnats något enormt i år i La Liga till den punkten då det börjar lukta "shady". Så enkelt är det.
Real Madrid Higuain THE KILLER
2012-03-12 23:00
trippeln. Och du känner mig? hahahha patetisk e du!!
2012-03-12 22:59
Jag har inte kokat över alls. Men kom inte hit o säg något om domare. Ni e den enda klubben som inte har rätt till det!!!! Ni e dom största fuskarna. O ni ska snacka domare?? hahahahah din lillebror? Jag är er pappa!!!!!!
Barcelona Trippeln
2012-03-12 22:59
Higuain THE KILLER

Du är en skam för hela den mänskliga civilisationen.
Barcelona Xavi#6
2012-03-12 22:57
Higuain THE KILLER verkar ha kokat över nu när han skriver så aggressivt, Han kanske misslyckades med det han försökte. Messi har fuskat med handen 100 gånger? Ah då kanske du får ta och kolla synen gubben.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-12 22:56
haha, vilken härlig jävla avslutning på arsenal - newcastle :D

Higuain the KILLER

lite punktuation och spellcheck hade inte suttit helt fel för din del! släng in lite kunskap om fotboll när du ändå håller på med den utbildningen. godnatt.
Culé - Messi y Alexis
2012-03-12 22:55
Här har vi en vanlig madridista som är trött på livet.

Lär dig stava först och främst. Min lillebror, 11 år stavar bättre än dig. Men du kan inte vara mycket äldre.

Omogna P12:a.

Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-12 22:54
Higuain THE KILLER

Den enda som e åsna här är du som tror att domaren dömde straff på Fabregas..
2012-03-12 22:52
ni har spelat varenda jävla champions leauge match efter gruppen med en man mer .. varenda jävla match.. När ni snackar domare, då vill man bara spy.. herregud . Ta o kolla Cup finalen förra året får du se vad ni e för några.. NI E DOM SISTA SOM SKA SÄGA NÅGOT..Sett Xavi filma till sig straff(mot espanyol) sett Iniesta filma 100gånger.. MESSI fuska med händer 100 gånger.. Semi finalen mot Chelsea?? Har du glömt.. SLUTA snacka skit.. det e inte bara vi real fans som tycker ni får mer er allt. men det e bara ni barca fan som tycker vi får me oss allt.
Barcelona Gabriel
2012-03-12 22:44
Higuain THE KILLER

Spelar väl ingen roll då bollen fortfarande ändrar riktning efter Marcelos handstouch. Straff i vilket fall som helst, inget du kommer undan ifrån. Sen tilltalar man folk med respekt här inne, lär dig det.

Fabregas filmning ogillas, men det är inget i jämförelse med Ronaldo som även filmAr UTANFÖR straffområdet och tilldelas straff.
Barcelona Gabriel
2012-03-12 22:42
Intressant det här med Balon D'or är att det under senare tid har blivit något av ett pris man fått när man lyckats vinna CL, VM eller liknande mästerskap och varit den spelaren i laget som stuckit ut mest.

Så var det inte förr vill jag minnas. Ronaldo har aldrig vunnit CL, ändå vann han året han gick till Inter, för sina prestationer i Barça (rätta mig om jag har fel). Owen? Hallå eller, har killen vunnit något?

Så liksom, även om jag absolut inte kan förstå hur Owen kan ha en Guldboll så gillade jag mer hur det funkade förut. Den bästa spelaren i världen får den. Idag spelar mycket annat in. Det var därför jag blev så förvånad över att Messi fick priset för två år sen, när Sneijder var topp-favorit!

Om, gud förbjude, Real vinner CL i år, är risken stor att Ronaldo vinner sitt andra pris. Oavsett hur långt efter han är Messi som spelare!
2012-03-12 22:40
du måste vara blind om du tycker det där e hands din åsna!! Solklart LÅR!!! vad tyckker du om fabregas filmning???
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-12 22:07
Klopp, tränare i Dortmund, menar på att hela laget sitter som klistrade framför matchen när Barca möter Real och att man försöker att efterlikna oss så mycket som möjligt. Det var väl förvisso inget nytt men det slog mig bara just nu att Hummels kanske är backen Barca i första hand bör gå efter i sommar.
Barcelona Keite
2012-03-12 21:55
Sergio Ramos räddning var mycket snyggare än Messis.
Ryo Miyaichi !
2012-03-12 21:46
dock väldigt avslagen efter 20 minuten.. får hoppas matchen vaknar i andra igen..
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-12 21:14
hehe, ben arfa gör mål och rvp gör mål i avsparken efter målet. 1-1 efter bara 14 minuter.

svängig match :)
2012-03-12 21:10
LOL, du han före själv
2012-03-12 21:09
Basaric,

Här har du lite nytt material till Messi-artikeln.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-12 21:09
Haha, cool bild. Han kan nog bli världens bästa målvakt också om han vill..
Barcelona Salcini
2012-03-12 20:52
Messidinho_10

Zlatan eller CR hade aldrig gjort så många bra matcher just pga deras personligheter. Det är det som gör att Messi fortsätter att prestera och fortsätter vinna Balon d'ors.
Barcelona Hetfield
2012-03-12 20:48
Det är väl väldigt få (som jag känner) som har börjat följa ett lag spontant, det är ju mer en spelare eller något väldigt specifikt som gör att man dras till det.

Jag följde Barcelona sen Rivaldo gjorde den fantastiska matchen med Valencia, men jag valde inte att byta klubb för att han försvann. Det är så äckligt när fans följer en spelare, det är så falskt och vidrigt att jag ignorerar de. Jag står inte ut med Zlatanister eller andra "ister".
Barcelona Messidinho_10
2012-03-12 20:33
Messi världens bästa spelare och mest ödmjukaste. Shit vilken jävla personlighet grabben har egentligen. Hade Z lr Cr gjort såna matcher som Messi gör, så hade man fått höra en hel del från deras käftar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-03-12 20:32
Gabriel

Ta inte åt dig. Folk som fortfarande skriver "hahahahahaahaha" ska samlas och skickas till en öde ö där de kan bråka om vad den där gula grejen där uppe kan vara.

Vissa spekulerar i att det är en apelsin, andra resonerar att det är en lampa. Idioter.
Barcelona Gabriel
2012-03-12 20:27
Är det här ett skämt eller vad? Ingen seriös människa med någorlunda förnuft innanför pannbenet kan resonera som "ibracadabraR7" gör.

Är man ett medgångsfan för att man har börjat följa ett fotbollslag pga av viss spelare? Vem säger det? De flesta gör ju så, även jag själv när jag började följa Barça pga Ronaldo (den riktiga). Men det gör ju mig knappast till en medgångssupporter. När Ronaldo lämnade för Inter bytte jag inte lag, jag blev oerhört ledsen but I got over it. Stjärnor kommer och stjärnor går, men kärleken för klubben består. En medgångssuporter är folk som ändrar lag beroende på hur stor deras framgångsskala är. Kanske något att lära sig.

Och sen detta med hormonsnacket. Detta gör mig ärligt talat ledsen. Jag själv har haft likadan sjukdom som Messi hade. Jag vet inte riktigt hur det låg till i Messis fall, om han fick ta sprutor eller tabletter. Jag behövde aldrig ta sprutor, men fick äta tabletter regelbundet i lite över 2 år. Problemet var inte att jag saknade tillväxthormoner, utan att jag hade underskott av det. Att läsa han skriva såna saker bevisar bara hur otroligt ignorant och dum han är som människa. Men don't get me wrong, blir inte ledsen av personliga skäl, starkare än så är jag. Men blir ledsen att folk ens kan resonera på det sättet, man tappar liksom hopp om människor i den här världen.

Vad gick fel med världen?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-12 20:21
Hahahahahaha

Silly Real - Messi transfer
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-12 20:19
1.70 ligan

Ännu en sjuk grej med Messi kom jag på när jag såg videon. Han gör ofta rikigt snygga mål i de avgörande matcherna, se Arsenal x2, Man United x2, Real Madrid x antal gånger;)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-12 20:15
@ibracadabraR7:

Utan din vänstra och din högra hjärncell är du....fortfarande lika dum!

Tack för övrigt till den otroligt välgjorda och häftiga videon om Messi!! Synd att den va så kort då man bara ville se mer magi...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-12 19:56
Essienesque

Gött, eftersom jag har inte Eurosport. :)
Barcelona Essienesque
2012-03-12 19:50
Shanghai - SHOOT ME $12

Ja, den sänds som vanligt på Eurosport. Dock sänds den även på TV10.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-12 19:50
Soft. Skiter i vilka vi får. Ska man vinna ska man kunna slå ut alla lag. Men sedan skulle jag ju inte klaga om vi fick tex Apoel istället för Napoli eller Real Madrid, såklart.
Annons: