/spanien/barcelona/forum/9585.aspx/spanien/barcelona/forum/9585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Manita
2012-03-11 19:00
@Cristiano Ronaldo - True Legend:

Gå tillbaka till inbördeskriget. Många människor i Spanien blev då tvugna att fly pga striderna, förföljelser och mycket annat. De emigrerade från sina hem, väldigt många till Katalonien och Barcelona. Framför allt väldigt många från Andalucien. För alla dessa "invandrare" var FC Barcelona ett sätt att lättare integreras i det katalanska samhället. En möjlighet för dem att känna samhörighet med något trots att de inte tex inte talade katalanska.

Dessutom, inom klubben FC Barcelona finns det väldigt mycket andra aktiviteter, inte bara fotbollen. Många av dessa aktiviteter är inte ens på professionell nivå. De människor som är involverade är det på ideell basis. Om man ska göra en jämförelse, även om den inte blir riktigt rättvis eller på samma nivå, skulle det vara hur man tidigare i Sverige beskrev den svenska idrottsrörelsen som en folkrörelse. Visst är fotbollssektion i dagsläget väldigt kommersiell med PR och allt vad det innebär, och att den drivs som ett företag. Det är ju ett måste idag om man vill vara med och konkurrera med de allra bästa.

Därav begreppet "més que un club". Visst, klubben kanske är stolta över detta motto och gärna skyltar med det. So what? Det är inte så att de försöker framhäva sig själva att vara "för mer än andra" som de värsta belackarna har fått för sig eller som de försöker vinkla det till.

Förresten, är det någon som är pinsam så är det du.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-11 19:00
Tello passar bättre som inhoppare än att vara starter, men det verkar som att dem flesta inte fattar att Pep, jag och vissa varför han föredrar Cuenca. När Tello hoppar in så erbjuder han snabbhet mot trötta försvarare.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-11 18:57
God is a five letter word

Klart han ska bredda. Går ju itne annars, kommer bli så trångt i mitten att det inte är sant. Finns redan 5 spelare i mitten, behövs två st på kanterna, ÅTMINSTONE.
2012-03-11 18:56
Cristiano Ronaldo

Kan tolkas på flera sätt men den vanligaste förklaringen är att klubben representerar Katalonien och är inte bara en fotbollssklubb.
Barcelona Narvalen
2012-03-11 18:55
barcetia: Jag håller med dig. Tello har spetsattribut som gör honom till en farlig striker medan Cuenca är lite mer bred i sina kvalitéer. Två olika spelartyper. Jag känner mig säkrare med Cuenca från start. Tello är inte riktigt där ännu om än på god väg. Han blir en frisk fläkt i andra om Pep väljer att byta in honom.
Real Madrid Cristiano Ronaldo - True Legend
2012-03-11 18:55
Mes que un club, varför kallas ni så? Undrar bara.

Herregud, mer än en klubb efter fyra-fem bra år. Om något lag ska kallas det är det antingen Real Madrid eller Milan.

Pinsamt.

Goodbye.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-11 18:51
Fan, vill se Pedro liiiiite längre in på plan- Inte ute vid hörnflaggan nästan. Då kan han löpa innåt och få en djupledsboll för att sedan gå på mål. Hans avslut är ju en av hans bästa kvalitéer.
BARCA-més que un club
2012-03-11 18:50
Messi är världen bästa spelare genom tiderna CR kommer inte ens i närheten av hans liltå.. så sluta disskutera skillnaden mellan CR och Messi att ni orkar

alla vet vem som är BÄST.
Barcelona Ibillay
Real fans lider av mindervärdskomplex?? Breaking news?
Postat via SvenskaFans-appen
Siempre Barca

Tello har varit mycket bättre som supersub än vad han har varit när han startat. Cuenca är en mer nyanserad spelare och jag tycker det är självklart att han ska få starta.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-11 18:48
Vad tycker ni om cuenca då efter 45 min??

Jag fattar inte varför han får starta nöt de finns tello som är mer aktiv i matchen och utmanar mycket mer. Hoppas pep tar in tello snart
Fabregas88
2012-03-11 18:47
Hoppas vi dödar matchen tidigt i andra.
Alla vet att vi har haft problem att döda matcher på bortaplan.

2 mål till från Messi skulle vara skönt.
Barcelona Narvalen
2012-03-11 18:47
elbraco: Barca skiftar mellan 3-4-3 och 3-3-4 beroende på hur det ser ut i matchen. Busquets brukar sjunka ner från mittfältet när det behövs så att kanterna kan befolkas. Han brukar ju falla tillbaka när någon av ytterbackarna börjar röra sig framåt i banan.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-03-11 18:46
Haha koka inte grabbar, skratta bara åt att så sjukt många madridistas sitter här och runkar åt våran magnifike la pulga. Avundsjuka var ordet.
Barcelona Manita
2012-03-11 18:45
Håller med. Vad ska Tello göra för att få starta istället för Cuenca?
Barcelona Narvalen
2012-03-11 18:44
Jag tycker att bollen studsat lite hit och dit mest hela tiden hittills i matchen. Planen verkar inte vara i toppskick. Hoppas Tello får göra ett inhopp i andra när Pedro sprungit sig trött.

Angående debatten Messi vs. Ronaldo vill jag bara inflika att bägge är fenomenala spelare. Det jag har problem med är Ronaldos attityd. Jag tycker han utstrålar en egocentrisk personlighet. Det, samt det faktum att han spelar för Real Madrid som jag avskyr av ren princip. :)
Barcelona Blaugrana91
2012-03-11 18:43
Bara jag som tycker det är roligt att alla Realfans snackar om att de vunnit ligan och att CR är så mycket bättre än Messi...Men ändå sitter de och stirrar på Barcas matcher och fokuserar på Messi...Hmm.
Fabregas88
2012-03-11 18:42
Vad fan ska Tello behöva göra för att starta en match?
Göra ett hattrick i nästa inhopp.

Killen är flera klasser bättre än Cuenca.
elbraco - Bojan y Thiago
Slog nyss på matchen, det måste vara en 3-4-3 uppställning va? Om Pedro Messi Cuenca är där framme samtidigt som cesc xavi och Iniesta?
Barcelona socccerfan1
ser ut som att det är callejon som dömer?
Barcelona Vampíro
2012-03-11 18:39
Fan vad många inspel som kommer in från kanterna som inte leder till något, in med Tello tidigt i andra för ytorna finns på kanterna.
Me55i D105
2012-03-11 18:38
Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo

Haha om du inte bryr dig, sluta kommentera då, eller du kan inte tänka så långt?
ragnarök
2012-03-11 18:38
Balotelli

Klar du bryr dig ditt riksmongo, du klickar in hit och skriver så fort han gör ett enklare mål. Schas!
Fabregas88
2012-03-11 18:36
Jag vet tap-ins är enkla mål men tyder det inte på att man har en bra förmåga om man är på rätt plats och vid rätt tidpunkt.

Inte för att jag gillar Ronado men kan inte beskylla killen för att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Real Madrid Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-03-11 18:35
Haha OKEJ like I give a fuck
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
@Ballotelli - El Jugador del mundo: Tycker du att Messi gjorde tap ins mot Leverlusen? Eller när han gjorde fyra mot Arsenal?
Barcelona Blaugrana91
@Fabregas88:

Kan nog vara så att planen är i dåligt skick, skulle förklara det lite halvdåliga passningsspelet.
Fabregas88
2012-03-11 18:33
Är det dålig kvalitet på min stream eller ser planen verkligen bedrövlig ut?
Fabregas88
2012-03-11 18:33
Är det dålig kvalitet på min stream eller ser planen verkligen bedrövlig ut?
Persvensson
2012-03-11 18:32
Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo

Messi passade Fabregas helt perfekt, sedan blev han serverad, var ju hans mål eftersom det var hans plan från början. Det ronaldo gör är att bara springa in i straffområdet och sen få en läcker pass från di maria eller özil från kanten, det är skillnaden. Messi kör triangelspel för sina tapins, ronaldo får de serverade från kanten.
Annons: