/spanien/barcelona/forum/958.aspx/spanien/barcelona/forum/958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-03-24 14:15
R.I.P Maestro, Leyenda, Crack. Du kommer alltid att bli ihågkommen som en av de största fotbollslegenderna. Tack för allt du gav oss. Legends lives on even after death!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2016-03-24 14:09
R.I.P. Mister. En odödlig legend inom fotbollen.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-24 14:06
RIP Johan!

fan va ledsen man man blir=(. Tack för allt!
Barcelona Lion24
2016-03-24 14:05
En del av våra framgångar de senaste åren är tack vare Cruyff. Att vi har en spelidé att alltid falla tillbaka på är tack vare Cruyff. Jag säger att Cruyff är det viktigaste som har hänt FC Barcelona. För mig den bästa europeiska fotbollsspelaren någonsin.

Vila i frid legend!
Barcelona Rambla~
2016-03-24 14:05
LennyRomario Tack för länktipset, det uppskattas. Jag har troligtvis redan läst artikeln under tidigare säsonger här men det var ett tag sen. Det kommer säkert upp en notis snart från redaktionen angående dödsbudet. De får gärna länka till nedanstående artikel så även utomstående kan läsa den. Den är väldigt bra!
Barcelona Rambla~
2016-03-24 14:03
Jag fick nyss en notifikation på min iphone. De värsta av nyheter, en chock. Hendrik Johannes Cruijff har lämnat oss.

RIP Mister

Mitt favoritcitat från Cruijff:

“If I wanted you to understand it, I would have explained it better.”

Barcelona LennyRomario
2016-03-24 14:00
Minns att jag skrev en krönika om Cruyffs genialitet för några år sedan, läst ett par böcker om och med honom. En fantastiskt människa. Lägger den i länktipset, om nån är intresserad.

Cruyff förklarar diamantuppställningen:https://youtu.be/7NZ0byEyeOA

Han hade förtjänat att lämna oss titulerad hederspresident.
Barcelona Blaugrana91
2016-03-24 13:59
Fruktansvärt att höra. :( RIP Johan Cruyff.
Vlom
2016-03-24 13:58
Fy fan, jag tappade kaffet när jag läste om nyheten :'(

Vila i frid Johan!
Barcelona Vamos Blaugrana
2016-03-24 13:47
RIP Johan !
Barcelona LennyRomario
2016-03-24 13:44
Ett geni har lämnat oss.
Barcelona Mido
2016-03-24 13:44
RIP Johan, tack för allt! :(
Barcelona NoGo™
2016-03-24 13:38
RIP Johan! Gràcies per tot! Fruktansvärda nyheter..... Han har gjort såååå mycket för fotbollen!
Barcelona Davids3
2016-03-24 13:35
"Playing football is very simple, but playing simple football is the hardest thing there is"

- JC

RIP :/
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-03-24 13:32
R.I.P Johan Cruyff!!! Han är den person som alla Barca-fans borde vara tacksamma.
Barcelona Erik Satie
2016-03-24 13:30
R.I.P. Johan Cruijff :'( Jävla Cancer...
Barcelona koeman92
2016-03-24 13:25
Johan Cruyff dog precis.

Descanse en Paz Míster 3 :(
Barcelona Andresito
2016-03-24 12:33
[QUOTE=Barcadinho.]Två intressanta sydamerikanska matcher idag nattetid. Mest Suarez tillbaka mot Brasilien. Jag har en känsla av att dessa matcher kommer slita ut vår trio inför el clasico. Jag är redan nu i förhand nöjd med ett kryss nästa hdlg. [/QUOTE] Väldigt intressant indeed. Argentina är säkert revanschsugna efter finalförlusten mot Chile. Suárez kommer vara hypertaggad mot Brasilien. De spelar dock inte samma dag. Chile - Argentina kl 00.30 inatt. Och 25h senare spelar Brasilien - Uruguay, kl 01.45.
Barcelona WalterWhite
2016-03-24 11:45
Halilovic verkar inte i planerna inför nästa säsong. Ifall ens en klubb hade gått med på en re-buy klausul så skulle den hamna på en monstruös summa. Kan sluta på dåligt sätt i sommar.
Barcelona WalterWhite
2016-03-24 11:30
@Deulofeu:

Såg hela matchen. Han får lida mycket på grund av kaptenen i landslaget heter Srna och fick spela på hans position vilket är lite tuff konkurrens. mest på grund av den spelarens erfarenhet och status. Vid ett 4-5-1 hade han väldigt möjligen får spela direkt. Men vid 3-5-2 och 4-4-2 tvingas han lida.

Spelet dog lite när de nya spelarna kom in och man gick till 4-4-2 från 3-5-2 då kaptenen blev skadad. Planen var blöt och Israel hade kontrollen. Han hade dock några egna nummer men för många spelare som var ointresserade att slita framåt. Kanske blir lite så när man spelar med spelare från storklubbar runt om sig och man leder 2-0 i träningsmatch. Han var dock piggast och mest energisk.

Dock möjligt att han får mycket speltid på Lördag i Ungern. Lite derby och en viktigare match i större arena.
Barcelona Barcadinho.
2016-03-24 10:44
Två intressanta sydamerikanska matcher idag nattetid. Mest Suarez tillbaka mot Brasilien. Jag har en känsla av att dessa matcher kommer slita ut vår trio inför el clasico. Jag är redan nu i förhand nöjd med ett kryss nästa hdlg.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-24 09:48
Pique is the Barcelona player who has been fined most (6200 euros) for arriving late for training sessions and games this season. [sport]

Gillar inte de nyheterna. Om Pique ska bli någon ledargestalt i framtiden måste han skippa sånt här och vara exemplarisk.

Anyways, kul att läsa att ni diskuterade mittbackspositionen Barca behöver täcka upp.

Det var någon som var inne på att spelarna hänger lite för mycket på sociala median. Vet inte vad jag ska tycka om det riktigt. Vi lever ju en annan tid.

Det jag däremot vill slippa se är att Pique skickar pikar mot våra rivaler när nöden inte kräver det. Det är en sak att ge svar på tal eller försvara laget helt enkelt. Man jag är emot att man provocerar.

Barcelona the cameroonians
2016-03-24 09:12
Deulofeu Ingen sådär lysande insats. Ett par fina passningar och ett försök till kombination, annars inget märkvärdigt. Tycker att han stagnerat efter jul och är inte lika bidragande som under hösten. Men så är det i ungdomens tider.
Barcelona Deulofeu
2016-03-23 21:50
Riktigt kul för Halilovic som fick 35 minuter idag med a-landslaget!

Hans åttonde landskamp men den första på et år nästan.Flytten till Gijon har gjort honom gott.

Någon som såg hans minuter? Hoppas verkligen han kommer med till em vore riktigt stort.

Inbytt före bla Kovacic som är två år äldre och kostade Real närmare 400 miljoner...
Samuel Eto'o #9
2016-03-23 20:58
@neymar JR:
Med all respekt för Eric Bailly, men han är förstås inte lika bra som Laporte. Ivorianen gör sin allra första säsong som startspelare i ett seniorlag medan fransmannen har bevisligen har varit "the real deal" i 3-4 säsonger för Athletic Bilbao. Bailly är helt enkelt en medioker fotbollsspelare vars teknik och bollbehandling är inget att hänge upp i granen direkt. Han är benägen att dra på sig varningar eftersom att ivorianen tenderar att göra onödiga risker. Finns en anledning till varför han spelar ur position som ytterback och det är helt enkelt som så att både Musacchio och Ruiz är bättre mittbackar än Bailly Han är inget annat än en atletisk och snabbare version utav Sakho, en försvarsspelare som Barcelona av alla klubbar ej behöver direkt...
Barcelona the cameroonians
2016-03-23 20:43
Neymar har tydligen gjort tester på sjukhus gällande en muskelskada, men har skönt nog fått grönt ljus för att spela på fredag. Katalansk källa på twitter.
Samuel Eto'o #9
2016-03-23 17:30
Efter den tråkiga händelsen i Belgien under gårdagen, så var det först på tal om att matchen mellan Belgien och Portugal skulle ställas in (man gjorde det faktiskt) men tydligen så visar det sig att matchen ska istället spelas i en portugisisk stad från och nästa tisdag och exakt samma avsparkstid. Med andra ord är det förstås positivt för oss att varken Pepe och Cristiano Ronaldo kommer ej att vara helt utvilad inför den stundande klassikern och som annars hade gett Real Madrid en fördel :)
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-03-23 17:30
Hej gubbar! Vart hittar man bäst,billigast och enklast matchbiljetter samt flyg och hotell till Barca matcher :)? Funderar på att dra och kolla Barca-Valencia. E: Skicka gärna pm eller svara här! :)
Samuel Eto'o #9
2016-03-23 17:28
@Andresito:

Att Mathieu skulle vara den som skulle kunna vara ett större hatobjekt än Fabregas finns väl inte på kartan hos de allra flesta culés. Sedan förstår jag verkligen inte varför domaren Mallenco ens finns med i bollen. Han har varit rätt sjysst mot oss och vissa inom Madrid-lägret kallar honom för att vara pro-Barca. Gonzalez Gonzalez (han som gav Madrid två felaktiga straffar mot Sociedad och dömde 0-0 mellan oss och Espanyol) är väl ett passande namn.

Barcelona Andresito
2016-03-23 14:52
Twitterräven Navidjaaan har gjort en liten rolig omröstningstävling som heter #madculers där Barcafans röstar mellan två alternativ beroende på vilket som är värst. Det kommer bli kul att se vinnaren, blir det straffarna, Ronaldo eller möjligtvis Mourinho?
Annons: