/spanien/barcelona/forum/9578.aspx/spanien/barcelona/forum/9578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-03-12 19:33
Jag vill ha Real i kvartsfinal.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-12 19:29
Man längtar till CL-lottningen. Hoppas att vi får nåt lätt motstånd och inte lag som Milan, Real eller Bayern (dem går vidare), även om man ska inte underskatta vilket motstånd som helst.

Varför ger ni trollet uppmärksamhet ? han ville ha det och han fick det. Skit i honom bara.
barcaff4
2012-03-12 19:28
Någon som kan berätta audi cup, klubblags vm och tränings matcherna. Jag vet audi cup finalen klubblags finalen och el-classico sen porto. Men finns det mer från den här säsongen? skicka gärna pm.
Barcelona Ibillay
2012-03-12 19:04

Ibracadabra

"Det är just det som är grejen... Ibra gnäller så jävla mkt o säger vad han tycker ÖPPPPPET han går inte bakom ryggen som fega jävla råttor... DET är DET som är skillnaden=) just därför ÄLSKAR jag ibra o för mig är ibra utan TVEKAN världens mest kompletta spelare!!"

Du är verlkligen en åsna. En madridista som hittar på saker och lägger det i folks mun.

Vadå gå bakom rygg osv, vad är det för fantasier du drömmer?

Såna åsne argument hör man dagligen. Som t.ex " Barca är så falska, de kallar sig för mes que un klubb men så gnäller de på domaren, snacka om dubbelmoral"
Problemet här är att ni madridistas är så pass förnedrade att ni bara säger saker utan att tänka.

Mes que un club betyder mer än en klubb, och för KATALANERNA så är det mer än en klubb okej din åsna? Ingen har sagt att vi är mer än en klubb för att vi är de hederligaste och de snällaste gentlemännen som finns på jorden, det är bara ni real fans som använder det som argument för att smutskasta och snacka skit.

Mes que un club betydelsen är något som föddes för katalanerna när de vart förtryckta ich endast hade Camp Nou och klubben som enighet. Mes Que Un CLub fanns innan du och Mourinho föddes!

Ni real-fans har blivit så förblindad av mourinhos hyckleri och feghet, ni kokar ihop lögner i er bubbla, men ni glömmer en sak, att ni endast är apor som har lärt sig att prata
ibracadabraR7
2012-03-12 19:04
Och där har du lekt färdigt. Spärrad. /Red.
Barcelona Hetfield
2012-03-12 19:03
Du är tyvärr för dum för att inse hur dum du är, om du ens förstod meningen.

Du kan inte sitta och säga att andra är medgångsfan när du själv är en Zlatanist, det är dubbelmoral. För det andra så är du ännu dummare som insinuerar att Messi är "drogad", när han i själva verket fick hormonsprutor för att kunna leva ett friskare och längre liv.

Jag förväntar mig inte att du ska förstå sånt, du är antagligen för ung.

Och varför svarar jag på dig....
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-12 19:03
Banna please.

Du är så trög så det inte ens är kul. Därför det bäst att du blir bannad, för du kommer bara förstöra forumet.

HahahahaAHAhahaahha xDD=) = )=) slutade jag skriva när jag fyllde 10..
ibracadabraR7
2012-03-12 19:01
@Hetfield:

Vadå får man inte älska zlatan nu ? o heja på madrid? jag mådde dåligt då zlatan gick till barca o jag hoppas verkligen att han kommer till real) det är sant, alla som började heja på barca då ronadlinho kom dit är bara medgångare... har många vänner som hejar o hejat på barca många många fler år och dom har jag all respekt för ... Likså dom för mig=) vf ska någon spärra mig? Tål ni inte o höra sanning ? ja vet allt o jag säger mina åsikter o för mig är det sanning sen behöver ni ju inte svara om det stör er=) använder inte direkt något ovårdat språk snarare tvärtom ...
Barcelona Hetfield
2012-03-12 18:58
Kan inte MODS spärra idioten? Han sitter och säger att man är medgångsfan om man började heja på Barcelona pga. Ronaldinho när han själv är en Zlatanist.

Ironi och dubbelmoral. Spärra bara honom, det här leder till bråk.
ibracadabraR7
2012-03-12 18:58
@iBarca:

ja , ska ju ta dig dit...

Får man inte ha sina egna åsikter? haha
ibracadabraR7
2012-03-12 18:56
@Ibillay:

Det är just det som är grejen... Ibra gnäller så jävla mkt o säger vad han tycker ÖPPPPPET han går inte bakom ryggen som fega jävla råttor... DET är DET som är skillnaden=) just därför ÄLSKAR jag ibra o för mig är ibra utan TVEKAN världens mest kompletta spelare!!
Barcelona Ibillay
2012-03-12 18:54
Ibracadabra

Roligt hur du försöker argumentera och få dig att låta trovärdig eller smart för den delen.

Kul hur du säger att du hatar griniga personer som allltid skyller på andra och så heter du IbracadabraR7 hahaha snälla asso

Ibra och Ronaldo de största divorna och de största gnällspikarna som är dina idoler och så hatar du Messi genom att påstå att han är grinig?

Bitch please..
Barcelona iBarca
2012-03-12 18:54
Gå och sov... Du har förskola imorn.
ibracadabraR7
2012-03-12 18:52
@iBarca:

Varför? Jag fuskar inte som Mesen
ibracadabraR7
2012-03-12 18:52
@iBarca:

Varför? Jag fuskar inte som Mesen
Barcelona iBarca
2012-03-12 18:51
Verkar som att du behöver ta "MEDEL" =). HAHAHAHA (not really funny)
ibracadabraR7
2012-03-12 18:51
Kan nog mer fotobll än vad du någonsin kommer kunna... Du nämne rCassilias utan händerna... Ge messi lite mer tabletter/sprutor låt han va 180 då ska vi få se hur han kommer komma undan ? Han kommer åka ner i marken 24/7 ... Va inte enögd ! Se helheten ! O MEssi kommer snart bli helt läst... han har blivit det mer o mer senaste året och bara för någon vecka sen var det massa jävla klagomål här på detta forum om hur kass han har blivit o att han måste börja skärpa sig osv... Ni kommer ej leva på honom så länge till ! If utan Xavi o Iniesta hans vänstra o högra pungkula får han aldirg någon orgasm;)
ibracadabraR7
2012-03-12 18:48
@barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!:

hahahah du e helt sjuk... Ronaldo har fan gjort 100 mål utanför straffområdet Ronaldinho också , vad har messi gjrot , sprungit förbi 3 spelare o gjort en enkel chipp eller placerat in den lågt i något hörn? hahahaha

Hur jag vet att MEssi grät? Joo jag vet det alla vet det... Bara i barca kan man förtränga det!

Ronaldo är dubbelt så komplett som messi...

sen får VI absoluuuut inte glömma att messi har tagit tabletter/sprutor dvs tagit till MEDEL till att bli över 1.50 Hahahahahah o det är ju inte så normalt direkt =)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-12 18:46
alltså spärra trollet för faan. Mods får sluta mesa runt, spärra varenda jävel som heter något med ibra eller ronaldo och skriver saker som;

"Hej boys! Respekt till alla "riktiga" barca supportrar som inte började heja på barca då Ronaldinho kom dit=) "

oh the irony.
det här forumet suger pung när man låter 14-åriga kids som har högre ålder än IQ hamra på tangentbordet.

Anyway, Arsenal - Newcastle ikväll, kan bli hur bra som helst. Om jag lyckas slita mig från den medryckande Messi vs Ronaldo diskussionen vill säga.
Barcelona love the haters
2012-03-12 18:39
ibracadabraR7 är max 10 år. Annars... bara roligt.
2012-03-12 18:37
"För att han inte är sig själv. Han är feg liten råtta..."

Känner du Messi?
"Såfort någon kommer och utmanar honom lite så blir han grinig och gråter... Går till styrelsen o klagar."

Har han aldrig någonsin gjort, så hitta inte på din egna fakta. Om du menar Zlatan så kan du ju börja läsa Zlatans bok och se vad Ibra tycker om Messi ;)

"Hans fotboll kan ingen ta ifårn honom men för mig är han ändå inte världens mest kompletta spelare. "

Det är omöjligt att vara komplett. Ingen kan vara det men Messi är visst dne mest kompletta. Vem har så många olika dimensioner i sitt spel? Hans är den mest kompletta fotbollsspelaren medan Cristiano är den mest kompletta atleten.

MEn det är itne det jag är sur på . Jag är sur på att han grät när Ibar kom , tex. Eller nu när Sanchez har kommit, han undviker o passa honom helt o hållet vissa stunder.

Du kollar ju inte ens på Barcelona, de märks..

"Han anses vara ödmjuk fotbollsspelare men han är världens falskate som finns... Titta bara då Barcelona fansen gör apljud åt Marcelo då han peppar på fansen att fortsätta göra det... Det är skamligt..."

Förstår inte varför Messi peppar fansen att göra apljud åt Marcelo när en av hans bästa kompisar i truppen är en av de spelare som mest i hela världen blir trakasserad för att vara en apa?

"Dock har Messi EN sak som få spelare i världen har... Han filmar ABSOLUT aldrig... VIlket 90% av barcas trupp gör och 50 % av Reals trupp.. Messi har fan aldrig ramlat ner utan att han har blivit totalt nerkörd o det ska han ha all cred för... Men finns så mkt mer dåligt än bra hos honom så man bara vill spy..."

90% av Barcelonas trupp och 50% av Reals? Yeah right..

"Joo för Ronaldinho gjorde miljader olika sorters mål , finter, kunde skjuta med vänstern högern allt... Messis mål i stora hela ser exakt likadana ut...

Hahaha fyfan vilket barnsligt argument. Så enligt dig är Neymar världens bästa spelare genom tiderna? Ronaldos mål i stora hel ser också exakt likadana ut, inpetningar och straffar? Samma sak med Ibra? Men dom spelarna gillar du eller? Du har nått den nivån där man börjar undra varför såna som du förtjänar att kolla på fotboll överhuvudtaget.

"Messi har tur att han är så kort som han är... hade han varit 175 -180 då hade ABSOLUT inte lyckats med sina små kroppsfinter (Det enda han kan). LEver på sin snabbhet o låga tyngdpunkt!

Hade Casillas saknat händer hade han inte varit målvakt. Hade Drogba vägt 3 kg hade han inte spelat i Chelsea. Hade Ronaldinho saknat teknik hade han inte blivit världens bästa fotbollsspelare.

Tyvärr. Du ser själv hur dåliga dina argument är..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-03-12 18:33
Jag slutade läsa någonstans mitt i texten och i slutet skriver du att Messi alltid göra likadana mål.

En spelare som slår målrekord varenda jävla år - och han gör bara mål på ett sätt? Jag vet inte om du har avslöjat någonting, men det måste vara någonting som världens alla tränare måste ha glömt att gå igenom under sin matchgenomgång.

Ja, Messi har en ganska svag högerfot. Med det sagt så verkar inte många kunna stoppa hans framfart ändå. Jag fullkomligt älskar när Messi hamnar i ett läge, väntar in så att försvararna ska blockera synen på målvakten och så drar han till.

Världens bästa genom tiderna? Han kan mycket väl vara där uppe. Jag har aldrig sett eller hört någon som har dominerat europeisk fotboll så som han gör.
,Sami
2012-03-12 18:33
Han anses vara ödmjuk fotbollsspelare men han är världens falskate som finns... Titta bara då Barcelona fansen gör apljud åt Marcelo då han peppar på fansen att fortsätta göra det... Det är skamligt...

Skicka länk bevisa det. Tror inte på det.
ibracadabraR7
2012-03-12 18:32
Det är iof bara va jag tycker... Sen finns det så många andra som tycker motsatta=)
ibracadabraR7
2012-03-12 18:26
@barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!:

För att han inte är sig själv. Han är feg liten råtta... Såfort någon kommer och utmanar honom lite så blir han grinig och gråter... Går till styrelsen o klagar. Hans fotboll kan ingen ta ifårn honom men för mig är han ändå inte världens mest kompletta spelare. MEn det är itne det jag är sur på . Jag är sur på att han grät när Ibar kom , tex. Eller nu när Sanchez har kommit, han undviker o passa honom helt o hållet vissa stunder. Man ser det så tydligt. JAg spyr på sådana spelare. Speciellt argentinska spelare har tendens att vara så. Själviska. Titta bara under Vm , ingen spelade för laget.Dom spelade mest för sig själva !

Han anses vara ödmjuk fotbollsspelare men han är världens falskate som finns... Titta bara då Barcelona fansen gör apljud åt Marcelo då han peppar på fansen att fortsätta göra det... Det är skamligt...

Dock har Messi EN sak som få spelare i världen har... Han filmar ABSOLUT aldrig... VIlket 90% av barcas trupp gör och 50 % av Reals trupp.. Messi har fan aldrig ramlat ner utan att han har blivit totalt nerkörd o det ska han ha all cred för... Men finns så mkt mer dåligt än bra hos honom så man bara vill spy...

SOm sagt det handlar absolut inte om att han är barca spelare... Det handlar om hur han är! Sen får vi inte glömma att Ronaldinho är typ 1000000 ggr bättre fotbolslspelare än va messi någonsin kommer bli , varför? Joo för Ronaldinho gjorde miljader olika sorters mål , finter, kunde skjuta med vänstern högern allt... Messis mål i stora hela ser exakt likadana ut... Messi har tur att han är så kort som han är... hade han varit 175 -180 då hade ABSOLUT inte lyckats med sina små kroppsfinter (Det enda han kan). LEver på sin snabbhet o låga tyngdpunkt!
2012-03-12 18:20
ibracadabraR7

Varför är du en sådan "anti Messi människa"? Det finns absolut ingenting hos Messi som kan göra att man är anti..
ibracadabraR7
2012-03-12 18:15
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Tack för svaret. FIck bättre svar än vad man kunde önskat!=) Ser bra ut=) tyvärr är jag en otorlig anti messi människa=) det är inte bara för att han spelar i Barca , det är för att jag tycker att han är vidrig människa... Lång historia o orkar ej förklara allt.

Däremot älskade jag kluivert , rivaldo , ronaldinho , etoo m.m =) ni har haft sjukt bra spelare . Och för tillfället har ni starkare lag än oss Madrid bara pga mittfältet... VI har minst lika starkt anfall samt försvarspel... =) men utan mittfält vinner man inga stora matcher i längden!
,Sami
2012-03-12 18:15
Alexis tror jag kommer vara tillbaka nu i helgen mot Sevilla.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-12 17:56
En underbar video om varför Barcelona är "mer än en klubb".

Till eventuella haters vill jag betona: INTE FÖRmer, bara något mer än just en fotbollsklubb.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-12 17:49
Ibracadabra

Spelare in: Bartra, Montoya, Muniesa och Sergi Roberto flyttas upp från A- till B-laget. En mittback kommer köpas in, samt eventuellt en versatil vänsterback.
Det kan också finnas en chans att Neymar kommer, men troligtvis inte förrän 2013.
Spelare ut: Fontás på lån, kanske Keita och möjligtvis Afellay i någon bytesaffär. Adriano kommer nog stanna en säsong till.

Skadorna är följande;
Thiago är tillbaka i träning denna vecka efter en kortare tids frånvaro.
Abidal närmar sig också comeback, men det kan dröja någon vecka till.
Alexis skadade sig efter landslagsspelet och blir borta minst två veckor till.
Villa kommer påbörja löpträning om 3-4 veckor och kan vara tillbaka i slutet av april om allt går bra
Afellay är jag osäker på, men allt tyder på att han också kan vara tillbaka i slutet av säsongen.

Angående Messi så tror jag inte att det hjälpt laget om han bättrat på sin redan grymma assiststatistik. Tyvärr har våra anfallare missat allt för mycket egna lägen, och det är snarare tur att Messi varit i sådan målform när de andra sviktat. För mig är det självklart att Messi ska vara lite ego eftersom han är den vassaste målskytten. Så klart svär man ibland när han i givna lägen lika gärna kunnat passa, men precis som andra anfallare går han oftast rakt mot mål.
Annons: