/spanien/barcelona/forum/9576.aspx/spanien/barcelona/forum/9576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2012-03-25 15:09
vet nån hur många straff mål har Zlatan gjort i år???
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-25 14:56
Både Messi och Ronaldo på 35 mål alltså. Vill inte börja jämöra eller något, men är det inte sjukt´hur mycket mål båda dessa herrar gör? För några säsonger sedan låg ofta skyttekungen på runt 25 mål i slutet av säsongen. Under trippelåret tror jag Forlán gjorde runt 30, säsongen efter gjorde Messi 34, förra säsongen gjorde Ronaldo rekordmånga 40 och i år ligger alltså båda på 35, med nio matcher kvar att spela vilket bör betyda att båda troligen slår Ronaldos rekord från förra säsongen. Detta är något utöver det vanliga, de gör mer mål än vad man gjorde för 50 år sedan. Messi slår Barca-målrekord som 24-åring, förra rekorhållaren spelade på 50-60-talet där det blev typ minst 6-7 mål varje match. Ronaldo slår ett rätt gammalt ligamålrekord som man aldrig trodde någon skulle slå. Det börjar bli löjligt hur många mål dessa spelare gör.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-25 14:48
Sen har väl vi inte mött ett riktigt bra lag på länge känns det som. Real och Valencia var ju ett tag sedan nu. Sevilla är väl gränsfall. Leverkusen vet jag inte riktigt var de står, trodde det skulle bli en svår match men de var mycket sämre än jag trodde.

Mot Milan får vi ta och bevisa oss. Vinner vi på San Siro blir jag riktigt nöjd, då är det bevisat att vi är i grymt bra form. Ett oavgjort är bra också då Milan trots sina skador är starka på hemmaplan. Jag tror det blir en tuff match. Milan har backproblem men de har ibland förmågan att spela som ett riktigt lag, och då spelar de fantastiskt bra fotboll. Vi såg alla vad som hände mot Arsenal i första mötet. Det var ingen tillfällighet. I höstas lyckades vi ta med oss 3-2 vilket hade varít rena drömmen på onsdag, men Milan är ett bättre lag än i höstas.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-25 14:33
Tycker inte man ska vara alltför kritisk till våra anfallare. När det kommer till CL höjer sig hela laget, det har vi fått bevisat de senaste åren. Sen har vi spelare som Cesc och Xavi som gör många mål. Att våra anfallare är "ljumna" har inte lett till mindre målskörd än vanligt, snarare tvärtom. Så när laget gör många mål och befinner sig i bra form ska man inte vara alltför kritisk, lagets målform är viktigast tycker iaf jag.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-25 14:29
Kul för Zaragoza, hoppas att dem klarar sig kvar. Sen vet jag inte vad som har hänt med Athletic, det gick så bra och nu det går dåligt. Alltså detta lag måste lira i CL.

Sist, men inte minst, naaw va söt Cristiano var igår. :)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-25 14:27
elbraco

Dock kan man inte glädjas ordentligt av Milans sargade backlinje, då det känns som vi inte kommer kunna utnyttja det fullt ut. Vi har så många ljumna anfallare.. hade vi spelat som vi brukar där framme så hade detta varit ett gyllene tillfälle! Fortfarande positivt dock, såklart
Grace/Wastelands
2012-03-25 14:14
Jag vill inte att Levante ska hamna i CL. Oavsett hur roligt det är med ett skrällgäng så kommer ju Levante vara värre än Villarreal var i år. Hellre ett av de större lagen som har möjlighet att etablera sig där. Men Atletico verkar ju verkligen vägra göra en bra säsong någonsin.

Och Zaragoza har alltid irriterat mig som lag.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-25 14:13
Till er som kan spanska rekommenderar jag denna dokumentär som Barça TV gjort om Messi: un lider en silenci, en tystlåten ledare. Hans syskon, släktingar och barndomsvänner berättar om hans uppväxt, hans första fotbollserfarenheter i Grandoli och Newell's ungdomsakademi.
Barcelona Rambla~
2012-03-25 14:07
@Abbe.:

Visst kan det ha varit så, som sagt svårt att bedöma så där direkt när man ser det. Är annars inne på Grace/Wastelands linje. Det hade varit bättre om Atléti vunnit för deras självförtroende, för att de ska kunna ge Madrid en match i derbyt (önsketänkande) och deras CL-ambitioner vilka nu ser väldigt svåra ut.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-25 14:06
Gårdagens match var vår svåraste match kvar i ligan förutom Madrid på hemmaplan. Nu får vi se hur Real klarar sig mot Athletic, Sevilla, Barca, Atletico, Osasuna och Valencia.

Älskar förövrigt att vi hade 10 spelare igår i en halvtimma och då passar Puyol och Pique på att anfalla i motståndarnas straffområde och fixar en säker seger! Haha.
Barcelona Abbe.
2012-03-25 14:01
Rambla

Du kan ha rätt, men jag tyckte mig se att Godins knä, eller dylikt, går emot Postiga och att det är det som får honom att falla.

Hursomhelst, det blev straff. Liket Zaragoza lever vidare ett tag till.
Barcelona Rambla~
2012-03-25 13:55
@Abbe.:

Jag tycker att det är just vad Godin gör med sin glidtackling. Täcker yta alltså, ser inte alls ut som att han river ner honom. Visst kan jag ha sett fel men tycker nog att han går ner väldigt enkelt.
Barcelona Rambla~
2012-03-25 13:54
@Grace/Wastelands:

Mallenco ger Zaragoza en present, det är vad som händer. Det ser verkligen inte ut som en straff.
Barcelona Abbe.
2012-03-25 13:53
Rambla

Tycker nog den var hyfsad korrekt. Godin gör en riktigt klumpig glidtackling när han egentligen bara behöver täcka inspel. Han behöver inte ens gå mot Postigas ben där. Men visst, klarare straffar har man sett.
Grace/Wastelands
2012-03-25 13:51
Straff till Zaragoza i 94:e och 3 nya poäng. Vad händer?
Barcelona Rambla~
2012-03-25 13:51
Atleti får straff emot sig på övertid mot Zaragoza. Sånt suger verkligen med tanke på hur billig den var om inte tom helt felaktig. Slut, 1-0 till ett krigande Zaragoza.
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2012-03-25 13:45
Zaragoza tar nya poäng mot Atletico. 4 p mot Valencia och Atletico på 1 vecka. Starkt. Tyvärr. Hade hoppats att Zaragoza åkte ut.
Barcelona LeoMessi
2012-03-25 13:38
Jag tyckte att Alexis gjorde bra ifrån sig igår. Han får riktiga svåra passningar i helt omöjliga lägen. Han får oftast långbollarna och han har alltid två backar på sig då, han och Pedro kämpar och sliter som få. Sen vill jag inte se iniesta som ytter, han är bäst som offensiv MITTfältare!!
Barcelona B-Guden
2012-03-25 13:33
Dani Alves=The King

När han gjorde som mest mål spela han på messi postion.
JAg tycker vi ska göra som vi gjorde i början.
Alves Mascherano Pique Puyol
Xavi Busquet Iniesta
Messi Cesc Pedro

Pedro Byts ut mot Tello senare i matchen, Messi har en fri roll och kommer kunna slå passningar till Cesc som ständig löper men även kan gå ner och hämta boll.
Så hoppas jag. vill inte se alexis mot milan, han som var en helt okej dribbler, men sen han kom till barca kan han inte ta sig förbi en enda, han tappar mycket boll och så, en sak är iaf säker jag vill inte se iniesta som ytter..
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-25 13:28
Milan kan tvingas lira med Zambo-mexes-bonera-mesbah på onsdag. Nesta bör vara spelfärdig men inte 100. Isåfall tycker jag att man ska ta chansen och avsluta dubbelmötet redan på San Siro. Totaloffensiv och bästa elvan, trycka in så många bollar som möjligt - för med den backlinjen och resterande skador på Milan (pato, mvb, kpb?, osv) så ska vi vinna med ett par bollar - med all respekt för Milan. Ett klockrent läge för oss helt enkelt. /iphone
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-25 13:24
Haha, fick höra det roligaste idag.

Dommaren som dömde Villareal - Real Maddrid, är avstängd resten av säsongen, dock vet jag inte om det är sant, men chockar det någon om det är sant?
Barcelona Dani Alves=The King
2012-03-25 13:12
Löjligt att man ska ha Cesc en mittfältare som vår näst bästa mål skytt!
Barcelona Cataloniaboy
2012-03-25 12:44
Skönt med en seger igår! Viktigt att inte tappa fler poäng nu resten av säsongen. Gör vi inte det är jag övertygad om att vi tar hem ligan, TROTS att vi haft domarna mot oss hela säsongen.
Madrid har tuffa matcher kvar och lär tappa några poäng ytterligare.
Sen tycker jag att domarna har varit väldigt bra de två senaste Madrid-matcherna. Rättvisa och har vågat stå upp för sina domslut. Diktatorns gäng kunde mycket väl fått någon straff igår ifall det varit någon annan domare.
Men detta ändrar ju tyvärr inte på alla domslut de fått med sig tidigare under säsongen... Surt.
Visca Barca!
Barcelona NoGo™
2012-03-25 12:33
Highlights från gårdagens match med Ray Hudson.
Barcelona Bästelona
2012-03-25 12:15
Fantastisk video om vår målvakt!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-25 12:09
Ja visst är det oroväckande. Oroväckande och frustrerande, när man vet hur bra både Alexis Pedro och Cesc kan vara - eller produktiva i Cescs fall, han har ändå varit helt OK spelmässigt i vår. Vore underbart om det lossnade mot Milan! Men det känns tyvärr inte som att det blir så, och då kan det bli jobbigt.

addeh

Håller med, Montoya känns jäkligt intressant och blir bara bättre och bättre. Synd bara att han spelar på Alves position då han så sällan är skadad. Det är på vänsterbacken vi har bekymmer. Å andra sidan är det väl där vi lär förstärka i sommar också.

Atlético addeh
2012-03-25 11:54
För övrigt måste jag säga att Montoya gjorde en fantastisk match igår, både offensivt och defensivt. Han borde visserligen gjort något mål, men det spelar mindre roll. Han var åtminstone där, precis som Alves. Bådar verkligen gott inför framtiden. Hoppas Montoya får mer speltid under våren.
Atlético addeh
2012-03-25 11:53
1.70

Har varit inne på samma spår. Det är väldigt förnämligt att ha Messi i laget, men vi är ruskigt beroende av honom i många aspekter. Han är inblandad i varenda mål vi gör. Tello är väl egentligen den enda anfallare som känts het under hela 2012, tillsammans med Messi då. Alexis som du säger, har inte visat samma form som innan skadan.

Troligtvis lär Iniesta gå ut som ytteranfallare mot Milan, precis som han gjort i många matcher den senaste tiden. Det positiva med det är att Andrés ofta tar sig runt sin gubbe, men han är varken någon målskytt eller stor poänggörare.
Barcelona Dale Paliza
2012-03-25 11:52
Pedro är väl, tillsammans med mittbackarna, den spelare som gått tillbaka kraftigt jämfört med förra året,. Men om de kommer igång nu under slutspurten är ingenting omöjligt, inte ens el alirón.

Sami:
Van Persie vore en drömvärvning. Det var problematisk när Villa pajade, men ärligt talat hade han inte levt upp till förväntningarna (i a f inte mina!).
,Sami
2012-03-25 11:48
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Tänk om Messi skulle gå sönder? Vem skulle göra målen då? Ingen! Barca behöver en riktig striker. Min röst lägger jag på Cavani eller Neymar. Fabregas är bra men ingen anfallare.
Annons: