/spanien/barcelona/forum/9573.aspx/spanien/barcelona/forum/9573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-15 12:59
Alltså, jag vet inte vad jag tänkte på! Ville bara kolla om svinen ville möta nån speciell i CL, men fan vad jag ångrar. Funderar starkt på nån slags hjärntvättning så att jag glömmer dom här 15 minuterna!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-15 12:58
Just det. Xabi Alonso avstängd i nästa match. Han betyder så otroligt mycket för marängerna, enligt mig en av de viktigaste tillsamans med Casillas och Ronaldo. Möter Real ett bra motstånd så lär den första matchen bli riktigt svår nu när utan Alonso. ch detta är i CL vilket gör att det knappast finns någon chans att varningen blir upphävd som den säkert hade blivit i La Liga.
Barcelona PUYIESTA [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-15 12:57
Tips på ställe med fotbollsskämt: puertan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-15 12:50
Blaugrana són els colors!

Haha jag klarar inte ens att läsa 15 sekunder där inne sen får man självmordstankar..
Barcelona socccerfan1
2012-03-15 12:49
Jag tror att vi har större chans i två matcher.. i en kan allt hända.. och real saknar XABI, sen så är dem inte på topp i formen just nu..

Real har ossasuna, valencia sen atletico som dem 3 matcherna innan .. sen är det CL.. Perfekt att möta dem där.. tycker jag.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-15 12:46
Fråga inte varför men jag va inne och läste i Puertan i cirka 15 minuter...... 15 minuter som aldrig kommer komma tillbaka ... :(
Barcelona PUYIESTA [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-15 12:29
En eventuell CL match mot Madrid skulle enbart vara jobbig, kan ni förstå hur jävla nervös man skulle vara. Ge mig Marseille imorgon
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-15 12:27
Diar Iniesta Shekha

Du lär märka när det är Officiellt.
,Sami
2012-03-15 12:20
Ge oss Real!! El Clasico tröttnar man aldrig på:)
Barcelona Ibillay
2012-03-15 12:17
Hoppas på Real!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-15 12:14
Enligt Sport så kommer Guardiola att fortsätta och han ska tydligen ha sagt det till styrelsen också. Någon som vet om det är officelt eller bara rykten? Jag hoppas att det blir officiel snart.
Barcelona SamMajid
2012-03-15 12:09
Tja! ville dela med mig en kommentar från Bayern Munchens forum:

''Kan ju säga att Real inte imponerade ikväll. Med lite mer skärpa hade CSKA lett med 2-0 efter en kvart och vid ställningen 2-0 till Real fick CSKA ett helt korrekt mål felaktigt bortdömt. Reals försvar ser skakigt ut och de har inte övertygat mot halvsvagt motstånd i CL''

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-15 12:06
Grace

11 45 på 10:an, Viasat och Eurosport.

Personligen bryr jag mig inte om lottningen. Apoel/Marseille hade varit skönt men Chelsea/Bayern hade varit riktigt bra matcher underhållsmässigt.

Att möta Real vore riktigt tråkigt. Det är alldeles för tidigt då jag rankar de båda som CL:s bästa lag i år samt att el clasico fortfarande är too much nu.

/iphone
Barcelona SamMajid
2012-03-15 11:59
Jag har en magkännsla av att vi får Chelsea! ;)
Grace/Wastelands
2012-03-15 11:42
Är det imorgon lottningen kommer till CL eller?

Jag känner på allvar att jag hellre vill ha ett riktigt bra lag nu, vi är ändå körda i ligan, då kan vi lika gärna lägga allt krut på CL och då vill jag hellre ha bra lag nu. Dels så att laget vänjer sig vid tuffa matcher, och dels så inga sköna maränger i efterhand ska kunna säga att UEFA fixade Barcelona till finalen. Ge oss Milan eller Real Madrid då så vi får se vad som händer. Förlorar vi så förlorar vi och då har vi ändå inget i en final att göra. Jag vill inte möta Leverkusen, Apoel och sen typ Marseille på vägen till finalen. CL ska handla om bra lag, så här långt har vi bara mött ett bra lag och då blev det bra matcher. Och frågan är ju hur mycket värt det är att vinna CL om man har mött Apoel, Marseille och Leverkusen i ett "slutspel". Det känns ju en aning mindre värt än om man har slått ut typ Chelsea, Milan eller Real.

Vore kul att få möta Chelsea dock, Real M - Barcelona känns som en otroligt rolig final och antagligen det bästa som CL kan erbjuda i år.
Barcelona SamMajid
2012-03-15 11:34
DivineNerd(Man utd fan)

PL är förövrigt den mest underhållande ligan i världen, om inte en av de bästa. Jag älskar fotboll i högt tempo i 90 minuter och många mål. Men jag tror samtidigt inte att anledningen till att folk ogillar PL är för att den har rankats etta i flera år. Visst finns det de som gör det, men mest tror jag det är för att folk underskattar den spanska ligan när man gämför den med PL, att bara två lag är bra och inga andra. Det är inte sant. Spanien har mycket starka lag och det bevisade inte mist Ath Bilbao när man slog Englands bästa lag borta i EL förra veckan.
Barcelona socccerfan1
2012-03-15 11:31
På tal om Real M. våra rivaler!!

Såg matchen igår, fyy satan vad dem är snabba i kontringarna!!! Kan vara svårt att stå emot? eller?

Själv tror jag att dem är chanslösa mot större lag med bättre anfall/avslutare och som har mer boll än cska igår.. Ronaldo benz pipta är otroliga, man kan inte säga annat.. MEN

Bakåt.. seriöst? PEPE gör bort sig själv, Ramos body tacklar spelare om och om igen, tom i straffområdet, hur smart är det? SKA vara frispark varje gång och ibland tom kort. Sen har Dem marcelo som ligger högre än mittfältet oftast.. att han är ivrig med att bryta och kommer fel oftast är bara positivt.. Arbeloa är deras sämsta försvarare efter gubben.. Så tror att Reals stora svaghet är 1. Deras försvar. 2. Om dem möter ett framåt tyngre lag med skickliga försvarare så får dem mycket problem och kan inte utnyttja kontringarna ordentligt.. all creed för igår men att kontra sig igenom CL har jag svårt för.. vill lägga till en sak om CSKA igår. Jag tycker att dem fick många chanser, några riktigt bra, friläge? Men lite bättre avslutare och kyligare spelare så hade dem gjort fler mål, vet inte om ni kommer ihåg men på marcelos kant, han lilla killen som kom in, var rätt fri två gånger men lite för het och 20 cm i offside.. som jag sa jag är inte jätte imponerad av dem som lag, i helhet. Många spelare är riktigt bra det får man inte ta ifrån dem.

PS özil's pass till BENZ var ett misslyckat skott... tror jag iaf.

Hoppas på real imorgon.. så snälla gud. Allah, Buddha, Jesus.. Låt oss möta Real i Kvarten!!

längar till helgen och sevilla!
Barcelona El Soap
2012-03-15 09:24
Although two months ago, he had serious doubts, Guardiola has now decided to renew for another year. Announcement this or next week. [sport]

Får ju hoppas att det stämmer.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-15 00:12
Det verkar i alla fall som vi kan enas om att filmare inte ska jämföras med någon som sparkas och stämplar upprepade gånger mot liggande spelare.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-15 00:09
Sett till svenska ögon så var inte filmningen det mest oroväckande utan det var tystnaden från kommentatorerna som bägge fick sina tungor avsågade i den stunden.. Riktigt skämmigt men samtidigt inget som förvånar.. Det viktigaste är att folk har uppmärksammat Fabregas filmning som ledde till straff. That's the most important thing..

Inför lottningen har jag alltid sagt hoppas på APOEL, Marseille etc etc.. Men vet ni vad, jag svär på allt får vi Chelsea, Milan eller Real kommer aldrig vara mer nöjdare.. KROSSA är ordet.. Krossa svinen!
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-15 00:09
!!ANTIMADRIDISTA!!
Jag hatar inte Sergio även om jag såklart inte gillar det han gjorde(När han tog sig för ansiktet). Angående om vilka som uppmärksammas rätt håller jag med dig om att Barcelona alltid målas ut extra mycket. Det är dock inte särskilt konstigt eftersom att ni är bäst. Samma sak är det med United, jag vågar säga med ganska stor säkerhet att den ENDA anledningen till att så många fans hatar United både i England och utanför är tack vare trofeerna och ingen sympati kommer visas förrän man har åkt ner en bit i rangordningen. Än så länge framställs vi ju dock som absoluta världeliten. Samma sak kan sägas om erat hat till Premier league, ni hatar PL eftersom ni är trötta på att PL var den bättre ligan i några år men att vi nu inte är lika bra men att media fortfarande framställer PL som den bästa och det är därför ni så gärna vill bevisa för världen hur kassa England är i fotboll.

Började bara skriva lite och inlägget blev till något helt annat än vad jag hade tänkt att skriva om. Jag försvarar iaf inte Drogba men tycker man ska vara lugn med påhoppen av redan nämnd anledning. Förstår att p12:or har svårt att låta bli men det här forumet måste väl ha lite äldre personer som kan hålla gott exempel.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-15 00:04
Hoppas vi får Chelsea i kvarten, vi skulle vinna lätt, 5-0 på Camp Nou.
Sen hoppas jag att Real får Bayern, Real var usla ikväll spelmässigt, får de möta ett lag som Bayern åker de ut på en gång.
Chelsea och Real är två äckellag som ska ut genast.

Skulle inte heller ha något emot att Barca möter Real. Real hade åkt ut då också.
ragnarök
2012-03-15 00:02
DivineNerd

Jag kan förstå att du reagerar. Drogba bör inte jämföras med en våldsfetischist som Pepe. Men faktum kvarstår att han är en riktigt vidrig spelare. Han är duktig, men alldeles för grisig. Han ska dock ha beröm för sin insats ikväll, han gjorde lite vad han ville.
Barcelona Rambla~
2012-03-15 00:00
Busquets är en vidrig filmare. När Drogba kör samma sak är det smart och ett tecken på fair play. Heh, varför känns meningslöst att ens försöka diskutera vidare. God natt
Barcelona Barca-nist
2012-03-14 23:59
bästa kommentaren jag har läst ikväll!

"Min fru damsög hemma,hon kom åt tv.n Drogba ramlade." ;)
Barcelona NoGo™
2012-03-14 23:54
United fan//

"Själv hyser jag respekt för Drogba både fotbollsmässigt och fairplay"

Okej....
Barcelona Riiio!!
2012-03-14 23:54
DivineNerd(Man utd fan)

Håller med dig faktiskt där.. lite dumt o jämföra honom med Pepe som är ett psykbryt i sin egna klass. Drogba tillhör de anfallare som kan få för sig att ramla väldigt lätt, när man väl tänker på hur stor killen är liksom. Då ser det bara löjligt ut.
I övrigt va han bra idag.. kämpade och slet. Snyggt mål också..
Barcelona H.C Xavier
2012-03-14 23:51
Drogba är en fucking disgrace.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
DivineNerd(Man utd fan)

Okej nu vet vi att du hatar Sergio, hoppas du mår bättre av det. Alla får filma och spela som djur men när någon i Barcelona, då jävlar kan man hata. Intressant att se hur många rubriker Drogba får för sin filmning i jämförelse med vår älskade Busquets
Barcelona Ronaldinho Jr.
Hade vart kul med ett klipp på filmningen tätt följt av hans så välkända och upprörda "disgrace" utbrott..
Annons: