/spanien/barcelona/forum/9572.aspx/spanien/barcelona/forum/9572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2012-05-22 00:33
Wahiddulli

Gör din lista då?

Messi och Dinho är ju givna iaf.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-22 00:12
Kommentar: Även om rösterna i forumet går åt en annan riktning tänker jag inte hymla med mina personliga åsikter. Zlatan är för mig världens bästa anfallare. Vidare, tänker jag även på Pep som under hela den förra sommaren ville värva en stor och stark nia. Tycker ni att vi har mandat att tvivla på honom? Om Zlatan är den sista pusselbiten i Guardiolas lagbygge så låt honom få den. Kan man tillfoga ytterligare än dimension i Barcelonas spel ser jag inte hur något lag skulle kunna stoppa oss.

Så lät det då haha
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-21 23:37
Egentligen sa vertonghen att Spurs är det enda alternativet om han ska till England.
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2012-05-21 23:34
The Belgian centre-half has told Ajax that he is only interested in a move to Spurs this summer as chairman Daniel Levy flew to Amsterdam on Monday for crunch talks.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-21 23:20
Barcelona kommer att hamna i en fälla om de håller på att värva. Vi har inte sett det bästa av Thiago, Cesc eller Alexis än.

I försvaret behöver vi en värvning. Alba är klippt och skuren. Känns som David Villa. Kan inte bli annat än succé.

Vi behöver inget offensivt.

Jag blir orolig när Keite kan lämna på fritransfer. Spelaren Keite står inte Barcelona och faller med, men spelartypen Keite är viktig för alla lag.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-21 23:16
Fram till cup-finalen kommer fem delar av legenden om Pep att återigen publiceras här. Ett fantastiskt verk av signaturen El Flaco här på forumet. En del saker har tillkommit från när artiklarna senast publicerades.

:)
Real Madrid Wahiddulli
2012-05-21 23:13
@zick9:

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-05-21 23:13
Adrian Lopez, det är en spelare jag vill ha i Barca. Hade passat in perfekt enligt mig.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-21 23:06
Eluc

Håller med till viss del, det kan bli lite väl mycket spelare som bara breddar truppen utan att spetsa till den nämnvärt (fast tanken är ju att de ska utvecklas vidare).

En anledning är dock deras kontrakt där det finns inskrivet att automatiskt förlängs om de flyttas upp till A-laget. På så sätt slipper man oroa sig över att andra klubbar rycker i dem innan man satt truppen. Kan dock tänka mig att ett par av dem trots allt kan lånas ut till mindre lag i Primeran.

Den andra positiva biten är att de nu slipper åka jojo mellan A- & B-laget och kankse kan få mer speltid på högre nivå. Hur många gånger har t ex inte Bartra varit med i A-lagstruppen inför en match, hamnat på läktaren och dessutom missat B-lagets match samma helg. Många - alldeles för många ggr.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-05-21 22:51
“@barcastuff: D'Amico (agent Giovinco, Parma): "We received many offers, including a recent one from Barcelona. We'll decide after the Euro." [mana mana]”

Giovinco i barca.. Tror det hade varit bra faktiskt
Barcelona papillon
2012-05-21 22:44
1.70-ligan - Cuenca y Tello (Barcelona) Såg nån match med honom i PL där han var riktigt bra. Teknisk och lugn med bollen. Vad skulle han kosta (enligt klausulen) att hämta hem det här året?
Barcelona Éluc
2012-05-21 22:40
Besides Montoya, Bartra, Muniesa and Dos Santos for contract clauses, winger Tello will also be promoted to the first team this summer. [md]

Jag kan inte låta bli att tycka att 5 stycken blir alldeles för många. Montoya, Bartra och Dos Santos räcker mer än väl.
2012-05-21 22:35
Papillon

Romeu stod där invirad i sin katalanska flagga på Allianz Arenas innerplan i lördags natt. Sedan AVB kickades har han inte fått spela mycket, och passar inte heller in i Chelseas sätt att spela boll numera... men under hösten/vintern var han stundtals riktigt bra. Han kan definitivt bli något stort i rätt miljö, tror jag.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-21 22:27
Om ni frågar mig.

Jordi Alba
Adrian Lopez
Yaya

Det får räcka.
Barcelona papillon
2012-05-21 22:24
Någon som har koll på Romeu? Har han fått spela mycket i chelsea? Skulle han inte kunna vara backup till busquets ifall keita säljs? Vad ligger prislappen på ifall man skulle hämta hem honom till sommaren?
Barcelona Hetfield
2012-05-21 22:23
Nja, Adrian Lopez känns som en spelare som är bäst i mitten. Jag vet att jag förespråkar för att man kan göra om spelare, men hans känns lite för begränsad.

Antingen så värvar man en riktig ytter, eller så köper man en riktigt bra spelare som har potentialen och skickligheten att kunna spela på en kant.
2012-05-21 22:18
Det förvånar mig storligen att Giovincos agent säger att Barca nyligen lagt bud på honom. Dels för att man, utåt sett i alla fall, sagt att man inte ska börja agera förrän efter cupfinalen. Dels för att jag inte kan tänka mig att han kan vara en måltavla för oss i sommar... vi behöver förstärka defensiven. Möjligen få in lite tyngt i offensiven. Och så lägger vi bud på ännu en liten offensiv mittfältare på 166cm? Jag hoppas agenten talar i nattmössan...
Barcelona zick9
2012-05-21 22:13
Bästa spelare de senaste 6 åren (enligt mig):

1. Messi
2. Ronaldinho
3. Henry (i Arsenal)
4. Ronaldo
5. Xavi
6. Heskey
7. Hysén

Okej, de 2 sista var ett skämt ;)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-21 22:13
Hetfield

Vad säger du om Adrian Lopez?
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 22:12
Giovinco skulle vara en bra värvning för vänsterytter positionen, även om han trivs som bäst som släpande anfallare, men kommer ihåg att han spelade som vänsterytter i u21 EM 2009. Självklart ska det inte vara prio nummer ett, men tycker att man ska kunna diskutera en affär med Parma om atommyran.
Barcelona Hetfield
2012-05-21 22:07
Det ryktas ju som att Lavezzi vill lämna Napoli, jag tycker att man ska gå för det. Han är kanske inte en målskytt, men han är en otroligt nyttig spelare.

Jag håller med om att det är dags att hitta en vänsterytter, jag orkar inte med att laget behöver rotera så mycket i den positionen.
Coach pep.
2012-05-21 21:58
Tror våra nya tröjor kommer se ut typ sådär.
Barcelona Ibillay
2012-05-21 21:56
helvete vilka fula tröjor, hoppas det inte är de
2012-05-21 21:54
Nej, han är inte dålig. Han är bra. Åtminstone har han varit det under det senaste halvåret. Men vi behöver honom inte. Inte idag och inte imorgon.
Lägg pengarna på att förstärka backlinjen. Finns det sedan resurser över man kan ju överväga att ta in en billig, äldre forward, som erbjuder oss något nytt.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 21:54
1.70

När du säger det på det sättet får du det att låta som att han är dålig vilket han verkligen inte är, han och Miccoli var dom enda som lyckades göra mer än 10 mål samt 10 assist i säsongen som gick. Själv hade jag inte haft något emot att ha en spelare av Giovincos kaliber i Barca, fast det beror på priset såklart och om han accepterar en bänkplats. Fast då ska också Cuenca samt Tello lånas ut till ett mittenlag i la liga.
,Sami
2012-05-21 21:50
Tycker det är inget fel på Giovinco. Han är ju riktigt bra! Har grymt skott också och bra teknik.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-21 21:48
Giovinco?

Som bytesmedel för att få Thiago Silva kanske?

Bekräftas också att Tello kommer tillhöra A-laget nästa säsong.
Med tanke på att även Muniesa, J2S, Bartra och Montoya flyttas upp känns värvningar för att bredda truppen helt onödiga.
Det enda som behövs är, förutom att övriga spelare håller sig friska, en riktigt bra, helst allsidig, vänsterback.

Med tanke på ekonomin kommer ett lugnt transferfönster betyda att klubben kan spendera runt €100 miljoner i nästa fönster när spelare som Xavi, Puyol och Villa kankse behöver ersättas fullt ut.

Här nere (i Barcelona) snackar man i dessa termer i alla fall, förutom en del drömmare som gärna ser en anfallare komma i sommar - och då är det främst Neymar och Torres som kommer upp.
2012-05-21 21:43
Om Giovinco blir vår stora värvning i sommar, ja då vet jag inte vad jag gör. Kommer tappa all respekt för de som sköter klubben. Ja nästan för Tito också.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 21:31
1.70

Jag tror helt ärligt att Barca vill ha Giovinco för att ha någon som avlastar Messi och skulle kunna agera som falsk nia. Inte för att vi behöver honom, men det skulle kunna vara klubbens tanke eller ett sätt för att få andra klubbar att börja buda.
2012-05-21 21:16
Vad fan? Giovincos agent bekräftar bud från Barcelona. Vad ska vi med han till?
Annons: