/spanien/barcelona/forum/9570.aspx/spanien/barcelona/forum/9570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-14 14:57
Shanghai

Okej, trodde inte det heller men var tvungen att fråga:).
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-14 14:40
L.A.M Nr 10

Nej, det var inte riktat till dig. :)
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-03-14 14:35
Kom igen CSKA! Kicka ut ultra kapitalisterna!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-14 14:34
Shanghai

Syftar du på mig nu? Då jag skrev att det fanns en chans att CSKA kan göra det till en jämn match ikväll, vilket jag fortfarande tror.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-14 14:27
Att det finns några här som tror att plastlaget tappar poäng mot så kallade "storlagen" hahaha.

För det första om Real vinner mot "storlagen" med 6-0 på bortaplan mot Sevilla så finns det tyvärr ingen chans att andra lag tar poäng ifrån dem.

För det andra, även om Real gör en dålig match och andra lagen är så nära att vinna eller få oavgjort så kommer domarna att synas i matchbilden och gynna laget, så enkelt är det.

Jag låter pessimistisk, men det är sanningen tyvärr. :(
Barcelona ....
2012-03-14 14:25
Kan nån här inne någon bra hemsida för att ladda ner gamla Barca matcher?, jag skulle vilja se cl semin hemma mot Inter igen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-14 14:13
Härliga resultat i gårdagens CL. Inter åker ut vilket är rätt skönt och lika bra med tanke på deras fullkomligt usla säsong. Bayern Munchen ville jág verkligen ha med till kvarten och man visar ju att man är att räkna med när man kör över Basel, samma Basel som slog ut United.

Ikväll så har vi också en härlig omgång framför oss. Även om Chelsea är ruskigt dåliga för tillfället så har de enligt mig fortfarande chans att gå vidare. Man spelar hemma på Standford Bridge och där är en tvåmålsvinst inte lika mycket som det låter som. 2-0 räcker som de flesta nog vet men jag tror Napolis offensiv blir engelsmännens fall. Gör Napoli första målet behöver Chelsea alltså göra fyra om man vill vinna matchen, tre om man vill ha förlängning.

I Reals match beror väldigt mycket på den första halvtimmen. Om CSKA ligger rätt, spelar smart och anfaller lagom mycket så kan det bli en jämn match som förra gången. Får man in första målet lär det bli en riktigt rolig match. Tyvärr finns risken att Real gör ett tidgt mål och då är jag rädd för att luften går ur ryssarna. Men kan man hålla 0-0 rätt länge eller kanske till och med få in 1-0 så lär det bli en rolig match.

Själv lär jag byta mellan båda matcherna i första halvleken och sedan inför andra se vilken som är mest spännande och kolla på den. Vilken match föredrar ni?
Barcelona Hetfield
2012-03-14 14:03
Angående Gomez så måste man säga att han är en fantastisk målskytt, men utöver det så har han inga bra egenskaper. Det är däremot svårt att nedvärdera Gomez så han gör det han ska göra, han kan varken dribbla eller slå en passning, men när det gäller att göra mål så är det få som är lika vassa.

Det ryktas om att Enrique har börjat gå efter Pedro. Jag skulle ta det med en nypa salt, däremot så undrar man hur länge laget har tålamod med Pedros dåliga form, särskilt om Neymar och en massa andra talanger börjar ta plats i laget. Det ska bli intressant att få se hur det hela går till.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-03-14 13:39
Bernie

Kan bli svårt då köpelaget har 14 spelare på planen.
Barcelona Rambla~
2012-03-14 12:55
..
Barcelona Rambla~
2012-03-14 12:55
Veckans Revista de la Liga.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-14 12:23
Vi kan absolut fixa ligan fortfarande, Real har i princip inte mött ett enda av topplagen nu när ligans andra omgång har börjat. Just därför blir jag frustrerad när de vinner fast de inte förtjänar det. Ligan kommer aldrig sluta med att de vinner med 10 poäng mer, var så säkra. Lägg därtill att om de håller sig kvar i CL så spelar dem deras hårda liga matcher under samma period som CL börjar dra ihop sig.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-14 12:11
Basaric I dagens citat kan du ju ta med Ronaldo och Mourinho som faktiskt har hyllat Messi för en gångs skull.
Barcelona Bernie
2012-03-14 11:58
,Sami

Absolut, men samtidigt, för o låta lite tråkig. Så som Real har plockat poäng senaste matcherna, så ser det inte lika ljust ut. :P
,Sami
2012-03-14 11:51
Bernie
Precis allt kan hända! Vem fan trodde Hercules skulle slå Barca på Camp Nou:P
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-03-14 11:49
Nån som kommer ihåg denna inför första El Classicon mellan Guardiola och Mourinho?

Nu gick det inte riktigt som Borell förutspådde, Barcelona vann med 5-0 och har sedan dess bara förlorat ett av nio möten med en målskillnad på 16-11 till Barsa.
Barcelona Bernie
2012-03-14 11:38
Just nu är det 10 p skillnad. Real har innan matchen mot oss 3 svåra matcher.

Osasuna borta

Valencia hemma

Atletico borta

2 matcher efter den mot oss har de

Sevilla hemma

Ath.B borta

Allt kan hända, bollen är rund :)
Barcelona NoGo™
2012-03-14 11:09
Abidal som beräknades vara borta 10 dagar kommer att vara borta minst 1 vecka till. Han missar matchen mot Sevilla på lördag och matchen mot Granada på tisdagen också.

Tråkigt.
,Sami
2012-03-14 11:08
Det är 36 poäng kvar i ligan om att slåss om. Jag tror fan Barca kan fixa det!
Barcelona Gio Style
2012-03-14 09:28
"Nej Bayern ser fantastiska ut och tre spelare dör skulle vi ha nytta av Ribery,Lahm samt Gomez.Eller ska vi satsa på Alba,Neymar och Llorente?"

Du får det ju att se ut som att du funderar om vi ska ta trion från Bayern eller satsa på dem tre sistnämnda. Tror att vi max får 1 av dessa spelare som du nämner och det är Jordi Alba.
Barcelona Deulofeu
2012-03-14 07:54
Lugna dig med jag har aldrig sagt att vi ska värva de tre eller sex spelarna jag menar bara att det är de positionerna vi kollar på och behöver förstärka.

Spelarna jag nämner gör just det anser jag.
Barcelona Gio Style
2012-03-14 07:51
Lugna er lite, det är inte FM.
Vill vi värva 3 av dem 6 namnen du nämnde så kommer vi minst att behöva punga upp uppåt en miljard och jag tror knappast att dem summorna kommer att spenderas i nästa transferfönster.

Sen så vill jag inte ha Gomez. För oteknisk och "dum".
Han är en bra målskytt men det känns inte som att han levererar i dem stora matcherna. .
Plus att efter att ha sett honom i EM för några år sedan så kan jag inte få bort bilderna av hans otroliga förmåga att missa vartenda skott
Barcelona Deulofeu
2012-03-14 07:39
Gomez är grym och den enda som kan utmana Messi i Champions skytteligan. Han kom tvåa förra året också.

Han är kanske inte alltid spektakulär men gör alltid mål.Han är bäst i världen på returmål utan tvekan tänk vilken nytta han skulle göra i Barca.Man skulle kunna ha honom som centertank som bara jagar returer.Tänk om han varit på plan vid alla våra stolpreturer då vore vi inte 10 poäng efter i ligan.Han funkar också som target och skulle avkasta Messi framförallt med målskyttet.

Barca var intresserade av halvspanjoren innan han flyttade till Bayern.Målen han gjorde igår var inte lätta han var klinisk.Jag satt och var inte bara orolig för att han skulle tangera Messis rekord utan krossa det så het var han.Hade Robben bara spelat en helt fri Gomez hade han gjort 5 baljor.Skönt också när en magisk Ribery byttes ut med tre magnifika assist som resultat.

Nej Bayern ser fantastiska ut och tre spelare dör skulle vi ha nytta av Ribery,Lahm samt Gomez.Eller ska vi satsa på Alba,Neymar och Llorente?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-14 02:35
Personligen så tycker jag att Gomez är världens bästa CF. Killen vet att han inte kan dribbla 4-5 spelare innan han gör mål, han vet att han inte har ett bra skott så han gör det han är bäst på, nämligen att stå rätt och rulla in bollen in i mål.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-14 00:50
KUNG MESSI

Saknar ord..
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-03-14 00:48
Tw Steve Nash (Phoenix Suns): "A futbol wiseman said 'I don't care if Ronaldo does 6000 sit ups, he'll never be as good as Messi' True?"
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-03-14 00:41
Kolla på vår kapten! Så jävla mäktigt!
Barcelona KUNG MESSI
2012-03-14 00:32
i.olic är ju fann hundra gånger bättre än gomez , olic gör ju ibland mål på egen hand . det gör gomez aldrig han petar bara in returer eller öppet mål . tänk på vad du säger olic är grymt bättre
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-13 23:48
1.70-ligan

Menade ej dig specifikt men t.ex Ramblas kommentar och Kung Messis nedvärderar honom och får honom att framstå som en ytterst medioker spelare som t.ex Olic..
Barcelona Trippeln
2012-03-13 23:48
Ur en taktisk synvinkel är det betydligt bättre för Barca att möta Real över ett dubbelmöte då man har tid att nöta ner deras defensiva tänk över tvåmatcher och där ett eventuellt kontringsmål från Reals del inte har så stor betydelse som i en cl final?

Vad tycker ni..
Annons: