/spanien/barcelona/forum/9561.aspx/spanien/barcelona/forum/9561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-24 23:37
Mycket bra för Barca att möta Milan utan Thiago Silva, Van Bommel, Ambrossini och säkerligen ytterligare skador. Men själv hade jag gärna sett att vi mötte det bästa laget. Självklart är avstängningar en annan femma, men just skador som i Silvas fall, deras bästa spelare, är lite tråkigt faktiskt.

Å andra sidan är Abidal, Villa och Adriano borta så det är väl nån tröst för deras fans, sportsligt sett.

Nu blir det väl kanske Nesta - Mexes i bästa för dom. Seedorf, Boateng och Nesta var alla på bänken så de är nog redo för match. Det skulle förvåna mig om Bonera startade istället för Nesta.

Hur som helst, med Barcas form och Messis form så förväntar jag mig en seger eller iaf minst ett kryss.
Barcelona Jax12
2012-03-24 23:15
MVP -2011

Tack för tipsen men har redan läst Nivas båda böcker. Håller med dig. Riktigt läsvärda!

Har du läst Hassan Alavis bok?
Barcelona MVP - 2011
2012-03-24 23:08
Jax12

Erik Nivas böcker: Den nya världsfotbollen och Liven längs linjen. Otroligt läsvärda!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-24 22:52
B-Guden

Dra inte hit deras skitsnack snälla. Det räcker tydligen inte att Messi gör 55 mål på 1 säsong minst, avgör 2 CL finaler, vinner 3 ballon d'or, slår rekord efter rekord både i ligan, sin klubb och i CL.. Cristiano kommer alltid vara den bättre för dem. Men fan spelar det för roll när vi vet hur det egentligen ligger till? Släpp det nu bara.
Barcelona Jax12
2012-03-24 22:45
Någon här på forumet som har läst Hassan Alavis bok El Gran Partido: Spansk fotboll när den är som bäst?

Är inne i en liten läsperiod och behöver tips på bra fotbollsböcker. Någon som vet om denna bok är något att ha? Tar gärna emot tips på andra böcker också!
Barcelona B-Guden
2012-03-24 22:39

Real Madrid Namn: MadridistaN™
Sänt: 2012-03-24 22:36
Ronaldo i Real Madrid: 131 matcher 131 mål inkluderat målen från dagens match

Messi Barcelona: 310 matcher 235 mål(Om han får kvällens match tilldelat till sig själv)

:)

Hur kan man ens göra en sån jämförelse ? Kolla messis mål och matcher efter han blev världens bästa, för ronaldo kom till real efter han fått guldbollen.
Messi kom som 16 åring, vilke loser må säga, som tror sig kunna klanka ner på messi trots att han börja i a-laget som 16 åring
Barcelona Den vise
2012-03-24 22:14
@Coach pep.:

Det har alltid varit känt att Cristiano varit lite av en fjortis.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-24 22:04
Fi fan vilket avslut av Soldado - rakt upp i första krysset från en svår vinkel.
Coach pep.
2012-03-24 21:42
Såhär på förhand är det mannen i länktips jag är mest rädd för när det gäller Milan. I alla fall bildligt talat...;D
Barcelona Alienpepe
2012-03-24 21:39
Hej grabbar! ny här.

Synd att Sociedad viker ner sig ikväll.
Barcelona rob.BARCA
2012-03-24 21:35
många tankar var nog på milan matchen så relax nu barca bröder. fooo shizzllleee its the j.d dizzzzlllee
Barcelona Éluc
2012-03-24 21:27
Samtidigt ska det tilläggas att planen idag var riktigt dålig och till och med Iniesta hade svårt att kontrollera bollen. Dessutom tvingades vi spela med 10 man i 35 minuter vilket gjorde det svårt för oss att etablera ett anfallsspel under den här tiden.

Man ska nog inte dra alltför stora slutsatser kring vårt anfallsspel och kring Alexis och Cescs uddlöshet framåt förrän efter onsdagens match mot Milan. Det är då det verkligen gäller och förhoppningsvis kan dessa spelare leverera.

På tal om Milan-matchen. Abate, Silva, Pato, Cassano och Inzaghi missar alltså alla matchen pga skador. Van Bommel är borta pga avstängning. Samtidigt är Robinho och Mexes tveksamma pga skador. Ändå känns det som att vi kommer få det tufft på San Siro, trots Milans enorma skadeproblem, speciellt på försvarsfronten där det nog kommer märkas av mest.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-24 21:25
Coach Pep

Cesc har under våren spelat upp sig sig som mittfältare men känns inte lika farlig framåt längre. Vet att jag eftersökt att han ska bli bättre på att kontrollera en match men det känns numera rätt uddlöst framåt. Under hösten hade man två spelare som garanterade poäng framåt, Cesc och Messi, och till viss del Alexis. Nu har vi en. Tycker dessa två spelare som du säger är de viktigaste som måste förbättra sig nu när allting avgörs.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-24 21:23
Aja, Real Madrid verkar tillslut utklassa Real Sociedad. Det här var dock ett enkelt motstånd. Nästa vecka väntar Osasuna borta, enorm risk för poängtapp där. Idag ville jag endast ha tre poäng med mig till Camp Nou då vi hade en mycket svårare match än Real. Det är fortfarande sex poäng och ligan lever i allra högsta grad.
Coach pep.
2012-03-24 21:22
L.A.M Nr 10

Alexis och Fabregas är de bästa avslutarna efter Messi just nu och båda måste spela upp sig. Varken Cesc eller Alexis var bra idag. Jag förväntar mig mycket mer av Alexis denna våren. Det är nu han bör komma igång på allvar, men det är inte lätt att briljera i Barca. Sen kommer det idioter och säger att vem som helst kan vara bäst i världen i Barcelona.
Barcelona rob.BARCA
2012-03-24 21:22
hahahaha klockrent coach pep :D
Coach pep.
2012-03-24 21:18
Ronaldo har alltså rakat mönster i håret, sådant man höll på med när man var typ 13. Kul för honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-24 21:16
Jag tycker tyvärr vårt anfallsspel känns rätt uddlöst. Messi gör en otroligt stor skillnad, det vet alla. Men frågan är om han gör en för stor skillnad? När han har en bra dag vinner vi enkelt, annars går spelet rätt knackigt.

Varken Alexis, Pedro eller Cuenca gör en särskilt stor skillnad. Cesc känns som han är beroende av att lagkamraterna är bra, är Messi i form så kan Cesc spela bra och ger Xavi honom bra passningar kan han göra mål. Iniesta är lite för mycket upp och ner, de stora anledningarna är mycket skador samt att han varierar för mycket mellan mitten och kanten. Han ska vara våran playmaker i mitten tillsamans med Xavi, inte på en kant.

Tello gör det bra i sina inhopp. Men man får tänka på att han ofta blir inbytt mot bottenlag vars försvarsspel är slutkört. Lägg till att hans bästa egenskap är snabbheten och han ser otroligt bra ut i slutet av matcherna.

Jag vet inte riktigt. Vi har nio raka segrar men spelet känns lite upp och ner. Hoppas vi förbättrar oss inför slutspurten i både CL och ligan. Jag vill inte att det ska bli som Real där de spelmässigt knappast imponerade men ändå vann flera matcher. Det kanske ses som en styrka men till slut kommer poängförlusterna om man tycker man gör rätt hela tiden när spelet i själva verket inte ser jättebra ut.
Barcelona Rambla~
2012-03-24 21:12
@MESSI.CORLEONE:

Vem fan jag är? Tja, jag är bara en forumist precis som du och som råka tycka annorlunda.

Nej, du verkar inte kunna resonera för att inte nämna argumentera. Men ha en fortsatt trevlig kväll. :)
Barcelona Mido
2012-03-24 21:07
Jag undrar om en sak å d e dom små lagen i la liga, varför offrar dom deras liv när dom möter Barca men så fort dom möter real skit så lägger dom sig å vågar inte spela framåt, stör mig som faaaaan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-24 21:07
Barcadinho.

Bra skrivet.
Pedro har gjort 7 mål denna säsong på 35 matcher. Tello har gjort lika många på 12 spelade matcher. Det är skillnaden vissa här inte vill förstå.

Mot Milan vill jag se Tello Messi Sanchez
Barcelona El Soap
2012-03-24 21:06
Hmm, verkar som att Thiago Silva missar första matchen mot oss, då han gick av i första halvlek idag och Allegri sa sedan detta:

"It will be very difficult to get Thiago Silva ready for Barça. Almost impossible."
Barcelona JohnGalt
2012-03-24 20:57
Off topic:

För ett år sen eller så cirkulerade det en bild som presenterades i stil med "CR7s nya skor" och var ett montage där damklackar hade klippts in (välgjort har jag för mig) på hans nya fotbollsskor. Jag trodde att jag hade grymma googleskills, men går bet på detta. Någon som känner till var bilden finns eller är skicklig nog att söka rätt på den?

Sköt om er.

Barcelona Barcadinho.
2012-03-24 20:54
Vad finns det att bråka om?
Bliden är ju så tydlig för alla oss, även om vi ibland ser saker på olika sätt. Pedro har varit dålig den här säsongen vad det gäller målproduktion och assister. Det är därför han varit bänkad så mycket.
Alexis är inte heller bra på sistone och det beror en del på skador.
Båda jobbar bra på defensiven,särskilt Pedro. det är positivt.

Det skulle inte räcka om vi hade ett annat alternativ. Cuenca är upp och ner, Cesc likadant. Tom Iniesta har en rad dåliga matcher i protokollet. Tello är en inhoppare än så länge.
Pedro och/eller Alexis spelar för att det inte finns bättre alternativ för en 90 min match.
Barcelona Keite
2012-03-24 20:42
Andreas-

KARMA!!! mohahahaah!!!
Andreas-
2012-03-24 20:38
Ramos gör självmål haha. Så går det om man får spela när man skulle vara avstängd.
Barcelona DM1982
2012-03-24 20:27
@BarcaFan!:

Du har rätt, vi spelade skit men vi vann. Vi, och alla andra lag i världen, kommer spela skit ibland. Det som gäller när man spelar skit är ändå tre poäng, precis samma sak som när vi briljerar.

Mallis borta på en skitplan är aldrig enkel, det var tre tunga poäng ikväll. Jag känner ingen oro inför Milan-matchen, vi kommer hitta vårt spel. Jag säger inte att vi kommer vinna men vi kommer garanterat spela fin fotboll.
Andreas-
2012-03-24 20:26
Rambla:

Självklart är det bra att dem jobbar hårt i defensiven, men Alexis gör på tok för lite framåt för att det ska vara bra. Man måste kunna utmana sin försvarare. Så fort Alexis får bollen i ett svårt läge så lägger man ned hela anfallet. Varje gång blir han av med bollen.

Både Alexis o Pedro är iskalla framåt nu. Att säga något annat är att ljuga för sig själv.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2012-03-24 20:25
MESSI.CORLEONE

Nej Pedro är inte sämst, det är skillnad att vara sämst och att vara i en sjukt dålig form. Du börja kolla på Barca igår säkert.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-24 20:25
Rambla~

Vem fan är du som ska avgöra om jag kan resonera eller inte?

Nämn en enda spelare, som är med i vår trupp, som är sämre än honom denna säsong?
Annons: