/spanien/barcelona/forum/9560.aspx/spanien/barcelona/forum/9560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2012-03-15 14:12
Gabriel

Har inte marängerna då också rätt att tycka det? Vad gör hans åsikt mer okej än deras?
Grace/Wastelands
2012-03-15 14:12
Grejen är väl att moderatornerna på puertan är en del av pöbelväldet. Här är dem inte det, dem som beter sig förjävligt försvinner relativt ofta. Dock inte alltid uppenbarligen vilket Shanghai är ett slående bevis på.

Men Kaljic, Baloo etc är ju en del av skräckväldet med total avsaknad av intelligens och kritiskt tänkande. Perfekta offer för en kult eller sekt.
Barcelona Gabriel
2012-03-15 14:10
Grace/Wastelands

Men herregud vad är problemet egentligen? Om han anser och tycker att Barcelona är änglar och paradiset så har han väl all jävla rätt i världen att tycka det eller? Precis som du tycker tvärtom.

Vilken jävla sandlåda-diskussion!
Barcelona socccerfan1
2012-03-15 14:10
Har läst på Real forum ofta, och där är riktiga nötter, som skriver allt möjligt fårn att döda till att kn****a någons spelarse mamma osv.. sånt finns inte här.. aldrig läst det..

Massa sånt.. Men är inte alla som är så, finns folk som diskuterar precis som vi gör här. :)
Grace/Wastelands
2012-03-15 14:07
Wow. Tung comeback.

Du måste vara en av de mer klipska individer som hänger här. Herregud. Blir fan fördummad av dina inlägg.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-15 14:05
Sluta att rövslicka marängerna, försöker du vinna deras kärlek ?

Ett tips: byt tröja!
Grace/Wastelands
2012-03-15 14:02
Vad är det du inte fattar? Du är ju inte direkt objektiv i din bedömning, och du äger ingen rättighet att objektivt fastslå att din egna klubb är änglar då du uppenbarligen förknippar dig starkt med den.

Sluta försöka rättfärdiga ditt lika partiska och enögda beteende som det du kritiserar marängerna för. Du märker väl själv att dina resonmang svajar rejält när du menar på att marängerna är hycklare som säger att deras klubb är bra/perfekt men samtidigt menar du att det är objektiv sanning att Barcelona är det för att det är din åsikt. Narccisism eller vad?

En persons åsikt kan aldrig bli en objektiv sanning hur mycket du än vill göra gällande. Det måste du väl ändå förstå?
2012-03-15 14:00
Herregud vad är det du inte fattar ? hur fan kan jag var som idioterna ? jag älskar min klubb och tycker att vi änglar och det är vi, men när dem skriver sånt bullshit så stämmer det inte.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-15 13:59
Roliga matcher ikväll också. Athletic Bilbao mot United kommer troligen bli en riktigt bra match ännu en gång. Spelar Athletic lika bra som på Old Trafford, dessutom med publiken i ryggen så bör man gå vidare. Men man ska aldrig räkna ut United, även om de behöver göra 2 mål så kommer det bli jämnt idag, det är jag nästan säker på.
Grace/Wastelands
2012-03-15 13:57
Men då är ju du på samma nivå som dem du talar illa om. Du ser inte objektivt på Barcelona heller. Och således är du bara en hycklare.

Förövrigt måste jag säga att det känns en aning löjligt trycka "tumme upp" på sina egna inlägg.
Grace/Wastelands
2012-03-15 13:56
Gjorde inte vi/vissa här samma sak när vi vann ligan de tre föregående åren? Det är därför det är farligt att säga NI om en grupp på flera tusen supportrar, det kanske är en minoritet som beter sig som svin, men det är ofta dem som skriker högst. Samma sak här, det var ju en del som skulle in på Puertan när vi vann ligan för att håna Madrid, knappast något som de flesta här ville förknippa eller associera sig med. Så att använda vi/dem/ni termer blir ganska vanskligt då det alltid blir en mindre grupp som representerar det stora hela, och motståndarna kommer nästan alltid haka upp sig på dem som beter sig som svin, liksom vi själva gör.
2012-03-15 13:56
Du/ni får tycka vad du vill, men jag tycker att vi är änglar. Vi är dem största, vackra och bästa. Vi har gjort så mycket för fotbollen, världen och allt möjligt, vi är paradiset, vi är mer än en klubb.
2012-03-15 13:53
Alltså ur deras perspektiv skrev jag ni.
Grace/Wastelands
2012-03-15 13:51
Ni?

Jag är ingen maräng. Har hängt här i typ 6 år så att du säger ni om mig och Real Madrid blir jag inte direkt glad över.

Båda sidorna gör exakt samma saker, men bara det andra lagets brister uppmärksammas. Båda sidor har ju sin beskärda del som delvis identifierar sig med att hata den andra klubben så grundlöst och totalt att det inte finns någon återvändo. Mitt hat mot Real Madrid som klubb har mildrats på sista tiden, men många av deras fans beter sig som sagt som totala avskum absolut. Men samtidigt blir man ju blind för samma hån som kommer härifrån och riktar sig till Madrid.

Hela debatten är på ungefär samma nivå som att argumentera för att hela den tyska befolkningen 1930 var födda onda och nazister. Det känns jävligt långsökt och direkt felaktigt.

Vet inte om du var här när vi hamnade vad fna var det 21p bakom Real på 3:e plats. Då var det inte direkt många som höll en god ton.
2012-03-15 13:49
Grace/Wastelands

Det kan jag hålla med dig, men dem flesta av deras supportrar är endast ute efter att provocera, jag menar ni leder ligan oförtjänt med 10 poäng och sitter hemma i Sverige och klagar på domarna, jag fattar liksom inte ?

Va glada att ni leder ligan och att det går bra för er i CL, trots det så hycklar dem att vi har Busquets och Alves som filmar när dem har en hel hög med filmare. Herregud!

Grace/Wastelands
2012-03-15 13:41
Shanghai - SHOOT ME $12

Tror inte skillnaden mellan Barcelona och Real Madrid fans är så stor som du vill göra gällande. Handlar mest om de tre-fyra senaste årens motgångar/framgångar som skapat olika attityder/tongångar i de båda lägren. Har oerhört svårt för den här antropologiska analysen att de som håller på Madrid är si och de som håller på Barcelona är så. Det är två spanska klubbar med ungefär lika många rötägg var, ett lag har haft större framgångar den sista tiden än den andra. I grund och botten bör väl båda klubbarna ha ungefär samma typ av fans? Allt annat ser jag som helt orimligt. Tongångarna här inne under slutet av Rijkaard tiden var väl inte direkt hög och något att skryta med heller.

Jag försöker hålla mig borta så mycket som möjligt från att identifiera mig med Barcelona och dra några kopplingar mellan Barcelonas beteende och mina egna, det blir bara galenskap och väldigt konstigt. Tror det snarare är hämmande att hela tiden försöka rättfärdiga klubben man gillar och dess beteende och samtidigt kasta skit på andra klubbar. Alla klubbar har sina fördelar och nackdelar, jag kan utan tvivel förstå mycket av den kritiken Barcelona får från olika håll och hatet från Real Madrid, åtminstone de som faktiskt kan argumentera för den.

Men ja, klubbarna som sådana är inte så jävla olika, det är ju bara svenska distanssupportrar här ändå, ser inte direkt några stora skillnader i klubbarnas agerande som gör att alla rötägg och idioter skulle gilla en klubb. Båda klubbarna har ju lockat supportrar genom att vara storklubbar med världsstjärnor etc.

Skillnaderna är snarare något som fansen gör gällande och förstorar upp för att distansera sig till en andra klubben.
Atlético addeh
2012-03-15 13:41
Gabriel

Håller med dig helt och hållet. Med tanke på prislappen och läget Afellay värvades ser jag det inte på något annat sätt som att det var lite av en panikvärvning. Vi behövde förstärka truppen, och Ibi var ett billigt och bra alternativ.

Även om han varit skadad vilket sänker hans prislapp vid en eventuell försäljning i sommar, går vi inte back på affären i stort.

Afellay får gärna motbevisa mig och göra succé, men jag har mina tvivel. Dessutom ser jag betydligt större potential i våra egna produkter, som dessutom är yttrar i grunden, och inte innermittfältare, som Afellay.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-15 13:37
Trist för Abidal. :(

Exakt 1 år sedan den värsta nyheten för Barcelona under 2000-talet.. Hoppas han kommer tillbaka starkare än någonsin!

Anims Abidal
2012-03-15 13:36
Blaugrana són els colors!

Folket i Puertan är depressiva tonåringar och fjortisar som har tröttnat på livet. Dem skriver skit och är största hycklarna precis som deras tränare, spelare och legender. Alla har blivit hjärntvättade av tränaren.

Alla vet varför jag inte skriver tränarens namn, för jag blir bara smutsig och måste ta en dusch, sen kallade jag honom Hitler en gång i tiden, även om det är rätt jämförelse för Adolf var också en sån som var bra på att prata och hjärntvätta folk, men däremot så har inte Reals tränare mördat folk, men nästan han petar folk i ögat och väntar på domarna i parkeringen.

Förlåt om det blev ett lite långt stycke blandat med politik, jag ville bara förklara.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-03-15 13:33
Anims Abidal vilken krigare den mannen är, vi kommer sakna honom som fan de närmaste veckorna men vi får spela för honom och göra honom stolt !
2012-03-15 13:23
Egentligen så bryr jag mig inte vilket lag vi får, ändå hoppas jag att vi inte får Real. Jag är inte rädd för dem, men nervositeten kommer att ta kål på mig. Tänk er allt kan hända även om jag vet att vi är bättre än dem.

Haha, Niklas Holmgren är skön, man tror att han blir penetrerad i röven när han skriker fejk på varenda läge.
Atlético addeh
2012-03-15 13:19
Abidal kommer genomgå en levertransplantation inom de närmsta veckorna. Fan så trist, men absolut nödvändigt. Anims Abirey!
Barcelona Gabriel
2012-03-15 13:19
addeh

För mig var det alltid ganska så självklart att Ibi var en temporär lösning, en billig sådan som man inte riskerade något i. Vissa hoppades kanske på att han skulle blomma ut till en superstjärna men det var inget jag räknade med. Det kändes alltid som en ekonomisk värvning, både köpmässigt och säljmässigt (om den dan kommer, vilket den säkerligen lär göra).

Nu har knappast Afellay fått en rättvis chans till att under en längre tid kunna visa upp vad han verkligen går för. Men i nuläget känns han så långt ifrån speltid som möjligt med tanke på att vi har Alexis och även två unga hungriga spelare i form av Cuenca och Tello, som dessutom är egna talanger.

Tror det blir väldigt svårt för honom att få speltid, skadan kan dessvärre för hans egna del visa sig bli helt avgörande gällande hans framtida sejour i Barça skulle jag tro.

Men han har mitt fulla stöd hur som helst.
Atlético addeh
2012-03-15 13:08
Enligt Mundo Deportivo kan Afellay börja träna med laget igen redan nästa vecka. Härliga nyheter för holländaren så klart, men frågan är hur önskvärd han egentligen är? Frågan är hur långt ner i hierarkin han är? I dessa skadetider vore han naturligtvis väldigt nyttig att ha, men Alexis är tillbaka i full träning, Villa är på bättringsvägen.

Nåja, kul för Ibi.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-15 13:05
sorry trippelpost..
Barcelona Hetfield
2012-03-15 13:04
Jag har alltid tyckt att Viasat studion är väldigt proffsiga, men man mår bara illa av de, särskilt av Holmgren. Holmgren måste vara den sämsta kommentatorn jag har hört i hela mitt liv, hans röst är obehaglig och oerhört falsk. Det är nästan så att han trycker i bara för att låta sådär.

Sen att han sitter och får gåshud när Lampard slår en sidledspassning är ju bara..bläh.
2012-03-15 12:59
Alltså, jag vet inte vad jag tänkte på! Ville bara kolla om svinen ville möta nån speciell i CL, men fan vad jag ångrar. Funderar starkt på nån slags hjärntvättning så att jag glömmer dom här 15 minuterna!
Alltså, jag vet inte vad jag tänkte på! Ville bara kolla om svinen ville möta nån speciell i CL, men fan vad jag ångrar. Funderar starkt på nån slags hjärntvättning så att jag glömmer dom här 15 minuterna!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-15 12:58
Just det. Xabi Alonso avstängd i nästa match. Han betyder så otroligt mycket för marängerna, enligt mig en av de viktigaste tillsamans med Casillas och Ronaldo. Möter Real ett bra motstånd så lär den första matchen bli riktigt svår nu när utan Alonso. ch detta är i CL vilket gör att det knappast finns någon chans att varningen blir upphävd som den säkert hade blivit i La Liga.
Annons: