/spanien/barcelona/forum/956.aspx/spanien/barcelona/forum/956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona wallmannen
2016-04-03 09:13
I den första halvleken tycker jag spelet var klart godkänt. En bit in i andra halvlek blev det sämre. Dåliga bolltapp och förlorad kontroll.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona the cameroonians
2016-04-03 09:13
Än en gång fallerar Lucho med sin taktik i ett Clasico.

Först var det att sätta Mathieu från start som vänsterback i en position han nästan aldrig spelat på sedan han kom till klubben.

Och igår spelar han Messi centralt och går i fällan när det gäller Reals låga försvarsspel och kontringar.

Frågan är om spelarna ens hann träna på detta sättet att spela, för vissa spelare fick ju bara ett pass i kroppen efter landskampsuppehållet. Weird.

Samtidigt måste man återigen sätta frågetecken för Luchos och lagets oförmåga att slå vakt om och behålla en ledning.
Valencia
Depor
Villarreal
Real
För mycket sådant den här säsongen och snart kommer matcher där vi inte har råd att tappa. Utan att veta misstänker jag att det är byten på "fel" mittfältare som är en anledning och där vi tappar positionering i centrala delar av banan.

Barcelona är som bäst när vi tänker attack (särskilt sedan MSN tillkom) - igår kändes det på förhand som om alla inblandade var nöjda med ett kryss och den inställningen kommer man tyvärr inte långt med. Och givetvis blir resan än kortare om motståndarna ges möjlighet att spela enligt sin plan.

Tillbaka till ritbordet?
Nej, men tillbaka till den spelidé som gav 5 titlar och en svit om 39 förlustfria matcher.

Och varför just i den match där Johan Cruyff hyllas?
Han grät nog både innan och under matchen på sitt moln uppe i himlen - men av två helt skilda anledningar. Tack Johan, Förlåt Johan.
Barcelona Zyzz
2016-04-03 08:48
Förlusten svider fortfarande. Att sviten på 39 matcher i rad utan förlust bryts på hemmaplan (där vi inte förlorat en match på hela säsongen) mot just Real och att det råkar vara just Ronaldo som gör avgörande målet...det svider nått så in i helvete. Att vi samtidigt knappt skapar en enda farlig målchans i matchen och att spelet är segt och fantasilöst gör inte saken bättre. Det känns verkligen inte lägligt att pricka in denna dåliga form inför slutspurten i CL, ligan och cupen. Igår påminde laget och spelet om Tata Martinos tider... Suck.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 04:48
Kolla denna bilden :)
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 03:04
[QUOTE=Vampíro]Hur i helvete förlorade vi mot tio man? [/QUOTE] För att vi försvara med för lite spelare pga vissa spelares inställning.
Barcelona Yaya24
2016-04-03 02:52
Kan inte sova, hoppas Bravo blir såld i sommar.
Barcelona Smogen
2016-04-03 02:47
Tvingades se matchen i efterhand, och fy fan. Inte sedan 4-1 förlusten på bernabeu under Rejikards sista år har jag sett ett Barcelona med sämre inställning. Det svider att säga det, men det var tyvärr en riktigt välförtjänt förlust. Visst, att många av spelarna varit i sydamerika medan real laddat inför matchen, men det räcker inte. Att inte kunna springa i 90 minuter är fan inte ok. Jag köper en förlust om man ändå kämpar, MEN det gör man inte här. Det känns som att spelarna inte orkar bry sig. Vad fan är det? 98 000 fans, flera miljoner fans som kollar, match mot värsta rivalen, hyllningsmatch för Cruyf och ändå skiter flera spelare i att kämpa. Fy fan. Så otroligt lågt att jag skäms.
Förlust är ok, att inte kämpa är däremot för jävligt.
Barcelona Reymar
2016-04-03 02:43
@Vampíro:

Har du dina ytterbackar långt inne på offensiv plan halva och du då tappar bollen så blir du ju sönder kontrad. I det här fallet får carvajal löpa fritt 40 meter vilket leder till andra målet. Det konstiga är varför vi spelade så högt och lät oss bli kontrade gång efter gång när ett kryss hade varit okej.
Barcelona Vampíro
2016-04-03 02:31
Hur i helvete förlorade vi mot tio man?
Barcelona Sam20
2016-04-03 01:55
Messi har varit lite mindre bra de senaste matcherna. Vilket gör att han kan tända till på tisdag och då kmr alla blunda bort problemen som vi har. Möter vi Bayern är vi körda i semi har vi inte chans tror jag. Och i finalen har vi 60/40
Barcelona Sam20
2016-04-03 01:52
Om vi får real i finalen eller i semi så vill jag att vi bokstavligt käkar upp dem. Krossa dem
Barcelona Davids3
2016-04-03 01:47
Detta var första El Clasico på Camp nou utan Xavi sedan 1998 :'(
Barcelona CRset
2016-04-03 01:46
Jag förstår och delar din mening kring spelarnas inställning idag. Men samtidigt är vi nog det enda laget i världen med Apple som förebild kring "energisparläge". För de är precis de vi använder oss av i var och varannan match. Det upplevde jag även under Pep:s tid hos oss, att vi exempelvis: älskar att leda 0-2 mot Arsenal i CL på bortaplan för att sedan gå ner i tempo och släppa in 2 mål bara för och "spara" oss. Samtidigt är det ett väldigt bra sätt att använda sig utav ifall man är trygg i det man gör och har en spelartrupp som ser en helhetsbild. Som dessutom har ett slutligt mål som man strävar efter och vet att alla spelare måste vara tillgängliga vid de stora ögonblicken. Det är något detta Barca har, en trupp med rutin och ett tydligt mål att år efter år vinna allt. Dem lär sig av sina misstag efter tidigare års misslyckanden av att upprepa en trippel, så då krävs det uppoffringar i vissa matcher med både rotation och inställning för att i slutändan nå de stora målet.

Tror inte alla spelar idag var mentalt 100% för den här matchen. Utan fokuserade mer på mötet på tisdag mot Atletico. Som är en mycket viktigare match, där ett bra resultat behövs för att slippa svettas på bortaplan. Jag såg Messi för några dagar sedan när han spelade mot Bolivia och var spelsugen som jag inte sett hon vara på väldigt länge ( som dessutom såg väldigt svettig ut i slutet av matchen) något som är extremt sällsynt för att vara Messi.

Det är tråkigt att behöva se Barca agera som de gjorde idag, då o då i stora matcher men... i längden står vi där och lyfter 3 pokaler i slutet av säsongen och då gör det mig inget ifall vi förlorar nån slutspelsmatch här och där eller tappar ett El Clasico vi borde vinna. För det är ändå i slutändan titlarna som räknas och inte några enskilda matcher. Förr eller senare skulle vårt rekord på antal matcher utan förlust ändå ta slut. Så lika bra att det gör det i en match som inte är så avgörande än att vi är oslagbara hela och förlorar en CL final. Dessutom är det bra för truppen att få uppleva en förlust och komma ner med fötterna på jorden igen.

Finns alltid något positivt att hämta, trots en förlust, i en viktig match, i ett El Clasico.

@Capitan:
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-03 01:40
När en spelare som Rakitic visar mer anamma och passion i hans lilla tå än men i en El Calasico match. Då får man en sån här match vi fick idag. skillnaden mellan denna upplaga av barca i den här vårterminen och den föra vårterminen är att Messi lede laget med din energi och vilja. Jag orkar inte gå in på varför Barca sänker alltid tempot så fort de tar ledningen i matcherna. i all Mourinho style. skriver från mob. ni får ursäkta.
Barcelona Sam20
2016-04-03 01:40
Bara klack håller samma klass som Sverige. Inte bra 90 000st på camp nou och man hör Barca i nån minut sen tyst och hör Barca igen sen tyst. Totalt hörde man Barca i 4 min. För fan de är classico om jag vore där skulle jag skrikit Barca tills min tungan inte skulle ha orkat röra sig. Kollar man på Alianz arena så är Man långt efter.
Barcelona Sam20
2016-04-03 01:28
Ät fortfarande arg men inte förbannad, ju mer jag skriver desto lugnare blir jag??. Vi måste överaska motståndaren genom olika elvor.

Alve mash Pique Alba
Rak busq ini
MSN

Samma fucking startelva varje stormatch vi måste ändra något eller spela samma mittfält i 45 sen ändra. Vi är långt ifrån trippel ligan tar vi copa och CL kmr bli riktig to svårt. Kolla Bayern dem kan samma Elva men olika formationer. Bayern dem har så mkt val Medan vi har bara 433
Barcelona Sam20
2016-04-03 01:17
Förra säsongen han roterade mkt vilket gjorde att vi var friska och färska till slut spurten. Nu när han har roterat mindre och spelarna är slitna så har ingen aning va han ska göra. Ingen av våra key spelare har åkt på en skada som kan skada oss där har lucho haft tur. Han har vart beroende av individuellt brillians från vissa spelare när spelet inte stämmer. MSN har räddat hans arsle jag minns i super cupen FY FAN va han roterade och underskattade GROVT revansch sugna Bilbao och de blev slakt. Har inte idioten lucho lärt sig hållll Messi till höger speciellt när vi håller på förlorar om Messi spelar centralt hur fan ska vi göra mål då. Återigen neymar va hållde man på med han dribbla för mkt och gick mkt centralt. Suarez de såg ut som han hade druckit. Den här vinsten får vara wake up call för tranaren inga Mera set back. Vi har inte råd med mer setback en förlust nästa vecka I real matchen och pang atheltico ar med u racet och ligan blir helt öppen har vi riktig otur kan real Vinna ligan. Dem har en chans.

De konstiga är att lucho säger att vi tänker vinna mot real och slå ut dem från liga racet men han säger till laget gå halv fart för att vi har en match på tisdag. Asså du måste skoja vi har bägge matchen hemma och athletico saknar sina 3mittbackar.

Ända sättet att besegra Barca är genom parkera bussen och vara effektiva på kontring och hörnor,

När vi gör första målet så går assisterande fram till luchi och snackar. Va FAN snackar ni om hela tiden,
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-03 00:56
Bäst på plan Rakitic spm han slet och sprang den enda som förstod värdet av matchen verkade det som !
Barcelona Sam20
2016-04-03 00:50
Jag trodde lucho hade lärt sig från sina misstag från Levante och granada matcherna där Dem parkerade bussen
Barcelona Sam20
2016-04-03 00:49
När laget leder med 1-0 så går sänker man tempot vrf. De är Barcas problem man tror att när man leder kan man gå på halvfart. Man kan göra 3 byten för fan gö dem byten idag gjorde lucho 1 byte. Våra senaste matcher i ligan har vi inte imponerat och vi har vunnit med tur men idag tog turen slut.
Barcelona Capitan
2016-04-03 00:44
Känner mig så jävla uppgiven och besviken. Detta är bland de värsta förlusterna jag upplevt som culé. Varför? För att på Cruyffs hyllningsdag, i ett av idrottsvärldens mest passionerade möten, sket Barcelonas fotbollsstjärnor i alla supportrar världen över, med sin bortskämda äckliga inställning. Och detta fick mig att inse, att dessa spelare som företräder klubben i mitt hjärta, inte bryr sig eller förstår betydelsen och privilegiet att representera denna katalanska klubb en så viktig och känslosam dag som denna. De borde skämmas.

Cruyff. Han som skapat vår identitet, gjort oss till de vi är idag och är FC Barcelona personifierad. På hans hyllningsmatch efter hans död, fick Real Madrid vinna mot oss, och det välförtjänt. Det skär sig så djupt i mitt hjärta och känner en oerhörd förnedring. Trots detta infinner det sig en bitterljuv känsla, då jag finner glädje i att Johans sista El Clasico i livet blev 4-0 vinsten på Bernabeu, där han säkert lämnades stolt. Men just nu känns allt så oerhört fel och sorgligt
Barcelona Rambla~
2016-04-03 00:43
Rakitic har varit skadad, han spelade inte något i landskamperna för Kroatien utan rehab-tränade i Barcelona under uppehållet. Ni tror inte det kan vara en förklaring till att han byttes ut? Matchen förlorades pga uppehållet och att trion MSN tvingades flyga till Sydamerika även om man inte kan skylla på det men det förklarar lire varför de tre såg så loja ut i kväll. Hur mycket spelade BBC under uppehållet? Vad jag vet var det bara Ronaldo som spelade någon halvlek. Helt utvilade alltså, i get man ska skylla på men det påverkade. Lucho ändrade taktik till den här matchen, den gick ut på att stänga kanterna, att stoppa Bale och Ronaldo. Vilket resulterade i ett mer defensivt Barca med ytterbackar som hölls tillbaka i offensiven. Varför ändra på något som tydligen har funkat under 39 matcher? Barca kan inte spela defensivt, det höll i en halvlek men det berodde mest på ett fegt RM som hade 10 spelare bakom bollen mest hela tiden. Nä, Lucho får ta på sig en stor del av den här förlusten, det och några spelares dåliga inställning.
Barcelona Sam20
2016-04-03 00:42
Gå till Tyskland där får ni se klack Alianz Arena där har man sin 12e man.
Barcelona Sam20
2016-04-03 00:41
När MSN inte lerverar då ska lucho gööööö något han snackar med sin assisterande och gör inte jack shitt.

Vi är ganska lästa och har typ samma start elva varje stormatch vi måste justera lite på 433 och ändra till 4231 nåt sånt eller 4321 är inte säker vilken men vi måste justera eller måste vi köra helfart inte några halvfart kanske om vi leder, men istället för att köra halvfart och få panik byt ut spelarna kö vidare på helfart
Barcelona Sam20
2016-04-03 00:35
Vart var klacken 90 000 fans på camp nou och man hör inte ett skit. Så jävla förbannnad blir man förr hade man Messi som avgjorde men inte idag. Neymar va fan hållde han på med. Han försökte dribbla för mkt och gick hela tiden centralt där dem stängde han.

Lucho får fan visa bollar och visa vem som är bossen. Byt ut Messi en gång i 70e typ då jävlar kmr han tända till nästa match. Idag såg jag att lucho är ingen taktisk tränare va fan byter han in arda nät vi har Roberto och rafinha på bänken.

Blev så arg efter slut signalen att jag ville sleta ut mitt hjärta
Barcelona II Barça II
2016-04-03 00:34
Jag är djupt besviken på laget idag. Jag kan absolut ta en förlust mot Real Madrid på hemmaplan, men det spelarnas inställning som svider mest. De svek fansen och de svek inte minst legenden Johan Cruyff. Det här var den absolut sämsta El Clasico jag någonsin har sett (skrev det redan när det var 1-0 till oss). Jag förstår att Real parkerade bussen, men jag inte förstå, och kommer aldrig att förstå varför Barca var totalt ointresserade av att vinna ikväll. Jag skiter fullständigt i om de kände att ligan redan är vunnen, El Clasico är större än ligan, framförallt en kväll där den största legenden i klubbens historia skall hyllas. Sen undrar jag om Lucho verkligen Är en sån jädra bra tränare? Eller är det bara MSN som har "räddat" han? En sak är säker, idag bör både han och MSN skämmas. Inte ens en liga vinst kan gottgöra kvällens svek, inte för mig i alla fall.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-03 00:27
Fan alltså, jag blir mer o mer besviken på Arda. Han tar inte för sig=(. Helt ärligt så tror jag att dagens match var positivt idag. Spelarna måste komma ner på jorden.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 00:20
Rakitic, vilken match han gör. Han måste täcka upp sin egna yta och Messi (som vägrar försvara) på samma gång och gör det sjukt bra. Om alla spelare i vårt lag hade Rakitic inställning så hade vi krossat Real.
Barcelona Coach Pep.
2016-04-03 00:12
Fan, whiskeyflaskan är det enda som kan rädda denna kväll. Just nu bryr jag mig inte om vi leder ligan eller kommer vinna den. Vi förlorade mot våra fiender, det betyder allt. Det är oacceptabelt oavsett hur rund bollen är, eftersom vi är bättre och verkligen dominerade matchen fram till 1-0 och ett tag efter det. Det var rentav klasskillnad, men på något sätt imploderar vårt försvar och deras förbaskade kontringar ger utslag. Hur fan lyckas vi med det? Jag orkar inte tänka på taktik, det här var helt enkelt resultatet av att vi trodde oss vara förmera, och lallade bort matchen till Madrids fördel tack vare brist på disciplin. Det finns inga ursäkter, de vita besegrade oss. Det var inte någon enskild spelares fel, vi är ett lag. Detta var en mycket olycklig och odräglig incident och en skymf mot vår hemmaborg. Låt oss ta förlusten som män och gå vidare.
Barcelona Reymar
2016-04-03 00:09
Kollar om på matchen just nu och en sak jag märkte är att Messi spelade centralt hela andra halvlek och Rakitic/Arda fick spela som ytter vilket lämnade stora ytor i mittfältet. Ny taktik från Lucho? Seriöst hur Fan tänker han? Messi har inte spelat en match centralt denna säsong men helt plötsligt spelar han centralt mot ett Real som stängt till mittfältet och Marcelo( Reals svaga länk defensivt) fick ingenting att jobba med defensivt hela matchen samtidigt som han hade hela kanten öppen.

Lucho lever på MSN och har dom en dålig dag ja då syns hans stora brister. Leder man matchen så kan man Fan inte spela så offensivt med ytterbackarna i offensiv plan halva. Även om Alba står för grova felpass som leder till båda målen så visar Lucho idag att han är en dålig matchcoach som viasat så fint påpekade.
Annons: