/spanien/barcelona/forum/9558.aspx/spanien/barcelona/forum/9558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-17 14:05
Goda nyheter, det små regnar i Sevilla idag. Det passar bra Barça så länge planen inte omvandlas till en potatisåker(som mot Athletic B).

En taktik mot Barça som de sluga brukar försöka att utnyttja är att vattna gräset mindre än vanligt när Barca ska komma på besök. Regnar det lagom då passar det Barça utmärkt. Ni kommer väl ihåg hur det blev i Santiago Bernabéu när Barça var på besök där i ligamatchen? Bollen flöt på extra mycket, mer än vad Mourinho räknade med. Det gynnade Barça.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 13:49
Zamboza

Visst känns det säkert med Puyol där bak som vänsterback men jag tycker vi vinner otroligt mycket offensivt genom att spela med Adriano. Jag vill ha ett offensivt anfallsspel på bortaplan där ett mål kan vara mycket viktigt och avgöra hela dubbelmötet.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-17 13:46
Jag är också orolig inför matchen mot Milan. I alla fall nu, med en försvagad backlinje. Det gäller att se upp med Milans anfall, som är riktigt svåra att tas med när allt klaffar för dem. Vi har en hel del frågetecken som måste rätas ut. Pique måste komma i form, Adriano måste förbli skadefri. Och hur stor kommer saknaden bli av Abidals längd och lugna defensiv?

Trots det tycker jag inte det är fel att kalla oss för favoriter. Vi är det bästa laget, utan tvekan. Det gäller bara att få igång maskineriet på allvar!
Nyckeln till segern är att vinna kriget på mittfältet och att kunna hota ordentligt med alla tre anfallare där uppe (inte bara Messi). Lyckas vi med detta behöver vi inte oroa oss alltför mycket över Milans offensiv eftersom de i första hand kommer bli tvugna att fokusera på att försvara.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-17 13:05
Jag tycker ff har gjort det bra i dem senaste matcherna han har brytit sig fri men ändå missat det känns som om hans sätter dem idag . Så jag vill se honom spela idag.
Barcelona Zamboza
2012-03-17 12:50
Jag tycker Adriano ska spela i liga matcherna och sen är jag ganska säker att Puyol spelar till vänster mot Milan.

Rätt kul att penaldo är besatt av Messi haha. Inte konstigt att han är så kass mot barca.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-17 12:50
Abidal will get part of the liver of a childhood friend of his. All medical and legal tests have already been done.

Vackert!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 12:34
Riiio!!

Det känns som ett perfekt tillfälle för Adriano att slå upp någon gammal skada som håller honom borta några veckor. Fast jag tror inte det är en katastrof. Vi har Mascherano som dominerar som mittback, han kan gå in tillsamans med Piqué och samtidigt går Puyol ut på vänsterbacken där han alltid gör ett bra jobb.

Sen så tycker jag för övrigt att vi borde koncentrera oss på matchen idag som blir väldigt tuff. Vi har två matcher till innan San Siro där vi måste ta full pott.
Barcelona Riiio!!
2012-03-17 12:28
En enda sak jag är orolig nu och det är att Adriano ska spela 2 eller max 3 matcher och sen skada sig som han brukar göra. Vi har verkligen inte råd med det nu när kung Abidal är borta. Hoppas killen håller sig frisk..
Barcelona Illusionista
2012-03-17 12:26
Matchen mot Milan kommer absolut inte bli lätt. Många ser oss som redan semifinalister vilket jag har svårt att förstå. Vi kanske har en väldigt stor chans om allt går som det skall. Men på San Siro är nog det viktigaste att vi får med oss ett oavgjort om inte så minst 1 borta mål med en förlust på 1 målsskillnad och inget större än så.

Förlorar vi dock med mer än 1 mål så tror jag att det kommer bli svårt att hämta upp då Italienska lag är så oerhört taktiska och kommer få minuterna på Camp Nou att bli sekunder.

Min elva på San Siro: Valdes, Alves, Puyol, Pique, Adriano, Busquets, Xavi, Iniesta, Fabregas, Messi och Alexis (i hyfsad form).
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 12:24
Sami

Grym elva. Frågan är om Alexis är redo att starta nu när han precis fått El Alta Medica igår. Kanske bättre att inte chansa och spela med Pedro istället då chilenaren visat sig vara otroligt skadebenägen. Annars den bästa elvan vi kan starta med i nuläget.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-17 12:19
Vi har redan vunnit tre titlar den här säsongen, vi är i final mot Bilbao och är favoriter i CL. Den här säsongen kan bli underbar även om man oförtjänt ligger 10 poäng bakom Real Madrid i ligan.

VISCA BARCA & ANIMS ABI!
,Sami
2012-03-17 12:11
Bra elva va?

Possible line-up (vs Sevilla): Valdes - Alves Puyol Pique Adriano - Xavi Busquets Iniesta - Cesc Messi Alexis #fcblive [el confidencial]

Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-17 12:06
Maesto

Nä i nuläget ser det ju inte så lovande ut för Abidal och en eventuell återkomst, men så tänkte jag förra gången också och så var han plötsligt tillbaka och lika bra som alltid. Det verkar ju som att om det är någon som fixat det så är det just Abi...vi kan inte göra annat än hoppas.

Självklart hoppas vi att Villa också får komma tillbaka ASAP
Barcelona Hetfield
2012-03-17 11:56
Jag är personligen rätt så nervös när det gäller matchen mot Milan. De är väldigt bra på att spela organiserat och taktiskt (ja, Arsenal matchen var väl ett undantag), kryddat med en Boateng som kan göra mål från alla vinklar, Robinho som kan dribbla förbi de flesta försvar när han har en bra dag, en Zlatan som kan göra det oväntade och en Pato som kan springa igenom de flesta försvaren om läget ges. Man ska verkligen inte underskatta Milan, vi har sett vad som har hänt när man underskattar motståndare, allra minst i ligan.

Det kommer att bli en galen match, jag tror inte att vi tar det här "lätt", men jag ser det som en stor chans att vi tar oss vidare om nyckelspelarna och försvaret gör sitt jobb.
Barcelona Illusionista
2012-03-17 11:53
Skulle vara roligare om vi engagera oss mer i Barca och det positiva och negativa kring deras spel och klubben. Inte alls viktigt att sitta och diskutera vilka konspirations teorier Madrid har haft tidigare. Det leder oss ingen vart och det är bara onödigt tjafs. Vi behöver inte göra som andra! Inget illa menat mot er som tar upp sånt, jag förstår och även ibland delar er frustration men till vilken nytta?! VI ÄR OCH KOMMER ALLTID ATT VARA FANS TILL VÄRLDENS BÄSTA OCH VACKRASTE FOTBOLLSKLUBB! Låt oss inte degradera oss själva genom att ta upp onödiga saker som andra tidigare gjort. Vi behöver inte gå i skiten någon annan redan trampat i. Peace and VISCA BARCA! Hoppas ingen tog illa vid sig.
2012-03-17 11:40
Ronaldinho Jr.//

Jag är tveksamt till att Abidal kommer att komma tillbaka. Möjligen i mitten av nästa säsong eller så för att spela en CdR-match som är hans turnering.

Den som kommer att komma tillbaka i maj för att lyfta en eventuell pokal är Maravilla, David Villa. Det hoppas jag på i alla fall att det blir han som får lyfta pokalen i så fall.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-17 11:34
el Maestro

Vi får helt enkelt hoppas på en favorit i repris! Han kommer tillbaka lagom till då det drar ihop sig. Startar CL-finalen och får lyfta bucklan ännu en gång :)
,Sami
2012-03-17 11:34
Idag vinner Barca för Abidal!
2012-03-17 11:04
Synd om det här med Eric Abidal men jag tror att han klarar sig. Livet är inte bara fotboll och han får fokusera på annat just nu än fotbollen. Jag tror att det är kört för honom, han kommer inte att komma tillbaka igen. Han kommer inte att orka med att spela fotboll på den högsta nivån han har spelat förut efter operationen. Med en ny lever i kroppen krävs det mycket rehabilitering, kontroller och vaksamhet under en lång tid framöver. Det är tveksamt om han kommer att kunna springa.

Jag blir förvånad när jag läser att han har stått i kö för levertransplantation i över sex månader. Ändå har han spelat som ingenting har hänt.

Dagens match bör vara i alla fall en match som spelas för Abidals skull. Jag hoppas på en vinst som spelarna kan dedikera till Abidal med stolthet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 10:29
Kul med match idag. Sevilla borta är en av säsongens svåraste matcher, och det spelar mindre roll om de har gjort en mindre bra säsong, de kommer vara 100 % taggade idag. Jag tycker vår form ser bra ut. Det var några veckor sedan det senaste poängtappet och förra helgen tog vi en stabil 2-0 seger mot Racing som aldrig kändes hotad. Som alla vet så spelade vi ut Leverkusen innan det. Laget känns helt klart mer motiverat och i bättre form än när vi hade två poängtapp mot Osasuna och Villarreal. Messi är i sjuk målform. Den här matchen lär bli tuff men vinner vi den sätter vi press på Real Madrid som inte har en alltför enkel match imorgon mot Málaga på Bernabéu.
Coach pep.
2012-03-17 10:29
Kul med Milan i kvarten. Inte kan man klaga på något med det? En match i Europa blir inte större och det är sådana matcher man lever för. Dessutom är det alltid skönt att knäppa stora lag på näsan. Gillar inte Milans ultras, de var jäkligt uppstudsiga nere i barcelona när vi mötte dem i gruppspelet i höstas! Var på den matchen och jag kan säga att Milan blir inget lätt lag att slå ut. Arsenal klädde visserligen av dem totalt på Emirates men att möta Arsenal på deras hemmaplan i CL är samtidigt de mest svårspelade arenorna. Inte ens vi kan vinna där. Det var länge sen Milan ens avancerade till kvarten så de kommer vara helt övertaggade. Kommer smälla rejält så man kan inte klaga på att vi fick Milan enligt mig. Hellre stora matcher i CL-slutspelen än att möta ex APOEL. Vi har redan gröpt ur Bayer Leverkusen, nu vill jag ha en stor fight mot Milan!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-17 03:06
Har man tråkigt så har man...

Satt iaf och skrev ihop en jämförelse på de senaste fyra åren i CL som visar på att varken Real eller Barca gynnas av UEFA lottningarna mer än varandra.

08/09 CL
Barca: Ingen svår motståndare i gruppen
Slutspelet: Lyon, Bayern, Chelsea, Man U

Real: Juventus i gruppen
Slutspelet: Liverpool

09/10
Barca: Inter i gruppen
Slutspelet: Stuttgart, Arsenal, Inter

Real: Milan i gruppen
Slutspelet: Lyon

10/11
Barca: Ingen svår motståndare
Slutspelet: Arsenal, Sjaktar, Real och Man U

Real: Milan i gruppen
Slutspelet: Lyon, Tottenham och Barca

11/12
Barca: Milan i gruppen
Slutspelet: Har hittils fått Leverkusen och Milan

Real: Ingen svår motståndare i gruppen
Slutspelet: Har hittils fått CSKA, Apoel

-----------------
Jämför inte slutspelsmatcherna säsongerna 08/09, 09/10 eftersom Barca gått vidare till kvartsfinal men inte Real. Barca har dock endast fått svåra motståndare.

Barca har alltså de senaste fyra åren fått Milan och Inter i gruppen som "svår" motståndare. I åttondelsfinalerna har de fått Lyon, Stuttgart, Arsenal och Leverkusen.

Real har de senaste fyra åren fått Milan x2 och Juventus i gruppen som svår motståndare. I åttondelsfinalerna har de fått Liverpool, Lyon, Lyon och CSKA.

I kvartsfinal fick Barca och Real Sjaktar respektive Tottenham Semi blev det Clasico.

I år, 11/12 har Barca och Real fått Leverkusen, Milan och CSKA, Apoel.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Enda jag ville visa med detta är att ser ganska jämnt fördelat på svåra motstånd. Riggade lottningar är bara nonsens.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-03-17 03:03
Hade Barca fått Apoel på lottningen så hade vi kallats för FC Uefa men nu när Real fick de så har de bara tur.

Hahh vilken rolig värld vi lever i...
AndreD - Ànims Abirey
2012-03-17 02:58
barcetia

Hoppas du var ironisk.
Barcelona Myrran
2012-03-17 01:19
Den lilla bråkdelen som Bayern står för vid Tysklands skatteinkomst med hur stor del av den skatteinkomsten som Tyskland lånat/skänkt till Spanien som sedan står för hur mycket Barca/Real har tjänat på det kanske kan gå ut på att köpa deras skosnören så ska han vara sån kan jag betala tillbaka dem pengarna till han själv.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 01:14
Det faktum att han menar att laget Bayern har betalat Messis & Ronaldos lön bara för att de har betalat skatt till tyska staten som i sin del har skänkt pengar till Spanien gör att jag skrattar åt den jävla pajasen. Det vore som att hälften av världens alla länder skulle vilja ha en liten bit av Grekland på grund av att man har skänkt miljardsummor för att få ordning på deras ekonomi. Han skämmer ut sig. Sov gott.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Basuuka
2012-03-17 01:00
Åsikter?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 00:51
Adrian, Mata och j. Martinez tar upp de platserna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-17 00:43
Sorry boys, vi är ute ur CL iår.. Milan var det motstånd jag minst ville ha.

"Revenge matches" är det värsta jag vet...
Barcelona B-Guden
2012-03-17 00:40
@elbraco - Bojan y Thiago:

varför ?
Annons: