/spanien/barcelona/forum/9554.aspx/spanien/barcelona/forum/9554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-03-26 20:41
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Möjligt antar jag. Samtidigt är jag inte orolig att vi inte vinner såvida vi kommer upp i vår normala standard och inte sumpar målchanser efter varandra. Jag hoppas dock att Pep inte spelar Iniesta ute på vänsterkanten och Cesc som centralmittfältare. Vi förlorar en hel del bollinnehav på det sättet samtidigt som vi inte alls blir lika farliga centralt i banan.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-26 20:30
Eluc

Jag tror det först när jag ser det, men jag hoppas på det..!

Edit:

Han är med i de nyaste elvorna som skrivs..

Abbiati
Abate - Mexes - Nesta - Urby
Aquilani - Seedorf - Nocerino
Boateng
Robinho - Ibrahimovic

Blir väl som vanligt - mycket snack om skador men en stark elva i slutändan!
Barcelona Éluc
2012-03-26 20:19

Därinne räknar de inte med honom förrän absolut tidigast borta mot Catania nästa helg.
2012-03-26 20:18
Läste att han tränade med laget idag och fick en stark känsla av att Milan mörkar. Men kanske är fel ute, vet inte mycket om skadan egentligen!
Barcelona Éluc
2012-03-26 20:12

Abate har väl precis börjat löpa igen och är väl inte tänkt att starta på onsdag.
Barcelona Dani Alves=The King
2012-03-26 20:03
Borell är en hatare, irriterad över att Barca har krossa alla lag. Att ni orkar bry er tyvärr så är de så att folk hatar Barca för att de har gått för bra för den senaste åren. Framgång föder hatare så har det alltid varit. Eurotalk idag var skaaam för fotbollen!!
Postat via SvenskaFans-appen
2012-03-26 20:02
Abate verkar vara aktuell för matchen på onsdag.. stämmer det så är Milans lag inte alls särskilt försvagat. Det är väl bara Thiago Silva och kanske MVB möjligtvis som är värda att nämna då. Men man skulle vara rätt starka defensivt då Mexes har gjort det väldigt bra på sistone och Nesta är tillbaka.
Vore väldigt skönt att slippa Abate men något säger mig att han kommer spela.

Han och Boateng är de jag fruktar mest. Skulle Kevin missa matchen hade man kunnat vara optimist på riktigt!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-26 20:00
Må gud vara med oss och vi vinner trippeln i år, sen är det bara att festa loss...
BARCA-més que un club
2012-03-26 19:53
@Diar Iniesta Shekha:

Håller med dig där till 100% såg nyss Euro talk och det måste ha varit den sämsta man sett på länge dom snackar en halvtimma om england och italien 10 min om spanien och såklart handlar det om Real och inget annat, bara det positiva om Real och inte det som hände mellan dom och Villareal och Borell vilken fjant som säger jag håller Real madrid som bästa klubbar genom alla tider . skit avsnitt av Euro talk .

Hoppas Barca mossar Milan på onsdag så ja får höra Borell säga nåt bra om dom för en gång skull pajas....

Visca el Barca animo ABIDAL..!!
Barcelona SamMajid
2012-03-26 19:50
Diar Iniesta Shekha

Är du förvånad över att de inte uppmärksammar La Liga lika mycket som förr nu här i Sverige? :)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-26 19:49
Adam Pinthorp borde fan vara med där med tanke på hans kunskap och ålder, alltid påläst och noggrann.

Falköpings stolthet. :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-26 19:49
Laporta pratade lite om Messi och Pep i en intervju;

"Pep var det perfekta valet 2008. Han har Barca i hjärtat, Cruyff i blodet och en själ som är episk."

"Messi fick sanslösa bud. Jag sa till hans pappa att vi inte kunde erbjuda honom de summorna, men att han skulle få ära och berömmelse i Barca om han stannade."

"Under Francodiktaturen var det förbjudet att prata katalanska. Barca förde folkets talan. Real var regimens lag."
Barcelona Hetfield
2012-03-26 19:45
Det är ju svårt att prata om Spanien när ingen i panelen kan något om ligan förutom just Barcelona och Real Madrid. Så är det bara.

Sverige har ju väldigt få "Spanien experter" så att säga.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-26 19:39
Spanien del på dagens Euro Talk var absolut det SÄMSTA jag har sett under mina två år som jag följt Euro Talk. Det var PISS DÅLIGT. Det enda de snackade om var Reals nya projekt i Asien och att Barca ska starta en skola i Asien, det var det ENDA de pratade om, INGET MER. De borde ta och skämmas seriöst asså, vad fan är det här?? Ingen nämner Malaga, ingen nämner Zaragoza som mycket väl kan fixa till sig ett nytt kontrakt, ingen säger ngt om varför det går så bra för Spanien i Europa, men när det är Italien och England delen så skriker de nästan av glädje. De nämnde inget om Reals match mot Villarreal trots att det blev kaos. De snackade inte ens om varför Real har tappat fyra poäng på två matcher.Patetiska idioter.
2012-03-26 19:26
Jag är helnöjd med Alexis fram tills efter han senaste skada. Hoppas bara att den inte hämmar honom på något sätt och att han isåfall hittar formen redan på onsdag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 19:13
Tycker vissa överdriver angående Alexis. Enligt mig har han varit en bra värvning som stundtals varit otroligt bra och nyttig i anfallet. Började säsongen med en lång skada, efter det har han under vintermånaderna varit mycket viktig för vårt spel. Det är först de senaste matcherna han enligt mig gått ner sig en aning, förmodligen pga hans lilla skada för ett par veckor sedan.

Det är bara att hoppas att han förbättrar sig i framtiden nu när de viktiga matcherna kommer, helst redan mot Milan. Vi kan inte klara oss med bara Messi som skapar allting i anfallet, för i nuläget är Alexis, Pedro och Cuenca rätt kalla medan Cesc spelat för långt ner i planen plus att han inte varit riktigt i form han heller. Bara Messi som håller en jämn nivå, vad hade vi gjort utan den killen?
,Sami
2012-03-26 19:02
Vi får hoppas att Domaren är inte från Malmö.
Barcelona R33zY10
2012-03-26 19:01
Kan inte förstå att ni klagar på Affelay och Alexis. Man bör inte ens prata om Affelay som knappt spelat på säsongen bara för skadan! Alexis har varit en gladiator på plan varje gång han spelat!!! Pedro har haft en dålig säsong, cuenca har inte spelat så bra förutom en match sedan han skrev på kontraktet och tello är la Masia of The moment ! I CL tror jag Barca tar hem det ! Sammanlagt 4-2! Visca La Barca e Animo Abidal! <3
Barcelona Unicef
2012-03-26 18:35
Jag hoppas både Alexis & Ibi stannar för en lång tid i klubben. Ibi bjuder på fina passningar, inte tiki-taka men en riktigt fin högerfot har han, snabb som vinden med ett riktigt hårt distansskott...
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-26 18:24
Killar ta det lugnt, Alexis har precis kommit tillbaka från skada. Det tar lite tid tills han kommer in i matchtempot.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 18:19
Dagens onödiga fakta; Barca kommer på torsdag att träna på Inters ungdomsanläggning då man ej lämnar Milano förrän på fredag, och Messi har inte blivit utbytt sen i januari förra året. Helt sjukt... Tänker på det Kalle Karlsson sa i ET för ett par veckor sedan: man undrar ju när den stora skadan kommer på Messi. Han kan inte lira 90 minuter vecka ut och vecka in liksom. Om inte "barcalab" blandar hans drinkar med lite roliga piller. //iphone.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 18:06
rawkus

mesbah är väl dock hyfsat duktig i offensiven? har fått bilden av att han är en rätt kvick spelare... tur för oss att han har alves på sin kant ;)

SES har börjat spela mer och mer för sig själv på senaste, tyckte han var mycket bättre när han spelade för laget och inte var lika målsugen som jag skrev här på rambles igår.

du som är gammal Milanräv, vad tror du - parkerar milan bussen eller blir det boateng & benknäckargänget som pressar högt?
Barcelona B-Guden
2012-03-26 18:05
Är det bara jag som tycker Alexis har varit dålig ?, Han har varit helt okej utan boll, men med boll så har han blivit överglänst av båda Tello och Cuenca. Jag tycker han tappar boll hela tiden nu för tiden.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-26 18:01
Éluc

Grymt! Bytte nyss bakgrundsbild till Iniesta;)
Barcelona Unicef
2012-03-26 17:54
Affelay va försäsongens absolut bästa lirare tillsammans med Thiago...
Barcelona Abbe.
2012-03-26 17:47
Barça överklagar de gula korten på Thiago och Puyol. Både fick kort för hands, och som bekant fick brassespanjoren sitt andra gula då och fick lämna planen.
BARCA-més que un club
2012-03-26 17:43
Längtar tills på onsdag fyfan det kommer bli kaowzz VAMOS BARCA!!!
Derett
2012-03-26 17:39
Jonas:
Inte tyckt att Alexis imponerat något direkt, Tello är bättre för tillfället.
Barcelona Éluc
2012-03-26 17:36
Vilka härliga bilder!
Barcelona Éluc
2012-03-26 17:29
rawkus [siempre contra la peste blanca]

Har inte Robinho, Maxi Lopez och Nesta börjat träna som vanligt igen? Då lär väl både Robinho och Nesta få starta mot oss kan man tycka.
Annons: